Vandaag bij de VK geweest, ze ligt nog steeds niet ingedaald! Ze ligt er wel goed voor. VK geeft aan dat het nog steeds kan. Behalve dat als m’n vliezen nu breken ik moet gaan liggen en meteen bellen. Ook had ze weer mijn buik opgemeten. Deze was 39CM bij 37+2 weken. Betekent dat misschien dat ze eerder komt omdat m’n buik groter is, haha Zegt het moment van bevallen eigenlijk wat als ze nu nog niet ingedaald ligt?
Geen idee hoe groot je buik gemiddeld hoort te zijn op dat termijn. Hier wordt het namelijk niet gemeten. Ik denk ook niet dat het heel veel zegt over wanneer de baby komt. Qua indalen.. ik heb wel eens gelezen dat een 2e of daarop volgend kindje niet perse hoeft in te dalen. Dat het vervelend is als je ergens bent als je vliezen breken en dus moet gaan liggen kan ik me voorstellen. Maar volgens mij zegt indalen ook helemaal niks over wanneer de baby komt hoor. Hier ligt ze écht al een hele tijd ingedaald maar ben toch bijna 40 weken ondertussen. @Bubblez wat fijn dat het af is. Kamertje ziet er prachtig uit
@Lila8 beetje rare gang van zaken! Als jij zelf hartstikke angstig bent voor een stuitbevalling is dat sowieso al niet erg bevorderlijk voor de bevalling! Vervelend dat het zo gaat zeg. Brengt een hoop onzekerheid met zich mee. @pooh82 gelukkig vrijdag sowieso! Ik duim voor je dat het voor die tijd al is gebeurd. @Zonnestralen snap ik helemaal! Ik ben vorige keer in 5 uur bevallen en ik blijf ook thuis omdat ik bang ben dat het vrij snel zal gaan. Vk geeft dit ook aan. En bovendien lijkt het me heerlijk lekker in m'n eigen omgeving te blijven. Hoop wel dat het ook echt gaat lukken. Geen gedoe met inleiden enzo. @Bubblez fijn dat het af is! Leuk geworden! @water27 ik heb wel redelijk wat in 50 nog van vorige keer. 56 weer wat meer. Ze zijn er zo snel uit! Maar ik moest hem vaak 3x per dag omkleden door poep en spuug enz
@mxm ik had met 37 weken ook nog ligadvies. Vorige week met 38 al ver genoeg ingedaald, maar kon nog wat verder. Hoef iig niet meer te liggen. Je hebt nog ff in ieder geval!
@Bubblez leuk kamertje zeg!! Die zwaan heeft me oudste dochter ook. Wij hebben er zo’n gouden lijst om heen van Ikea wat je veel op Ali voorbij ziet komen! @Lila8 jeetje zeg wat raar van het zkh! En dat je een stuit bevalling niet ziet zitten lijkt me logische ondanks dat je al meerdere kindjes hebt. Hier in nl doen ze niet zo snel stuit bevallingen meer. @pooh82 ooo jeetje wel zkh zit je?? En dan denk ik je bent toch al overtijd kom op zeg.! Hopenlijk vrijdag de kleine of evt al eerder!! Hier zo nog even naar de vk controle . Ben vandaag echt moe. Gewoon een goeie nacht gehad. Maar lag vanmorgen al te slapen op de bank. Vanmiddag even wezen luchen op dorp en klein rondje intratuin. (Onze is een kleine intratuin) En ben versleten Pff straks lekker in de douche en huispakje aan op de bank! (Zak voer erbij) whahah eten eten eten!
En Oja heb wel wat pakjes maat 50 gok 5/6 ofzo en maat 56 ook iets van 6 denk ik. Ik weet nu al dat ik wat ga krijgen van ouders schoonouders zusje en andere mensen. Dus wacht dat ook even af. Kopen kan altijd hihi!
@rissie10 ik zit net hetzelfde te denken! Zo moe. Zin om te douchen en lekker te liggen! Nog een paar uurtjes volhouden
@Bubblez leuk kamertje zeg! @rissie10 ik ga naar het ijsseland ziekenhuis. Vond het ook wel een beetje apart dat ze me eigenlijk adviseerde om nog wat langer door te lopen. Maarja, de inleiding staat nu toch gepland Ik denk toch niet dat het vruchtwater is, t lijkt wel wat slijmerig dus niet echt waterig. Maar k hou het wel een beetje in de gaten!
Je moet doen zoals jij het wilt. Niet zoals andere het willen. Zij hoeven het niet te ondergaan en te voelen wat jullie voelen. Altijd makkelijk kletsen.
Vannacht om 4.16 uur is onze super knappe zoon F.err.e geboren! 52 cm en ruim 3700 gram. Een Halloween kindje dus. Bevalling was pittig, na aankomst ziekenhuis zijn mijn vliezen gebroken en zat binnen no time op 9cm. Helaas vlotte die laatste cm niet. Er bleef een randje staan waardoor hij er niet langs kon en dus heb ik 2-3 uur weeen weg moeten puffen die niet weg te puffen waren en heeft de vk meerdere keren geprobeerd het randje weg te masseren. Vreselijk pijnlijk en telkens leek het te lukken en bij de volgende wee was het weer terug... verschillende houdingen geprobeerd maar het ging gewoon niet, baby was ondertussen nog lekker aan t sporten vanbinnen en ik had elke 2 minuten een vreselijke wee. Uiteindelijk toen ik op handen en knieën zat besloten dat het teveel was en we er een gyn bij moesten halen. Katheteriseren wilde ze nog even daarvoor proberen en ik stemde in. Ik moest dus even draaien op bed. Wonderbaarlijk genoeg zakte hij er halverwege die draai door en ben ik op mijn zij in 2 persweeen bevallen. De vk, kraamzorg en wij stonden versteld! Enige wat ik kon zeggen was: komt hij nou of moet ik gewoon alleen poepen haha *schaam* Een jongen dus in dit meisjes walhalla! Even wennen na een meisje en ik had weer een meid verwacht maar het wennen is in de meest positieve zin van het woord! We zijn zo ontzettend trots. Hij drinkt al goed aan de borst en is tot nu toe super tevreden. Ik voel me goed, doodmoe en de bevalling was niet mijn droombevalling maar uiteindelijk zonder pijnbestrijding en gewoon bij de vk gedaan zoals ik zo graag wilde! Ik houd jullie, en vooral @pooh82 nog even in de gaten hoor maar tijd om alles terug te lezen ga ik niet echt hebben schat ik in.
Ook hier controle gehad, zou de laatste zijn maar mag volgende week nog een keer komen Even (iets te hardhandig) gevoeld of de kleine ingedaald lag, die ligt mooi diep, maar eenmaal thuis enorm felle steken alsof de baby al halverwege er uit was. Zo zeer! Ik vloek nooit maar heb toch twee keer keihard gvd geroepen. Blij dat de kinderen er niet waren. Vriendin die mee was naar de VK schoot in de lach want die vond het toch wel extreem dat IK vloekte. Sinds dat moment continue felle messteken maar niet zo als die ene keer vanmorgen. Hoort dat bij indalen? Herken het totaal niet van de eerste twee. Buik is opgemeten en weer gegroeid tov vorige week. Maar mijn gewicht is in een maand maar 1 kilo toegenomen... Maak me daar dan weer zorgen om want ik eet meer dan voorheen. Tis ook nooit goed hè @Lila8 wat stom zeg! Ik hoop dat je op tijd bent voor een spoed mocht de kleine zich eerder aandienen...
Van harte gefeliciteerd @Besco! Eindelijk is hij er. En wat stoer dat je het zonder pijnbestrijding hebt gedaan!!!
@Besco gefeliciteerd! En leuk hoor een jongen! Wel een pittige bevalling zeg. Gelukkig is het achter de rug, nu bijkomen.
Van harte gefeliciteerd met jullie zoon @Besco. Pittig bevallingsverhaal zo. Rust maar lekker uit en geniet lekker van hem met z'n allen!
@Besco Gefeliciteerd met jullie zoon, wat een mooie naam ook! Eindelijk is die bevalling achter de rug!
Wauw @Besco gefeliciteerd! Toch een jongen! Wat tof! Zware bevalling zeg maar gelukkig gaat het nu wel goed. Geniet van je mannetje!