Laatste 10 weken afteltopic deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wolfmother, 28 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    @Regenboog01 wees niet te hard voor jezelf hoor. Zwanger zijn is niet altijd één groot feest helaas. Hoop dat je je snel beter gaat voelen en minder pijn hebt.

Deze dag mag van mij snel voorbij zijn. We hadden de hele dag bouwvakkers over de vloer om de scheuren in de gevel ten gevolge van aardbevingen te herstellen en een dakraam te plaatsen. Bleek tijdens het plaatsen van het dakraam dat er weer allemaal wespennesten zitten onder de dakpannen (vorig jaar ook al). Die arme mannen zijn gestoken door de wespen tijdens het plaatsen. Het krioelde van de wespen rondom het dak. En ze hebben een stuk of 10 nestjes gevonden. Morgen komt de bestrijder langs.

Hier al de hele dag harde buiken. Het komt echt door haar bewegingen. Bij elke stap die ik zet/beweging die ik maak een harde buik. Heel fijn:rolleyes:. Nu lekker languit op de bank met de voeten omhoog. Iemand anders trouwens nog last van gezwollen voeten? Begin nu wat meer vocht vast te houden. Toen ik net onder de douche vandaan kwam viel het mijn partner op dat het down-under erg opgezwollen is. Herkenbaar voor iemand? Was mij zelf nog niet opgevallen maarja kan het ook niet meer zien door die buik:roflmao:.

2. Wolfmother

Wolfmother Actief lid

16 mei 2018
    302
    254
    63
    Vrouw
    België
    @bozoe
    Hier ook voetjes die er uitzien alsof ze van iemand anders zijn.
    Niet dat ze zo gezwollen zijn, maar ik herken ze precies niet ( meer).

Harde buiken zijn hier ook stijgende lijn, deels ook door overactieve baby.

En down under gezwollen... Is normaal :o: plus ook een kleursverandering ( bijna paars). Meer bloedvolume en meer druk erop.

bozoe vindt dit leuk.
  3. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    @bozoe hier ook vaak harde buiken en een beweeglijke baby hij schopt (schuift ) en heb n harde buik.

bozoe vindt dit leuk.
  4. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    hier ook herkenbaar. Wordt wat meer gezwollen down under en langzaam toenemende harde buiken. Net ook een paar flinke indalingsween gehad. Herken het van mijn dochter en nu een overactieve baby. Hij heeft ineens meer ruimte gekregen lijkt wel. Wel nog steeds erg benauwd... net heerlijk even op de bank gelegen en een serie gekeken.. wat een verademing even geen pijn:thumup:

bozoe vindt dit leuk.
  5. Pink06

Pink06 Fanatiek lid

21 nov 2016
    1.308
    693
    113
    Vrouw
    Wat apart zeg. Ik wist helemaal niet dat zoiets kan. Heb je wel medicatie om die waardes onder controle te houden?
    Het lijkt mij inderdaad ook beter dat ze dar nu niet doen. Maar tja als het echt nodig is..

6. Wolfmother

Wolfmother Actief lid

16 mei 2018
    302
    254
    63
    Vrouw
    België
    @Regenboog01
    Oh fijn dat je even geen pijn hebt!
    Welke serie ben je aan het kijken?

Ik heb hier zonet het gevecht van de avond verloren...
    Om acht uur onze peuter in bed willen steken, geëindigd met peuter in ons bed nu pas k.o. gegaan is... Ik lig er ook al in.
    Dik tegen mijn principes, hem in een ander bed dan de zijne laten inslapen... Maar fysiek red ik het even niet om met hem te 'strijden'. (Wederhelft is niet thuis vanavond)
    Pff soms word ik zo moedeloos van onze slechte slaper... Wat gaat dat geven als kleine broer er is? :(

7. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    @Wolfmother wat vervelend zeg. Hier tegenwoordig ook een peuter die 's avonds niet meer naar bed wil, maar het valt nog mee als ik jouw situatie zo lees. Hij komt dan wel meerdere keren (soms niet trouwens) zijn bed uit, maar slaapt toch meestal binnen een half uur.

Hoe laat gaat hij meestal naar bed? Misschien eens proberen om hem een half uur eerder naar bed te brengen? Hier maakt dat echt verschil uit. Zelfs een kwartier al. Ook met wakker worden 's ochtends trouwens. Als ik hem eerder op bed leg wordt hij later wakker.

Ik heb een prima nacht gehad, maar ben super verrot wakker geworden. Het enige wat ik via Google terug kan vinden is dat het reflux was. Ben nu na 3 kwartier eindelijk wat rustiger geworden ervan. Werd wakker met het gevoel dat ik flink had overgegeven.

Ben dus ook nog heel erg moe. Wil straks, als ik het kan opbrengen, naar de apotheek. Toch ook maar weer antagel in huis halen.

8. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    Nee nog geen medicatie, dat wil ik ook niet. In uitzonderlijk geval kan ik paracetamol nemen tegen de pijn, maar als rust ook helpt is bet natuurlijk beter om dat te doen.

@Wolfmother ik kijk nu Soof.
    Wat vervelend van je zoontje. Ik kan me voorstellen dat je dat denkt, maar je vindt altijd wel weer een weg.. klinkt cliché, maar vaak loopt het anderen dan je denkt. Mijn dochter is ook geen goede slaper, nooit geweest. Meerdere keren wakker per nacht. Sinds kort gaat het heel goed (klopt heel hard af)! Meerdere keren wil ze smiddags niet meer slapen en is dan niet te pruimen de rest van de dag. Savonds oververmoeid en dan ook niet willen slapen tot een uur of 22.00. En ineens is het zomaar over terwijl we niets hebben veranderd. Zal vast een fase zijn geweest. Benieuwd hoe lang het duurt, maar dit is maar mooi meegenomen.
    Hopelijk past je zoontje zich automatisch aan als hij een broertje krijgt.

@wensm

9. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    Ho oeps.. ging iets niet goed.

@Wensmamma ik heb gaviscon drank. Helpt hier echt heel goed. Ik kon niet meer slapen van het maagzuur. Nu hoefnik het nog maar 1 / 2 keer per dag te nemen en nagenoeg over! Heerlijk!!

10. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ja ik heb ook al 2x omeprazol op een dag. Ga straks denk ik antagel halen bij de apotheek. Het was echt even heel heftig. Ik heb nog even 2 uur geslapen. 3 kussens onder mijn hoofd en op mijn rug. Dat had ik wel nodig.

11. Pink06

Pink06 Fanatiek lid

21 nov 2016
    1.308
    693
    113
    Vrouw
    @Wolfmother wat super vervelend dat het zo’n strijd is.. wij hadden dat met de oudste ook (inmiddels is hij 10). Hebben hem laten huilen en scheeuwen. Moesten er doorheen. Was verschrikkelijk! Duurde 1,5 uur. Uiteindelijk is hij een stuk beter gaan slapen daarna. Hebben net voor we daarmee waren begonnen een pedagoog vanuit het CB op visite gehad.

@Regenboog01 altijd beter zonder medicijnen!

Hoe komen jullie deze warme dagen door??

12. Wolfmother

Wolfmother Actief lid

16 mei 2018
    302
    254
    63
    Vrouw
    België
    @Wensmamma
    Fijn dat je al bij al een goeie nacht gehad hebt ondanks het vervelend ontwaken.
    Elke uurtje goeie slaap zal je nu wel kunnen gebruiken. Is het zoontje thuis vandaag?
    Jammer dat je zoveel last hebt van je maag...
    Ik zou zeggen het einde is in zicht maar daar ben je nu niks mee he. :$

De peuter gaat meestal rond acht uur slapen. Vroeger was er half acht maar tegenwoordig is hij echt nog te wakker op dat moment...
    Die heeft ergens een onuitputtelijke voorraad energie opgespaard...
    Wij hebben al regelmatig beetje geschoven met zijn uur maar tot nu toe maakt het allemaal geen verschil.
    Het grootste probleem bij mij is dat hij het weet dat ik momenteel 'zwak' ben. Dat ik lichamelijk nu niet even niet 100% ben. En daar profiteert hij van.
    Ach ja zoals @Regenboog01 zegt, alles heeft zijn fase. Hopelijk maakt hij snel ook eens die klik. :cool:

@Regenboog01 gaat het wat met de pijn vandaag?

Regenboog01 vindt dit leuk.
  13. Wolfmother

Wolfmother Actief lid

16 mei 2018
    302
    254
    63
    Vrouw
    België
    @Pink06 vroeger lieten we hem ook gewoon een tijd wenen (en schreeuwen). Maar nu kan hij zelf uit bed en dan komt hij gewoon uit zijn kamer.
    Gisteren heb ik even zijn kamer op slot gedaan maar die deurslot klemt wat en ik heb dan altijd bang dat ik die niet meer los ga krijgen.
    Ach ja. Als hij 16 jaar zal zijn, gaan we hier mss nog om lachen.. :o:

14. HarleyQuinn

HarleyQuinn Bekend lid

24 aug 2017
    979
    605
    93
    Vrouw
    Oooh jullie zijn ook gezegend met zone slechte inslaper :( ik heb er ook zo eentje rondlopen. Pfff... Maar idd ooit houd da op en kunde ze ‘s smorgens ni uit bed krijgen :p

Gisteren enorm afgezien van de hitte. Krijg appartement gewoon ni afgekoeld plus heb nog eens een snotvalling gekregen van de waaier ook :(

Sinds 3 dagen ook enorm het zuur hier. Eten gaat bijna niet meer, naar de avond toe lijkt het alsof ik beter kan beginnen overgeven. Krijg dat gevoel niet weg...
    Neem zakjes ervoor in en het verzacht te pijn maar dat is het dan ook...

Deze zwangerschap heeft me volledig gemold en ik hoop dat ze snel mag gaan komen. Ben het zo beu...
    vanaf begin kei misselijk, ziek, bekken,... ik trek het niet meer. :(
    Heb altijd het gevoel gehad van vroeger te bevallen maar sinds gisteren meer het gevoel dat het toch augustus gaat worden :’(

15. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Wat vevelend al die slechte slapers. Dat kost momenteel natuurlijk onnodig veel energie. Hopelijk gaan de baby’s het beter doen! Ik hoop vooral ook dat mijn baby mijn andere kinderen volgt :D

Wat gaan jullie doen vandaag? Ik twijfel dus om naar een zwembad te gaan. Maar thuis blijven zie ik ook niet zo zitten.

Binnen is het trouwens nog heel goed te doen hier. Beneden 21 graden, en de 2 bovenverdiepingen eind van de dag 23,5/24 graden. Uurtje de airco aan en het is weer 19 graden.

16. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Eventjes kort; gister is onze dochter geboren! we maken het beide goed en bevalling ging grotendeels zoals gehoopt, dus super blij!!!!

17. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Jaaaa, wat fijn! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Geniet ervan!

18. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    @Mich92 gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

Wat vervelend zeg dat slechte slapen. Hier slaapt ze sinds kort redelijk goed. Ze gaat rond half 7 op bed en is om half 7 's ochtends weer wakker. Dan nemen we haar nog even bij ons in bed. Het is ook een tijd anders geweest. Dan sliep ze alleen bij ons op de kamer als ik of mijn partner er bij was, anders was het de hele nacht krijsen. We hebben haar toen een keer laten huilen (zo'n 5-10 minuten regel) en sindsdien was het over

Hier is het qua warmte nog wel prima te doen gelukkig. Net nog de toekomstige kamer voor M. opnieuw gewit. Laatste keer was 3 jaar geleden dus was wel even nodig. De rest van de dag lekker relaxen. Vanmiddag nog wel rijles, lekker airco aan:D

19. Pink06

Pink06 Fanatiek lid

21 nov 2016
    1.308
    693
    113
    Vrouw
    Moeilijk hoor.. die van ons was toen te klein om uit bed te komen.. als ze ouder zijn kan het lastiger op deze manier.
    En ach inderdaad, ik riep ook altijd als hij 18 is slaapt hii vast in zijn eigen bed.
    Hij kruipt nog steeds weleens bij ons in bed. Vannacht lag hij op t voeteneind (weet dat we hem anders wegsturen heb alle ruimte voor mijzelf nodig). Op de deken. Heb maar een dekentje over hem heen gelegd en hem een kus gegeven. De lieverd :)

20. Pink06

Pink06 Fanatiek lid

21 nov 2016
    1.308
    693
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd :)

Deel Deze Pagina