Laatste 10 weken afteltopic deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wolfmother, 28 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Hier ook niets veranderd. Bonusdochter is gister gekomen en blijft 2 weken, gezellig maar wel druk.

Heb hydrofiele doeken nat gemaakt, op mij gelegd en de ventilator op de hoogste syand, ben toen in slaap gevallen. Dat deed wel goed. Een tip dus voor iedereen die ook zo'n last heeft van de warmte..

Verder snel last van kramp en harde buiken. Kan een paar kleine dingen en moet dan gaan zitten.. Maar ben bang dat het nog minstens 2 weken duurt hier.
    Hebben jullie een voorgevoel wanneer de baby komt?

Pink06 vindt dit leuk.
  2. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Vanaf donderdag 23 graden toch? Ben benieuwd of het zo blijft of toch nog weer gaat stijgen...

Pink06 vindt dit leuk.
  3. louan

louan Niet meer actief

Ook hier slechte nacht. Pas om 2.00 in slaap kunnen vallen. @Pink06 volgens mij pas na woensdag ofzo. Ik weet dat er nog dagen komen van 30 graden:(.

Ik sluit mij echt op met die hitte. We gaan vrijdag wat nachtjes weg en dagje dolfinarium en dan isnjet als het goed is heerlijk koel! Kan ik tenminste ook normaal lopen enz:D

4. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Nacht ging wel.
    Uurtje redelijk pittige voorweeen gehad, kon in ieder geval niet verder slapen.
    Vandaag verder rustig aan doen, vanavond een bruiloft, dus alvast energie sparen!

LolaBloem vindt dit leuk.
  5. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Hier ook geen fijne nacht de kinderen waren klaarwakker v 1-4 en hadden t erg gezellig samen! En zelf slaap ik sowieso al slecht! Haha soms denk ik dat ik al aan t oefenen ben voor de baby en nachtvoedingen..

6. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Jeetje best wel wat dames met pittige voorweeeen zo te horen? Hier af en toe wat menstruatiepijn. Maar dat is ook t enige.

Verwacht de baby pas na 40/41/42 weken (vorige ook voorbij uitgerekende datum). Maar wil nu wel vragen of ze me eerder gaan strippen en krijg vanaf nu elke week voetreflexmassage. Wil heel graag een inleiding voorkomen deze keer dus hopelijk gaat dat wat doen!

7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.177
    3.055
    113
    Nederland
    da's jammer! de voortekenen die je beschreef kende ik ook niet als tekenen van een naderende/beginnende bevalling maar jenweet t niet, het gebeurd vast wanneer je er niet op voorbereid bent:p haha

wat naar dat de meeste zo'n slechte nacht hebben gehad! ik heb gelukkig nog geen last van harde buiken en voorweeën, dat had ik bij de vorige 2 al wel. Ik heb dus ook zo'n gevoel dat ik 2 weken overtijd ga lopen:p

Vanmorgen en vanmiddag hebben wij de kast van onze oudste in elkaar gezet (oké mijn vriend dan) de kast van de babykamer uit elkaar gehaald en opgeruimd, zooi uitgezocht en een groot deel naar de stort gebracht. We zijn er nog niet (wij hebben echt veel rommel:p) maar het begin is er. Ga volgende week beginnen met de babykamer verven, dan kan die het weekend erna behangen worden en dan is die hopelijk nog voor we op vakantie gaan klaar. :)

Ik moet nu eerst nog werken bah. Van 18 tot 22:cry:

Elraange en LolaBloem vinden dit leuk.
  8. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    Hoi allemaal,

Zo ik kan eindelijk weer even iets van me laten horen. Het is hier behoorlijk bedrijvig. Onze zoon is randje prematuur. Hij woog maar 2658 gram bij de geboorte en is 48 cm lang. Hij kan nog niet aan de borst drinken, het kost hem nog teveel energie. Een geven nu een flesje met een premature speen. Daarnaast kolf ik, zodat hij evengoed borstvoeding krijgt. Hij was veel afgevallen, moesten bijna naar het ziekenhuis maar gelukkig dronk hij toen ineens een flesje van 30 ml en later en op de avond weer. Vanmorgen gewogen en gewicht was gelijk gebleven. In ieder geval niet afgevallen en dat is een goed teken. Hopelijk gaat hij vanaf nu groeien.
    Hij is heel onrustig, wil veel bij papa/mama zijn en we hadden 2 nachten niet geslapen, omdat hij niet wilde slapen. We waren echt doodop. Vannacht ging gelukkig iets beter en hebben we elkaar een beetje afgewisseld.
    Al met al zijn we dus behoorlijk in de weer, maar we zien dat hij wel heel graag wil. Hij heeft alleen even opstart problemen.
    Grote zus reageert fantastisch en past zich heel erg aan. Super trots op haar!

Succes alle meiden met de laatste loodjes. Ik hoop dat jullie het een beetje trekken..

HarleyQuinn, Nanoe2, Elraange en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Vievie

Vievie Actief lid

17 okt 2017
    209
    100
    43
    @moielle Lief die kleertjes!

@ingii89 Heerlijk die massages! Zou ik ook wel willen. Heb er voor vanavond een gebietst bij vriend ;)

@HarleyQuinn Klinkt als een snelle bevalling, goed gedaan! Fijn dat je er heelhuids vanaf bent gekomen :) En gelukkig je bloeddruk al wat beter.

@Mj89 Ik zou daar inderdaad ook wel rekening mee houden door niet te ver weg te gaan. In ieder geval veel plezier de komende twee weken!

@Regenboog01 Even een paar heftige dagen gehad dus? Gelukkig nu de goede kant op!

Ik slaap opzich redelijk, daar ben ik heel blij mee. Wel had ik gisteren denk ik iets van oefenweeen? Krampen echt down under zeg maar en vandaag ook steken erbij.

HarleyQuinn en LolaBloem vinden dit leuk.
  10. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    @Regenboog01 je bent bevallen wat fijn., laat die kleine maar lekker aansterken. Ken het,hier ook geen energie om goed te drinken maar je ziet ze met de dag groeien. Gefeliciteerd

Hier terug van vakantie, dus kom weer wat actiever terug hoop ik.

Ik maak ook de handdoek nat en lekker in mijn nek. Heb een groot zwembad en zon sjawl waarvan ze zeggen dat die 2uur koel blijft...nou tis lekker maar echt geen twee uur. De handoek is idd heerlijk.

11. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

@Vievie denk dat het indalingssteken zijn? Die kunnen soms echt even pijnlijk zijn. Gelukkig duren ze niet lang!

Ik lees echt alles en heb dan reacties in me hoofd maar zodra ik begin te typen ergeet ik alles. Sorry!

De baby zal inderdaad vast pas komen wanneer ik het niet verwacht haha. Het is maar goed alvast alles klaar te hebben. Eerlijk gezegd kijk ik er echt tegenop om te bevallen.. :( ik wil graag natuurlijk bevallen zonder pijnstilling, maar die weeen kunnen wel heftig zijn joh! Bovendien... Ik snap niet hoe sommigen "in zichzelf" keren. Hoe doen jullie dat? Ik schreeuwde bij de eerste als een gek. Ik had niks in de hand me lichaam schreeuwde ik kon me niet in bedwang houden. Schaamde me rot. Hou me hart vast voor deze keer...:$

Hoe is dat bij jullie geweest bevallende mama's?

En @Regenboog01 dats wel even minder die opstart problemen. Maar heb er vertrouwen indat het goed zal komen! Is hij wel al met jullie mee naar huis? En hoe gaat het met jou lichamelijk? Al wat kunnen herstellen? Denk wel dat je enorm slaap te kort zult hebben deze tijd. Is er iemand die af en toe kan helpen/oppassen?

12. Love1987

Love1987 Niet meer actief

Over dat in jezelf keren, dat leerde ik bij mn eerste zwangerschapscursus, als je wat ademhalingstechnieken aanleert dan lukt het om niet in paniek te raken, al is het wel essentieel dat je partner die ademhaling ook weet, die kan je er een beetje bijhouden tijdens het opvangen van de weeen (ondertussen zn handen fijnknijpen... :roflmao:)

13. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Ik raakte zelf een beetje “stoned” en zat inderdaad echt in een bubbel waarin ik mega gefocust was op Mn ademhaling. Door goed te ademend lukte het om de pijn te doorstaan. En denk dat ik daardoor ook in die bubbel zat. Dus net zoals iemand hierboven zegt; focus je op je ademhaling die je voelt in je buik, leg je handen op je buik zodat je de ademhaling ook echt voelt. Zo deed ik het... :) en tuurlijk doet het pijn, behoorlijk zelfs, maar hierdoor had ik wel controle voor mijn gevoel.

En t zal vast ook wel met die endorrfines te maken hebben die je aanmaakt als je goed ontspant haha

Love1987 en Elraange vinden dit leuk.
  14. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    2.674
    2.013
    113
    Vrouw
    @LolaBloem ik ben 3x zonder pijnstilling bevallen. 1x thuis 2x ingeleid.
    en weeenstorm.
    Ik ben denk ik lastig want ik maak nog grapjes tijdens de weeën en het persen en ben er wel vrij goed bij . omgeving in de gaten houden ed.
    Iedere bevalling is anders dus wie weet hoe het nu gaat..
    Misschien schreeuw ik me suf haha
    jmmr dan hoor. Het is jou/jullie moment en je doet het zoals je doet. Het is overleven toch en positief blijven.

@Regenboog01 ai heftige nachten en klein poppetje. Gelukkig gaat het wat beter nu.

15. LolaBloem

Waar kan ik die ademhalings technieken vinden? Op dat moment toen er een wee kwam, kwam ook een gil dus leek wel gepaard. Ik was ook nog wel goed bij van wat er om me heen gebeurde (denk ik?) Ik schaamde me kapot!
    Echt knap van degene wie de pijn in zich kan houden zonder te gillen!

16. Love1987

Love1987 Niet meer actief

Zoeken op youtube bij hypnobirthing bijv...

17. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Hier ook twee keer bevallen zonder pijnbestrijding. Hoewel het twee verschillende bevallingen waren (eerste weeenstorm en bij de tweede maakte ik grapjes en was heel erg bij) heb ik me bij de eerste ook heel erg in mezelf gekeerd. Kreeg eigenlijk niks mee en was bezig met mn ademhaling. Vond t nog wel lastig omdat ik soms vergat door mn neus te ademhalen

18. LolaBloem

thanks!

19. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.843
    113
    Ik had een spelletje dat ik vroeger speelde steeds in mijn hoofd. Beetje dom maar in dat spel was je een babydraakje die wegvloog van het nest over heuvels, je moest dan die heuvels snel genoeg over vliegen/kruipen voordat de moeder je kon pakken. Dat spel zat steeds in mijn gedachten. Elke wee was een heuvel, ik voelde de wee opkomen (dus heuvel op), op z'n toppunt zat ik op de heuvel en daarna weer naar beneden (dan zwakte de wee weer af).

Tijdens die gedachten was ik gewoon via mijn neus aan het inademen en mijn mond uit. Ik merkte dat als ik mijn ademhaling losliet ik lichtelijk in paniek raakte. Dus probeer je daar wel echt op te focussen.

20. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

@Regenboog01 waf fijn dat het nu de goede kant op gaat met drinken!
    Hopelijk gaan de nachten langzaam maar zeker ook wat beter en kunnen jullie een beetje bij komen!

@LolaBloem hier ook veel gehad aan hypnobirting qua techniek.
    Maar echt wel geroepen dat ik het niet kon hoor.
    Werd nadat mn vliezen braken echt overvallen door weeenstorm.

@Wolfmother hoe gaat het met jullie mannetje nu?

Vanavond bruiloft, hele avond staan.
    Nu maar op een bank ergens neergeploft en ze komen me halen als ze naar huis gaan.
    Heb geen rug en bekken meer over. Buik doet zeer. Dus doe morgen even dagje lekker niets!

Deel Deze Pagina