Mss een voorteken van bevalling? Dat hoor je wel eens. Dat mensen denken dat ze ziek worden, maar dat het een voorteken van bevalling is...
Geen idee.. Ben ook gewoon erg onrustig in mijn hoofd door bepaalde omstandigheden. Kan ook daardoor dat ik me extra kut voel en makkelijker vatbaar ben voor griep? Geen idee.. Pff zucht....
Ik vermoed van wel. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik ijsjes neem haha och hier ook. Heb de oudste naar oma gestuurd om te logeren. RUST...haha
Hoi dames! Hier idd volop aant genieten! Alleen jammer van de temperaturen. Vanaf woensdag eindelijk genieten zoals het hoort. Morgen de hitte trotseren voor de consultatie bij de kinderarts. Een paar drukke dagen achter de rug en vandaag een off dag. Ventje met de oudste kids vanalles gaan doen en ik met L in de slaapkamer. Kids vandaag ook enorm druk en continue ruzie maken dus morgen vliegen ze naar de speelpleinen. Ff rust Voor de rest gaat alles rustig. We zijn ons ritme aan het zoeken en ik begin mijn buikje toch ineens te missen. Als ik jullie hoor dan mis ik ineens die tijd ondanks alle miserie en pijn... maar als ik dan dat kleintje zie liggen dan smelt mijn hart helemaal! ❤️
@HarleyQuinn fijn dat het goed gaat! Is toch weer even zoeken in je ritme met zo’n kleintje he? @LolaBloem hoop dat je vannacht een beetje goed kan slapen en je je morgen weer wat beter voelt! @Elraange lekker! Geniet er even van! @ingii89 pak morgen ook even je rust. Even je moeder laten rennen morgen! Zoontje is morgen bij mijn moeder, dus ik doe de hele dag niets! Beetje op de bank hangen, brownie bakken en opeten en netflixen!
Ja mijn moeder zei al dat ik morgen lekker rustig aan met doen. Maar vind het toch een beetje maf dat ik daar een beetje ga lopen niksen als zij er is... :/ Maar ga denk gewoon met mijn laptop in bed liggen, dan voel ik mij iets minder bezwaard dan dat ik voor hun neus zit te luieren en haar alles laat doen ofzo. Stom he?
Ah meis dat hoort er gewoon even bij. Bij mijn zoontje mistte ik mijn buikje ook de eerste week, maar dat was daarna HEEL snel voorbij. Heerlijk om weer wat mobieler te zijn! Ik zou met je willen ruilen haha. Ik denk dat de meeste meiden hier ook dolgraag hun baby willen en niet meer zwanger willen zijn met deze hitte haha! Hopelijk kun je vanaf donderdag wat meer genieten. Morgen nog even overleven!
Nee, heel herkenbaar!! Ik kan dat ook echt niet! Voel me sowieso schuldig ofzo als ik een dag niets gedaan heb...
@Nanoe2 thanks, ik hoop dat het gaat lukken. Heb net potje gejankt. Mijn man en moeder kwamen ineens thuis terwijl ik even niemand wou zien/spreken. Dreumes is onwijs druk en voelde me echt even alleen. Toen ze kwamen dacht ik: wat doen jullie hier? Iaat me gewoon met rust en liep weg.. tis echt gek, ben echt mezelf niet nu denk ik wat heb ik nou gedaan? Mijn man is toen achter me aan gekomen en heeft heel lief met mij gepraat, vervolgens samen naar huis gegaan (me moeder zat met ons dochtertje te spelen) en hebben samen met zijn 3 ook nog even goed gepraat. Ik ben het zwanger zijn gewoon zo zat ik voel me zo uitgeput en lijkt net of ik alles zelf moet doen omdat mijn man veel werkt. Ik heb gewoon geen energie meer! Kon ik maar alles af hebben zonder te bewegen. Maar nu het eruit is, zijn er ook afspraken gemaakt. Vanaf volgend week zal ik denk ik maar alvast kraamhulp inschakelen om te helpen, al is het om dochter even te vermaken dat ik even me rust heb. (bij de intake hadden ze aangegeven ook voor de bevalling te kunnen komen en met huishouden helpen omdat het voor velen zwaar word op het eind) En mijn man neemt morgen vrij om met ons buiten de deur iets leuks te gaan doen. Denk dat het zwemmen word en daarna picknicken. Ik hoop zo dat ik dan wat bij kan komen. Want trek het echt niet meer weet ook niet waarom ben echt even emo ineens
Zwanger zijn is ook niet niks. Je lichaam verandert en hormonen spelen ook een grote rol. Ik ben ook af en aan emotioneel is echt heel normaal. Daarbij is het eind in zicht ook dat brengt de nodige (gezonde) zenuwen met zich mee. We dragen een kindje maandenlang, en dan kun je niet wachten om je kindje te ontmoeten. Dan volgt er nog een laatste spannende taak om het kindje ter wereld te brengen. Er wordt heel veel van ons gevraagd maar ik voel mij nog steeds bevoorrecht dit te mogen/kunnen doen, want het blijft toch echt een wondertje. Goed dat je hulp inschakelt zo kun je wat meer rusten en zo ook rust in je hoofd creëren. Nog ffies!!!!!
Soms is dit precies even wat je nodig hebt! Meid, je zit vol hormonen die je sturen. Je buik zit in de weg, het is warm, je bent moe, je voelt je niet lekker, het loopt even niet zo lekker, man die veel werkt, kind die druk is en veel aandacht wil. Allemaal niet zo raar! Alles vreet energie van je! Fijn dat je man morgen vrij kan en wil nemen. Geniet en ontspan morgen!! En als kraamhulp vooraf kan, is dat inderdaad misschien wel heel fijn! Kan je dochter ook niet af en toe naar je moeder/schoonmoeder, of iemand anders? Dat jij even een dagje haar niet hebt en bij kan komen?
Laatste 10 weken - afteltopic! Uitgerekende datum Augustus 10: Suus83 - 35 jaar - 3e kindje - jongen 14: JasmijnM - 25 jaar - 2e kindje - meisje 17: Love1987 - 29 jaar - 3e kindje - verrassing 23: Mj89 - 28 jaar - 3e kindje - jongen 24: Orchidea - 21 jaar - 1e kindje - meisje 24: Ingii89 - 29 jaar - 2e kindje - jongen 28: Miss M - 35 jaar - 5e kindje - verrassing 31 LolaBloem - 21 jaar - 2e kindje - jongen September 2: Femmie88 - 30 jaar - 2e kindje - meisje 7: Pink06 - 33 jaar - 3e kindje - verrassing 11: Salvatore - 33 jaar - 1e kindje - jongen 15: Nanoe2 - 26 jaar - 2e kindje - jongen 19: Vievie - 32 jaar - 2e kindje - meisje 23: Louan- 37 jaar - 2e kindje - meisje 25: Elraange -36 jaar - 4de kindje - verrassing 26: Relax- 33 jaar - 3e kindje - jongen 26: Melaniie - 26 jaar - 3e kindje - verrassing 28: Desse - 30 jaar - 1e kindje - meisje Oktober: 7: Springboon -34 jaar- 4e kindje - meisje ———————————————— Augustus 8: Ingii89: controle vk 9: JasmijnM: controle vk 10: Nanoe2: Controle vk 10: Relax: diabetesverpleegkundige 13: Relax: groeiecho en controle gyn 13: springboon: 2e SEO ivm vergrote niertjes 13: springboon: controle vk 16: JasmijnM; controle vk 17: Ingii89: controle vk 17: Mj89: controle vk 21: JasmijnM: controle vk 21: Nanoe2: liggingsecho 24: Ingii89: controle vk
Heb mezelf op de lijst gezet.. Nog minder dan 9 weken en dan is het zover.. Bij de andere 3 kwam ik nooit verder dan 39+5.. En de vk vermoedt nu ook weer eerder.. volgende week controle SEO, ivm constatering vergrote nieren bij de 20-weekse echo.. dus meld me graag aan
Welkom Waren beide nieren vergroot? En hebben ze een vermoeden waar dat mogelijk vandaan komt? Of gaan ze nu kijken of het nog zo is en dan evt onderzoeken waar het vandaan komt?
Hi Springboon! Ik ken je nog wel uit NOD-groepjes geloof ik! Grappig dat we elkaar hier nu weer tegenkomen... Spannend die controle volgende week!
beide niertjes waren vergroot 1 was 0,5 cm groter en de ander 1,1cm Maar dat kon nog goed bij trekken vandaar met 32 weken extra controle.. mocht het dan nog iete vergroot zijn moet ik naar UmcG, en via daar vragen om toch bij de vk te blijven en na de bevalling starten met een antibiotica voor de kleine. Wat ze me vertelden was dat ze enkel meer kans had op blaasontstekingen.. maar dat 97% waarbij met 20 weken een vergrote niertje(s) was ontdekt dit met 32 weken normale grote waren. De metingen bij de vk waren met 21 weken wel goed... denk zelf dat haar nieren vol met urine zaten wat nog naar de blaas moest.. Liever extra kijken en zeker weten zodat we er ons op kunnen voorbereiden Qua gevoel zegt het dat het wel goed zit
klopt.. zat ook nog bij je in de zwangeren-groep.. tot ik die mk kreeg eind vorig jaar.. geheel onverwachts 6 weken later toch weer zwanger..