@Wolfmother ik heb heel veel respect voor jullie. Lijkt mij ontzettend zwaar en spannend allemaal. Maar je komt sterk over!! Hopelijk verloopt alles voorspoedig en kun je snel aan je echte kraamtijd inclusief heel veel knuffelen met de baby beginnen. @Suus83 je bent best rustig he terwijl je echt elk moment kan bevallen!! Spannend! Hier Haarlemmermeer. Flink losgegaan vannacht en nu ook nog lekker koel. De zon komt soms door en dan zeg ik dat ie maar snel weer weg moet die zon. Gewoon even 01 dag rust aub. Ben ook meteen en energieker, straks de dweilen want dan schoot er ook een beetje bij in. Ff alles aan de kant. De nachten gaan kwa warmt wel ok kan alleen mn draai niet vinden heel irritant! Ik moet maandag weer voor controle ben benieuwd of se baby nog met hoofdje naar beneden ligt en misschien ook wel vast. Voor de rest gaan we de bevalling bespreken. Hadden/hebben jullie nog speciale wensen? Hier wil ik zo min mogelijk mensen op de kamer en zo min mogelijk geluid. Ging bijna mis met mijn zoon en de kamer stond vol met artsen/verloskundigen/verpleegkundigen/stagiaires en gyn. Was zo druk en dan al die piep geluiden van alle monitoren werd ik toch paniekerig van. Nu wil ik alle rust als het kan dan.
Ja zeker spannend! Vanaf nu mag t van mij hahaha. Maar had gister ineens cold feet en dacht aan de heftigheid van de bevalling hahahahaha. Hier geen speciale wensen voor de bevalling hoor, gewoon met vk en assistent Kraamzorg en mn man. Meer niet. Snap wel gezien je ervaring je dan wel extra alert bent op rust op je kamer!
Ja precies wat jij zegt, je draai niet kunnen vinden. Dat heb ik ook in de nachten. Ben mega onrustig. Ik heb niet heel veel wensen omdat je toch niet weet hoe een bevalling loopt, maar ik wil het wel heel graag zonder pijnbestrijding proberen. Vorige keer veel nadelige effecten ervaren van de ruggenprik. Dus ben extra gemotiveerd om het zonder te doen!
Denk ook niet dat je te veel aan de bevalling zelf niet denken dan bouwt de spanning lekker op. Ben benieuwd wanneer de baby zich aanmeld. Ja wil echt alleen het nodige op de kamer. Tenzij het niet anders kan natuurlijk.
Bij mn zoon ook geen pijn bestrijding. Ik heb een hoge pijngrens. Tenminste dat bleek toen ik al 5cm ontsluiting had en ik die dus 'gewoon' had weggepufd. De rest ging zo mega snel ook met alle hectiek erom heen dat het woordje pijnbestrijding niet eens genoemd is. Maar deze keer kan het anders gaan. Als het moet dan moet het.
Ja dat wachten duurt dan opeens zo lang. Zeker bij overtijd gaan maar ach langer dan 9 dagen nie meer! Nee klopt je moet er ook zeker niet aan denken want je moet er toch doorheen! Jij bevalt wel in t ziekenhuis?
Hier ook twee keer zonder pijnbestrijding en dat wil ik nu graag weer. Vind t wel ‘knus’ bevallen met alleen vk kraam zorg en Mn man
Bevalling is knopje om en verstand op 0. Hopen op geen complicaties en hopelijk een voorspoedige bevalling. Hier moet ik in het ziekenhuis wegens vleesbomen. Twee kleintjes. En toch heb ik ergens het gevoel dat ik thuis beval weet niet waarom. Jij?
Bij mij is de ruggenprik uiteindelijk pas gezet toen ik volledige ontsluiting had. Dit was natuurlijk een fout. Het was zo druk op de afdeling dat ze niet meer gecheckt hebben hoe ver ik was. Toen ik dus persdrang kreeg (paar minuten nadat de ruggenprik gezet was) moest ie gelijk weer uit. Maar ik heb dus wel alle nadelige effecten van de ruggenprik ervaren, en er is dus geen baat bij gehad. Uiteindelijk heb ik dus ook alles zonder pijnbestrijding gedaan... het was pittig, maar het is wel gelukt.
Jeetje ze mogen maar tot 7 cm nog ruggeprik zetten toch? Slordig dat ze niet eerst gecheckt hebben. Ik denk dat we nu wel wat alerter zijn als je voor de 2de keer of meer bevalt. Althans ik wel ben helaas een controlefreak. En als je ergens geen controle over kan hebben is het bevallen haha. Dus op moment van bevallen kan ik mij goed in mijzelf keren. De paniek bij mn zoon was ook niet bij mij maar bij de mensen eromheen gek genoeg en gelukkig maar anders had ik misschien niet zo effectief kunnen persen. Daarom nu als het mogelijk is alle rust zodat ik kan 'genieten' van de bevalling.
Ooh vleesbomen dat klinkt heftig! Heb je er last van ? Wel grappig dat je t gevoel hebt dar je thuis gaat bevallen! Ik had t gevoel voor de 40e week te bevallen (feitelijk kan t nog maar had echt gedacht met 38 weken te bevallen) Mn voorkeur heeft net als de vorige keren weer ziekenhuis bevalling wel prettig
Hier ook een controlefreak hoor haha dat word nog wat. Hier zijn mijn kids erbij een goede vriendin en mn moeder na " goed" overleg akkoord. Mocht t spannend worden zal mijn beste vriendin met de kids even weggaan. dan blijft mn moeder. Dus alle voors en nadelen zijn besproken en doorgenomen. Hier kan ik goed met pijn omgaan, nu 3x eerder bevallen en dat ging goed wat de weeën opvangen betreft. 1x thuis 24u 2x inleiding met weeenstorm. Ik hoop dat dit nu ook weer goed gaat, maar je hebt er geen controle over dus... @Suus83 spannend meid. Je klinkt indd aardig relaxed haha @ingii89 jeetje wat een fout met die ruggenprik zeg.. Hebben ze daar achteraf nog wat van gezegd? vanaf wanneer kan de baby eigenlijk al vastliggen in je bekken? Draaien kan tot 36wkn toch?
Hier zijn mijn wensen met 12 weken al besproken. Moet in het ziekenhuis bevallen omdat ik medisch ben tijdens mn bevalling. Ben vorige naar ziekenhuis gegaan voor een ruggenprik. Had heftige weeenstorm en ontsluiting vorderde amper. Eenmaal in het zkh 9cm en was er echt bijna. 15 min later persdrang en 30 min later was meneer er Ga het nu zeker weer zonder pijnstilling proberen! En wil proberen redelijk laat te bellen, in de hoop dat ik te ver ben om naar het zkh te gaan. Ze mogen mij niet aan de toeters en bellen leggen in zkh, maar ben zo bang dat ze dat alsnog doen. Vk staat er wel achter om thuis te bevallen, maar moet dan eerst nog allerlei gespreken met zkh en heb daar eigenlijk geen tijd voor. Naja we zien het wel!
Zou geen keuze zijn hoor thuisbevallen, in het ziekenhuis voel ik mij toch wat veiliger. Ik merk niets van die vleesbomen ze zitten in de baarmoederwand. Had alleen heel erg pijn toen ik met 28 weken opgenomen was ivm regelmatige hard buiken. Ik denk dat ze geïrriteerd waren geraakt ofzo. En na de bevalling kan het zo zijn dat door die vleesbomen mn baarmoeder niet goed samentrekt en bloedingen kunnen ontstaan. Dat vertelde de verloskundige nog ffies. En bedankt ben al zo een angsthaas.Maar ze zaten er ook bij mn zoon en geen last van gehad. Spannend hoor je vliezen zouden zo maar eens kunnen breken of opeens weeën sorry wil je niet zenuwachtig maken. @Elraange bijzonder dat je kinderen er bij mogen zijn. Misschien een privé vraagje hoor en misschien heb je het al eerder gezegd. Maar is vast een reden waarom er geen partner bij je bevalling is?
@Elraange wij wouden de kinderen er ook bij hebben maar dit wil de vk absoluut niet hebben, ondanks 3 goede (en vrij snelle) bevallingen.. Dus nu moeten we halsoverkop nog gaan bedenken hoe we dit gaan oplossen enz.
@ingii89 Hij kan wel af en toe een dagje thuiswerken, maar de kinderen vinden dat zo gezellig dat hij dan nauwelijks aan werken toekomt, en als je bedenkt dat het nog wel drie weken kan doorgaan... Ik zou nu het liefst thuis bevallen met alleen man en vk, vorige keer ook zo gebeurd omdat het zo snel ging dat de kraamzorg te laat kwam.. Als ze nu op tijd is, vraag ik denk ik of ze beneden wil wachten tenzij het echt nodig is voor de vk, wil graag in mn eigen wereldje blijven! Vk had hier pas door dat mn weeen heftig waren toen ik persdrang kreeg, dus kan ze over het algemeen goed opvangen
Ivm bloedverlies bij de vorige bevalling. Echter kwam dit pas na 3 uur na de bevalling en alleen maar omdat mn blaas te vol zat. Dus baarmoeder kon niet meer samenvallen. Met ambu naar ziekenhuis gebracht en moest daar aan de wee-opwekkers. Ze hadden een bloedprop van 4cm in mn baarmoeder gezien en die wilde ze er voor de zekerheid uit hebben. Reageerde alleen veel te heftig op de wee-opwekkers en ben door nog een hele bevalling heen gegaan.(dit had nooit mogen gebeuren) Doordat we weten waar het mis ging is iedereen heel relaxed. Ze wilde me na afloop preventief aan de wee-opwekkers leggen, haha nou niet dus! Zo zijn er meer dingen die ze wilde, maar ik absoluut niet wil. Alle vk van de praktijk staan daar achter en mag van hen dus ook gewoon thuis bevallen. Dus is met 12 weken al duidelijk besproken wat er wel en niet mag en dat wee-opwekkers echt een uiterst redmiddel is.
Zo, wat een heftig verhaal zeg, en wat vervelend dat ze zo zwaar ingezet hebben.. Die paniek altijd van vk en in het zkh, kan nooit goed zijn!
mag altijd gevraagd worden. Na het verlies van mijn dochter ( welke mijn zoon erg bewust heeft meegemaakt met begrafenis ed) Heeft mijn relatie t ook niet gehaald. Vandaar geen partner en zijn de kids en ik veel closer geworden. We zijn veel bezig met het overlijden van mijn dochter op een positieve " kinderlijke/pure" manier. Zij kwamen er eigenlijk mee al in het begin. Ik was al 3jr bezig om zwanger te mogen worden. Dus de ups en downs maakten zijn ook wat mee aan de zijlijn. Sinds het is gelukt om zwanger te raken zijn ze zo betrokken en enthousiast. We denken samen over een naam en geboortekaartje plus tekst. Toen ik dit besprak in zh of ze erbij mochten zijn. Was k de eerste die dit vroeg ( uiteraard zijn er wel eens peuters bij bevalling geweest als er een bevalling plots begon en er geen oppas was, maar dit is een bewuste keuze) We hebben alles doorgenomen en ze waren toen ook enthousiast. Dus zodoende wil ik dat het heel intiem/ warm/ liefdevol met de kids word. Mijn zoon knipt ook samen met mijn moeder de navelstreng door en mijn dochter ( als dat kan) mag de baby samen met de gyn op me leggen en zeggen wat t word. Uiteraard kan t altijd anders lopen. Maar hoop dat het dat niet gaat doen.