ga je in het zh bevallen of thuis? Wat waren haar beweegredenen? Hoe oud zijn je kids? Je kan ook altijd nog zeggen dat je oppasprobl hebt haha Zolang ze maar niet in de weg lopen toch?
Joejoe dames, weer terug van de controle VK. Bloeddruk was 130/80, dus netjes. Baarmoeder op hoogte van 38 cm. Ze schat de baby wel iets groter dan mijn vorige. Zo 3800/3900 gram als ik beval met 40 weken. Ik weet dat het niks hoef te zeggen, maar hoop stiekem dat hij daardoor iets eerder komt Met de VK afgesproken dat ze met 39+0 gaat toucheren. Moest hier wel een beetje doordrammen, omdat het volgens de VK niks zegt hoeveel cm ik dan wel of niet heb. Maar ik heb uitgelegd dat het mij wel rust geeft en het gevoel van "controle" als ik weet waar ik aan toe ben. Vanaf 39+5 gaan we starten met strippen -> 3x achter elkaar met 1 a 2 dagen elke keer ertussen. (ligt een beetje aan hoe het eruit ziet beneden) Normaal doen ze dit pas met 41 weken maar vanwege mijn verleden (ingeleid met 40 weken vanwege hoge tensies) snapte ze heel goed dat ik dit eerder wilde, om hopelijk toch spontaan te bevallen deze keer. Dus dat is het plan! Voel mij er op zich wel goed bij dat we dit nu zo hebben afgesproken Ze gaf als tip om spontaan weeën op te wekken toch die voetreflexmassage. Toevallig heb ik die al ingepland staan vanaf morgen. Dus dat is mooi! Maar misschien voor jullie ook een tip. Mijn verzekering dekt een groot deel van de kosten. En baad het niet schaad het niet toch? Anders lekker een uurtje massage gehad Ook goed voor de ontspanning. Voelt nu toch wel wat serieuzer worden hoor, nu we dit allemaal afspreken. En dat ik alweer bijna 38 weken ben... Spannend!
Even een paar dagen niet actief meegelezen maar net alles gelezen. Teveel om op iederee te reageren maar @Wolfmother wat fijn dat het beter gaat en hopelijk mogen jullie heel snel veel knuffelen met jullie kindje!
@ingii89 Fijn dat je controle goed was, vast een opluchting! En ik ben benieuwd wat die voetreflexmassage doet, ik duim voor je dat het iets in gang zet!
Toen wij thuis kwamen na de bevalling, was net de kraamzorg er. Toen begon de nabloeding, kraamzorg heeft de vk gebeld en die zou er met een half uur zijn.... Toen heeft de kraamzorg gezegd dat ze dan met spoed en ambu mag bellen. Vk had dus wel iets meer in paniek mogen raken Zodra de ambu er was (letterlijk binnen 5 min.) werd de bloeding gestopt en moest voor de zekerheid naar het zkh. Ik snapt hun idee van de wee-opwekkers wel hoor, zeker in de dosering waarin ik het kreeg. Maar mijn lijf reageerde er absurd heftig op. Ze hebben na 2,5 uur infuus volledig uit gezet en zou met 10 min afgezakt moeten zijn, zeker icm de morfine. Maar werd bij mij na 3 kwartier rustiger En duurde nog behoorlijk lang voor het weer rustig was. Tijdens een nacontrole kreeg ik een vk die ook in dat zkh werkt en zij gaf aan dat ze het er later over gehad hebben en zelden zo’n heftige reactie zien op zo’n lage dosering. Dus ja, was gewoon weer bijzonder @Elraange wat bijzonder!!
@Nanoe2 wat pittig! Denk je het gehad te hebben mag je weer naar het ziekenhuis. Goed dat je op je strepen staat. @Elraange wat heftig dat je je dochter bent verloren. En ook erg zwaar voor je zoon. Begrijp nu wel heel goed dat je deze hele reis samen met je kinderen maakt. Wordt een bijzondere bevalling voor iedereen denk ik.
@louan ja was pittig, vooral voor mn man. Die dacht echt dat ik het niet zou overleven. Zelf was ik stuk toen ik weer naar huis mocht. Veel bloed verloren en 2 bevallingen achrer elkaar is best heftig voor je lichaam. Maargoed, ik ben er nog moet wel na dit kindje echt mn lijf rust gaan gunnen merk ik Kijk ook totaal niet op tegen deze bevalling. Weet waar het de vorige keer fout ging en weet ook dat de kans klein is dat dat nog een keer gebeurt.
mijn oudste is 11, middelste 8 en de jongste is dan 6. de vk gaf aan dat ze het liever niet had, want het kan traumatisch voor ze zijn en als je halsoverkop weg moet naar het ziekenhuis kan het nog meer trauma opleveren. wil graag thuis bevallen, want 2 eerdere thuisbevallingen gingen erg vlot en mooi dat ik zoiets had van ja kids mogen erbij zijn als ze willen.. en dat willen ze heel graag alleen mag dat nu niet van de vk
Zouden jullie een kind van anderhalf ook mee nemen naar de ziekenhuis/bevalling? Misschien domme vraag hoor...
nee dat zou ik niet doen. wie weet duurt de bevalling heel lang of treden er complicaties op, dan zit je daar met die kleine.. zou wachten tot de baby er is en dat ze dan komt. maar dat is persoonlijk
Uiteraard snap ik dat. Echter zijn ze wel op een leeftijd dat je ze filmpjes kan laten zien en uitleggen dat mocht t fout gaan ze even naar de andere kamer moeten bv. Misschien nog een volwassene erbij die stand by kan staan?? Hier zijn de mijne 11 en 8
dat zou ik ook niet doen maar k begreep dat dit best vaak gebeurd mocht de bevalling in de avond starten dan is er soms oppas probl en word het kind wel meegenomen. Dan gaat t in t zh verder slapen. Dit vertelde de gyn. maar dat vind k te jong vaak vervelen ze zich sneller en als je in de week loopt heb je daar geen zin in hihi
@LolaBloem dat zou ik niet doen. Snappen er nog niets van en lijkt me heel vervelend als ze steeds bij jou willen zijn. @Elraange met die leeftijd is het ook heel anders. Je kan ze van alles uitleggen en het er goed samen over hebben. Lijkt me een hele bijzondere ervaring, zowel voor jou als voor je kinderen!
Nee een kindje van anderhalf zou ik er ook niet bij willen. Mijn jongens van 8 en 6 wil ik er trouwens ook niet bij, ik zou dan veel te veel met hen bezig zijn en dat werkt niet bevorderend denk ik. Tijdens mn eerste twee bevallingen heb ik het uitgeschreeuwd (ja alle bewondering voor vrouwen die helemaal in zichzelf keren, maar ik ben dus zo'n schreeuwer - kan het ook niet inhouden) dus dat lijkt me traumatisch voor ze om mee te maken. Maar zo kiest iedereen wat het fijnste voelt. Ik moet sowieso in het ziekenhuis bevallen (5-10 min rijden) en heb mn moeder stand-by staan om de kinderen op te halen. Als het heel snel gaat nemen we ze mee naar het ziekenhuis en haalt mn moeder ze daar op. Verder wel bijgelezen maar niets onthouden. Ik las wel een heftig verhaal van @Elraange jeetje een kindje verliezen is het ergste wat er is, dat zet alles weer even in perspectief. Mooi hoe jullie het samen aanpakken! Wat een heerlijk weer, ik voel me weer helemaal mens! Vandaag lekker een rustig dagje thuis, filmpje kijken, spelletje doen.. heb gister een beetje meegevoetbald met mn jongens en dat voel ik vandaag aan mn bekken dus vandaag lekker even helemaal niks. Laat de regen maar komen!
Ik heb zowaar goed geslapen haha heerlijk!! Hele nacht raam open gehad en mn draai kunnen vinden. Vind het weer ook fantastisch zo mag het blijven . Mijn zoon is 5.5 die wordt tijdens de bevalling door de oma's opgevangen maar wie weet is school al begonnen en beval ik wel als hij op school zit. Had mn schoonzusje ook was echt beter! Na school had mn neefje zn zusje haha.
Hier gaan de meisjes naar Mn ouders (ze zijn 5 en 4) en als t midden in de nacht begint komt Mn moeder naar ons huis zodat ze nie wakker hoeven te worden Hier hebben ze nog 3,5 week vakantie van school Ik wil ze nie bij de bevalling hebben is niks voor hun ik zou me niet kunnen concentreren denk ik Vanm naar de vk hopelijk kunnen ze strippen Wat n heerlijke koele nacht!
Nee!! Alleen als de baby eenmaal geboren is. Als moeder moet je je volledig op je bevalling kunnen concentreren en niet met je peuter bezig moeten zijn. Maar dit is mijn mening hé, ieder heeft zijn eigen gevoel hierover.
Nee ik zou mij ook niet kunnen focussen. Je wilt toch in die "bubbel" komen, en dat werkt bij mij niet als mijn dreumes rondhobbelt. Nu is mijn dreumes ook best wel aanwezig (klimt overal op, is echt een boefje) Ik heb vannacht ook prima geslapen! En vanochtend wilde ik zelfs t liefst nog blijven liggen (terwijl ik normaal om 5u al wakker ben). Succes met strippen! Hoelaat heb je je afspraak? Laat je het ons weten?
Nee als je dan ook. Oh n boef hebt die overval opklimt lijkt me niet bevordelijk hahaha Ja zeker twee uur heb ik een afspraak maar verwacht er zelf nog niets van de andere twee keer ben ik ook vaak gestript hahaha