Heb je geen kraamzorg meer dan? Ik heb bij mn keizersnee, die vrijdag morgen om 00.05 gebeurde, kraamzorg gehad t/m zaterdagmorgen.
Uitgerekende datum ** December:** 8 december: - Dutchy84 - 34 jaar - 1e kindje - jongen 9 december: - Florina - 28 jaar - 3e kindje - meisje 14 december: - Danty88 - 30 jaar - 3e kindje - meisje - inleiding 30-11 17 december: - Riverdale87 - 27 jaar - 2e&3e kindje - 2 meisjes 19 december: - Dielle- 37 jaar- 4e kindje - jongen 22 december: - Mroz - 30 jaar - 2e kindje - meisje 24 december: - Droomwens79 - 39 jaar - 2e kindje - jongen 27 december: - Fennec - 31 jaar (dan 32) - 1e kindje - meisje **Januari** 1 januari - Xavv -26 jaar - 1e kindje - verrassing 3 januari: - Blosjes - 38 jaar - 2e kindje - meisje 5 januari: - K00 - 31 jaar - 3e kindje - meisje 6 januari: - Olifantje - 30 jaar - 3e kindje - jongen 11 januari: - Bien1990 - 28 jaar - 2e kindje - meisje - ing87 - 31 jaar - 2e kindje - jongen 15 januari: - wafelijzer - 33 jaar - 3e + 4e kindje - 2 jongens 18 januari: - kleineM - 42 jaar - 2e kindje - meisje - veldboeket - 33 jaar - 2e kindje - jongetje 28 januari - suuz09 - 32 jaar - 3e kindje - geheimpje 30 januari: - moppie1992 - 26 jaar - 2e kindje - meisje **Februari** 4 februari: - Meisje93 - 25 jaar - 2e kindje - verrassing 6 februari: - Cindy1977 - 41 jaar - 3e kindje - meisje[/QUOTE]
Gefeliciteerd aan alle bevallen moeders Ik heb even een tijdje niet meegeschreven en nu zie ik ineens dat ik bovenaan de lijst sta Net controle gehad bij de verloskundige en hij ligt nog boven mijn bekken dus nog steeds ligadvies als mijn vliezen breken. Maandag weer controle kijken of ik het red of dat ik mijn mannetje dan al in mijn armen heb. Alles goed met jullie?
Ik zou nog even een beetje opschrijven hoe mijn bevalling is gegaan! Vorige week dinsdagavond 27 november om 23:24 uur is onze dochter geboren. Ik was 39,4 weken zwanger. In de avond rond 19:00 uur kreeg ik wat regelmatige harde buiken. Dat duurde tot ongeveer 21:00-21:30 uur. Vanaf dat moment werden de weeën iets vervelender en begon ik langzaam te geloven dat de bevalling begonnen. Ik had al weken af en toe voorweeën, dus dacht eerst dat het weer niet zou doorzetten. Om 21:30 uur belden we de verloskundige en heeft mijn man in de badkamer het bevallingsbad gevuld met lekker warm water. Om 22:10 stapte ik in bad en kon de weeën daarin heel goed opvangen. De weeën kwamen toen al met een goede regelmaat. Een uurtje later voelde ik de baby zakken. Dat ging gepaard met hevige rugweeën. Op een gegeven moment veranderden de weeën op de top van de wee een beetje in perseweeën. Ik mocht een beetje meepersen van de verloskundige. Ik deed dat meer met mijn ademhaling dan echt bewust persen. Een paar weeën later werden de perweeën heel krachtig. Ook pijnlijk dus heel actief meepersen deed ik niet echt, maar mijn lichaam deed dat vanzelf. Ik pufte hard en maakte een soort van laag oergeluid. Maar de kinderen die lagen te slapen, sliepen gewoon door, gelukkig. Om 23:24 uur werd ze geboren!!! Wat was ik blij en opgelucht! Ze woog 3500 gram. Een half uurtje later is op bed de placenta geboren. Het was echt een droombevalling, want ik wilde graag vanwege de pijnverlichting in bad bevallen, thuis, hands-off (want de verloskundige heeft helemaal niks hoeven doen) en mijn man was heel erg betrokken en steunde mij heel goed. Mijn vorige bevalling was heel snel met een weeënstorm, maar deze bevalling was iets relaxter omdat er wat fijnere pauzes tussen de weeën door waren. Het gaat heel goed met onze dochter. Ze is heel tevreden en rustig en drinkt goed. Ze was zaterdag al boven haar geboortegewicht. Ik wens alle anderen die nog moeten bevallen ook een superfijne bevalling toe!!!! (De naam van onze dochter houden we anoniem)
@Surprisebaby Dat klinkt als een bevalling waarvoor velen hier zouden tekenen! Gefeliciteerd en geniet van de komende tijd
Uitgerekende datum ** December:** 8 december: - Dutchy84 - 34 jaar - 1e kindje - jongen 9 december: - Florina - 28 jaar - 3e kindje - meisje 17 december: - Riverdale87 - 27 jaar - 2e&3e kindje - 2 meisjes 19 december: - Dielle- 37 jaar- 4e kindje - jongen 22 december: - Mroz - 30 jaar - 2e kindje - meisje 24 december: - Droomwens79 - 39 jaar - 2e kindje - jongen 27 december: - Fennec - 31 jaar (dan 32) - 1e kindje - meisje **Januari** 1 januari - Xavv -26 jaar - 1e kindje - verrassing 3 januari: - Blosjes - 38 jaar - 2e kindje - meisje 5 januari: - K00 - 31 jaar - 3e kindje - meisje 6 januari: - Olifantje - 30 jaar - 3e kindje - jongen 11 januari: - Bien1990 - 28 jaar - 2e kindje - meisje - ing87 - 31 jaar - 2e kindje - jongen 15 januari: - wafelijzer - 33 jaar - 3e + 4e kindje - 2 jongens 18 januari: - kleineM - 42 jaar - 2e kindje - meisje - veldboeket - 33 jaar - 2e kindje - jongetje 28 januari - suuz09 - 32 jaar - 3e kindje - geheimpje 30 januari: - moppie1992 - 26 jaar - 2e kindje - meisje **Februari** 4 februari: - Meisje93 - 25 jaar - 2e kindje - verrassing 6 februari: - Cindy1977 - 41 jaar - 3e kindje - meisje @Danty88 was ondertussen ook bevallen. Nieuwe dames, zet jezelf er gerust bij he!
Wow dat klinkt als een super relaxe bevalling! Goed gedaan! @Dutchy84 spannend hoor! Hoe gaat het nu?
Hier komt straks de kraamzorg op gesprek. Ben benieuwd, weet na al die jaren niet meer wat me te wachten staat haha
Hoi meiden, Ik kom er ook bij hier. Vandaag precies 35 weken zwanger. Ik ben op 10 januari uitgerekend van mijn 1e kindje, een meisje. Ik ben heel benieuwd hoe de bevalling etc gaat verlopen.
Ik kreeg vorige week een mail dat er nog steeds tekorten aan kraamhulpen zijn en dat ze dus maar 3 uur per dag kunnen garanderen. Zou het even navragen hoe dat bij jullie is. In de mail stond verder dat je dan maar zelf voor mantelzorg moest regelen. Bijv voor het poetsen en of andere kinderen
Thnx voor de tip! Op zich zou ik dat niet erg vinden... ik vind het maar niks als iemand anders mijn huishouden doet etc etc dus alleen de nodigen controles zou prima zijn voor mij Maar ga waarschijnlijk keizersnede krijgen dus even navragen hoe het dan zit met de nazorg enzo. @Meisje93 ja erg he hoe snel je dat vergeet. Maar zal nu ook wel wat veranderd zijn tov 10 jaar geleden denk ik. Ze hadden mijn gegevens wel allemaal nog niet verwacht. @Doortje1986 welkom. Spannend he!
Diezelfde mail heb ik ook ontvangen! Alles afgebeld en nergens kunnen ze ons nog aannemen! Ik werk zelf in de zorg maar vind het heel slecht geregeld!! Gebeld, nee wij verzekeren je dat je de zorg krijgt die nodig is.. het is ons eerste kindje, Ha borstvoeding geven, vl heeft eigen bedrijf en er is ons verzekerd dat ik volledige uren kreeg met de intake.. zorgverzekering heb je ook niks aan want die doet ook niks voor je.. sta je dan met al je hormonen, machteloos.. lekker
Nou precies dit!! Ik heb tijdens de intake het nog besproken met die vrouw. Ze zei dat dec vrij rustig was dus dat er geen sprake zou zijn van dat ik niet de volledige uren zou krijgen. Hoefde me geen zorgen te maken... Ik wil deze keer ook borstvoeding gaan geven en heb bij de 1e veel problemen gehad ermee en dus veel hulp nodig gehad. Ik ben dus bang dat als ik die niet krijg, het deze keer weer niet volledig gaat lukken.
Hier nog helemaal niks van de kraamzorg gehoord. Met hoeveel weken wilden ze een afspraak maken? 3u per dag is wel erg weinig zeg.
Hier een paar weken geleden een telefonische intake gehad. Ik heb toen zelf ook gevraagd naar de uren die ze nog kunnen bieden ivm tekorten. Ze gaf mij aan dat dat nu opgelost was en dat we mogelijk alleen een extra wissel krijgen van kraamhulp als ik tijdens de feestdagen beval. Ik hoop dus dat dit nog steeds klopt!