Laatste 10 weken afteltopic! Deel 3

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Danty88, 3 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Gelukkig nu niet meer dan. Lijkt me erg vervelend, zo vroeg al.

@suuz09 Jij mag nu echt gaan aftellen! :)
    Spannend hoor.

2. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Vanavond controle bij vk gehad. Ze ligt gelukkig (weer) vast in bekken, dus geen ligadvies meer. Ruggetje ligt nu wel aan de andere kant, dus waarschijnlijk is ze toch even uit de bekkeningang geweest. Volgens vk komt dit vaker voor bij een tweede of volgend kindje. Als ze er dinsdag nog niet is, dan gaan ze dan gelijk strippen (als dit dan kan).

ing87 en Elvira5 vinden dit leuk.
  3. Xavv

Xavv Actief lid

5 okt 2016
    306
    218
    43
    Ohh spannend!! Ik wordt of maandag of dinsdag ook gestript! Woe weet dalijk tegelijk aan de bak:p

Elvira5, meelanor en Blosjes vinden dit leuk.
  4. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ohh Spannend meiden. Hoop gauw op babynieuws van jullie

Blosjes vindt dit leuk.
  5. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Nou hier werd het ook even een verrassende ochtend. Ik dacht zaterdag dat ik vruchtwater verloor. Had het 2x maar toen stopte het al snel weer. Ik hoefde toen niet te komen. Vanochtend had ik controle en toen ging het daarover en over mijn afscheiding. Ze zag de afscheiding in mijn slipje en wilde dat ik me voor de zekerheid toch even liet checken op gebroken vliezen. Want het was behoorlijk groen en dat zou kunnen duiden op een baby die poepte in het vruchtwater, maar ze dacht van niet.

Enfin, eendenbek en de hele feestcommissie en vervolgens maar wachten op de uitslag (die 15 minuten zou duren). Naast water (dat er meteen uitliep bij hoesten) zag het echt groen van binnen (sorry...:oops:)
    ...de uitslag kwam maar niet...toen bleek dat ze moest overleggen met de gynaecoloog... nou ik begon hem wel te knijpen. Wat als het wel vruchtwater was, dan liep ik daar al 4/5 dagen mee rond (zonder weeen) En aangezien ik niet ingeleid mag worden wegens eerdere keizersnee .....zag ik al een keizersnee boven mn hoofd hangen.

Maar na lang wachten: geen vruchtwater!!! Maar het beeld was zo a-typisch dat het wel allemaal op kweek is gezet en ik moet vrijdag terug komen voor verder onderzoek.
    Ze denken aan een bepaald soort bacteriele infectie, als dat zo is krijg ik in het ziekenhuis een medicatie-boost zodat de baby niet ziek wordt. + ze gaan nog eens naar vliezen en vruchtwater kijken. Kortom, dat was even heel andere en veel langere ochtend dan gepland. Voor de zekerheid mag ik ook niet mee zin bad, alhoewel 2 testen hebben aangewezen dat het geen vruchtwater is..

Niets echt ernstigs gelukkig, maar na bijna 2 uur wachten zat ik hem wel te knijpen..
    Nu moet beebje even blijven zitten totdat alles duidelijk is (en evt. medicijnen zijn gegeven). Maar aangezien er op de CTG welgeteld 2 harde buiken te zien waren, komt dat vast wel goed :p

6. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Dat zou toch leuk zijn ;)

7. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Jeetje @kleineM dat is dan toch wel even schrikken zeg! Wel fijn dat nu is uitgesloten dat het vruchtwater is, maar wel vervelend dat je nu nog tot vrijdag moet wachten voor meer duidelijkheid.
    Sterkte met wachten en hopelijk valt het allemaal mee!

kleineM vindt dit leuk.
  8. moppie1992

moppie1992 Actief lid

21 jan 2012
    369
    112
    43
    Vrouw
    Spannend allemaal

Als het mogenlijk is wordt ik met 40 weken ook gestript inverband dat me man 12 feb een ingreep krijg en madam tot 13 feb mag blijven zitten ben 30 Jan uitgerekend Zit nu al wel stiekem uit te kijken naar volgende week dat ze dan al mag komen zit zelf met een gevoel dat ze tussen de 37 en 39 weken kom maar of dat gebeurt tijd zal het afwachten Hihih. Het begin nu wel aardig zwaar te worden vind ik had vanmiddag tijdens het eten koken ineens pijnlijke steken / soort tintelingen vanuit lies naar halverwege bovenbeen zakte nog net niet door de benen heen, vanaf die tijd wel beetje zeurig gevoel bij me onderrug en billen maar niet heel erg ze lig al wel helemaal ingedaald en muurvast zij de vk. Morgen weer controle en dan gelijk bevalling bespreken enzo bn benieuwd, ben wel heel erg nieuwschierig hoe ze er uit zal zien.

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Blosjes fijn dat ze weer vast in het bekken ligt!
    En nu ook zo blijven.

@kleineM wat een spanning ineens! Gelukkig geen vruchtwater.
    Hopelijk heb je de andere uitslag snel binnen. En valt het allemaal mee.

Blosjes en kleineM vinden dit leuk.
  10. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    Ik laat me morgen strippen en vraag om een pilletje... Uhmm hoe heette het nu... gaat zoeken... ohja caulophyllum... bij de vorige 2 ook gehad en bevalling ging super dus miss maar weer vragen

Wil morgen in ieder geval even weten of er uberhaubt iets gebeurd aan de onderkant. Verweekte bbm ofzo ontsluiting ofzo.

Elvira5, Xavv en Blosjes vinden dit leuk.
  11. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    Nou ik zal voorlopig nog wel even moeten wachten denk ik:cool: 1 cm ontsluiting maar bbm is nog niet echt aan t meedoen.

Ze wilde me wel strippen, maar had zoiets van nou ja laat maar de kleine meid moet er zelf ook wel klaar voor zijn. Wel de pilletjes gekregen.

homeopathische tabletjes: Het gaat om Caulophyllum thalictroides tabletjes van VSM dosis D6.

Werking: Aan het einde van de zwangerschap bevordert caulophyllum de “rijping” van de baarmoedermond. Caulophyllum bevordert de ontsluiting en vergemakkelijkt de bevalling door de wee-ondersteunende werking. Na de bevalling kan je in de zelfde dosering doorgaan om de kraamzuivering te bevorderen en langdurige, overvloedige kraamvloed of baarmoederslijmvliesontsteking te voorkomen.

Bij de eerste 2 ook gehad en fijne bevalling en dacht je moet een goed recept niet veranderen :roflmao:

ing87, Blosjes, Elvira5 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Elvira5

Elvira5 Actief lid

1 mrt 2016
    218
    187
    43
    @kleineM Schrikken zeg! Het is gelukkig geen vruchtwater, hopelijk valt de andere uitslag ook mee.

@meelanor Kan natuurlijk zomaar veranderen! 1cm is al iets.

Hier gisteren de groeiecho gehad en alles zag er goed uit! De placenta is mooi naar boven geschoven en de baby is gedraaid en lag gisteren al vast in het bekken. Vandaar die menstruatieachtige krampen van van het weekend wss.

Hopelijk snel babynieuws!

ing87, kleineM en Blosjes vinden dit leuk.
  13. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Nou hier rommelt het sinds uurtje of 14. Had om 15u controle toevallig en toen zei ze al: denk dat je gaat bevallen meid. Heb 1-2cm en weëen worden wat sterker. Om 20u weer een check en dan kijken of we richting ziekenhuis gaan om bad op te zetten. Spannend!

Blosjes, rijswijkse, Christiana en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Oehh spannend. Hoop t voor je. S6 alvast en je kan t!

Bien1990 vindt dit leuk.
  15. Nieuwsgierigbijtje

Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Heel spannend @Bien1990 . Heel veel succes!

Bien1990 vindt dit leuk.
  16. moppie1992

moppie1992 Actief lid

21 jan 2012
    369
    112
    43
    Vrouw
    Net weer controle gehad en groeiecho mevrouw is toch weer los gaan liggen wel hoofdje naar beneden maar uit de bekken dus mochten me vliezen breken lig advies. Ze stak mooi de tong uit Hihi was wel apart om te zien Hihihi, maar verder mooi gemiddeld kindje zal rond 3 kilo geschat worden met 40 weken. Kijk ui naar uit om haar lekker in me armen te hebben.

17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Oeh spannend!
    Zet hem op.

Bien1990 vindt dit leuk.
  18. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    Spannend! hopelijk zet het door en heb je snel je kleintje!

Bien1990 vindt dit leuk.
  19. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Oehhhh wat spannend!!!!! Hoe gaat het nu?

Bien1990 vindt dit leuk.
  20. ing87

ing87 Actief lid

24 jun 2014
    202
    160
    43
    Spannend! Heel veel succes. Hoop snel baby nieuws te lezen:):thumup:

Bien1990 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina