Hier is gister avond onze dochter geboren van 4290 gram. Zeer heftige bevalling maar we zijn net thuis. Later vertel ik meer
@Nieuwsgierigbijtje gefeliciteerd ook een valentijnsbaby! Al lekker thuis heerlijk! Ik hoop morgen lekker naar huis te gaan maar mijn ijzergehalte is heel laag.
Afgelopen dinsdag ballon ingebracht en lekker naar huis gegaan volgende morgen om half 9 in het ziekenhuis zijn. Controleren van de ballon en kon zo eruit dus 3cm maar baarmoederhals nog heel ver naar achter dus tablet gekregen ging goed ctg scan goed. Dus tablet 2 erin wat weeën maar prima te doen ctg gaf meerdere dipjes van de hartslag en ze willen liever geen nachtbevallingen wegens minder bezetting dus volgende dag verder. Toch nog extra aan die ctg en hartslag begon vaker te dippen. De verloskundige kwam en zal mijn vliezen breken om toch zo snel mogelijk te bevallen. Zat nog te geinen ik wil niet de 13de dan gaan we voor de valentijnsbaby nog 6 uur mijn benen dicht houden. De weeën kwamen direct op gang en behoorlijk vaak en krachtig dat ik morfine pomp kreeg. Dat was heerlijk de hele avond tot half 12 ongeveer de grootste lol gehad met de verloskundige, verpleegkundige. Wel weer regelmatig een dip maar schoot na een paar seconde weer omhoog. Tot ze om half 12 de gyn erbij haalde om te overleggen of het een keizersnee werd. Nee het ging prima had ongeveer 9 cm dus mocht rustig meepersen. Had hele heftige persweeën en na een uur was ik helemaal op en de baby ook die ging steeds lager met zijn hartslag. Het was superdruk op de OK dus moest moest echt door. Na anderhalf a 2 uur persen om de 1 a 2 minuten was er paniek want het hartje daalde regelmatig tot 50 en ook de 37 die 50 wel meegemaakt die 37 niet man wel die moest elke keer het apparaat bedienen dat ik het geluid niet hoorde. Dus besloten een keizersnee maar opzelfde moment moesten er nog 2 een keizersnee ondergaan die allemaal spoed waren. Dus ze moesten besluiten wie als eerste 2 moesten dat was ik helaas of gelukkig niet maar hield in dat ik nog moest wachten. Ik mocht dus niet meer persen als ik persweeën had en kreeg weeenstoppers. Als ik perste ging de hartslag van de baby omlaag Ik had zulke heftige weeën dat ze niet te stoppen waren ik heb 4 weeënstoppers gehad in een uur wat niet werkte.(totaal 6) Nou probeer maar niet te persen met persweeën dat is niet te doen terwijl je weet dat het hartje naar beneden ging laatste half uur was er dus echt paniek hier omdat de hartslag dus steeds verder zakte en steeds langer duurde maar ok was bezet. Ze hebben hier alles klaargemaakt behalve de Ruggenprik en wachten op het telefoontje. Eindelijkrond 3 uur werd ik door 6 man en veel paniek door de gangen gereden en bij elke lift en deur stond er iemand, ze zijn tegen meerdere muren aangereden zoveel haast hadden ze. Toen nog de Ruggenprik met persweeën probeer je rug maar krom te maken tijdens de wee, 4de prik zat hij eindelijk wat een opluchting! Supersnel was mijn buik open en hoorde ik het mooiste geluid en was ik alle pijn vergeten. Zo blij dat het goed is afgelopen. Vandaag is de verloskundige van het ziekenhuis langsgelopen en vertelde dat ik op 8 a 9 cm bleef zitten en dat het nooit had gepast op de natuurlijke manier. Hij heeft echt klem gezeten en heeft een blauwe plek op zijn hoofd van het vastzitten.
Zo dat is ook heftig zeg. Velen hebben een heftige bevalling lijkt wel. We mogen maar wat dankbaar zijn dat het bij ons goed af liep allemaal. Ik bedenk me dit of dagelijks dat ik onwijs veel geluk heb gehad. En jij dus ook blijkbaar nu
jeetje @rijswijkse wat een heftige bevalling heb je achter de rug zeg. Vreselijk. Gelukkig is hij er!
@rijswijkse heftig zeg! Wat hebben jullie veel moeten doorstaan.... Nu bijkomen en genieten! @Nieuwsgierigbijtje gefeliciteerd!
Poeh @rijswijkse wat heb jij voor je kiezen gekregen.Ontzettend heftig en lang zeg.Hopelijk herstel je snel
@rijswijkse stevige bevalling amaai Hoe kwam het dat hij vastzat? Had hij toevallig een groot hoofd? Mijne gaat een groot hoofd hebben
Nee geen groot hoofd, ik denk bekken te klein? Hij was al groot ingeschat p98 lijn daarom werd ik ingeleid ze hadden hem met 39 weken op de 4 kilo geschat, hij was gelukkig 500 gram minder maar toch nog te groot kwam echt niet verder dan 8 a 9 cm dus zat echt klem. Dochter wel natuurlijk bevallen 3080 dus had dat echt niet verwacht. Maar alles is gelukkig goed afgelopen en ik ben helemaal verliefd dus vergeet je snel alles en is het alles waard geweest. Wij zijn beide goedgekeurd dus mogen lekker naar huis.
Gefeliciteerd @rijswijkse fijn dat je nu al weer lekker naar huis mag! Rustig aan en genieten. Ik ben inmiddels nu een week herstellende van de keizersnede en het gaat goed met de pijn, ga morgen proberen om het te doen met alleen paracetamol!
@yvonneh gaat het snel he! Hier vandaag alleen de paracetamol hoop dat het goed gaat. Ik heb om 9.00 nog een dicto. Gehad en krijg verder niks meer. Ja een recept voor ijzerpillen.
Poeh! Heftig verhaal zeg... vind het vooral bizar om te horen dat ze dus moeten kiezen wie voorrang heeft terwijl in mijn optiek jij ook spoed was. Hoe erg moet het zijn om te weten dat de hartslag van je baby bij iedere perswee daalt maar dat je die niet kunt inhouden. Dat moet echt hels zijn... ik mocht bij mijn oudste ook niet persen terwijl ik heftige persweeen had. Was geen doen, echt niet. Maar dat was omdat ik nog geen volledige ontsluiting had en persen zou het alleen maar langer laten duren. Dus ik mocht niet persen. Ja hoe dan??? Kan me voorstellen dat als het dan ook nog om de hartslag van je baby gaat dat nog velen maken heftiger is. Wat fijn dat alles zo goed is afgelopen. Gefeliciteerd!