Laatste 10 weken afteltopic! Deel 3

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Danty88, 3 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elvira5

Elvira5 Actief lid

1 mrt 2016
    218
    187
    43
    Welkom @Ketjapmanis!

Is het nog steeds rustig bij iedereen?

2. Elvira5

Elvira5 Actief lid

1 mrt 2016
    218
    187
    43
    Lief! Jij ook bedankt! Schiet idd al behoorlijk op.

3. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Gisteren vk geprobeerd te strippen... niet gelukt, bmm nog heel hoog en alles potdicht...
    balen!
    Vanmorgen wel slijmprop verloren, maar voel verder nog niets...

Vd week naar zkh om over inleiding te praten/plannen...

4. Elvira5

Elvira5 Actief lid

1 mrt 2016
    218
    187
    43
    Jammer, Blosje! Ik hoop voor je dat het nu gewoon door gaat zetten en die afspraak niet meer nodig is. Mijn duimen draaien!

Blosje89 vindt dit leuk.
  5. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    @Elvira5 Bij jou ook nog alles.rustig?

@Blosjes Ik hoop dat het toch spontaan gaat beginnen!

@Ketjapmanis Welkom!

Hier nog alles rustig eigenlijk. Enkel afgelopen nacht last van menstruatiepijn en ook echt wakker van gelegen dacht.zou het beginnen. Maar trok weer weg. Ik denk dat dit een maart kindje wordt! We wachten rustig af! Wel heerlijk dat het ontzettend mooi weer is!

Blosje89 vindt dit leuk.
  6. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Ja dat zonnige weer maakt dan weer een hoop goed dat we geduldig mogen(moeten) wachten hè ;)

Eikeboompje vindt dit leuk.
  7. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    Vanmorgen weer in het ziekenhuis geweest.

Bloeddruk was hetzelfde, 130/90. Dacht zelf dat deze wel gezakt was. Er is gesproken over inleiden van de bevalling. Daar moeten we even over nadenken. Dat komt meer doordat het een klein kindje is en mn bloeddruk toch wel aan de hoge kant blijft. Maar de keuze is aan ons. Het is op dit moment niet medisch noodzakelijk. Ziekenhuis zelf twijfelt doordat de bloeddruk niet veel te hoog is, maar wel al weken aan de hoge kant is.

Vrijdagmiddag weer naar het ziekenhuis voor controle even kijken wat mn bloeddruk dan is en dan doorgeven wat we willen.

Twijfel over inleiden, want ik ben het ook wel zat eigenlijk. Steeds naar het ziekenhuis met het OV is ook wel gedoe. Helemaal sinds de halte voor het ziekenhuis vervallen is en ok slaap ook niet echt lekker meer. Hoop stiekem dat de kleine bedenkt om gewoon spontaan te komen voor vrijdag!

Wie heeft er wel een een inleiding gehad en hoe heb je dit ervaren?

8. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ik heb inleiding gehad met gel en erna infuus.
    Ik vond het reuze meevallen ondanks een weeënstorm. Er zijn maar weinig vrouwen die een bevalling niet pijnlijk ervaren. Het is en blijft pijnlijk en hard werken. Ik heb het niet als onprettig ervaren. Vond mn laatste bevalling heftiger en die is zelf begonnen.

9. Elvira5

Elvira5 Actief lid

1 mrt 2016
    218
    187
    43
    Pfoe, lijkt me een lastige keuze, @Eikeboompje!
    Ik zou zelf alleen niet voor een inleiding kiezen denk ik omdat het medisch nog niet noodzakelijk is. Mij lijkt het dan beter om op een spontane bevalling te wachten.
    Maar die keuze is geheel aan jou en je partner natuurlijk.

Hier rommelt het weer sinds vannacht. Net nog controle gehad bij de vk en tijdens het voelen hoe de baby ligt kon zelfs de vk mijn harde buiken voelen. Ik hoop dus eigenlijk dat het gewoon doorzet, maar dat wachten we nog even rustig af.

10. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Bleih ik haat die zwangerschapskwaaltjes
    Oog doet pijn van de eczeem
    De laatste loodjes

Bijgevoegde bestanden:

11. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Hoe groot schatten ze de baby nu qua gewicht?
    Voel je de kleine dagelijks goed?
    Voor t lekkere slapen hoef je t iig niet te doen, de eerste weken zul je mogelijk zelfs nog slechter slapen door alle voedingen en t wennen en krampjes etc ;)

Ikzelf bij oudste ingeleid, ik vond het een hell, mijn lichaam was absoluut niet toe aan bevallen (ondanks ik al 41+4 was, ben uiteindelijk bij 41+6 bevallen)...
    Baring zelf verliep overigens echt super goed en kijk ik heel positief op terug!

Ik heb morgen ook n gesprek over inleiden. Toch neig ik ook meer naar inleiden dan afwachten. De kans dat t spontaan op tijd begint is relatief klein (bij oudste ook ingeleid ivm minder vruchtwater). Verder al 2x in zkh gezeten ivm minder leven voelen...
    ik wil vooral nu dat de kleine geboren wordt zodat we zien hoe t met de baby gaat, ook qua groei, ipv al dat gissen...

Overigens kan t erg veel schelen met jnleiden als je bijv al 1cm ontsluiting hebt, dan kunnen ze gelijk de vliezen breken...
    lastig hè zon keuze maken?!

12. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Spannend zeg!! Hopelijk zet het door!!

Elvira5 vindt dit leuk.
  13. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    @Dansprinsesje Ai dat kan echt gemeen zeer doen! Bepanthen eczeem zalf helpt bij mij goed. Zelf standaard last van eczeem en dat kan je wel op je oog smeren.

@Blosje89 Qua grote wordt de baby geschat tussen 4 en 5 pond. En qua beweging is het goed. Altijd geweest.
    En ik ben me ervan bewust dat slapen straks ook niet top zal zijn, alleen zal ik dan wel lekkerder in bed liggen. Nu met de zwangerschapsischias lig ik gewoon na 3/4 uur niet meer lekker en wordt ik wakker van pijn. En de verwachting dat dit wel weg is na de bevalling.

@Elvira5 Hopelijk rommelt het lekker door! Dat zou fijn zijn!

Net over het inleiden gehad met mijn man. De keuze is aan mij maar door erover in gesprek te gaan weet ik wel nu meer wat ik wil. Ik wil vrijdag afwachten hoe dan mn bloeddruk is en vragen of het eventueel mogelijk is om te strippen. Als het ziekenhuis besluit dat inleiden noodzakelijk is dan doen we dat natuurlijk. Anders wacht ik het liever even af tot week 41. Dat zijn nog 2 weken. Maar ik duim dat het gewoon deze week spontaan gaat beginnen!

Elvira5 vindt dit leuk.
  14. Elvira5

Elvira5 Actief lid

1 mrt 2016
    218
    187
    43
    @Eikeboompje Mijn duimen draaien voor je dat het gewoon deze week nog spontaan gaat beginnen!

Hier rommelt het nog steeds. Net even lekker in bad geweest, dacht dan zakt het misschien. Niet dus. Ga vanavond maar op tijd naar bed en hopelijk stopt het dan of zet het goed door. Ben benieuwd!

15. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    Hallo ik lees al een tijdje stil mee, en zou graag ook meeschrijven.
    Morgen 32 weken zwanger van de tweede, mijn eerste wordt in mei 2 en ik ben nu 23 april uitgerekend.
    Bij de eerste met 38 weken bevallen spontaan en hopelijk gebeurd dat nu weer, zal je net zien dat ik nu 2 weken overtijd loop, dus ik stel me nergens op in.
    We weten niet wat het word dat is de grote verrassing bij ons zoontje wisten we dit ook niet.

MamaZijnIsDeBom vindt dit leuk.
  16. Elvira5

Elvira5 Actief lid

1 mrt 2016
    218
    187
    43
    Welkom @jadie!

Hier is het helaas nog hetzelfde. Het rommelen zet niet door, maar zwakt ook niet af. :confused:

17. maaike3

maaike3 Bekend lid

31 aug 2009
    772
    255
    63
    Net voor het eerst deze zwangerschap bij de gyn geweest. had zo gehoopt op een datum voor de geplande keizersnede. Helaas zou dat pas als ik 12 maart bij de anestist geweest ben worden. Ik ben 25 maart 39 weken , dus het zou in die week zijn.. Met ons 2 de kindje kregen we eerder een datum. Had graag ergens naar toe willen leven. Maar goed hoofd omhoog
    Hoe is het bij jullie?

18. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    @jadie Welkom!

@Elvira misschien vandaag dat het door gaat zetten, duim voor je!

@maaike3 Dat is even een tegenvaller. Nog even geduld dus voordat de datum bekend is.

Gister sinds einde van de middag constant harde buiken. Voelde ook anders. Ongemakkelijk maar ook weer niet pijnlijk. Lekker vage omschrijving. Vannacht mn darmen ook helemaal van de rel, die zijn flink geleegd. Maar daar heb ik wel vaker last van alleen nooit midden in de nacht. Gewoon niet lekker geslapen, want die harde buiken bleven aanhouden. Nu eigenlijk net dat mn buik wat ontspannen weer is. Dus denk toch dat het loos alarm was.

19. Nieuwsgierigbijtje

Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Hi allemaal, hier nog mijn bevallings verhaal van 14 februari.

Die ochtend moesten wij ons melden in het ziekenhuis. Ondanks 4 cm toch weer een eigenwijze bmm die stug aanvoelde en die naar achter gekanteld was. Dus eerst pillen om deze iets weker te maken want anders was de kans op een keizersnede groter gaven ze aan.

De eerste dosis (en laatste) zorgde ervoor dat het weer flink begon te rommelen maar prima te doen. Dus ik stuur mijn man even naar huis zodat hij nog iets kan doen voor de zaak. Kort na de middag kwamen de gyn en arts assistente opnieuw kijken. Volledig verstreken en zonder op mijn man te wachten (terwijl ik dat wel vroeg) werden mijn vliezen gebroken. Toen voelde ik mij toch wel even heel alleen. Na 10 min kwam mijn man binnen gelopen. Ze zouden mijn lichaam 2 uur de tijd geven om zelf de weeën op te starten. Maar helaas na 2 uur wel weeën was er niets veranderd.

Dus toch aan het infuus. Pas om 18 uur namen de weeën toe en om 19 uur zat ik in een ontzettende nare weeën storm. Of nou ja het leek alsof het 1 wee was tot aan haar geboorte. Ik wilde geen pomp of ruggenprik na de inleidings ervaring van de vorige keer (kreeg toen mijn eerste x verdoving tijdens een bevalling welke mis ging) Maar heel eerlijk. Van allemaal was deze bevalling het meest pijnlijk. Bij 7 cm kreeg ik persdrang maar haar hoofdje schoot elke keer terug om hoog. Ik mocht een klein beetje toegeven aan de persdrang in de hoop dat de weeën en zwaartekracht haar naar beneden zouden duwen.

Om 21.30 volledige ontsluiting en mega persdrang. In een perswee die 3 minuten aanhield werd ze geboren. Incl bloeduitstortingen in haar gezichtje en bloed door lopen oogjes. En bij mij zijn mijn bekken ontzet en een breuk in mijn stuitje. Daarvoor krijg ik nu fysio aan huis.

Maar het is mij gelukt!

Haar suiker spiegel was direct laag dus moesten we blijven. Uiteindelijk herstelde ze zich goed en zijn we heerlijk thuis aan het genieten van dit prachtige meisje. Onze kers op de taart. Ons laatste wonder.

Ik wens jullie allemaal heel veel succes met de laatste loodjes en geniet! Dank jullie wel voor de afgelopen weken.

cherrytomaatjes vindt dit leuk.
  20. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Zo dat is ook heftig zeg. Gelukkig gaat t nu goed en ben je aan t herstellen. Maar jeetje wat moet t naar zijn geweest.
    En stom dat ze niet luisterde qua vliezen breken. Geeft lekker veel vertrouwen op zo'n moment. Was er nou een reden dan was t anders

Deel Deze Pagina