Laatste 10 weken afteltopic! Deel 4

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xxmamaxx2016, 21 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao:Gelijk een feestje geven!! Je kan normaal de kratten leeg lenen door alleen statiegeld te betalen.

Kimberley92 vindt dit leuk.
  2. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja wilde we zowiezo deze zomer nog doen voor de verhuizing. Nu hoeven we geen bier meer te halen :roflmao::roflmao::roflmao:

Lesliefje en Jolicoeur vinden dit leuk.
  3. Lily94

Lily94 Fanatiek lid

8 okt 2018
    1.122
    2.222
    113
    Vrouw
    Wij moeten de klossen ook nog onder het bed doen, maar ik weet ook niet of dat gaat lukken onder onze boxspring. Komende week maar even naar kijken :rolleyes:

Wij zijn een dag + nacht op visite bij familie in een vakantiepark. Lig nu hier in bed en ik bedenk me dat ik helemaal niks van een vluchtkoffer heb meegenomen, oeps :oops: maar het zal vast wel goed gaan..

Kimberley92 en miniVosje vinden dit leuk.
  4. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Oepsie! Het is gelukkig nog vroeg, hoewel ik mijn vluchtkoffer en de maxi cosi ook wel bij een weekje of 34 in de auto wil zetten. Zul je net zien dat het dan nog 2 tegens lange maanden duurt haha

5. Siem98

Siem98 Actief lid

27 aug 2018
    120
    136
    43
    Vrouw
    Hebben de bedden van tegenwoordig nog klossen nodig? Ze zijn best hoog vandaar mn vraag haha. Ik heb een boxspring, en de kraamzorg zei dat ik het niet nodig had.
    Is dat bij jullie ook gecontrolleerd?

6. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Mijne is y6 cm en dat was oké zonder. Als kraamverxorher toch probleem ermee heeft dan voorstellen dat m'n man hey bed opmaakt.

Siem98 vindt dit leuk.
  7. Luipaard88

Luipaard88 Bekend lid

3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Wij hebben een boxspring en de mevrouw die de intake deed keek naar het bed en zei " deze is goed hoor, ik ga geen klossen voor je bestellen"
    Ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen en verblijf daarna nog een dag of 3 in het geboorte hotel.
    Ik krijg de maximale uren kraamzorg (geen idee of dat 8 of 10 dagen is) maar er blijven dus "maar" 4 tot 6 dagen over dat ze thuis te controles doen.

@zwangerschapsdiabetes wie kan me vertellen hoe dit ook al weer zit.
    Ik heb het 2 jaar geleden gehad, deze zwangerschap goed on de gaten gehouden en de testen waren telkens goed, en me waardes die ik thuis prikte ook (zowel nuchter als 2 uur na het eten)
    Nu prikte ik net nuchter en stond ik op de 8.2 wat het dubbele is van mijn gemiddelde nuchtere waardes.

Is het handig om vanavond 2 uur na het eten te prikken en dan morgen ochtend weer nuchter?
    En als die weer hoog is maandag contact opnemen met de verloskundige?

Wat eten betreft wat kan ik beter echt laten en wat kan ik gerust eten?

8. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Wow 8,2 is wel hoog voor nuchtere waarde! Ik moet 1 uur na ontbijt, lunch en warm eten prikken en dan moet ik onder 7,8 zitten... nuchter onder 5,3... qua eten helpt het hier goed als ik op de koolhydraten let en volkoren producten zijn beter... geen wit brood, pasta, opletten met aardappels...

9. Luipaard88

Luipaard88 Bekend lid

3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    @Mila27 Dank je wel, ik heb nog wel ergens een heel boek liggen maar dat is te veel om even door te lezen.
    Maar zal straks nog een keer prikken kijken hoe het dan is. En hou het even goed in de gaten.

10. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Ik lees stiekem al weken mee maar ik het de 30 weken nog niet aangetikt. Maar wil even inspringen als jullie het niet erg vinden :oops:.

@Luipaard88 ik heb nu sinds 2 weken zwangerschapssuiker. 8.2 is wel heel erg hoog idd. Ik zie dat je al wel prikt om het i n de gaten te houden. Hoe vaak op een dag prik je? Verder (misschien dom iets) vergeet niet je handen te wassen dat kan zo heel veel punten schelen.

Verder is het bij mij ook voor nu nog erg op voeding letten zoals @Mila27 al zei. Maar bedenk ook dat een aantal fruit soorten heel veel suikers bevatten en je ook de jus d' Orange kun je beter laten staan.

Ik zou eventueel de komende 2 dage n als de mogelijkheid het toe laat de komende 2 dagen nuchter en 2 uur na iedere hoofdmaaltijd even prikken en misschien schrijven wat je de hele dag eet. Soms kom je er dan achter dat het de kleinste dingen kunnen zijn.

Hier bv gisteren broodjes met aardbeien of gezond gegeten. Nou dat heb ik geweten. Mijn suiker ging na 2 uur nog door het dak heen. Ik had dan wel gesmokkeld met een wit bolletje maar had niet verwacht dat dat zo heftig zou zijn. Ook weet ik dag als ik 3 volkoren boterhammen met beetje boter en kipfilet eet gaat het goed maar eet ik er 4 zit ik boven mijn waardes. Dat is een kwestie van iedere keer zoeken en ondervinden denk ik. Mijn waardes moeten nuchter onder de 5.3 zijn en 6.7 2 uur na de maaltijd. Maar heb al gemerkt dat het bij veel praktijken en ziekenhuizen niet gelijk is. Mocht je suiker nou zo veelste hoog blijven of op het randje ja dan zou ik zeker contact opnemen met de vk.

Sorry heel verhaal. Hopelijk heb je er wat aan.

11. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Sterkte aan alle meiden met een kort lontje. Het is nog een paar weken. Ik ben het er helemaal mee eens dat het weer eens moet gaan veranderen, ik ben wel toe aan warm weer, en me zwspijkerbroek zit niet meer lekker.

Ik heb toevallig gisteren klossen besteld, ik heb nog gewoon een bed met poten, dus dat gaat makkelijk

Babyvijf vindt dit leuk.
  12. Luipaard88

Luipaard88 Bekend lid

3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Dank je wel!!
    Ik ontbijt echt al weken met een een wit bolletje met aardbeien:oops: en een vruchtensap omdat de ijzer tabletten dan beter door me lichaam worden opgenomen.
    Ik prik zo nu en dan mijn nuchtere waarde om te kijken of ik goed zit. Vorige keer nog geen week geleden stond ik op 4.2, echt een mega verschil dus.
    Ik ga vandaag iniedergeval 2 uur na de lunch prikken en eventueel vanavond weer.

13. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Voor degenen die zwangerschapsdiabetes hebben en moeite hebben met wat je wel en niet kunt eten is het misschien handig om een voedings lijst van het ketogeen dieet erbij te pakken (even googelen). Daarin zul je zien dat zelfs bepaalde groenten (bv tomaat) een behoorlijke spike kunnen veroorzaken.

Luipaard88 vindt dit leuk.
  14. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Da's lastig dan inderdaad met de vruchtensap. Zorg dan wel ervoor dat je in die 2 uur tussen begin van je maaltijd en prikmoment echt niets eet of drinkt (behalve misschien een glas water). Hopelijk valt het mee. Mij werd ook verteld dat vaak rond week 30 en 36 de grootste kans is om zwangerschapssuiker te ontwikkelen. Ik ga voor je duimen dat het meevalt. En zoals ik al zei mocht je het toch niet vertrouwen gewoon je vk bellen.

15. Dana1989

Dana1989 Bekend lid

1 apr 2014
    754
    404
    63
    Maak me beetje zorgen want heb de afgelopen twee nachten best wel pijnlijke voorweeen gehad snachts. Vannacht een uur onder de warme douche gestaan en 2 paracetamol ingenomen want moest ze echt wegzuchten. Heb de verloskundige net gebeld en ze komt straks voor 12 uur even langs. Ook zei ze dat ik mijn urine moet inleveren bij de dokterswacht maar die kan ik zoo slecht bereiken (bijna halfuur aan de telefoon zitten wachten) dus maar weer weggedrukt. Zo irritant. Anders ga ik maandag wel naar mijn eigen huisarts want de dokterswacht hier is echt een drama om die überhaupt aan de telefoon te krijgen...

16. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Klopt heel veel daarvan loopt gelijk inderdaad met wat je wel en niet mag eten. Maar ketogeen is ook wel gelijk het strengste wat er is qua koolhydraat arm eten. Ben je toevallig ook lid van de fb groep van gobento? Ik ook namelijk maar ik vind die levensstijl wel heel pittig.

17. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Oei dat klinkt idd niet fijn.
    Ik hoop voor de dat t indalingsweeën zijn geweest. Die deden bij mij ook flink pijn. Succes straks. Hoop dat de vk duidelijkheid kan geven. En doe nu lekker rustig aan.

Dana1989 vindt dit leuk.
  18. Dana1989

Dana1989 Bekend lid

1 apr 2014
    754
    404
    63
    Dankje! Het kindje is bij mij al helemaal ingedaald sinds 29 weken. Toen heb ik wel indalingsweeen gehad dus dat kan het niet zijn denk ik

19. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Ok. Nou dan is t zeker goed dat je de vk hebt gebeld. Laat t maar even goed nakijken. Hopelijk is t niks ernstigs.

Dana1989 vindt dit leuk.
  20. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    @Luipaard88 als je vruchtensap neemt. Drink daarna dan veel water. Water vervoerd de suikers sneller waardoor je piek minder hoog is.

Luipaard88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina