Laatste 10 weken afteltopic! Deel 4

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xxmamaxx2016, 21 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Jaaa enorm! Ben er vooral klaar mee elke dag op en neer naar t zh enzo pff

2. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Phoebe vindt dit leuk.
  3. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dat snap ik ja! Veel succes alvast, ga voor je duimen!

Phoebe vindt dit leuk.
  4. San195

San195 Fanatiek lid

28 mei 2018
    2.268
    1.159
    113
    Vrouw
    Phoebe vindt dit leuk.
  5. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Even een hele rare vraag misschien. Maar voor de dames met voorweeën, hebben jullie tijdens voorweeën ook zo een enorme druk niet alleen tussen je benen maar ook op je achterste (anus dus)? Ik kan t me niet meer herrinneren van.mn vorige zwangerschappen.

Siem98 vindt dit leuk.
  6. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Hier rommelt het af en toe een beetje. Maar dan inderdaad ook wel "druk" bij de anus. Waardoor ik me dan toch afvraag of het niet mijn darmen zijn die aan het klooien zijn. Want die zijn er ook goed in.
    Maar tegelijkertijd voelt het toch niet helemaal hetzelfde als dat het alleen maar darmen zouden zijn. Al kan dat ook weer komen omdat het ieder moment kan en mag gebeuren hier. Dat ik daardoor toch anders ernaar kijk?

Siem98 en Babyvijf vinden dit leuk.
  7. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je antwoord. T voelt idd absoluut niet zoals mn darmen. Dat herken ik nu wel omdat ik om de drie dagen enorme krampen heb en dan op een gegeven moment naar de wc moet rennen en dan heb ik dus die druk niet zoals ik t met deze voorweeën voel. Vind die druk alleen een beetje eng omdat ik nog maar 35 weken ben. Dus denk dat ik maandag toch maar even naar de vk bel, want heb pas donderdag weer een afspraak staan.

8. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    #2568 hoop28, 4 mei 2019
    Laatst bewerkt: 4 mei 2019
    Begrijpelijk, is ook niets elke dag heen en weer, vraagt veel energie lijkt me.

@Babyvijf ja bij sommige voorweeën wel, het kan, ligt er maar net aan wat er actief wordt zeg maar :)

En zwangerschapsdiabetes, het is allemaal zo rechtlijnig niet, het gaat ook om combinaties. Koolhydraten heb je hard nodig bij een zwangerschap, alleen eten westerse mensen standaard al teveel koolhydraten. Je bloedsuiker stijgt het snelst bij het eten van koolhydraten. Een snelle opname van koolhydraten zorgt voor een hoge piek. Je kunt het op verschillende manieren vertragen. Door vezelrijk te eten, door vetrijk te eten en door eiwitten type te voegen. Elk lichaam reageert ook nog eens anders. Maar over het algemeen is de tip: zorg voor goede combinaties, eet vezelrijk, gevarieerd en vermijd de ongezonde troep. Als ik een stuk fruit eet neem ik er een stukje kaas bij, of een gekookt ei, stukje vet vlees, oid. Veel water drinken. Niet te grote porties eten. En vooral niet volledig koolhydraatarm gaan want dan raak je in een extreme ketose en dit is niet goed voor de kleine.

Nuchter 8,2 is inderdaad erg hoog. Het kan een uitschieter zijn, maar het kan ook zo zijn dat je door de zwangerschapshormonen opeens een insulineongevoeligheid hebt een dat die zich overdag oplost omdat je dan minder hormonen aanmaakt. Ik heb ook standaard insuline voor de nachten nodig, overdag weet ik het erg netjes te houden met koolhydraatbeperkt en goede combinaties. Ik hoop dat de nuchtere waarde gewoon een meetfoutje was.

Phoebe en Babyvijf vinden dit leuk.
  9. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Dan kun je beter voor de zekerheid even bellen ja.

Hoewel je niet volledig van mijn antwoord uit moet gaan. Dit is mijn 1e, dus ik heb nog geen idee wat ik precies moet voelen. Misschien voelt het serieuze werk toch heel anders.
    En anders zou het voor mij weinig uitmaken omdat ik nu mag bevallen. Bij jou is het anders met je 35 weken ja.

Babyvijf vindt dit leuk.
  10. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Bellen is nooit mis. Ik had rond 33 weken tot 36 weken ook regelmatig vervelende oefenweeën, ook weleens daar. Maar er werd pas extra gecontroleerd toen de weeën van boven naar onder toe gingen werken. Maar die weeën bij de anus zijn zo onprettig. Vind het echt rot voor je

Babyvijf vindt dit leuk.
  11. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    @Babyvijf ik weet niet of ik voorweeën heb. Ik voel in ieder geval niets, maar ik heb constante druk van onderen.
    Ik kan moeilijk zelf in en uit bed, van de bank af of mijn broek aan en uit doen.
    Ik weet niet of dat hetzelfde gevoel is als dat jij hebt?

Siem98 en Babyvijf vinden dit leuk.
  12. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Nee dit komt dus echt alleen met voorweeen. En is echt alsof t hoofdje aan t duwen is.

Bizar eigenlijk he. Mn vijfde kindje en nog twijfel ik over alles. Maar deze zwangerschap is sowieso al heeeel anders vanaf t begin.

13. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Heb nu vanmorgen half uurtje voorweeen gehad. Vanmiddag half uurtje. En nu ook alweer half uur/drie kwartier. Lig nu in bad te zuchten. Hopelijk trekt t snel weg.

14. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Nee inderdaad. Ik kreeg de laatste controle bij de vk nog half op mijn flikker ook.
    Had laatst eens een dagje dat ik mijn buik wel alle kanten op zag gaan, maar ik voelde het niet. Voelde vrij weinig die dag. Maar was niet ongerust ofzo. Sowieso niet omdat die buik dus zo heen en weer ging. Gebeurt niet als de baby stuk is lijkt me. :roflmao:
    Later voelde ik wel weer meer bij de bewegingen.

Maar ik noemde dat dus bij de vk. Omdat ik het best wel grappig vond. Maar kreeg toen dus wel te horen dat ik anders wel moest bellen als ik het niet vertrouwde.

15. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.532
    864
    113
    Dit klinkt alsof je last hebt van je Bekken.

16. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Ik heb wel het idee dat het hoofdje duwt.. Maar dan echt constant!
    Ik herken dit gevoel ook niet.

Het gaat dus echt op dat iedere zwangerschap anders is haha!

17. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Ook als dit alleen van voren is? Ik heb altijd het idee gehad dat dit alleen maar achterin was.. het zit echt bij mijn vagina..

18. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Even opgezocht, het zit inderdaad bij mijn schaambeen en liezen. Inderdaad bekkenpijn! Weer wat geleerd!

februarimama en Siem98 vinden dit leuk.
  19. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Hier ook regelmatig die druk incl steken van onder.. maar mijn mannetje is nog niet helemaal ingedaald dus naar mijn idee zijn het echt pogingen tot (nog) verder indalen.. duurt ook regelmatig wel een half uur waarbij ik me soms ook echt even moet concentreren op de pijn... vind ik wel vervelend trouwens aangezien ik dit regelmatig heb maar het hem schijnbaar niet lukt om goed in te dalen... voelt zo nutteloos haha... hier is de kleine trouwens een sterrenkijker... ik hoop dat dat ook nog veranderd want dat lijkt me niet zo fijn haha!

Babyvijf vindt dit leuk.
  20. Dana1989

Dana1989 Bekend lid

1 apr 2014
    754
    404
    63
    Vervelend die voorweeen. Hoop dat het warme bad helpt. Mijn verloskundige gaf nog het advies om evt bij voorweeen 2 paracetamol in te nemen.

@lerana wat spannend! Veel succes!

Ik ben vanmiddag even bij mijn schoonmoeder geweest maar pff wordt soms echt gek van haar. Ze is jaloers op mijn moeder dat die bij mijn bevalling zal zijn. Bij de eerste was mijn moeder er ook bij.
    Iedere keer als we op koffie komen bij schoonmoeder dan laat ze weten dat ze het niet leuk vind dat zij er niet bij mag zijn en mijn moeder wel..
    mijn man en ik zullen gek worden als schoonmoeder erbij zou zijn. Ze is een erg paniekerig persoon die alle aandacht weet te vestigen op haarzelf en heel erg op de voorgrond wil staan. Het draait ook vaak alleen om haar.

Je eigen moeder is toch anders die heeft mij gebaard en ik voel me heel vertrouwd bij mijn eigen moeder. Heb een hele hechte band met haar en ze kent mij als geen ander. Mijn man vindt het ook heel fijn dat ze er weer bij zal zijn omdat ze ook zo rustig is en mij net als mijn man goed kan steunen en net als bij de eerste geboorte gaat ze wat meer op de achtergrond staan zodat mijn man en ik even genieten van ons pasgeboren kleintje. Dat is zo fijn aan mijn eigen moeder want die heeft echt het empathische vermogen ervoor om op z’n moment even op de achtergrond te zijn ipv gelijk overheersend op de voorgrond zoals mijn schoonmoeder (die heeft door haar gedrag mijn kraamweek van de eerste ook wat verpest)
    Gelukkig gaf mijn man vanmiddag al duidelijk aan dat hij zijn moeder er beslist niet bij wil hebben. Toen hield ze gelukkig op met haar jaloerse gedrag. Maar vindt het wel vervelend dat ze er steeds weer over begint en ik steeds weer moet zeggen dat ik haar er niet bij wil hebben..

Babyvijf vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina