Vindt je dat advies niet ook zo verwarrend? Ik heb dit dus ook zo vaak gehad. Kindje minder voelen, of vage klachten, voorweeën, etc. Dacht ik wacht het wel af, we zien wel. Kwam ik elke keer daarna op afspraak bij de gynaecoloog, vroeg ze hoe het ging, dus ik hetgene melden, kreeg ik direct op mijn kop. Dat gebeurt zoveel. Dus ik had pas iets, dacht zal wel meevallen, maar mijn man vond dat ik aan de bel moest trekken. Toch maar gebeld, direct naar het ziekenhuis, heb ik daar 3,5 uur gezeten om niets. Alles was goed, waardes waren top, dan voel je je toch opgelaten. Gelukkig zei een verpleegkundige daar dat het in 90% van de gevallen allemaal in orde is, maar dat je toch moet bellen. Want het zou maar niet goed zitten, dan vergeef je het jezelf nooit. Ik ben echt zo blij als de kleine geboren is, en daarna gewoon volwassen is en verantwoordelijk voor zichzelf de ene keer ben je overbezorgd, de andere keer te laks.
Nee, valt opzich wel mee. Ik vat het op als dat je gewoon moet bellen als je het niet vertrouwt. Maar ik heb nog geen reden gehad om te bellen. Dus ook nog niet voor niks in het ziekenhuis gezeten. En ben wel iemand die zich snel bezwaard zou voelen om te bellen. Dus dan kan het beter vaker gezegd worden. @Dana1989 Vervelend, die schoonmoeder. Alsof drammen zou helpen om er wel sneller bij te mogen zijn! Hier zijn zowel moeder als schoonmoeder niet welkom. Scheelt weer gedoe. Maar anders zou ik in dit geval wel liever schoonmoeder hebben dan mijn eigen moeder.
Precies het zelfde hier helaas.. Had heel erg de hoop dat het een voor teken was van de bevalling. Wel lastig lopen dit.. Even afwachten.
Fijn dat je je moeder er weer bij hebt! Natuurlijk wil je haar er wel bij hebben en je schoonmoeder niet. Logisch. Zij is ook degene die jou met alle zorg heeft verzorgd toen je klein was, ziek was, etc. Moeders hoeven ook niets te bewijzen en denken, over het algemeen, in het belang van hun dochter. Schoonmoeders hebben toch een ander belang, dat hebben wij later ook. Ik zou mijn moeder er ook graag bij hebben, maar zij is er voor mijn dochtertje en dat vind ik ook zo fijn. Hopelijk heeft je schoonmoeder er nu vrede mee en hoef je de keuze niet nog verder te verdedigen.
Na een half uurtje in bad stoptr t eindelijk. We vonden t dit keer wel lang duren. Had toevallig net met mn man afgesproken dat als t nog een kwartiertje duurde dat we zouden bellen, maar toen stopte t na vijf min hahha. Ik zei al volgende keer moet je dat eerder zeggen, schijnbaar helpt dat t beste hahaha. @Dana1989 wat vervelend joh. Tis jou bevalling dus iedereen heeft jouw wensen te respecteren. Hier is mn eigen moeder altijd t type die op de voorgrond wilt staan. Dus vanaf kindje nr1 al besloten alleen met mn man te doen. Vind ik ooo t fijnst. Beetje t idee: we maken kind samen dus bevalling doen we ook samen. Mn zus had wel mn moeder bij der bevalling en had enorme spijt. Precies om die reden dat ze alleen maar meer paniek zaaide. Mijn zwager heeft mij toen midden in de nacht gebeld om t van mn moeder over te komen nemen. Mn zus had een bevalling van 22uur totaal. Dus hadden t onder t puntje gegooid dat onze moeder dan even rust kon gaan pakken haha. Maar dat lijkt me dus zo erg. Als je je tijdens die helse pijn ook nog irriteert aan de mensen om je heen. Ik had t al met de koffiegeur die uit zusters mond te ruiken was hahaha. Wilde haar t liefst wegduwen.
Verschrikkelijk ja, ik moet er niet aan denken om mn moeder bij mn bevallingen te hebben. Nou lijk ik ook meer op mijn vader kwa karakter, mijn moeder en ik zijn nooit heel goed met elkaar geweest. Ik vind dit echt iets om samen met man te doen. Schoonmoeder kan ik eigenlijk beter hebben dan mijn moeder maar zou ik ook niet bij de bevalling willen. Bovendien is haar moeder terminaal dus het is een turbulente tijd.
@Dana1989 ik snap dat je dat echt heel erg vervelend vindt! Wel heel fijn dat je vriend het ook heeft uitgesproken heeft naar je schoonmoeder. Hopelijk is het de volgende keer niet meer nodig. Legt ze zich hier nu bij neer en anders is het heel erg jammer voor haar. Mijn schoonmoeder heeft gelukkig nooit gevraagd of ze erbij mocht zijn, evenals mijn moeder, maar die zou ook alles naar zichzelf toe kunnen trekken.. Zo heeft zij bij de eerste haar broers en zussen ingelicht voor wij dit konden, ZIJ was desnoods oma geworden. Mijn moeder is deze keer het eerst in het ziekenhuis, want past op mijn dochter en dat vond ze een grote eer. Mijn schoonmoeder zal ietsje later op de hoogte worden gebracht, want die zou zo het ik kennismakingsmoment als gezin van 4, afpakken. Zij vindt ook dat ze het recht heeft om als eerste gebeld te worden en als eerst kennis te mogen maken... Adem in en adem uit!
Helaas heeft ze dan lekker pech gehad. Toen zij kinderen kreeg, kon ze het allemaal op haar manier doen. Nu moet ze zich mooi neerleggen bij het feit dat jullie het op jullie manier willen doen. En dat zij er niet in past om als eerst kennis te mogen maken.
Dat inderdaad! Ze vind het zelfs zoooo belangrijk dat ze 3 dagen na mijn uitgerekende vakantie 2 weken op vakantie gaat De eerste kwam ook 5 dagen later, dus ik maak me niet druk!
Klinkt als mijn schoonmoeder. Zij heeft een uur na de geboorte van onze zoon al zijn foto en alles openbaar gezet op haar facebookpagina. Lag toen nog vanwege een manuele placentaverwijdering nog op het OK. Mijn man had haar heel blij opgebeld en daarna heel trots een foto gestuurd met whatsapp. Hij was toen ook woest dat ze dit allemaal gelijk erna op facebook zette. Daarna kwam ze in het ziekenhuis op visite met haar beste vriendin (waar wij niks mee hebben) dus net als jij wordt ook mijn schoonmoeder later op de hoogte gebracht. Ik begrijp je helemaal!
Ik ben benieuwd hoe het hier gaat. Heb op FB als profielfoto een plaatje met het verzoek niks te delen over de geboorte tot wij dat gedaan hebben. Die 2 weken geleden ingesteld ofzo. Gisteren hetzelfde plaatje nog even als story gedaan. Dus neem aan dat de meeste hem gezien hebben. Heb in ieder geval dan iets om naar te wijzen als iemand het wel verprutst. Hier is het dus de 1e, dus nog geen idee wie de boel verprutsen en wie niet. Maar als er nu eentje tussen zit die het verprutst, dan zou diegene bij de volgende ook veel later ingelicht worden. Eigen schuld, dikke bult. Ik vind echt dat het nieuwe gezin met hun wensen dan op #1 staat. De rest past zich daar maar aan aan. Al vind ik ook dat je het als nieuwe gezin qua wensen wel ergens realistisch moet houden. Maar het moet echt gek gaan hoor, wil ik iets op dat gebied niet meer realistisch vinden.
geboren Wauw! De horror! Wij lieten vorige keer weten dat onze dochter geboren was en hebben toen onze ouders allemaal in 1x laten komen en toen pas de naam bekend gemaakt.. Foto's op sociale media delen wordt ook echt niet gewaardeerd. Ik vind het bizar dat mensen dus echt een berichtje moeten plaatsen met dat hun kindje binnenkort wordt geboren en zij dit zelf wereldkundig willen maken. Vroeger was alles zoveel makkelijker..
Haha ja! Vorige zwangerschap moest en zou er een familie foto gemaakt worden voor kennissen uit Australië. Ik lag met HG en alle toeters en bellen in het ziekenhuis. Komt de hele familie binnengelopen om een foto te maken. Ze neemt het mij nog steeds niet in dank af dat ik niet op die foto sta..
Eigenlijk is het te idioot voor woorden ja. Ondanks dat ik ergens ook wel het vertrouwen heb dat mijn omgeving snapt dat we dat zelf willen doen, zijn er ook wel wat mensen bij die ik het alsnog voor die tijd zie plaatsen. Niet expres om mij te pesten maar eerder uit enthousiasme. Maar toch. Nu kan ik er tenminste boos om worden als het gebeurt. Of ja, nu kunnen ze niet zeggen dat ze het niet wisten.
Ik vind het dus echt bizar dat wij in dit tijdperk dit dus moeten doen. Sommige mensen moeten ALLES maar online gooien. En lopen daarbij dus inderdaad zo over gigantisch veel lijken heen.. Ik vind het dus echt iets wat is voor jullie als nieuwe gezin en het zou andersom moeten zijn dat mensen rekening houden met het kersverse gezin..
Bizar, want eenmaal zelf in deze situatie hebben ze er ook eigen ideeën over. Snap echt dat sommige mensen heel enthousiast zijn. Maar als er niks op FB geplaatst wordt door ouders, waarom zou je mij dan feliciteren met mijn dochter en naam? Diegene mocht ook gelijk het berichtje verwijderen. Nu heb ik het zo ingesteld dat berichten nooit zichtbaar zijn op mijn pagina, maar goed.. De mensen om mij heen weten gelukkig wel wat ze wel en niet kunnen doen! Dat scheelt wel, na de eerste keer zeker