De band tussen mij en schoonmoeder is ook prima, maar sommige dingen laat ik liever aan mijn vriend over hoor. Ze ziet mij soms als haar dochter, wat het ook wel eens lastig maakt, maar wij hebben best veel meegemaakt ook. We hebben soms alleen een iets ander verwachtingspatroon. .
Dat is wel netjes dat ze dit vraagt. Dat doet mijn eigen moeder ook altijd. Wou dat mijn schoonmoeder dit deed want dat zou heel wat irritaties schelen ze is voor de rest ook echt geen slecht persoon hoor en ze is een hele lieve oma voor onze zoon.
Dat heeft mijn man dus met zijn moeder. Erg rot. Maar afstand kan voor jezelf ook soms met je eigen ouders t beste zijn als t je teveel ellende bezorgt.
Ja, dat is in mijn geval ook precies de reden. De afstand doet soms zeer. Maar ik weet ook dat als ik mijn verwachtingen hoger ga leggen, het alleen maar pijnlijker is.
Het is weer snel gegaan haha! Even update van hier ik hoef morgen geen ballon heb al genoeg ontsluiting dus maandag ochtend melden om vliezen te breken!
Wat goed nieuws! Stiekem een beetje jaloers op je hoor.. hahah De kleine hier wil zich niet melden. Heel veel succes!!!
Ah Jaa kan ik me best voorstellen hoor! Hopelijk begint het toch vannacht gewoon bij je! Ik duim voor je!
@lerana spannend! En schoonfamilie/familie/vrienden die van alles kunnen posten enzo... Ik vraag, wanneer we mensen bellen, wel even het nog even voor zich te houden. En foto's van mijn kinderen mogen echt niet op Facebook. Als dat wel gebeurt is het denk ik oorlog, en niet zo'n klein beetje ook. Ik heb niet voor niets zelf geen Facebook meer. Maar ik denk dat mensen dat wel begrijpen en weten. Vraagje aan de moeders die gaan borstvoeden. Hebben jullie al nagedacht over de start? Bij mijn dochter was het een drama, maar inmiddels heb ik al aardig wat ervaring opgedaan. Ik dacht ik bekijk toch weer wat filmpjes, gewoon om er weer een beetje in te komen hoe dat gaat met zijn klein kindje. Eerlijk is eerlijk, grote kinderen happen goed aan en als ze eens slordig drinken dan zeg je daar wat van en corrigeren ze zichzelf wel ik zit eraan te denken de kraamzorg in het ziekenhuis duidelijk te maken dat ik dit zelf oppak, en als het nou niet loopt dan schakel ik een lactatiekundige in. Ik weet ook al welke. Maar wil zo graag nu een ontspannen start. Geen gedoe zeg maar. Ik bedenk net wel dat ik kokosolie mee kan nemen en achteraf even daarmee de tepels in kan smeren tegen spruw, mocht het niet zo lekker gaan. Maar wat is jullie plan van aanpak?
Hier een voorlichtingsavond gehad in het ziekenhuis. Over de bevalling, maar daar achteraan ook over borstvoeding. Ze hebben daar standaard een lactatiedeskundige rondlopen. En kort samengevat, hun beleid wat dat betreft sluit heel goed aan bij hoe ik het zelf al in gedachten had. Eigenlijk geen dingetjes die ik niet zo zag zitten. Verder ben ik nog compleet onervaren op dat gebied. En die combinatie gaat ervoor zorgen dat ik de dingen die ze me dan meegeven waarschijnlijk gewoon ga opvolgen. Tenzij het op dat moment niet goed voelt. Maar dat zie ik niet gebeuren. De lactatiedeskundige daar werkt samen met iemand uit mijn woonplaats. En laat die nu ook nog eens heel dichtbij zitten van waar ik woon. Dus als ik uit het ziekenhuis ben, schakel ik die in denk ik. Dan ben ik haast zeker dat het gaat lopen op een manier die bij mij past.
Oh wat super zeg!! Altijd fijn als het goed aansluit op je eigen gedachten. Waar ik moet bevallen loopt er ook altijd eentje rond. Altijd fijn om iemand even voor wat extra hulp te kunnen vragen. Al is het maar voor een bevestiging of je het goed doet. Vind het zelf ook super spannend of het vlot wilt lopen.
Ik mag aan mn bed een lactatiekundige laten komen, dus dat wil ik zeker doen. Bij mn 1e 3 weken v o lgehouden, en toen gestopt, had veel stress en geen melk meer, geen stuwing, niets, wist ook totaal niet wat ik nog kon doen, nu heb ik al veel meer gelezen en filmpjes kijken idd, en al een consult bij een lactatiekundige gehad in t zkh ter voor bereiding Ik zie wel hoe t loopt, als t weer niet gaat, dan gewoon fles
Wat super dat je zo goed voorbereid bent. Ik heb mijn eerste 2 jaar borstvoeding gegeven, in het begin ook wat opstartproblemen gehad. Ik heb een 2 jarige opleiding gedaan bij de vbn (vereniging borstvoeding natuurlijk) helaas is de vereniging gestopt. Heel jammer want het was de bedoeling dat ik als contactpersoon andere mama’s informatie zou geven over borstvoeding. Dus je kunt mij ook altijd vragen en een pb doen als je ergens tegen aan loopt tijdens je borstvoedingsperiode Ik zie wel hoe het loopt bij de tweede. Het zal vast goed komen. Kan een heel ander kindje zijn aan de borst als de eerste. Als je al aardig wat ervaring hebt met borstvoeding dan komt dat ook altijd wel goed. Je weet waar je moet zijn als je ergens tegen aan loopt zoals een lactatiekundige. De kennis is er al.
W.b.t. Borstvoeding laat ik het gewoon weer lekker op mij af komen en we zien wel hoe en wat. Ga mij er nog niet echt druk om maken. Vorige keer mega overproductie en ik lek nu ook al vanaf 17 weken .... We zullen zien hoe dat nu allemaal weer gaat.
WoW wat gaat T snel! @lerana wat fijn en spannend! Alvast heel veel succes! Wbt social media, mijn man belt de naaste familie, we appen vrienden en andere familie en plaatsten dan online een bericht. Naaste familie plaatst niks online, als we de vrienden appen gooien we T ook meteen online. Wat een verhalen over ouders en schoonouders weer.... ongelofelijk dat ze niet de wensen van jullie aan zouden houden... wie krijgt er nou een baby?
Jeetje wat is er weer veel gekletst. Wat een gedoe met al die families. Hier maak ik me er niet zo druk om. Ik heb mijn zwangerschap ook nooit aangekondigd op fb. Heb mijn tijdlijn ook afgesloten, daar kan niemand op schrijven. Toen ik mijn zwangerschap aan mijn moeder vertelde hebben we ook nadrukkelijk erbij gezegd dat we dit niet op fb willen. Dit heeft ze ook niet gedaan. Met schoonouders hebben we geen contact en mijn vriend heeft geen broers en zussen haha. Als de bevalling begint zal ik mijn ouders moeten bellen om op te passen. @lerana spannend maandag!! Over bv maak ik me ook niet druk. Weet gewoon dat dit wel goed komt. Het liep bij de andere 2 ook als een trein.
Dankjewel allemaal!! Hier geen borstvoeding! Maar hoop dat iedereen die t gaat geven het goed mag gaan verlopen! Over socialmedia ik heb een plaatje gemaakt die ik ga plaatsen als ze is geboren, ik denk niet dat ik een duidelijk zichtbare foto erbij ga doen maar dat weet ik nog niet. Ik ga er vanuit dat niemand om me heen al wat online zet voor ik dat gedaan heb. Ik denk dat ik sowieso pas echt foto's of iets deel nadat grote zus eerst bij haar zusje is geweest.
@hoop28 , Bij mijn zoontje was ik zo goed als niet voorbereid erin gegaan omdat ik eigenlijk heel simpel dacht dat flesvoeding alleen was voor als het echt niet lukte en in mijn omgeving de vrouwen het wel hadden geprobeerd alleen door allemaal verschillende redenen niet lang konden voeden , Het ging hier hartstikke goed gelijk dus ik wil er nu eigenlijk ook zorgeloos in als het moet heb je namelijk zo poeder of hulp een vriendin van mij geeft borstvoeding dus desnoods laat ik haar iets afkolven voor mij Ik ben een deel slijmprop verloren bij mijn zoontje kwam het toen snel opgang hopelijk nu ook