Laatste 10 weken afteltopic! Deel 4

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xxmamaxx2016, 21 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw

Spannend. Zou heerlijk zijn op jouw termijn zeg hihi.

joepy vindt dit leuk.
  2. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Gewoon zoveel mogelijk maar behoefte aanleggen om het goed op gang te laten komen. Mocht het na 2 dagen niet goed op gang zijn gekomen kolven om het te stimuleren, maaar ga er niet vanuit dat het niet lukt. Ik heb niet echt een pva, jij wel? En preventief smeren tegen spruw, is dat wel nodig? Waardoor ontstaat spruw?

3. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Borstvoeding komt vaak na 4 dagen pas goed op gang hoor... doordat vrouwen denken dat het vanaf dag 1 moet lopen, gaat veel bv fout ;) Ook kolven moet je echt proberen te voorkomen de eerste dagen/weken omdat het een hele andere techniek is dan hoe je kindje drinkt + een kolf krijgt er over het algemeen minder uit.. tenzij je enorme productie hebt.. dus belangrijk is sowieso de eerste dagen elke 3 uur of op verzoeken vaker aan te leggen!

Dana1989 en Siem98 vinden dit leuk.
  4. Lily94

Lily94 Fanatiek lid

8 okt 2018
    1.122
    2.222
    113
    Vrouw
    @lerana spannend zeg morgen! Heel veel succes :)

Wat betreft familieleden die dingen op social media plaatsen, daar ben ik niet zo bang voor. Ik denk dat niemand in onze omgeving dat zo zou doen. Als de baby geboren is belt mijn man onze ouders, broers en zussen. En vrienden sturen we een berichtje wanneer wij dat willen. Daarna zetten we denk ik zelf een berichtje op social media.

Borstvoeding wil ik wel gaan proberen, maar ik wil er echt relax in staan. Ik wil ook niet nu al van alles gaan doen. Ik hoop dat het lukt, maar als het niet lukt dan is dat ook goed en stap ik over op de fles. Ik wil er in elk geval niet helemaal gestresst door raken.

Echt een druk weekend gehad, vrijdag en zaterdag op een vakantiepark geweest bij familie. Gisteravond nog een verjaardag gehad. Vandaag maar even lekker een dag niks doen :)

Babyvijf vindt dit leuk.
  5. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Borstvoeding zelf gaat wel lukken, room 2,5 jaar ervaring. Het enige waar ik me zorgen over maak is echt het begin, het juiste aanleggen. Ik heb btw wel wat trucjes om de kleine groot aan te laten happen of hij nou wil of niet. Misschien denk ik gewoon teveel erover na:roflmao: ik ben zelf ook de go to als de borstvoeding bij iemand niet lukt. En toch nu onzeker ofzo.

Fijn een lactatiekundige in al die ziekenhuizen! Dat hebben ze hier niet. Allen kraamzorg die allemaal een cursusje hebben gevolgd maar waarvan de helft zelf nog nooit een kind aan de borst heeft gehad. Daar wil je niet door geholpen worden. :|

Dana1989 vindt dit leuk.
  6. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Laatste dagje @lerana gek idee of niet?
    Werd je nu ingeleid vanwege suiker? Sorry weet even niet meer.

Over dat spruw, Pff hoop echt dat het dit keer ons bespaard blijft maar met de jongste wel vreselijk gehad. En helaas poosje terug schimmelinfectie gehad, kuurtje voor gehad maar dacht afgelopen dagen dat het wat terug kwam:mad: dus maar gelijk weer gaan smeren. Bah vind het zo vies en vervelend. Misschien “vies” vraagje hebben jullie ook veel afscheiding? Ik heb het de hele zwangerschap al en kan dus echt niet zonder inlegkruisjes wat dus niet echt bevordelijk is voor infecties. Maar hoop dat ik voor de bevalling er wel af ben want als je bevalt met een schimmel kan de baby dat dus overnemen. Zucht...

7. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    @Mamamijn hier ook alleen maar inlegkruisjes. Ik verlies zelfs urine. Kan dus echt niet zonder.

8. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Ja ook veel afscheiding. En zodra het schimmelig lijkt te worden direct smeren. Maar inderdaad, veel inlegkruisjes, regelmatig vervangen en hopen dat ik donderdag niet een dikke infectie heb want dan is het feest. Dat ging ook fout bij mijn dochter, ze kreeg spruw.

9. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Hier ook veel afscheiding. Soms heel waterig, soms heel wit. Ik draag geen inlegkruisjes. Daardoor heb ik twee keer een schimmelinfectie gehad bij mn vorige zwangerschap die gelukkig net weg was voor de kleine werd geboren. Ik verschoon echt elke vier uur mn onderbroek. Heb er dus heeeel wat oude oma onderbroeken bij gekocht paar weken geleden. Tussen mn onderbroek en broek doe ik wel een inlegkruisje, zodat t iig niet op mn broek komt als t zo vochtig is dat t doorlekt.

Pff ik ben vanacht pas om 4u in slaap gevallen en kleinste dochtertje werd om 7u alweer wakker. Mn buik was heel onrustig, af en aan voorweeen, harde buiken, druk onderin, pijn in mn onderrug, heupen en bovenbenen. Ben nu dus echt aan t af tellen totdat t dochtertjes dutjes tijd is, want dan ga ik ook meteen liggen.
    Ik haat voorweeën! Hoop niet dat het nog 5 weken gaat duren voordat de baby komt want dan ben ik denk ik compleet gesloopt voordat de bevalling begint. Bij mn jongste had ik twee weken van te voren ook zulke voorweeen. Dus hoop echt dat t nu weer zo is. Was bij haar al aan t eind van mn latijn en stond te huilen bij de vk voor slaapmedicatie. Toevallig voordat ik de medicatie kreeg begon de bevalling. En toen had ik nog geen kleine rondlopen, alleen grote meiden die zichzelf al konden redden en lag ik gewoon constant op de bank. Dus nu is t nog zwaarder.

Mamamijn vindt dit leuk.
  10. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.842
    3.630
    113
    Niet bij te houden zeg, dit topic, wat een tempo :).

Wat betreft schoonmoeders bij de bevalling, ik snap echt niet dat er mensen zijn die dat durven te vragen. Ik wil gewoon alleen mijn man bij de bevalling, maar kan me goed voorstellen dat iemand haar moeder erbij vraagt, dat is vertrouwd en die kan je steunen. Maar je ligt daar wel bloot en zwetend en met veel pijn, daar wil je toch verder geen toeschouwers bij? Waarom zou een schoonmoeder ooit denken dat zij daar een plaats heeft? Heel apart.

Hier gelukkig nooit problemen gehad met familie en foto's delen e.d., maar wij zijn ook wel makkelijk. Wij hebben na de bevallingen steeds direct onze ouders en mijn zussen ingelicht en dan vonden wij het verder prima als dat berichtje zo doordruppelde naar ooms en tante’s e.d. Wij hebben ook zelf een klein berichtje op fb gezet een paar uurtjes na de geboorte, en wie dat wilde delen had mijn zegen. Extreem shoppende oma’s vind ik ook eigenlijk alleen maar lief, no problem, kom maar door met die cadeautjes ;).

hoop28 en Dana1989 vinden dit leuk.
  11. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Dit is ook wel een goeie tip :thumup:

Babyvijf vindt dit leuk.
  12. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Ik ga ook proberen bv te geven. Het ging de eerste keer echt als een tierelier en heb het 1,5 jaar gedaan. Nu nog niet echt last van lekkende borsten. Terwijl ik dat vorige keer wel had. Ik zie het allemaal wel hoe het loopt!

@lerana spannend, morgen lig jij gewoon in het ziekenhuis een topprestatie af te leveren! Ik wens je alvast een voorspoedige bevalling!

@afscheiding, dat valt ook heel erg mee. Af en toe verlies ik wat meer, maar vaker ook niet hoor. Geen gedoe met inlegkruisjes gelukkig! Ik ben veel thuis, dus een schone onderbroek is snel aangedaan en ik neem er wel altijd 1 mee voor de zekerheid..

Babyvijf vindt dit leuk.
  13. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Het is echt niet meer bij te houden hier hahaha

@lerana , morgen is het zover, spannend!!

Bevalling: hier is manlief gewoon bij de bevalling en heb dit keer weer mijn moeder gevraagd. Bij de derde ook gevraagd, maar ze durfde niet en bleef liever bij de jongens. Nu is het hier zeker de laatste keer en gelukkig wil ze er nu wel bij zijn. Wij gunnen haar die ervaring ontzettend. Ze wilde vroeger ook altijd dat haar moeder bij een bevalling kon zijn, maar is alle keren helaas niet gelukt. Gelukkig is het geen opdringerig persoon, dus waarschijnlijk merken we niet eens dat ze erbij is. Net zo goed dat ik zelf niet zal merken wie er in de ruimte zijn haha
    Schoonmoeder bij de bevalling... hell no!! Tis dat ze oma wordt en je haar en schoonvader niet lang kan weigeren, maar als het aan mij zou liggen zien ze kleine pas na een week. Daarvoor is teveel gebeurd en ben ik klaar met ze.

hoop28 vindt dit leuk.
  14. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Ik kan geen 5 minuten zonder inlegkruisje hoor haha dan loop ik meteen met een natte broek. Maar ook niet gevoelig voor schimmelinfecties.

Babyvijf vindt dit leuk.
  15. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Voeding: ik ga voor flesvoeding. Bij alle kids gedaan.

Social media: toevallig al een plaatje gepost met dat er niks gedeeld mag worden totdat we dat zelf gedaan hebben. Ook over onaangekondigd, ziek of met koortslip op kraamvisite komen hebben we aangegeven dit niet te willen!
    Wij plaatsen zelf iets op Facebook wanneer wij vinden dat dat nodig is en we iedereen zelf een keer hebben ingelicht.

Babyvijf vindt dit leuk.
  16. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    +1 ga ik eens proberen

Babyvijf vindt dit leuk.
  17. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Afscheiding valt hier nog wel mee gelukkig, maar anders zou ik ook inlegkruisjes gebruiken :)

18. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Ik maak ook gebruik van inlegkruisjes, maar vind onderbroeken helemaal niet meer lekker zitten:confused: als ik thuis ben doe ik inlegkruisje direct in mijn huisbroek en geen onderbroek wat een verademing:rolleyes::rolleyes:

Lesliefje en Siem98 vinden dit leuk.
  19. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Ik heb iets van 10 oma onderbroeken maatje xxxl ofzo. Daar kan straks ook een flinke kraamverband in :roflmao: zijn er nog meiden die vandaag wat leuks gaan doen? Ik zit met een kruikje op mijn buik in ballorig :oops: kind vermaakt zich en ik kan rustig zitten

Babyvijf vindt dit leuk.
  20. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    We waren een weekendje weg en heb weer een hoop gemist hier!

Ik heb niet echt een plan van aanpak voor borstvoeding, maar wil het wel weer graag geven. Mijn andere twee kinderen hebben ongeveer 2 jaar bij me gedronken, dus al wel ervaring, maar is inmiddels ook weer even geleden. Bij mijn oudste kwam het moeizaam op gang, maar is het uiteindelijk helemaal goed gekomen. Toen de jongste werd geboren dronk de oudste nog en was de start eigenlijk heel makkelijk. Ik vind het nu dus wel weer spannend, omdat de productie weer opnieuw op gang moet komen. Maar komt vast goed!

Mamamijn, hoop28, Dana1989 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina