Toevallig ik ben volgende week ook 36 weken met haar kinderfeestje Ze wordt 6 en we gaan naar een binnenspeeltuin! Wilde t eerst thuis doen en iemand inhuren, maar ze had nu al paar feestjes bij dat speelgebeuren gehad en vind ze helemaal geweldig. Was nog goedkoper ook dan iemand inhuren dus doen we t toch maar lekker daar zit ik ook niet met die zooi thuis (en t opruimen achteraf ).
Ik geloof eerlijk gezegd niet zo in die probiotica. Maar goed bij mij werken zulke dingen ook altijd juist alleen maar averechts. En als ik al iets doe zal ik eerder met edelstenen iets proberen Infacol wel bij dochter geprobeerd maar leken de krampen ook juist alleen maar van te verergeren dus gauw weer mee gestopt... Darmkrampjes horen er nou eenmaal bij... Als je bv geeft heb ik wel eens gehoord dat t kan helpen als je zelf glutenarm gaat eten, maar of dat echt zo is weet ik niet
Vanmorgen heb ik controle gehad bij de verloskundige en opeens is mijn bloeddruk te hoog. Ik moest dus meteen door naar het ziekenhuis voor bloeddrukmeting, ctg, bloed- en urineonderzoek. Gelukkig is met het kindje alles goed maar mijn bloeddruk is wel echt te hoog. Daarom moet ik donderdagochtend weer terugkomen voor een hercontrole en als het dan nog te hoog is dan moet ze komen. Gelukkig is de termijn goed, maar ik baal wel gigantisch. Mijn plan was om thuis te gaan bevallen en met een echte inleiding kan dat natuurlijk niet. Mocht het zo zijn dat ze moet komen dan hoop ik dat er nog tijd is om eerst proberen te strippen. Maar goed, zo ver is het nog niet. Ik moet nu in ieder geval rust houden. Iets wat me niet zo makkelijk afgaat, maar het is voor een goed doel!
Gelukkig is verder alles goed en is slechts je bloeddruk te hoog. Mag je nu sowieso niet meer thuis bevallen door je bloeddruk? Ook als t vannacht spontaan zou beginnen zeg maar? Je hebt idd een mooi termijn
Zeker niet als infacol, dat is een pijnstiller. Wel meer als yakult alleen is dit maar 1 stam bacteriën en voegt daardoor niet heel veel toe. Ik wil overigens geen discussie opstarten hoor iedereen moet zeker doen wat goed voelt. Alleen dat kraampjes erbij horen ben ik het niet helemaal mee eens ( te snel op versturen gedrukt). Ik vond het ook onzin maar Toch gedaan bij mijn zoontje, de kraampjes die hij heeft gehad zijn op 1 hand te tellen. Ken echt veel positieve verhalen ook als de baby er eenmaal is. Het helpt ze alleen bij het ontwikkelen van de darmen. Ik ken trouwens ook kindjes bij wie het niet hielp
Precies daar dacht ik ook aan. Geen zooi in huis. Alvast veel plezier. En succes met de laatste weekies. Ik moet nog ff wachten haha. Eerste deze verjaardag afvinken en dan de volgende alvast voorbereiden.
Hoi meiden! Alle pagina's even bijgelezen, je moet toch wat als je thuis zit. Al een paar dames die ook in 'mijn' uitgerekend clubje zitten. Ik ben nu 31 weken zwanger van de 2e en heb een vrij pittige zwangerschap. HG gehad en een prenatale depressie, maar de laatste 2 weken, zit er gelukkig flink wat verbetering in! @Muggenstift, hopelijk zakt je bloeddruk door je rust te nemen en was dit even een flinke waarschuwing van je lichaam en kun je rustig thuis bevallen.
Infacol oid is snel genoeg in huis gehaald als er echt krampjes zijn. Alhoewel ik daar ook negatieve verhalen over hoor. Van VSM heb je toch ook druppeltjes? Wat moet ik me voorstellen bij probiotica? Sterkte @Muggenstift!
(Ik heb geen aandelen in probiotica hoor maar ik weet hoeveel onwetendheid er over is en wellicht hebben meer er profijt van ) Probiotica is geen pijnstiller wat infacol wel is, vsm zal zeker druppels hebben maar waarschijnlijk ook pijnbestrijdend. Probiotica helpt bij het ontwikkelen van de darmen waardoor het krampjes voorkomt, eerder probleem voorkomend dus. Ik heb het toen genomen vanaf 34 weken en toen hij er was gaf ik op advies bij elke voeding een vingertopje (is poeder). Voor volwassenen is het er ook omdat het bijdraagt aan een goede weerstand. Ik zal nooit 100% garanderen dat T daardoor kwam maar hij dat dus echt nooit krampjes, never change a winning team dus probeer wat dat betreft T zelfde te doen als bij de eerste Ik heb die van orthica Infacol had ik ook, ik dacht dat hij kramp had (had ie achteraf niet maar wist ik veel) maar daar ging hij heeeel raar van poepen
@Gwenvd maar heet het probiotica? Of heeft het nog een naam? Waar koop je dat dan? Heb hier werkelijk nog nooit van gehoord maar klinkt wel interessant haha
https://www.bol.com/nl/p/orthica-orthiflor-start-probiotica-voedingssupplement-40-gr/9200000005143272/?Referrer=ADVNLGOO002049-G-57469656159-S-555076183437-9200000005143272&gclid=EAIaIQobChMI_fant-yx4QIVWeJ3Ch3-qwKfEAUYAiABEgJzzvD_BwE Deze gebruik ik, niet tot een jaar hoor al ga ik dat nu misschien wel doen
Dan heb je in elk geval wel een goed merk Bij mijzelf werkt t juist averechts (nou had ik altijd darmproblemen), ook bij langer gebruik. Ik ben glutenvrij gaan eten en dat hielp wel haha Dochter viel uiteindelijk wel mee hoeveel last ze ervan had, dus ik ga t meemaken Mocht deze nou wel echt uitkrijsen avondlang van de krampjes ga ik t misschien toch proberen
Dat weet ik eigenlijk niet, daar hebben we het niet over gehad. Toen ik na de ziekenhuiscontrole de verloskundige terugbelde was ze al naar huis. Ik hoop wel dat het mag! Als de bloeddruk hoog is maar niet zo hoog dat ze acuut gehaald moet worden dan kunnen ze misschien eerst proberen te strippen. @iedereen bedankt voor al jullie medeleven!!! Ik hou jullie op de hoogte.
@Lesliefje Fijn dat er wat verbetering in je zwangerschap zit hopelijk zet die Trent zich door! @muggebstift hopelijk geeft het strippen dan het laatste zetje en kun je alsnog thuis bevallen. Ik ga voor je duimen dat je bloeddruk onder controle blijft. Merk je er iets van? Net controle bij vk gehad, alles was goed. Hij is nog niet ingedaald. De messteken komen volgens de vk door bot tegen bot. In dit geval dus hoofdje tegen schaambeen. Klinkt logisch! Verder het bel plan besproken, spannend!
Welkom nieuwe dames ! Ik ga geen probiotica gebruiken, ik ga wel borstvoeding geven en gebruik zelf een goede probiotica. (Heb pds en hier werkt het erg goed, nergens last van sinds ik met probiotica begonnen ben). Evt, mocht de kleine toch echt last krijgen, of ik krijg spruw op de borsten, kan ik een klein beetje van de capsules in afgekolfde melk doen. Maar in principe zit de borstvoeding vol goede bacteriestammen/culturen. Probiotica werkt niet zo snel. Het is niet hetzelfde als een pijnstiller ofzo, je hebt hoofdpijn en neemt een aspirine en het Is over. Het is een aanvulling aan bacteriën die intact bij je darmen komen en daar de darmflora aanvullen en verbeteren. Zo'n kleintje heeft in principe nauwelijks een darmflora, bij de bevalling via het geboortekanaal krijgt de kleine de eerste hap aan darmflora binnen van zijn/haar moeder. Met kunstvoeding zonder probiotica zal de kleine de rest volledig zelf moeten doen. En daarnaast moeten de darmpjes ook rijpen. Bij het ene kindje gaat dat zonder problemen, het andere kindje heeft wel baat bij wat extra ondersteuning van probiotica. Ik raad het wel iedereen aan die ik ken en besluit kunstvoeding te geven of waarvan de kindjes heftige krampen hebben. Uiteraard met de beste intentie. Maar ik dacht ik zet mijn ideeën er over er ook even bij. Alle mama's moeten doen wat hun het beste lijkt. Maar mocht je kleintje echt aan één stuk huilen, een goede probiotica voor baby's Is altijd het proberen waard en het kan in ieder geval geen kwaad.