@bedzeiltje. Ja die ligt inmiddels hier op bed. Ik heb altijd (sinds mijn laatste bevalling) een waterdichte molton over het matras liggen, hier merk je overigens niets van. Sinds week 37 ook een bedzeiltje, dit kraakt wel een beetje maar valt ook wel mee. En ik slaap toch al niet zoveel dus merk daar niet zo veel van @kraampakket, ja die moet je altijd in huis hebben, maakt niet uit of je in het ziekenhuis of thuis gaat bevallen. Een ziekenhuisbevalling kan ook thuis beginnen (gebroken vliezen etc) of zelfs een thuisbevalling worden als het te snel gaat en je niet meer naar het ziekenhuis kunt. Daarnaast zit er mraamverband in en onderleggers voor op bed. Deze worden gebruikt bij de controles zodat je bed niet vies wordt. @referentiekader rondon bevalling. Ja, bij mijn vorige bevalling braken de vliezen. Hollywood-style met een enorme plens water . 3 uur later begonnen de weeen en toen was ik al door een heel pak kraamverband heen . Ik heb deze keer weer veel vruchtwater, is iets wat ik blijkbaar doe . Dus ik ga er eigenlik vanuit dat mijn vliezen weer eerste breken, al weet ik ook dat die kans klein is. Hoe dan ook, het mag van mij langzaamaan wel gaan beginnen, ben er een beetje klaar mee
Hier drie vd vier bevallingen begonnen met gebroken vliezen. Ik ga er dus eigenlijk een beetje vanuit dat dat nu weer gaat gebeuren, terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo hoeft te zijn. Ik denk dat dat ook de reden is dat die voorweeën mij totaal niet angstig maken. Heb enorm slecht geslapen. Heel veel pijn in mn heupen. Gister alle hapjes gemaakt voor vandaag. Wij snijden geen blokjes kaas of plakjes worst, maar hier zijn t pika balletjes, gehakt kroketjes, kerriepasteitjes, krabkoekjes, kaasballen, tortilla enzovoort. Dat krijg je met een gemengde cultuur in de familie. Surinaams, Antilliaans en Spaanse hapjes dus. Maar is altijd veel werk. Gelukkig boden mn oudste dochter en haar vriendin aan om de taarten te maken. Was ff loslaten voor mij want ik ben de bakker vd familie. Ik maak zelf decoratie taarten voor familie en vrienden en meestal hele sweettables. Maar merkte aan mn lijf dat ik dat vandaag niet zou gaan trekken om nog in de ochtend te gaan doen. Dus die meiden zijn aan de slag geweest en hebben een heerlijke red velvet cake met creamcheese buttercream, carrot cake met cream cheese buttecream, en biscuittaart met lemon curd en creamcheese buttercream gemaakt. Enige wat ik gedaan heb is instructies geven en dit is t resultaat. Ik ben ontzettend trots op ze!
Kraampakket moet ik ook nog halen inderdaad. Ik heb voor mijn dochter wel zo'n waterdichte molton op haar bed, maar heb je die ook voor een tweepersoonsbed? Zo'n zeiltje vind ik echt verschrikkelijk liggen.
Ja dat klopt, we hebben maar een klein appartement en dit is de enige plek waar de wasmachine past. Ik wil er nog wel een gordijn voor hangen. Mijn moeder verwachtte ook dat ik naar alle me (stief) ooms en tantes een kaartje zou sturen. Heb haar duidelijk gemaakt, dat ik dat niet van plan ben, en dat ik ze wel op een gezamenlijke verjaardag zie. En mmmm die taarten zien er lekker uit! Fijne verjaardag hopelijk is het niet te zwaar voor je. @bed opdekken. Dat heb ik ook nog niet gedaan. Komt nog wel als ik met verlof ben. Krijg ook pas volgende week de klossen, maar ben bang dat ik dan zo moeilijk in en uit bed kom.
Ja, ik ga ook onbewust een beetje uit van de vorige keren hoor, hoewel er natuurlijk geen enkele garantie is dat dat weer zo zou gaan. Bij mijn vorige bevallingen heeft de verloskundige beide keren mijn vliezen gebroken toen het bijna tijd was om te gaan persen, dus ik zou echt hogelijk verbaasd zijn als die nu opeens uit zichzelf zouden klappen . Ook had ik lekker vlot vorderende ontsluiting en had ik allebei de keren op het moment dat ik echt begon te denken 'deze pijn trek ik niet meer, ik ga er iets voor vragen' volledige ontsluiting. Zeker mijn tweede bevalling was er 1 waarvan ik hoop dat deze daar flink op gaat lijken. Ik vond het echt niet leuk toen ik er midden in zat, ook omdat je niet weet hoe lang het nog gaat duren, maar als ik toen had geweten hoe vlot het zou gaan, dan had ik denk ik best gedacht 'mwah, prima te doen'.
Mag ik even klagen? Wat ligt dat kleine hoofdje laag. Ik ken dit niet, al mijn vorige baby's daalden pas tijdens de bevalling in. Maar deze ligt echt al helemaal klem vast beneden. Voor mijn gevoel hangt ze er al half uit . Ik heb zo'n druk op mijn schaambeen en stuitje. En als ze met dat hoofdje om haar as draait dan plas ik gewoon in mijn broek . Al 3 keer de afgelopen week, gelukkig wel steeds thuis. Zodra ik naar buiten ga doe ik nu maar kraamverband in. Ik wil echt niet in mijn broek plassen midden in de supermarkt. Nog 12 dagen en dan mag ik me melden in het ziekenhuis voor een inleiding. Ik voel me net een kleuter die de nachtjes aftelt tot schoolreisje .
Bij een ziekenhuisbevalling kan je ook gewoon zelf de benodigde dingen halen he? Daar hoef je geen heel kraampakket voor te bestellen. Ik heb bij Kruidvat het een en ander gehaald; - handgel - kraamverband - alcohol 70% - evt thermometer Onderleggers zou ik gewoon handdoeken voor gebruiken. Scheelt je een hoop extra geld
Natuurlijk mag je even klagen! Ik zou dan ook kraamverband dragen of misschien wel beter tena lady omdat die ook beschermt tegen geurtjes. Lijkt me raar om echt een datum te hebben, maar zou dan ook gaan aftellen
Hebben jullie plannen voor moederdag morgen? Ik heb het dit jaar ruim van tevoren aangekondigd thuis dat moederdag eraan komt (hint hint haha ). Mijn man heeft met mijn eerste moederdag helemaal niets gedaan. Ik hoef ook niet veel, ben al blij met een ontbijt op bed en misschien wat tijd voor mezelf om uitgebreid in bad te kunnen oid. Met vaderdag datzelfde jaar heb ik een uitgebreid ontbijt voor hem gemaakt, een frutseltje met onze zoon (handafdrukjes in zuurdeeg) en een aardigheidje van mij. Toen voelde hij zich heel erg schuldig dat hij niets had gedaan voor moederdag (heel goed, was ook de bedoeling ). Vorig jaar kwam hij met een ontbijt op bed en een tekening van zoon. Dus hij heeft ervan geleerd haha. Dus ik ben benieuwd . Hij is het in ieder geval niet vergeten want hij had het er gisteren nog over
Ze zouden echt eerst vaderdag moeten doen vind ik en daarna Moederdag. Mijn man is elk jaar niet voorbereid en voelt zich dan een maand later schuldig. Ik verwacht morgen ontbijt op bed en cadeautjes van de kinderen. Ik zal zo zelf bij de winkel afbakbroodjes kopen
Wij hebben ook ruzie over t libido, maar dan andersom Word er ook gek van, wil niet meer zwanger zijn, dan js mn libido namelijk ver te zoeken, doe mij dat maar weer terug
Ik heb in onze agenda ook al een week van de te voren elke dag moederdag erin gezet Woensdag is hij samen met onze dochter naar de kruidvat geweest om mijn lievelings parfum te halen, haha dus ik weet al wat ik krijg. Morgen gaan we ook even naar mijn moeder toe, verder niet veel plannen
Nee geen plannen, dochter is bij haar vader en mijn man mort werken van 7 tot 15:30, dus hier geen moederdag
Misschien ruilen haha ga ik lekker chillen met jouw man en jij uit je dak met de mijne whahahaha Nou ik ga richting de Prenatal met 2 kinderen. Waar begin ik aan maar goed. Hebben woensdag de Stokke stoel gekocht met alles erop en eraan en nu blijkt het bij Babypark 24 euro goedkoper. Vind ik toch wel echt geld dus dat kun je dan terug krijgen. Moet je er alleen wel even naartoe pppfff Dus ik denk dat ik ook de hond maar meeneem en dan meteen de Ranzijn binnen ga om die te wassen. Want die verhaart zo erg en ziet er niet uit. Alleen de hond weegt 43 kg en dan loop ik daar met 2 kids... Of het slim is weet ik niet maar ik ga het denk ik toch proberen.
Hoi hoi, Ik ga in het ziekenhuis bevallen dmv ks maar absoluut kraampakket in huis. Ik vind dat verband en onderleggers super handig. En indd alcohol, zeep, gaasjes, thermometer en navelstreng pakketje fijn om dat in huis te hebben. Ik tel ook de dagen af..nog 5 weken en 3 dagen dan wordt ze gehaald Moederdag, alles wat ik wil en verwacht van een man heeft hij. Alleen is hij niet zo romantisch dus spontaan een bloemetje ofzo of een verassing zit er niet in Ik heb wel wat hintjes gegeven en mijn kids zeggen ook steeds dat zij iets moois voor mij hebben gemaakt op school. Wij gaan morgenavond alleen even wat eten bij mijn moeder. Straks en morgenmiddag heeft mijn oudste een opdracht voor een commercial van Squla. Dus daar zijn wij het hele weekend mee aan de slag.
Ja dat zeker! Ze is waarschijnlijk anders gaan liggen waardoor ik haar minder voel. Ook is ze al een beetje gezakt.
Haha moeten we het alarmnummer bellen als je niet binnen 4 uur weer terug op het forum bent? Succes met je avontuur, ik blijf lekker op de bank zitten (zoon ligt op bed )