Dames met maagzuur, eten jullie voor t slapen gaan? Ik merk nu ik niks meer probeer te eten zeker een uur voor ik ga slapen niet meer, dat de maagzuur snachts drastisch minder is. Overdag heb ik er wel meer last van, vooral met bukken, soms ook met gaan liggen. (Veters strikken lukt aan de zijkant van mn schoen, maar ook dan moet ik toch weer slikken want dan komt t ook fijn omhoog
Moet eens gaan kijken nu wat ik straks ga koken. Maar door die maagzuur ook echt totaal geen eetlust en nergens trek in. Dus geen idee wat ik moet gaan maken. Hhaha. Wat kunnen kleine dingen ineens grote dilemma's worden tijdens de laatste loodjes. Hahah
Ik had tijdens mijn eerste zo ontzettend last van brandend maagzuur dat ik er wakker van werd, en op den duur hees en keelpijn. Vlak voor de bevalling moest ik dus aan de omeprazol, en dit us nooit meer overgegaan helaas. Voordeel is wel dat ik deze zwangerschap geen last heb gehad van maagzuur, op een enkele keer na. Dus slik nu nog tijdelijk 40 mg, maar als ik bevallen ben ga ik weer terug naar 20. Rennie en varianten deed niks meer bij mij, ik dronk op een gegeven moment enkel water omdat het zuur uit m'n neus kwam. Echt smerig.
Ik neem al een hele tijd omeprazol inmiddels. Enigste dat helpt want wat ik van de huisarts kreeg, hielp voor geen meter... ook Rennies werken nog geen half uur... ik heb vooral ‘s nachts last en heb regelmatig keelpijn erdoor of dat ik me er beroerd door voel... dus lang leve de omeprazol whaha!
O wow heftig dat t nooit meer overgegaan is. Lijkt me heel vervelend als je dit je hele leven behoud. Bah.
So Als ik t zo lees mag ik van geluk spreken dat ik t nu pas in mn vijfde zwangerschap heb. En dan ook nog eens alleen op t einde.
Je went ook aan maagzuurremmers hè en dan houden ze je probleem in stand. Rotspul is het. Ik kreeg na mijn maagverkleining ook maagzuurremmers maar heb die afgebouwd door steeds pas te nemen als ik het niet meer hield i.p.v. automatisch elke dag. En nu gebruik ik ze helemaal niet meer. Want het is geen fijne medicatie ze beperken ook je vitamine opname. Bloedsuiker 7,8 na 2 uur is wel echt te hoog ja. Tijd voor insuline, groot gelijk. Het is belangrijk dat je gewoon normaal kunt eten. Ook voor je energie.
Ja daarom. Ik dus nu al maar gemaild. Zou eigenlijk komende woensdag pas mailen maar ben in 5 dagen 5 keer over de max gegaan en 2 keer op het randje van 6.6 en 6.7.
Ik zit met hele heftige rugpijn hier, ugh. Snel mijn drol van een peuter naar bed brengen en dan plat op de bank. Ben benieuwd of ik beter slaap vannacht, ben vanmiddag spontaan 2 uur comateus geweest
@Babyvijf Hopelijk zakt het straks weer af zodat je een beetje fatsoenlijk kan slapen! @Nonamenononsense Sterkte! Misschien een warme kruik er tegenaan houden?