Laatste 10 weken afteltopic! Deel 4

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xxmamaxx2016, 21 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie89

Lelie89 Fanatiek lid

4 sep 2014
    3.362
    2.083
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Wooow, dat zal voor veel stress gezorgd hebben! Hopelijk nu op tijd af voordat je gaat bevallen! Word je ingeleid?

2. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Hahah je went eraan hoor. Ik reageer niet eens meer op dat onderlinge gekibbel van die meiden ;)

Babynummer2 vindt dit leuk.
  3. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Oh wat fijn meis. Geeft een hele hoop rust!

Hier gisteren een nieuw bed besteld. Een boxspring bij leen bakker. Wilden we al een hele tijd en nu hadden ze een mooie aanbieding :D
    Morgen word ie gebracht. Manlief had de muur al gesaust en nu ook maar een nieuw bed besteld hahahaha

4. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Oh wat heerlijk zeg. Er zal nu vast een last van je schouders afvallen. Gelukkig.

5. Nochti

Nochti Actief lid

24 sep 2018
    202
    412
    63
    Vrouw
    Ja zo begon het hier ook. Vriend wou een nieuw bed en besloot toen ook meteen de slaapkamer te schilderen. En toen de overloop en toen moest er een nieuwe trap komen en nog een nieuwe trap. Inmiddels zijn we 5 maanden verder en is het hele huis gedaan inclusief een nieuwe badkamer, toilet en nu dus net optijd een nieuwe keuken.

Ik hou het maar op een gevalletje van extreme mannelijke nesteldrang :roflmao:. Voordeel is wel, voor de komende jaren zijn we klaar :D

Babyvijf, Lelie89, Kimberley92 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    @Nochti wat fijn zeg! Hopelijk gaat nu alles gewoon goed! :)

Hier slaap ik best oke, alleen jammer dat ik zo vaak moet plassen :| bij mijn zoontje sliep ik al vroeg met een voedingskussen maar ook dat nu nog niet nodig gehad.. gelukkig.. telkens dat draaien en dan die kussens weer goed moeten leggen is ook niks.. :roflmao: Vanmorgen de diabetesverpleegkundige weer gebeld, heb het idee dat ze mij erg graag aan de insuline wil hebben. Vorige week waren mijn waardes wat wiebelig maar op 1 x na wel gewoon binnen wat mag.. maar wel hoger dan normaal... maar ik was niet fit, hoge bloeddruk ook... denk achteraf gewoon een griepje aangezien mijn zoontje ook eind van de week ziek werd... nu moest ik elke dag bijhouden en al mijn waardes waren top, op 1 te hoge nuchtere waarde na (5,5) dus nu begon ze weer over ingrijpen... heb maar gezegd dat ik geen insuline ga spuiten voor 1 te hoge waarde... dan wil ik meerdere schommelingen zien... daarnaast word ik volgende week ingeleid... nu voel ik me toch wat onzeker omdat ik tegen haar in ben gegaan... maar is toch raar om insuline te gaan spuiten voor die enkele iets hogere waarde terwijl de rest gewoon prima is?

Nuage en Babyvijf vinden dit leuk.
  7. Lily94

Lily94 Fanatiek lid

8 okt 2018
    1.122
    2.222
    113
    Vrouw
    @Gwenvd wat spannend zeg!! Hopelijk ben je al aan het knuffelen met je baby en heb je een fijne bevalling gehad.

@Soturi voor jou hoop ik dat het doorzet en dat je ook snel met je baby kan knuffelen :)

Ik heb prima geslapen maar merk dat ik nu echt heel ongeduldig word. Ik ben echt de dagen aan het aftellen. Zo benieuwd naar onze kleine meid :oops:

Babyvijf vindt dit leuk.
  8. Nochti

Nochti Actief lid

24 sep 2018
    202
    412
    63
    Vrouw
    Ja volgende week donderdag een ballon (als het nodig is) en vrijdag de vliezen breken en bevallen. Dan ben ik precies 37 weken. Ik heb suiker, hoge bloeddruk en de flowmetingen worden steeds minder mooi.

Babyvijf vindt dit leuk.
  9. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Hahaha zo extreem is het hier nou weer niet haha.

@Mila27 wat is nu het nut nog van insuline? 5,5 nuchter is niet zo extreem. Vind dit geen indicatie voor insuline, maar wie ben ik :|

Babyvijf vindt dit leuk.
  10. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Ik heb geen idee haha. Misschien kan ie anders nog flink groeien voor de inleiding? :rolleyes: Maar lijkt me niet als mijn waardes gewoon zo blijven... en ik vind 5,5 ook niet zo spannend. Vorige week 1 x 8,0 maar dat was na een milkshake dus wel verklaarbaar... ook daarvoor ga ik echt niet aan de insuline :rolleyes:

Babyvijf vindt dit leuk.
  11. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.718
    1.761
    113
    Vrouw
    Jeetje wat een spannende avond voor @Gwenvd en @Soturi ! Hoe is het gegaan meiden?

Ik heb weer best goed geslapen :), paar keer wakker geworden (mijn man ook want ik snurk nogal de afgelopen week), maar niet zo dat ik uit ned moest om me wat af te leiden. Mijn man heeft net mijn zoon naar de opvang gebracht. Hij wilde thuis gaan werken vandaag omdat hij weer vroeg naar huis moet om zoon weer op te halen (ik pas niet meer achter het stuur :D), maar ik heb hem wel het huis uitgestuurd. Als hij thuis gaat werken kan ik mijn ding niet doen want dan neemt hij alles uit mijn handen. Heel lief natuurlijk maar daar word ik weer onrustig van en dan ga ik mij vervelen en dan duur de dag zo lang :p.

Babyvijf, AmyW en miniVosje vinden dit leuk.
  12. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ook hier herkenbaar. Ik voel me wel vaak schuldig naar hem want heb al lang bekkenpijn waardoor ik er minder voor hem kan zijn voor mijn gevoel. Ik 'stuur' hem ook af en toe naar opa, puur uit zelfbescherming zodat ik er straks beter bovenop kom en uit angst dat de klachten chronisch worden. Dan heeft geen van mijn 2 kids wat aan mij.

Babyvijf en Nonamenononsense vinden dit leuk.
  13. Nonamenononsense

Nonamenononsense Bekend lid

16 mrt 2018
    843
    242
    43
    Vrouw
    Zo net mijn peutertje naar de Psz gebracht, even een lekker broodje halen en dan over een uur bij de verloskundige zijn. Ik ga het slechte slapen door kramp en weeën wel bespreken, maar uj verwacht er eigenlijk niks van. Ze hebben het nooit gehad over eerder inleiden of iets vanwege m'n bekken.
    Mijn vader, die het bij de eerste goed had, gokt op aanstaande zondag. We shall see...

Babyvijf, AmyW en miniVosje vinden dit leuk.
  14. Nonamenononsense

Nonamenononsense Bekend lid

16 mrt 2018
    843
    242
    43
    Vrouw
    Hier gaat ie trouwens de dinsdag naar psz en oma, woensdag go en donderdag middag psz. Echt stug door laten lopen zodat ik die dagen fysiek heb om bij te komen.

Babyvijf, Noxe, AmyW en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Wow ik was weer flink achtergeraakt.

Spannend die rommelde buiken.

Babyvijf vindt dit leuk.
  16. Annebeth

Annebeth Bekend lid

11 sep 2015
    688
    449
    63
    Ik sluit me hier ook aan :) Ik ben zo nieuwsgierig naar onze dochter! En ben de ongemakken wel een beetje zat. Aan de andere kant wil ik wel proberen deze laatste weken zoveel mogelijk in me op te nemen omdat we het bij twee kinderen willen houden. En dit dus mijn laatste zwangere weken ooit zullen zijn.
    Voor mijn oudste vind ik het ook lastig dat ik minder met haar de deur uit ga. Ik probeer het nog wel maar het wordt steeds lastiger. Heel herkenbaar wat jullie daar allemaal over zeggen. Het weer de afgelopen weken hielp ook niet mee. Ben blij dat dat ten minste wat beter wordt.

Ik denk dat ik de laatste weken onze gastouder wat vaker ga inschakelen. Kan zij lekker naar energie kwijt daar en dan kan ik slapen, haha ;)

Iedereen succes met de laatste loodjes!

miniVosje, Lily94, Babyvijf en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Uitgerekende datum

**Mei**

10 mei:
    - Newbornstar - 29 jaar - 3e kindje - jongen
    - Gwenvd - 31 jaar - 2e kindje - jongen
    23 mei:
    - Hoop28 - 31 jaar - 2e kindje -
    jongen
    24 mei:
    - Soturi - 25 jaar - 1e kindje -
    meisje
    26 mei:
    - Noxe - 32 jaar - 2de kindje - jongen
    28 mei:
    - Mom86 - 32 jaar - 4e kindje -
    meisje

**Juni**

1 juni:

- februarimama - 33 jaar - 3e kindje - meisje
    4 juni:

- Lesliefje - 26 jaar - 2e kindje - meisje
    5 juni:
    - Jolicoeur - 36 jaar - 1e kindje - meisje
    6 juni:
    - Babyvijf - 31 jaar - 5e kindje - verrassing
    7 juni:
    - lily94 - 24 jaar - 1e kindje - meisje
    - Kimberley92 - 26 jaar - 1e kindje - jongen
    - Mila27 - 28 jaar - 2e kindje - jongen
    11 juni:
    - lautjuh85 - 34 jaar - 3e kindje -
    jongen
    13 juni:
    - minivosje - 27 jaar- 1e kind -
    jongen
    17 juni:

- Kikker1 - 35 jaar - 3e kindje - meisje
    18 juni:
    - Luipaard88 - 30 jaar - 2e kindje -
    jongen
    20 juni:
    - Babynummer2 - 25jaar - 2e kindje -
    meisje
    - Mimus - 29 jaar - 2e kindje - meisje
    22 juni:
    - MaLuc - 38 jaar- 3e kindje - jongen
    24 juni:
    - mamamijn - 30 jaar - 3e kindje - verrassing

25 juni:
    - Dana1989 - 30 jaar - 2e kindje -
    jongen
    28 juni:
    - Waterlelie81 - 38 jaar - 3e kindje - meisje
    30 juni
    - san195 - 24 jaar - 2e kindje -
    jongen

**Juli**

1 juli:
    - kellox - 34 jaar - 3e kindje (1e met leukste vd wereld) -
    meisje
    10 juli:
    - Weereennieuwemama - 34 jaar - 2e kindje -
    jongen
    13 juli:
    - Kimmetjuh90 - 28 jaar - 2e kindje(1e met huidige man) - meisje
    - Samirsvrouwtje - 29 jaar - 2e kindje - meisje
    20 Juli:
    - Lelie89 - 29 jaar - 2e kindje - verrassing
    27 juli:
    - Paula 1984 - 34 jaar - 3e kindje - verrassing

Hoop dat dit de meest recente lijst was ;)

Hi ladies.... ik kom ook langzaam maar zeker mee kletsen :)

Laatste weekje werken (verpleegkundige psychiatrie) en opleiding (eindtoets deze week) en dan is het ook echt ff genoeg geweest zeg :eek: Zo druk nu en merk echt dat het heeeeeeeel zwaar wordt. Nog nooit zo aan het aftellen geweest als nu... Ik gebruik daarvoor al 10 weken het telraampje van mijn dochtertje :p

Daarna eindelijk lekker richten op de zwangerschap en ons meisje.

@rommelende dames: spannend en super veel succes!

miniVosje, AmyW, Lily94 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.718
    1.761
    113
    Vrouw
    Hier gaat zoon normaal gesproken 3 dagen naar de opvang. Sinds vorige week gaat hij 4 dagen. Elke zaterdag zorg ik in mijn eentje voor mijn zoon tot een uur of 3, dan k t mijn man terug. En dat is al erg druk en lastig met mijn rug. Dus een volledige dag trek ik even niet. Daarbij komt dat hij de opvang echt heel erg leuk vindt en elke ochtend staat te trappelen als hij weer mag.
    Ook als de baby er is blijft hij ernaartoe gaan, 3 of 4 dagen dat moeten we nog even aankijken, maar dat is puur om hem niet opeens uit zijn ritme te halen. En ook zodat hij daar even lekker los kan gaan en kan rennen en gillen ;)
    Het scheelt ook dat hij daar tussen de middag eet (warme maaltijd), dan hoeven wij ons niet schuldig te voelen als we alleen een boterhammetje s avonds voor hem kunnen maken :D

Nonamenononsense en Babyvijf vinden dit leuk.
  19. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.718
    1.761
    113
    Vrouw
    Welkom! Het weer is geweldig he? Niet te warm, maar het zonnetje schijnt wel lekker. Nu ik weer dagelijks in de zon kan zitten in de tuin oel ik me ook een stuk beter. Wij zijn 2 jaar geleden verhuisd, een week voor de geboorte van mijn zoon. En in de afgelopen 2 jaar hebben we het een en ander opgeknapt - nieuwe badkamer en wc beneden, 2 kamers opgeknapt, en ook de tuin laten doen! Het was een oerwoud met allerlei bakstenen en beton onder aarde en gras o_O. Nu een heerlijke tuin met terras en grasveldje. Heel fijn om naar buiten te kunnen met zoon zonder steeds achter hem aan te moeten rennen ;)

miniVosje, Annebeth en Babyvijf vinden dit leuk.
  20. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Net bij de dokter geweest. Moest voor mn dochtertje omdat ze laatste tijd steeds vaker verschrikkelijk last heeft van erge obstipatie. Hele bevallingen lijken t soms, met trillende benen en een huilend meisje, smekend aan mama op der au poepoe weg te halen. Zo erg om te zien en niks te kunnen doen. Nu was ik t zat en heb lactulose voor haar gekregen. Hoop dat t snel werkt.

Gelijk even nagevraagd over die tamezapan. Hoe mn dokter daar over denkt. Dokter staat er volledig achter om het mij te laten gebruiken. Heb de dingen die me dwars zaten benoemt. Ze zei idd liever na 38 weken niet meer gebruiken omdat de kleine er suf van kan worden als t dan geboren wordt. Maar daarom juist nu even een paar nachten gebruiken zodat ik kan bijspijkeren, want t gebrek aan slaap van mij is ook slecht voor de baby. Zo krijgt de baby ook minder energie om te groeien enz. T is dus wikken en wegen nu wat voor meer ellende zorgt op t moment. Morgen dus weer proberen eentje te nemen. Dan is mn man ook gewoon thuis en misschien dat ik dan in mn koppie minder tegenstribbel. Als hij nachtdienst heeft dan vind ik t idd eng om me over te geven omdst ik dan alleen met de kids ben.

miniVosje en Kimberley92 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina