@Kimmetjuh90, wat goed dat je je verhaal hebt kunnen doen en dat de ernst van jouw situatie wordt ingezien. Fijn dat met de baby alles goed is! @Gwenvd, gefeliciteerd met jullie zoon! Mooie naam! Stond ook op mijn lijstje, maar mijn man vond 1 lettergreep te weinig
Is vruchtwater @Gwenvd , van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Nu lekker genieten. Ik ben toch wel nieuwsgierig naar je bevallingsverhaal
@Soturi , pfff ellende dat het maar niet wil doorzetten. Is er al gekeken of je überhaupt al ontsluiting hebt? Hopelijk zet het snel door!!
Ik doe t even zo, merk dat ik t overzicht beetje kwijt raak als ik op iedereen apart ga reageren Dank jullie wwl voor alle lieve woorden! Ben blijndat ik de stap heb durven zetten, het is ook duidelijk dat t veel dieper zit dan in eerste instantie gedacht. Iknheb ook moeten beloven me aan de afspraken te houden, en als dat niet lukt direct aan de bel te trekken, want dan zal er wel een opname volgen , puur voor mijn eigen veiligheid. Ik voel me gehoord en redelijk opgelucht, ik ging met een goed gevoel weg en durfde zlefs een bertje te hopen op een goede afloop, want ik ga alle hulp krikgen op allerlei vlakken die ik nodig heb, zonder dat ik tig keer het zelfde verhaal mlet vertellen en herbeleven.. want ben er zeker niet trots op dat ik die gedachtes heb, maar wel trots dat ik t erkend heb, en hulp gezocht heb Bedankt allemaal!!
@Gwenvd Gefeliciteere met je zoontje! Ik vind het niet erg om je bevallingsverhaal te lezen. Al kan ik mij voorstellen dat de dames die verder zijn er geen behoefte aan hebben nog. @Soturi Wat balen dat het niet door lijkt te zetten. Is er wel gekeken of je al ontsluiting hebt? @Kimmetjuh90 Wat fijn dat je je gehoord voelt en dat je zelfs positief kan gaan denken. De eerste stap is gezet, komt allemaal goed!
Hier is de datum van inleiden officieel bekend! (noem liever geen datum) En mijn baarmoedermond gaat aan de onderkant al openstaan dus de oefenweeen doen echt wat! Ben helemaal in mijn noppies, maar vind het ook reuze spannend nu ik de precieze datum weet
Ik voel me niet fit genoeg om echt overal op te reageren. Dus reageer alleen op de vragen aan mij. Maar er is nog niet gekeken of ik überhaupt ontsluiting heb. Moet de vk bellen bij weeën met 3-5 minuten tussentijd. Maar heb daar nog niet eens bij in de buurt gezeten. Dus nog geen vk gebeld. Daarnaast is het vanaf 11 uur vanmorgen ofzo sowieso weer veel te rustig. Misschien tussen toen en nu 3 weeën gehad. Daarvoor was het steeds 20 minuten tussentijd ongeveer. Dus het kan hier alle kanten op. Misschien dat het straks alsnog doorzet. Maar misschien duurt het ook nog wel enkele dagen/weken. Hoewel ik dat laatste niet hoop.
Dat hoop ik ook niet voor je, dat put vreselijk uit! Heb je niet binnenkort een afspraak? Ik heb hier nog geen weeën ontdekt helaas, wel vreselijk gemene krampen in de onderkant. Beetje menstruatiekrampen on steroids zeg maar, maar dat zijn voor zover ik weet geen weeën. En ze komen ook niet regelmatig!
Donderdag weer. Als er in de tussentijd niks gebeurt, ga ik dit wel bespreekbaar maken. Misschien dat ze dan willen kijken of het al wat heeft opgeleverd.
Gewoon aangeven dat je doodvermoeid raakt zo, miss dat ze dan even willen kijken! Schijnt heel erg vk gebonden te zijn wel. Vriendin van mij bij alledrie de kids gestript rond 38 a 39 weken, en zij had geen gecompliceerde zwangerschappen. Bij mijn eerste deden ze het absoluut niet. En vandaag zei de vk ook, in principe niet maar voor mij een uitzondering. (omdat ik bang ben uitgeput te raken)
Wow jeetje! Toch bijzonder weer een mooi kindje erbij @Gwenvd gefeliciteerd! Leuke naam! I love bevallingsverhalen dus kom maar door! En lengte gewicht?
Haha wie het niet wil lezen moet maar even doorscrollen dan Hij was trouwens 3496 gram. Lengte weet ik niet eigenlijk maar past heel goed in maatje 50. Gister avond dus gestript, het was nog niet ideaal maar ze wilde dat ik ging bevallen dus probeerde het toch. Door het strippen 2 cm ontsluiting maar mijn baarmoedermond moest nog beetje meer verweken en korter worden. Ik moest een stuk gaan lopen en dan kijken of ik ging slapen of er al wat gebeurde. Beweging gaf wel echt al andere krampen maar die waren meteen weg als ik ging zitten. Uiteindelijk naar bed en toen merkte ik wel dat er wat gaande was, ander gevoel dan mijn voorweeen. Ik heb nog gedoezeld en om half 2 eruit gegaan met hele onregelmatig weeen maar kwamen al snel elke 4 minuten een minuut lang. Moeder geappt om te komen voor oudste, vk gebeld en die was er snel. Toen had ik 3 cm. We zijn vast naar t zkh gegaan voor mijn rust wat ik ook echt heeeeeel prettig heb ervaren. Weeen goed te doen in de auto en tussendoor nog goed helder. In t zkh had ik 4 cm en heeft ze mijn vliezen gebroken en toen begon de hel... ik kreeg per wee een soort dubbele wee, dus als ik dacht dat hij wegtrok kwam de echte pas. Ik heb toen al om pijnstilling geroepen maar ze wilde eerst nog kijken, nog steeds 4 cm... toen wilde ik echt een ruggenprik maar was druk en spoedjes sus moest wachten. Ik ging anders zitten en toen bleek hij weer een sterrenkijker, ik kreeg meteen persdrang maar had maar 5 cm. Heb brullend 3 uur lang perweeen weggepuft (onmogelijk ) en toen kwamen ze voor de pijnstilling... had al 9 cm dus ze konden weer gaan. Eindelijk echt meepersen (al deed ik dat steeds wel want kon t gewoon niet tegenhouden, heb nog nooit zo vaak “ik moet poepen” geroepen en ja ik heb ook gepoept maar t boeide me echt niet. ) hij draaide voor t einde nog uit zijn sterrenkijkers ligging dus mazzel gehad daarmee! En toen was hij er, ons kleine ventje! Ik heb hem 10 minuten cast Gehouden want moest echt even bijkomen dus snel buidelen met papa. Het gaat nu best goed, ventje doet het heel goed en ik voel me beter dan na mijn vorige bevallig. Ik heb paar hechtingen voor kleine scheurtjes dus dat valt mee. Sorry voor het lange verhaal. Overigens komt het niet vaak voor die persweeen zo vroeg komen dus dat is een troost Oja en zonder mijn geweldige verloskundige zit ik er zo bij, wat heeft ze goed geholpen (was met doula begeleiding en dat heb ik gemerkt).
@Gwenvd gefeliciteerd! En waarom zou iemand niet je bevallingsverhaal willen horen? Daarvoor zitten we toch in dit topic Bevallen is toch een hel dus kunnen mensen zich maar beter op voorbereiden Kan het alleen maar meevallen @Kimmetjuh90 fijn dat je afspraak zo goed ging meis! En niks om je voor te schamen hoor! Je kent mijn verhaal, en er zou helemaal geen taboe op mogen liggen... Het is niet dat je dit bewust even denkt!
Hoe lang heb je er vanaf begin eerste herkenbare wee tot zoonlief er over gedaan? Ik ben stiekem niet geschrokken van je verhaal! Super lief dat je moeder is gekomen voor de oudste trouwens, ik moet helaas als het nodig is mijn zoontje snachts gaan brengen naar mijn ouders.
Oh, ik herken die persweeën zo vroeg! Ook 2 sterrenkijkers gehad. Wat een hel, zo lang die drang. Maar je hebt het gered! Gefeliciteerd met je zoontje!