Ik mag t helemaal niet meer nemen. Omdat t geen werking geeft bij me en dan heeft t dus geen nut. Iedereen is t ook echt zat hier. Puber heeft net ff een flinke driftbui gehad, klagen dat ze niks mag. Onzin want ze is gisteravond nog gezellig met vriendinnen naar de mac geweest. Gun haar gewoon haar eigen leventje, maar ja ze moet nu wat meer zelf doen ipv dat ik t doe voor der. Middelste ook boos omdat ze der eigen kamer ff moest stofzuigen. En de jongste plakt de hele tijd aan me vast en zo heb ik er dus niks aan dat mn man vandaag nog vrij was. Mn man denkt ook dat een veranda hekje verven nu beter is om t al af te hebben als de baby er is, dan dat hij gewoon ff met de kids de hort op gaat, zodat ik mn rust kan pakken. Dus ook daar een discussie over. Vat hij t weer verkeerd op, dat ik niet dankbaar ben voor de mooie veranda die hij gemaakt heeft. Pff zo bedoel ik t natuurlijk helemaal niet. T punt is gewoon gekomen dat ik enkel rust nodig heb. Ik kijk nu dus echt tegen t weekend op. Ik zit er helemaal doorheen en kan wel janken.
@kraamvisite/kraamfeest. Wij versturen de kaartjes pas na een week, onze directe familie (ouders, broers, zussen) kunnen de eerste week langskomen en derest pas vanaf de tweede week. Zo hebben we ook rust voor onszelf en kan mijn oudste zoon ook wennen aan zijn broertje. Bij onze oudste zoon werd de voordeur niet platgelopen met bezoek, dus we verwachten weer een rustige kraamtijd. Ook zijn we nu een stuk minder onzeker en weten we veel beter wat we willen (en wat we vooral niet willen) en zullen we mensen die zonder afspraak langskomen ook weer gewoon wegsturen. We hadden ook best wat mensen die veel te lang blven in de eerste maand, toen waren we nog zo moe en de mensen bleven maar plakken. Die gaan we nu ook lekker snel weer naar huis sturen.
Ja, maar als je je grenzen niet aangeeft bij je kraamvisite moet je ook niet achteraf klagen vind ik hoor. Zeker als je het duidelijk op een kaartje vermeld. Bovendien is niemand verplicht ooms, tantes en vage kennissen een kaartje te sturen. Als mensen daar moeite mee hebben, wil je die toch niet over de vloer hebben, dahaag. Sterkte hierboven. Ik zou gewoon expliciet tegen je man zeggen dat hij dingen met de kinderen moet ondernemen, zodat jij kan rusten dit weekend. Geen klusjes, gewoon zorgen dat jij bij wijze van spreken de hele dag in bed kan liggen.
Jammer dat je niet de hulp van je man krijgt die je op dit moment nodig hebt. Snapt hij nu na jullie discussie wel dat hij de kinderen beter mee kan nemen zodat jij even kunt liggen?
Oh, en tip voor iedereen met slapeloze nachten: doe die telefoon weg en zorg dat je wekker uit het zicht hebt, zodat je niet kan zien hoe laat het is. Dat werk alleen contraproductief. Juist als je al oververmoeid en geïrriteerd bent.
@Babyvijf jammer dat je de medicatie niet meer mag. Ik krijg met mijn 1.70m en nu 75 kg al 20mg op 10mg doe ik ook niet zo veel. Ik mag het alleen 1x per 3 dagen. Ik hoop dat je je rust als nog gaat krijgen, want je klinkt echt oververmoeid. ❤️
Ja hij snapt t wel. Is nu de kleine der pyama aandoen en dan brengt hij haar naar bed. Schijnbaar was t van mijn kant ook ff nodig om helemaal te flippen naar hun toe. Voordat ze doorhadden hoe zwaar ik t heb. Oudste heeft net ook excuses uit zichzelf aangeboden en is der troep nu aan t opruimen. Pff tis gewoon niet leuk meer die spanning.
Ik vind het niet zo zwart wit als jij dit schetst. Ik heb de vorige kraamweek echt aangegeven bij mijn vader, dat ik het bezoek van mijn opa en oma en tante dat ik het niet aan kon. Dat ik de avond ervoor met buikpijn op de HAP had gezeten deed er niks aan af. De kant van mijn moeder was langsgeweest, een uurtje zou ook wel moeten kunnen dus ze zouden om zo laat voor de deur staan. Ze hebben serieus 10 minuten op de bel staan drukken, zijn de kraamzorg zo voorbij gelopen. Vader die boos opbelde. Ze hebben niets aangeboden gekregen van de kraamzorg, vonden het niet kunnen dat ik naar boven ging om onderzocht te worden voor mijn buikpijn. Ze waren net weg en ik kon door naar het ziekenhuis, bleek een baarmoederinfectie te hebben. Sommige mensen luisteren gewoon niet. Hoe hard het ook klinkt, de mensen zijn gelukkig niet mobiel meer. Kunnen niet de trap op komen in mijn drive in woning. Ik verwacht hen dan ook niet op kraambezoek.. Daarbij versturen we dit keer pas veel later een geboortekaartje. Alleen mensen dichtbij mogen op bezoek komen en de bel gaat uit, om dit soort praktijken te weren!
@Babyvijf , Weet je wat hier helpt janken dan zien ze dat het me allemaal echt te hoog zit want ik doe namelijk altijd stoer en cool en red alles altijd wel en dat is iedereen van me gewent(Bij jou denk ook) dus als ik jank dan snappen ze dat het nu echt niet gaat !Sterkte hopelijk worden jullie snel verblijd met een nieuw wondertje
Ik ben 18 juni uitgerekend en op 14 juli doen we het feest. Daarbij hebben we op 28 juli nog een surprise party voor me schoonmoeder. Wij hebben een redelijk grote tuin en woonkamer dus vandaar dat we alles bij ons thuis doen. Met mooi weer gooien we de kruiwagen vol met ijs en koud water en daar zetten we de flessen drinken enzovoort in. Zetten wat snacks op tafel en de mensen helpen zichzelf wel wat dat betreft heb ik echt een top schoonfamilie. Ze houden overal altijd rekening mee en het liefst blijven ze nog om te helpen opruimen. Mijn eigen familie is een heel ander verhaal En mensen mogen in de kraamweek ook gewoon langs komen wanneer ze willen, ben niet zo moeilijk, zolang ze maar geen uren blijven. De sterren heb ik bij sostrene grene gekocht. De poeder heb ik gekocht bij happy baking. Dit zit bij mij in de buurt maar je kan ook online bestellen. https://www.happybaking.nl/product-categorie/decoreren/kleurstoffen/kleurpoeders/ En eventuele eetbare decoratie voor de cake hebben ze hier ook wel zo makkelijk om alles in 1 keer te halen/bestellen https://www.happybaking.nl/product-categorie/decoreren/eetbare-decoraties/
Ik ga ook pas kaartjes versturen als ik al lang en breed weer thuis ben hoor. Dikke toedeloe. Ik ben het wel eens met wat er gezegd wordt. Je moet mensen wel grenzen geven. En iemand die zich zo gedraagt als jij zegt die moet je gewoon de deur uitzetten... wow niet normaal!! Schofterig gedrag. Die kregen van mij geen kaartje meer. Sterker nog, die had ik allang niet meer gesproken denk ik haha Maar ja misschien is dit ook de reden dat we nog nauwelijks familie en vrienden hebben haha ik wil alleen nog mensen in mijn omgeving die een positieve bijdragen doen aan mijn leven en zo niet dan niet. Natuurlijk ben ik er als iemand het zwaar heeft en draait het niet enkel om mij. Maar bloedzuigers en bokkende familieleden nee dank u.
Ik wilde zo snel mogelijk kaartjes sturen, omdat ik het gewoon zo leuk vond maar ook omdat wij dus een inleg kaartje hadden waar iets van de babyborrel in stond. Waardoor mensen dus NIET langs zouden komen hahaha!
Ik spreek die mensen ook bijna niet meer. Mijn opa is dement en mijn oma heb ik sowieso niets mee. Ik zie ze alleen op verjaardagen, als het echt moet. Verder houd ik ze op afstand. Maar dat accepteert mijn vader niet. Ik sta er ook zo in als jij. Kost het meer dan het oplevert, weg ermee. Maar dat wordt niet gewaardeerd. Mijn opa en oma zie ik dus niet, mijn vader is wel opa voor mijn dochter, maar ik initieer zelf niet zo snel een afspraak met hem. Ben ook blij dat ze verder weg wonen sindskort! Nog een reden om minder vaak langs te gaan
Vorige keren had ik ook de enveloppen al geschreven enzo van tevoren. Ik heb nu niks gedaan. Ik zie het wel. Het boeit me echt zo weinig.
Jammer dat je vader zo moeilijk doet. Die had ik er dan ook uitgekieperd. Mijn moeder heb ik ook al ruim een jaar niet gezien. Ze stuurt tegenwoordig cadeautjes voor de kinderen op en daarna laat ik ze FaceTimen om te bedanken... geen idee of ze langskomt na de geboorte. Denk het niet eigenlijk... van mij hoeft het niet.
Hier dadelijk 2 kindjes voor geen een een kaartje geschreven en ook niet dezelfde dag op sociaal media Ik bericht mijn kleine familie papa zijn nog kleinere familie , Iedereen mag langs komen maar ik doe niks , Bij mijn zoontje was ik best fit maar ik heb mensen gewoon met een stoel langs het bed laten zitten ik wou niet uit bed kleine aan de borst en slaapt , Aleen de oma,s hebben hem beet gehouden , Mijn kind hoeft niet de kring langs Ik stuur kerstkaarten naar een paar mensen maar ook veel mensen doen geen kerst of verjaardag kaarten meer alles gaat digitaal ,Ik kreeg wel een aantal geboorte kaartjes dat vond ik erg leuk en die heb ik bewaard
Tja, we hebben inderdaad niet de beste relatie. Maar echt geen contact denk niet dat het kan. Pff, dat klinkt ook wel heftig. Maar ja, alles heeft een reden en als je er achter staat is dat prima. Ik ben nog niet zover.. Ik ben een echte pleaser en neem meer voor lief dan zou moeten. Al neem ik steeds meer stappen daarin!