Laatste 10 weken afteltopic! Deel 4

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xxmamaxx2016, 21 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.532
    864
    113
    Ja, meestal nog wel een aantal keer wakker in de week maar niet meer hoe het toen was.

Babyvijf vindt dit leuk.
  2. februarimama

23 okt 2014
    1.532
    864
    113
    Succes, hou vol!

Babyvijf vindt dit leuk.
  3. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Polyhydramnion? Dacht ik?
    Dan zul je ook wel tenger gebouwd zijn denk ik met jouw lengte en bijbehorend gewicht? Lijkt me idd pittig dan....geen sprake van zwangerschapssuiker gezien groot kind en veel vruchtwate?
    Dan snap ik idd dat ze t niet aandurven om je tot 40’weken te laten lopen.

Hier nog iemand die ingeleid wordt, met 38 weken dan :) en 2 strippogingen vooraf.
    Ivm zwangerschapssuiker met insuline gebruik.
    Kijk er al naar uit en ben echt aan t aftellen!

Babyvijf en Miesje25 vinden dit leuk.
  4. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Respect hoor dat je t dan toch zo snel weer aandurfde.
    Ik raakte destijds al in paniek bij alleen t idee....was er gewoon niet aan toe ;)
    T gevolg daarvan was dat er straks 6 jaar tussen zit, maaar goed de oudste slaapt gelukkig wel gewoon altijd door nu eigenlijk.’behalve als ze ziek is.
    Hoop dat ze ook door de baby heen slaapt straks.

Babyvijf vindt dit leuk.
  5. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Alles beter denk ik dan hoe het was!
    Hopelijk slaapt hij snel door en wordt het goede ritme niet verstoord als straks de baby er is!

Babyvijf vindt dit leuk.
  6. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Ik vind het wel goed dat die controle er is! Maar niks er aan over gehouden? Zowel jij als de kinderen?

7. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ah goeie! Het zit niet helemaal mee! Al zoveel werk verzet voor 3cm.... ik hoop dat de volgende cmers wat sneller mogen gaan! Onwijs veel sterkte en ik hoop snel goed nieuws te lezen!!

Babyvijf vindt dit leuk.
  8. februarimama

23 okt 2014
    1.532
    864
    113
    Ik weet ook niet wat me bezielt haha, heb er ook nog eentje van net 4.

Hier ook twee zware kinderen trouwens maar geen suiker, wel op getest. Nu ook weer geen suiker en ze maken groei echos om te kijken hoe groot ze wordt, ze loopt keurig op schema en meisjes zijn meestal wat kleiner dus ik verwacht gewoon een baby rond de 4 kilo.

Lijkt me ook enorm zwaar dat je over alles wat je eet zo na moet denken en afwegen!

Babyvijf vindt dit leuk.
  9. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Afwegen doe ik niet echt hoor. Wel etiketten lezen en gezond verstand verbruiken.’koolhydraten tellen eigenlijk gaat t vooral om. Maar goed als ik binnen de richtlijnen blijf qua koolhydraten vliegt mn waarde toch de lucht in ;) zo kan iets 3x goed gaan en daarna een veel te hoge waarde geven. Met dank aan de hormonen. Daarom bij mij ook niet onder controle te krijgen langere tijd. Moest al snel elke maaltijd insuline spuiten en nu eindelijk lijk ik op een dosering te zitten dat t goed gaat (uitzonderingen daar gelaten en dan moet ik bijspuiten). Moet niet vergeten morgen even bij weer te bestellen.....ga hard door de pennen heen met die hogere doseringen per maaltijd :(
    Duur grapje hoor trouwens die hele zwangerschapssuiker :(

Babyvijf vindt dit leuk.
  10. februarimama

23 okt 2014
    1.532
    864
    113
    Lijkt me bloed irritant. Krijg je het niet vergoed? Dat vind ik wel schandalig.

Babyvijf vindt dit leuk.
  11. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Nee gelukkig niet. Nu deze zwangerschap weer extra groeiecho’s en tot nu toe loopt hij een week voor op groei. Mijn suikers zijn gelukkig ook nog onder controle.

@1986CHANTAL ik hoop dat je inmiddels aan het baby knuffelen bent :)

Babyvijf vindt dit leuk.
  12. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    @BabyFG wat lijkt jouw situatie veel op die van mij zeg. Hier hypermobiel en losse gewrichtsbanden, tweede zwangerschap nu en de bekkenpijn begon met 8 weken al. En ook zwangerschapsdiabetes, voor de tweede keer. Ik weet de waardes enigzins netjes te houden door, naast de koolhydraten te beperken, eiwitten en vetten aan elke maaltijd toe te voegen. Dit zorgt voor een veel tragere opname van de voeding. Maar ook hier soms onverklaarbare uitschieters en het loopt nu flink op.

Hier trouwens ook geen grote kindjes. Eerder am de kleine kant. Beide zaten met 20 weken rond de p25. Zoontje werd juist te klein, waas even zorgelijk. Ik denk dus dat het wel kan kloppen, soms Is diabetes juist een truucje van het lichaam om de kleine te redden.

Babyvijf vindt dit leuk.
  13. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Zit in de basisverzekering: dat gaat dus eerst van je eigen risico af :( heb ook gevraagd waarom het niet vergoed werd want t is nou niet iets waar je iets aan kunt doen....maar ja ze kunnen er niks aan veranderen :rolleyes:

Zou even moeten kijken naar de totale stand nu want ik moet insuline met naalden nog hebben en daarnaast ook nog weer naaldjes en teststrips voor de glucosemeter :( ga ik geen 3 weken meer mee redden......en t is allemaal best aan de prijs ook.....

Babyvijf vindt dit leuk.
  14. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Ja ik denk t echt hoor dat t truc van moeder natuur is in mijn geval, en bij jou dus ook.
    En dan zat de diabetes verpleegkundige maar te hameren op groot kindje en risico en blabla.
    ‘Hij is te klein! Daarom staan we hier in t erasmus onder controle!’
    Echt ik kon t wel uitgillen :|

Hoofdje was bij 20 weken al te klein (p0.6) en toen moesten we door voor een guo. Toen kwam de gunstigste meting uit op p2.9, en zat dus net aan de ondergrens.
    Na 3 weken weer groeiecho: hoofdje naar p8 maar nu buikje afgebogen van p50 naar ook p8...toen dus de alarmbellen die gingen rinkelen en moesten met spoed naar t sophia komen diezelfde middag nog.
    Uit alles bleek dat de artsen van t ergste uitgingen en dat ze dachten dat ze me moesten opnemen en dat ik binnen paar dagen zomaar zou kunnen gaan bevallen :confused:
    Nou dan zit de schrik er wel even in, maar alles zag er gelukkig verder goed uit en dus mochten we weer naar huis. Met de mededeling dan wel dat mocht er wat gebeuren dat ze niks zouden kunnen doen want was nog voor de 24 weken....
    Nou ja lang verhaal kort: inmiddels zijn we overgedragen terug naar meer lokaal ziekenhuis en zit hij totaal gezien nu op de p48. Dus gewoon keurig. (3 weken daarvoor op p45 en 4 weken daarvoor op p40).
    Zn hoofdje is nog steeds klein, maar wel op zn eigen ondergrens curve dat ie blijft groeien.
    Buikje zat vorige x op p86 en benen weet ik even niet maar ook iets langer dan gemiddeld.
    As dinsdag weer een groeiecho,’ben benieuwd. Maar denk niet dat ie nu ineens te groot geschat wordt ;) zal de laatste echo zijn!

Hou je het zelf in de gaten je suikers of sta je er al voor onder controle ook dat je curves aan moet leveren enzo?

Babyvijf vindt dit leuk.
  15. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Heujjj hier is iedereen van m'n clubje :roflmao::rolleyes:

Babyvijf, peque, Gwenvd en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Miesje25

Miesje25 Bekend lid

5 nov 2012
    964
    552
    93
    Vrouw
    Scheveningen
    Dat is het :rolleyes:
    En ik ben inderdaad heel tenger van mezelf heb amper heupen:|
    Met suiker waardes zijn gelukkig goed je zou bijna denken te laag.

Voor jou gaat het helemaal opschieten dan, spannend hoor.

Babyvijf vindt dit leuk.
  17. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Babyvijf vindt dit leuk.
  18. Ketjapmanis

Ketjapmanis Actief lid

11 nov 2015
    222
    113
    43
    Nog steeds bevalling. Gisteren veel energie. Vannacht niet zo lekker geslapen. Pijn aan mijn bekken en vanaf 4.15 geregeld harde buiken. Ach..vandaag weer een nieuwe dag!

Babyvijf vindt dit leuk.
  19. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Vervelend hé van dat eigen risico. Ik reken de kosten voor de medicatie niet als eigen kosten omdat hoe dan ook het eigen risico op gaat tijdens de zwangerschap. Is het niet aan dit, dan wel aan iets anders. Je kunt btw, zo min diabetesverpleegkundige gewoon een indicatie krijgen voor meer teststrips Etc. Die lancetten gebruik gewoon eens per dag een nieuwe, voor dat piepkleine prikje ga ik niet elke keer een nieuwe pakken.

Ja ik sta onder controle. Ben alleen een drama met het doorgeven van de gegevens. Vandaag maar weer de waardes doorbellen.

Oh jeetje wat heftig. Is toch schrikken? Wat een traject en paniek. Erg hé dat gevoel dat als de kleine geboren zou worden het einde oefening zou zijn. Wij hadden zo'n situatie bij ons dochtertje vanaf 18 weken, je zit dan 6 weken in stresss. Advies "niet stressen en volledig bedrust houden". Maar ook met haar Is het goed gekomen, ze zat netjes op p50 met de geboorte en ze huppelt nu als 3 jarige vrolijk rond.

Ons kleine boef zit ook nu net onder de p50 lijn. Supergemiddeld dus. Oh maar een buikje Is juist hartstikke fijn! De gynaecoloog legde uit dat het buikje voorraad levert voor de groei van de rest. Wanneer een kind te weinig voeding krijgt Is het eerste wat stopt met groeien het buikje.

Hier gisteren dikke paniek. Heftige krampen en ik vermoed indalingsweeën. Vervolgens bleven de weeën maar komen, om de 2-3 minuten. Dochter kwam met 36 weken, ook spontane bevalling, ik dacht niet nu al. Maar een tijd onder de douche gezeten en rustig aan gedaan. Toen nam het rustig maar zeker af. Vandaag maar even bellen en hopen dat er niets aan de hand Is, dat het kan van een geïrriteerde baarmoeder door het indalen oid.

Babyvijf vindt dit leuk.
  20. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Balen, ik had het je zo gegund. Hopen dat het snel doorzet

Babyvijf vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina