Ik ben alleen bij de vierde 1x gestript bij 41+4 weken zonder resultaat. Ik wou graag thuis bevallen en het was 23 december. De volgende dag moest ik weer voor CTG en bleek het vruchtwater verminderd dus werd ik ingeleid. Mijn andere kinderen zijn allemaal bijna een week na uitgerekende datum geboren na gewoon afwachten. Tja ik wil gewoon graag thuis bevallen en weet dat ik een "overloper" ben maar met al die bevallingen wordt ik zelf ook wel lichtelijk ongeduldig nu terwijl het eigenlijk ook nog niet echt uitkomt ik ben ook niet iemand die de VK zou vragen om te kijken hoe het ervoor staat ofzo... Maar ik kan me goed indenken dat het voor sommige en in bepaalde situaties dus wel wenselijk is te kijken of strippen werkt om de bevalling een zetje te proberen te geven
Een prima instelling lijkt me! Maar in sommige gevallen kan ik me goed voorstellen dat je liever eerder bevalt, bijvoorbeeld zoals bij @Babyvijf. Maar ook als je een superzware zwangerschap hebt natuurlijk. En natuurlijk ben je ook gewoon nieuwsgierig. Bij mijn eerste zwangerschap had ik al vanaf het begin een te hoge bloeddruk en werd me gezegd dat ik de 40 weken niet zou redden. Met medicatie was deze goed onder controle en met mij en de baby ging het prima, maar ik vond het daardoor wel heel lang duren, omdat ik er echt vanuit ging de 40 weken dus niet te halen, maar ik ging er toch overheen. Uiteindelijk met 40+4 bevallen toen na een inleiding, maar dit bleek eigenlijk toch net iets te laat te zijn. De placenta was al helemaal op en mijn dochter had die laatste dag(en?) te weinig voeding gehad. Daarom ben ik de tweede keer een week eerder ingeleid, omdat ik weer een hoge bloeddruk had (begon wel later, ongeveer halverwege de zwangerschap). Deze zwangerschap heb ik tot nu toe een nette bloeddruk (nouja, zeker niet laag, maar steeds net onder de grens en stabiel). Ik hoop dat het zo blijft en dat ik nu eens een keer kan afwachten tot de bevalling spontaan begint. En toch hoop ik wel heel erg dat dit iets voor de 40 weken zal zijn, omdat ik toch ergens een beetje bang ben dat mijn placenta weer eerder 'op' is. Maar goed, voor nu hou ik het nog wel een paar weken vol
Ik denk wel dat we tegenwoordig misschien eerder om dat soort dingen vragen dan vroeger. Is toch ook een beetje de maakbaarheid en controledwang van deze tijd denk ik en tel daarbij op dat als je medisch bent je tegenwoordig ook heel veel (enge) informatie tot je beschikking hebt online. Bij mijn zoontje heb ik er ook om gevraagd. Of ze wilden voelen, of ze wilden strippen, of ik eerder ingeleid kon worden. Nu heb ik die neiging niet eigenlijk. Dat zal ook komen doordat mijn zoontje een huilbaby was en ik me altijd heb afgevraagd of hij dat was doordat hij er nog niet klaar voor was. Ik zit nu in het zkh. Eerst intake anesthesie en dan gelukkig mijn bloeddruk meten. De pijn tussen mijn schouders is nu weer precies weg trouwens... uiteraard. Zal dus wel allemaal onzin zijn en loos alarm. Voel me echt een aansteller. Hierna moet ik dus direct door naar de gyn voor een ctg en echo en gedoe. Omdat ik de baby ook minder voelde de afgelopen 24 uur. Maar sinds ik hier in die wachtkamer zit voel ik ‘m dus wel. Het enige wat wel gek blijft is dat ik sinds gisteren 2kg ben aangekomen. Maar misschien is dat gewoon obstipatie en vocht. Nou ja we gaan het wel zien. Lekker een ochtend ziekenhuis in ieder geval en ik vermoed voor niks.
Balen dat het anders ging als je had gehoopt, maar idd fijn dat je achteraf blij bent met de keuze en je jullie zoontje gezond en wel in je armen hebt!! Gefeliciteerd!!
Hoi dames! Hier echt een rot nacht gehad, het was hier 4 dagen pleinfestival en heb er 4 dagen rond geslenterd. Gisteren was er een braderie en was helemaal kapot. Meneer wilde nog wat gisteren avond en dus geprobeerd maar het lukte me niet ( teveel pijn bij schaambot en liezen) waardoor hij geïrriteerd raakte en ik dus verdrietig met ruzie gaan slapen en dus een klote nacht gehad. @ bevallen hoop ik dat ze nog wel even blijft zitten, maar ik zal het niet erg vinden als ze met de 38a39 weken komt omdat het nu wel pijnlijk wordt zeker met mijn bekken.
Ik kan me er iets bij voorstellen dat je dit denkt! Als ik voor mezelf spreek, ik zou het liefst een natuurlijke start van de bevalling willen. De eerste kwam op 40.5. Ze zeggen dat een volgende bevalling vaak rond hetzelfde termijn komt. Er is alleen een hele grote maar, ik heb voor de 2e keer HG gehad en een prenatale depressie. Lichamelijk trek ik de zwangerschap prima, tuurlijk BI is vervelend, maar is te doen. De 'gewone' kwaaltjes die er bij komen trek ik prima. Het zijn voor mij nu de donkere gedachtes die er voor zorgen dat 40.5 de max is voor deze zwangerschap. In de meeste gevallen is natuurlijk een start van een natuurlijke bevalling het best en als jij je daar goed bij voelt helemaal prima. Maar als er andere zwaar wegende redenen zijn om eerder in te grijpen, zullen ze dit doen. Als moeder het echt niet meer trekt (maar hier zal per geval wel goed naar gekeken worden) of kindje in de buik beter af is er buiten. Dan is 38 weken het juiste termijn om in te leiden (grijpen)
Hier had ik ook liever gehad dat hij spontaan kwam. Maar door de diabetes was het beter om in te leiden. Ook zat ik er aardig doorheen waardoor ik 3 dagen eerder mocht komen. Het was gewoon geen makkelijke zwangerschap en het traject om zwanger te worden speelde bij ons ook mee.
@Weereennieuwemama Volgens mij ook veel dames met zwangerschapsdiabetes? Zelf ben ik bij baby1 bevallen met 40.3 en ga er vanuit dat ik de 40 weken gewoon aantik hoor! Voel me goed! Was bij baby1 heeeeel ongeduldig en vooral nieuwsgierig dus heb alles geprobeerd wat een beetje ‘normaal is’ om de baby te laten weten dat ze welkom was ananashart, traplopen, orgasmes, bitterlemon etc. (Geen wonderolie enzo hoor!) maar mevrouw bleef lekker zitten zoals het hoort. Deze zwangerschap merk ik nu al dat ik wel weer nieuwsgierig ben, en dat hij van mij eerder mag komen, maar ga gewoon genieten van mijn allerlaatste zwangerschap en de laatste weekjes alleen met mn meisje. Op naar de 40 weken dus! Wie doet er mee?
Ja hoor, ik ga met je mee naar de 40 weken denk ik! Vind het ook niet heel erg. Ben wel heel erg nieuwsgierig en de zwangerschap lichamelijk ook wel een beetje zat ... Maar in m'n hoofd ben ik er ergens nog niet helemaal klaar voor omdat de weken zo snel voorbij zijn gevlogen ...
Jullie hebben het maximale aantal van 5000 berichten bereikt. We zullen dit topic binnenkort sluiten. Maken jullie een nieuw deel aan? Kan iemand ons (beheer) taggen wanneer deze dicht kan?
Ik heb ook niet geslapen vannacht, had t telkens ontzettend warm.. Zelf zonder deken hopelijk slaap ik vanavond wel Wil liever geen medicatie innemen, omdat de kleine dat ook binnen krijgt, en door structureel gebruik heeft ons kindje dan straks opstart problemen.. dus ik beperk t gebruik zoveel mogelijk
Wat vervelend dat je man geen begrip had! Zwanger zijn kan al pittig zat zijn. Ben gewoon plaatsvervangend verontwaardigd over z'n reactie. Hopelijk kunnen jullie 't uitpraten vandaag. @bevallen. Onze zoon overleefde de bevalling maar net. Ik had al aangegeven dat ik met 40.3 weinig leven voelde. Maar ik mocht pas met 41 weken ingeleid worden van de gyn. Door strippen begon het een dag eerder en zelfs dat was maar net op tijd. Ik durf dus ook niet (ver) over de 40 weken door te lopen.
Hier is t op sexueelngebied dus anderaom.. ik heb slapeloze nachten omdat er ruzie ontstaat omdat hij niet wil, en ik juist wel, en daar gedrustreerd door raak..
Ik sta er net zo in. Bij mijn eerste ingeleid, had al ontsluiting dus meteen gestart met Oxytocine maar mijn lief reageerde daar niet super op. Duurde vrij lang en toen is er ook gesproken over een keizersnede, die ik absoluut niet wilde. Heeft 18 uur geduurd, vacuüm ellende. Tweede bevalling wel natuurlijk en daar hoop ik nu ook echt weer op. Ik ben er wel klaar mee hoor (39+2) maar niet zo dat ik voor inleiden zou kiezen.