Laatste 10 weken afteltopic! Deel 4

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xxmamaxx2016, 21 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnii

    Linnii Actief lid

    8 mei 2014
    228
    1
    18
    Zuid-Limburg
    Ik lees al een tijdje mee maar dacht ik meld me maar even netjes officieel ;)

    Ik ben 8 april uitgerekend van ons 2e zoontje
    maar wordt als hij zich niet uitzichzelf meld volgende week zondag ingeleid ivm p95 lijn en een eerdere traumatische bevalling.

    Slapen is hier al weken ruk, een nacht gewoon 1a2uurtjes en de nacht erna meestal wel ivm vermoeidheid van de nacht ervoor.
    Bed gaan wij in overleg met kraamzorg ook niet verhogen.
     
  2. MelZoe

    MelZoe Fanatiek lid

    6 feb 2015
    2.136
    330
    83
    Vrouw
    Noord Holland
     
  3. MelZoe

    MelZoe Fanatiek lid

    6 feb 2015
    2.136
    330
    83
    Vrouw
    Noord Holland
    Slapen??? Wat is dat???
    :confused: 1 à 2 uurtjes tops door brandend maagzuur en tig tripjes toilet en dan overdag wel inslaap vallen van vermoeidheid.
    Oh en niet te vergeten de blauwe plek op mijn linkerzijde omdat meneer altijd op het zelfde plekje schopt:mad::confused:.

    Deze Mama is er klaar voor (lees mee);)
     
  4. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    Oh jongens dat slapen het is wel een dingetje he pffff, en nu heeft mijn zoontje ook bedacht dat het om 6.30 uur al tijd is om op te staan. Natuurlijk niet heel erg maar hij sliep altijd tot min 8.30 dat is toch wel 2 uur minder. Ik zeg ook elke morgen goh had je dat niet 3 maanden kunnen uit stellen. Maar ja hij is wel gelijk erg vrolijk en aan het zingen dus het is dan uiteindelijk wel erg gezellig samen ontbijten om 6.30 uur

    Deen nacht slaap ik niet en de andere zo ontzettend vast van pure vermoeidheid. Afgelopen dinsdag controle gehad bij verloskundige alles in orde maar guppie is niet ingedaald nog. Nou dinsdag nacht weer een nacht van draaien over mijn maag en spugen gelijk. Op een gegeven moment zoveel pijn in mijn buik dat ik op handen en knieeen op de badkamervloer ben gaan zitten om de gup meer ruitme te geven, dat hielp een beetje volgens de verloskundige is het een beursheid van het vele draaien van links naar rechts waardoor het zo pijn doet. Heb gup toegesproken dat het draaien nu wel klaar is tot nu toe houdt gup zich eraan maar ik houd mijn hart vast
     
    MelZoe vindt dit leuk.
  5. MelZoe

    MelZoe Fanatiek lid

    6 feb 2015
    2.136
    330
    83
    Vrouw
    Noord Holland
    Dat gedraai herken ik ook ja!! Daarom ben ik dus ook blauw aan de buitenkant.
    Kan soms echt wel in tranen schieten omdat het zo'n pijn doet
     
  6. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    Oh wat erg he ik heb geen blauwe plekken maar als ik ietwat druk op de plek dan doet het geweldig pijn heel raar.
     
    MelZoe vindt dit leuk.
  7. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Ik heb er ook een die goed in draaien is. Ze is sowieso al een druktemaker, maar ik vraag me soms echt af hoe dat nog past wat ze daar in die buik uitspookt.

    Gisteren vond ze het nodig om echt heel hoog te gaan zitten. Echt in mijn ribben.
    Dat deed ook behoorlijk zeer. En werd er lekker kortademig van.
    Als ik dan drukte bij mijn ribben, voelde ik gewoon dat ik haar naar beneden drukte.
    Ik dacht eerst dat ze er alleen 's nachts had gezeten en ik daardoor nog beurs was. Maar niet dus.
    Vandaag zit ze wel weer lager gelukkig, waardoor ik gelijk veel minder pijn heb.
     
    MelZoe vindt dit leuk.
  8. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.291
    2.183
    113
    Hey hallo, ik heb jullie weer gevonden ;)

    Slapen... mwa kan beter :roflmao: maar ach dan zijn we vast gewend voor straks als de baby er is. Voordeel dan is weldat we weer pijnloos kunnen omdraaien (als het goed is:p)
     
    hoop28 en Jolicoeur vinden dit leuk.
  9. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Jaaa jij mag je hier al melden:eek::D ik moet nog een klein weekje wachten :oops:
     
    Mom86 vindt dit leuk.
  10. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Welkom aan de nieuwe die komen mee schrijven!

    Ohh dar lijkt me ook niet prettig als de kleine zo hard schopt dat je er echt blauwe plekken van krijgt!

    Geboorte pakje is hier al bekend me zus heeft een pakje laten bedrukken met naam van de kleine dus die krijgt ze als eerste pakje aan

    Van mij mag je al gezellig aansluiten hoor haha ik heb me ook iets eerder dan 30 weken gemeld :p
     
    Mom86, hoop28, MelZoe en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. MelZoe

    MelZoe Fanatiek lid

    6 feb 2015
    2.136
    330
    83
    Vrouw
    Noord Holland
    :D Ik heb ook een eerste pakje ,maar die was lekker goedkoop bij zeeman.
    #no more naps staat er op, leuk grijs/wit gestreept boeven pakje.
    Ze hebben het toch niet zo heel lang aan...:oops: ben bij dochter 2 al mijn boekje te buiten gegaan haar eerste pakje was van feetje en kostte alles bij elkaar zo,n 70,- euro......vond dat niet voor herhaling vatbaar eerlijk gezegd.
     
  12. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Oei! Nee snap dat je dat niet nogmaals doet vooral omdat ze het maar zo kort aan hebben is het best veel haha prijs maakt verder ook niet uit toch of het nu zeeman of war anders is als je het maar leuk vind :p
     
    OneMillion en MelZoe vinden dit leuk.
  13. newbornstar

    newbornstar Bekend lid

    18 jan 2013
    718
    31
    28
    rotterdam
    Ik heb zijn geboortepakje nog niet:oops: twijfel tussen noppies of een pakje van de prenatal. Had bij de eerste 2 noppies maar nu heb ik nog niet zoiets van Ja dit is hem:p
     
  14. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Jippie :roflmao:
    wij hebben ook nog geen geboorte pakje en weer trouwens niet eens wat ik allemaal gekocht heb de laatste maanden :oops: het ligt op een hoop om een keer gewassen te worden, maar daar wil ik mee wachten tot de 33/34 weken ongeveer. Ook geen idee welke maat ik mee zou moeten nemen. Over 2 weken weer een groei echo en dan even vragen wat ze verwachten qua lengte enzo. Helaas zei de echoscoptis dat ze dat zo niet kon bereken (apart zie het hier vaak voorbij komen) alleen het gewicht van toen niet gevraagd wat ze denkt bij 40 weken.
    Maar zie eigenlijk altijd een pakje ook bij meisjes, waarom geen jurkje? Is dat onhandig ofzo? Echt geen flauw idee:roflmao::roflmao:
     
  15. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Ik ga een setje maat 50 en een setje maat 56 meenemen. Dan is er sowieso iets dat past.

    Mijn setje maat 56 heeft wel een jurkje trouwens!

    Oh, en ik zou echt van te voren alles eens op elkaar leggen om te zien of de maat die erin staat ook daadwerkelijk klopt.
     
  16. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Maar hoe weet je welk kleding stuk de juiste maat is met wat erin staat en net niet dat andere kleding stuk?o_O
     
  17. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Gevoel I guess.

    Zelf heb ik echt alles erbij gepakt en ieder kledingstuk met elkaar vergeleken.
    Zo denk ik dat ik in ieder geval de grootste fouten er wel uit heb gefilterd.

    Begin dan met twee rompers op elkaar leggen van dezelfde maat bijvoorbeeld. Dan kun je al zien of die even groot zijn of niet.
    Rompers van dezelfde winkel zullen wel hetzelfde vallen lijkt me.
    Maar ga zo alles langs, dan zie je wel een beetje hoe de verhoudingen zijn
     
  18. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Thanx ga ik doen. Denk alleen dat alles in de koffer maar mee moet naar het ziekenhuis :roflmao::roflmao: weet ik zeker dat ik iets passends heb.
     
  19. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Haha je kan ze eventueel beide mee nemen wat keer keuze en dan bepalen wat wil je gewoon wat meer setjes mee hahah

    Ik zou niet afgaan van de schatting kwa gewicht van een groei echo het is en blijft een schatting die heel vaak niet klopt met het daadwerkelijke geboorte gewicht.. naar het ziekenhuis zou ik sowieso 2 setjes mee nemen zowel 50 als 56 dan zit je zeker goed :)

    Ik heb het hier niet uitgefilterd verder met alle 50 bij elkaar en de 56 tenzij een 56 extreem klein valt.. maar er zijn ook dingen 0-3 mnd of 50/56 dan is het logisch dat het net wat groter is als een gewone 50. Het is ook maar net hoe je de indeling fijn vind :)
     
  20. xxmamaxx2016

    xxmamaxx2016 Niet meer actief

    Wij hebben wel het geboortepakje. Heb het gekregen van mijn moeder. Een roze boxpakje van noppies met bijpassende sokjes en mutsje.

    Nog geen jurkjes, rokjes hoor.. dat vind ik nog niet handig bij zon kleintjes. En ook geen spijkerbroeken.. ik lig zelf ook niet graag met een spijkerbroek te slapen haha. En in het begin liggen de kindjes alleen maar en dan vind ik een spijkerbroek niks. Lekker zacht lekker zittend stofje hier! :)
     

Deel Deze Pagina