Laatste 10 weken afteltopic! Deel 4

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xxmamaxx2016, 21 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OneMillion

OneMillion Actief lid

3 mei 2013
    243
    63
    28
    Vrouw
    Ik heb bij mijn zoontje een ruggenprik gehad. Ik had hem nodig ook, bevalling duurde 32 uur. Bleef eerst een paar uur steken bij 4 cm ontsluiting, toen ruggenprik gekregen. Ontsluiting ging daarna nog niet vlot ondanks heftige weeën. Toen ik eindelijk volledige ontsluiting had (na ik geloof 23 uur), bleek mn zoontje losgekomen te zijn uit mijn bekken en lag ie dus niet meer ingedaald. Ik kreeg persweeen maar ik kon hem er op die manier nooit van mijn leven uit krijgen. Dus nog 8 uur met persweeen gelegen om te wachten tot hij weer indaalde. En toen dreigde zijn hartje ermee te stoppen en kwamen er allemaal mensen in witte jassen binnen rennen, ze wilden het persen 1 kans geven, anders werd het OK. Dus ze hebben me direct ingeknipt en vacuümpomp op zijn hoofd gezet. Min of meer hebben ze hem er gewoon met grof geweld uitgetrokken, maar godzijdank het lukte. Ruggenprik stond nog volop aan want ze hadden me extra gegeven om die persweeen op te kunnen vangen. En daar was ik ze erg dankbaar voor op dat moment moet ik zeggen.

Ik heb verder geen last gehad van de ruggenprik. Het voelde meer alsof dat ding mn leven had gered eigenlijk. Het enige was dat hij dus echt aan heeft gestaan tot mn zoontje eruit was, en ik daardoor na zijn geboorte nog een poos niet op mijn benen kon staan omdat er nog geen gevoel in zat. Er moest dus een verpleegkundige mee onder de douche :p

Zoontje en ik moesten daarna een nacht blijven, maar mochten de volgende dag naar huis. Van die ruggenprik geen last gehad tijdens het herstel. Van al die hechtingen tussen mn benen des te meer :|

2. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Ik heb ook geen last gehad van mijn ruggenprik, maar ik ken wel verhalen van anderen. Het enige wat ik heel vervelend vond is dat je alleen maar kon liggen haha.

3. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Wat voor klachten had je daarvan als ik vragen mag?
    Want dat is toch in principe een lichaamseigen stof?

4. Lily94

Lily94 Fanatiek lid

8 okt 2018
    1.122
    2.222
    113
    Vrouw
    Ik moet het allemaal nog gaan ervaren maar voor nu heb ik in mijn hoofd dat ik het liefst geen pijnbestrijding ga gebruiken. Een ruggenprik lijkt mij ook best eng :oops:

3 dagen achter elkaar gewerkt, dat valt me nu toch wel een beetje zwaar. Moet op werk continu staan/lopen, merk dat ik het wel steeds minder goed vol kan houden. Maar goed, nu lekker vrij & aan het genieten van het zonnetje!

Ik moet ook alles nog gaan wassen voor de baby, wou er al een paar keer mee gaan beginnen maar ik ben continu zo druk dat ik met mezelf heb afgesproken dat ik pas mag gaan wassen als ik verlof heb met 34 weken :roflmao: heb dan genoeg vrije tijd...

OneMillion vindt dit leuk.
  5. Stakato

Stakato Niet meer actief

Voor mij geen pijnbestrijding. Ruggeprik vond ik vorige keer al zo’n eng idee, en morfineachtige pijnbestrijding vind ik ook niet fijn, ook vanwege de mogelijke bijwerkingen bij de baby. Maar eerste bevalling is ook prima gelukt zonder pijnbestrijding, dus maak me er dit keer al helemaal geen zorgen over. Het enige zware aan het bevallen vond ik hoe enorm vermoeiend het was. Maar dit keer ga ik ook maar voor een bevalling overdag i.p.v. de hele nacht, dat scheelt hopelijk al. :D

Wassen heb ik pas gedaan met 36 weken. Lekker buiten hangen nu!

6. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    In principe wel alleen kun je op kunstmatig toegebrachte oxitocine reageren. Veel weten dit niet, ik wist T ook niet tot ik vreselijk vage klachten had. Ik was met vlagen onwijs slap, misselijk, draaierig. Kom uit T niks in slaap vallen, ik herkende mijzelf niet meer en kon niet op mijzelf vertrouwen. Dit heeft maanden geduurd en niemand wist wat T was tot ik werd gewezen op de effecten van die oxitocine. Vielen zoveel kwartjes...

Net weer flink toegetakeld door van binnen :D man wat kan dat zeer doen dat gedraai op mijn schaambeen. Volgende week trouwens leggings echo :)

BabyFG en Babyvijf vinden dit leuk.
  7. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    WoW al die verschillende verhalen!! Ik ben benieuwd welke voor mij van toepassing is. Ik ga er helemaal blanco in en heb natuurlijk wel zo mijn voorkeuren hoe en wat, maar hoe dat zich in de praktijk gaat uitten geen idee:roflmao::D wil liever geen pijnbestrijding, maar wie weet als het te zwaar/zeer wordt wel. Vriendin van mij is slecht uit de ruggenprik gekomen komt ook doordat er 2 keer fout geprikt is en uiteindelijk spoed keizersnee is geworden.

Babyvijf vindt dit leuk.
  8. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Dankjewel x

9. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Hier door die ruggeprik, heeft t na de bevalling heel lang geduurd voordat ik zelfstandig kon plassen. Bijna 24 uur. En au wat doet t pijn als ze in je porren met dat slangetje als je hele vagina beurs is.

10. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Me too.

Ik wil het liefst zonder pijnstilling. Maarja, ik heb nog nooit een bevalling ervaren, dus ga er dan maar blanco in. Als het moet, dan moet het. Maar niet eerder dan dat ik zonder heb geprobeerd.

Ik probeer sowieso overal zo blanco mogelijk in te gaan. Maar wel rekening houdend met hoe ik normaal in elkaar steek.

Babyvijf vindt dit leuk.
  11. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Is dat die prik die je in je been krijgt?
    Zo eentje hebben ze me namelijk gegeven tijdens bevalling van mn zoontje. Maar ik voelde mezelf helemaal van de wereld voor eventjes. Supereng. Of is dat weer wat anders?

12. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Nee dat is pethidine die je krijgt als pijnstiller, oxytocine is een wee opwekker via infuus en soms geven ze een injectie na de bevalling om de placenta er uit te laten komen.

Babyvijf vindt dit leuk.
  13. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Jeetje ik kreeg geen meldingen meer maar mocht ff 5 pagina’s bijlezen. Ik merk dat ik steeds minder puf heb doordat ik slecht slaap. Dagje werken en ik ben doodop.

Babyvijf vindt dit leuk.
  14. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Van de week gelezen over de verschillende soorten pijnstilling idd
    Maar die pethidine vond ik erg naar klinken terwijl ik juist dacht dat die heel onschuldig was...

15. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Het gaat inderdaad om het infuus met weeopwekkers :)

16. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Hier ook het pompje gehad bij mijn eerste bevalling maar ik was daardoor zo stoned als een garnaal... vooral na de bevalling... ik had echt zoiets van: neem die baby maar mee hoor, lalalaa... pas na een paar uur werd ik helder en dacht ik: oh boy, ik heb een kind en wat is ie mooi! Er is ook heel wat familie in het zkh geweest maar kan me er echt bar weinig van herinneren... Dus ik ga het dit keer proberen zonder pijnmedicatie... over de ruggenprik ken ik teveel negatieve verhalen dus die wil ik absoluut niet tenzij het nodig is natuurlijk...

17. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Ja die pethidine vond ik echt verschrikkelijk

18. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw

Ok. Bedankt voor de uitleg. Ik heb t eigenlijk nooit mwer nagevraagd wat ze me gegeven hadden.

19. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

Ik heb een ruggenprik gehad, want spoedkeizersnede, maar ik zou het zo weer doeN. Het zetten heb ik werkelijk bijna niet gevoeld, en ik heb echt totaal geen pijn gehad. Ik was er echt bang voor maar achteraf gezien was het echt appeltje eitje ( de hele keizersnede is me 1000% mee gevallen, ik mocht na anderhalve dag lekker naar huis en heb nauwelijks last gehad )

20. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Jeetje bizar dat t zo lang nog nawerkte bij jou!
    Ik had dat helemaal niet juist.

Maar ik hoop ook dat t lukt zonder :) gewoon op eigen kracht ;)
    Ga wel vragen of ik misschien een slaaptabletje kan krijgen voor de nacht voor de inleiding...niet dat ik van de zenuwen stijf rechtop in bed zit en daardoor (weer) niet uitgerust aan bevalling begin ;)

Deel Deze Pagina