Laatste 10 weken afteltopic! Deel 4

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xxmamaxx2016, 21 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Soturi vochtvast houden check putjes van een cm diepte al sinds week 28. Voornamelijk voeten enkels en onderbenen.
    Even een foto toegevoegd...

@Nochti Dat is wel heel zielig als de kinderen op een vies matrasje slapen met losse stopcontacten. De mijne komt ter wereld in een spik splinter nieuw huis wat net 2 maanden geleden is opgeleverd dus hoogste nog een verdwaalde verhuisdoos :roflmao:
    Hij krijgt zelfs een grotere kamer dan ons... Hij is nu al een verwend nestje :roflmao:

Dat scheren is een ramp, ik doe het op gevoel en vriendlief kijkt later of ik geen mega plekken ben vergeten. Dat waxen durf ik echt niet :roflmao:
    En vriendlief laten scheren ook niet.

Bijgevoegde bestanden:

Stakato en Babyvijf vinden dit leuk.
  2. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Zo erg is hier het vocht vasthouden nog niet geloof ik. Hoewel mijn enkels wel steeds minder herkenbaar worden. Maar volgens mij blijven er nog geen putjes staan als ik er met mijn vinger druk.
    Wel zie je waar mijn sokken en schoenen hebben gezeten. Maar die drukken dan wel wat langer op dezelfde plek natuurlijk. En het doet verder geen pijn ofzo.

Naja, ik heb gisteren wel besloten dat een van mijn zwangerschapsbroeken niet meer kan. Die knelde de boel nu wel af, voelde niet prettig. Maar die zat sowieso al behoorlijk strak. En al helemaal als hij net uit de was kwam.
    Maar laat het maar weer wat warmer worden. Dan gewoon slippers en jurkjes aan. Dan maakt het ook niet uit of de boel wat meer is opgezet of niet.

3. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Ik ben nu +10 aangekomen. Ben benieuwd waar t naartoe gaat. Ben bij mn laatste zwangerschap maar 8 kilo aangekomen in totaal (38weken) en ik was nu ook al twee kilo zwaarder voor de zwangerschap want we kwamen net van een all incl vakantie thuis toen ik die maand erop zwanger raakte hahaha.

Bij mn eerste zwangerschap 15 kilo (40weken) en tweede 12 kilo (38+4w)

4. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Ik zit hier met een weeen timer... al lijkt T nu iets af te nemen maar T komt best regelmatig en houdt een minuut aan.... hoef alleen nog niet weg te puffen dus zullen alsnog voorweeen zijn?

Babyvijf vindt dit leuk.
  5. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Oh jee. Hoewel het niet extreem te vroeg is ofzo, hoop ik wel dat die van jou nog een paar dagen blijft zitten.

Babyvijf vindt dit leuk.
  6. Nochti

Nochti Actief lid

24 sep 2018
    202
    412
    63
    Vrouw
    De gezinnen waar ik kom zijn al bekend bij jeugdzorg, wijkteams, politie ed. Ik word ingeschakeld om de aandachtpunten die geconstateerd zijn op te lossen of te verbeteren door schulden aan te pakken, opvoedhulp te regelen en met stichtingen en voedselbank ed te zorgen dat er een gezonde omgeving wordt gecreëerd. Maar soms ook wel erg triest als een kind van 6 dolblij is met eindelijk een 2de hands bed krijgen om in te slapen. Dar zou eigenlijk voor ieder kind vanzelfsprekend moeten zijn ipv luxe.

Wat ik er mee probeerde aan te geven is dat je als moeder de lat voor jezelf echt niet altijd heel hoog hoeft te leggen. En dat dat ook echt niet van je wordt verwacht als kraamzorg/consulatiebureau bij je thuis komt kijken. In een gezond huis wonen vrolijke kindjes en mogen best de broodkruimels van de lunch nog onder de tafel liggen en hoeft het huis er niet uit te zien als een plaatje uit een woonmagazine.

Bij mijn eerste was ik zo gestresst dat ik de hele dag met een borstel en een poetsdoekje achter mijn dochter aan liep en haar het liefst bij ieder vlekje op haar kleding iets schoons aan deed. Daar werd ik niet echt een leuke moeder van ;)

7. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Gelukkig maar. Je hele post eigenlijk. Voor die kindjes waar je het nu over hebt, is het veel beter dat er dan hulp komt om alles zo veel mogelijk op orde te krijgen. En dat er dan gekeken wordt hoe het het beste kan. Want zo sneu ja dat een kind blij is met een 2e hands bed om in te slapen ipv dat het vanzelfsprekend is.

Babyvijf vindt dit leuk.
  8. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Hier toch maar de schoenen uit gedaan ivm vocht in de voeten. Begon toch minder fijn te zitten.
    Gelijk ook maar even mijn huispak aan getrokken. Zit ook weer beter. En even getest of er putjes achter bleven. Hier toch wel een beetje. Maar niet zoals bovenstaande foto.

Kimberley92 en Babyvijf vinden dit leuk.
  9. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Jeetje jullie schrijven zoveel! Ik probeer beetje globaal te reageren op wat ik gelezen heb..

Scheren: ik doe t maar beetje op gevoel en hopen op t beste en hou gewoon in me achterhoofd dat ze waarschijnlijk niets anders zien dan half geschoren vaginas en ze dat niet eens zo boeiend vinden meer het geen wat eruit moet komen :roflmao: dus voor me eigen gevoel gewoon op gevoel en vind t wel goed verder :p

Over het ziekenhuis ik had bij dochter een c vroeg weeën gehad dus wist hoe de kamers eruit zagen nu met ctg laatst ook op verloskamer gelegen enige wat ik graag wil is in 1 van de nieuwe kamers die zijn lekker groot en hebben een bad

Gewicht: ik zit nog steeds onder mn start gewicht :roflmao: dacht laatst wat aan te komen maar toch niet :p

Zou anders even onder een warme douche gaan als het voorweeen zijn zakken ze vaak af echte weeën zetten dan door :) spannend hoop voor je dat dit het echte werk is!

Babyvijf vindt dit leuk.
  10. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    In het ziekenhuis waar ik heen ga, hebben ze overal een bad!
    Wel een gewoon ligbad, dus bevallen moet toch echt ergens anders. Maar maakt niet uit welke kamer ik krijg, als ik weeën wil opvangen in bad, kan dat lekker.

Kijk daar nu al naar uit.

Babyvijf vindt dit leuk.
  11. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Ik zit hier op +16kg :eek: Houd (nog) geen vocht vast. Morgen weer een groeiecho. Baby loopt een week voor. Benieuwd hoeveel hij is gegroeid. De suikers zijn tot nu toe gewoon goed, maar ja bij mijn dochter ontwikkelde ik ook tussen 32 en 36 week zwangerschapssuiker. :(

Babyvijf vindt dit leuk.
  12. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Spannend. Hier net ook ff twintig min voorweeen. Vind t echt al vroeg. Maar tot nu toe doet t gelukkig niks. Bij jou hoop ik wel. Succes.

13. Xivanka

Xivanka Actief lid

21 mrt 2017
    233
    287
    63
    +2kg, en houd best veel vocht vast haha,
    Maar ik zal wel eerlijk zijn en erbij zeggen dat ik een bmi van 31 had voor zwangerschap dus ook niet aan hoefde te komen

14. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @Gwenvd ja kunnen goed voorweeën zijn, even onder een warme douche idd dan zakken ze als t goed is wat af. En dat je nog weet waar je t zoeken moet is ook een goed teken ;)

@gewicht: vorige week weer gewogen en zat toen op +12 kilo. Vind dat erg netjes, bij dochter ging ik over de 30 kilo heen :(...

@Kimberley92 ja dat had ik bij dochter ook precies zo.....van die olifantenpoten noemde ik t ;) nu valt t gelukkig nog erg mee! Was er wel vanuit gegaan dat t weer zo erg zou worden...zelfde jaargetijde haha

Kimberley92 en Babyvijf vinden dit leuk.
  15. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Net een warme douche genomen en T lijkt te zijn gezakt :) let maar op, ik ben de laatste die straks bevalt :roflmao:

hoop28, BabyFG, Babyvijf en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Nou Euh.... bij een evt keizersnee maken ze zich daar wel druk om :D Dus hier moet t wel in orde zijn zover mogelijk. Maar de vorige keer had ik daar dus ook wel voor gezorgd, want stel je toch voor... ;)

hoop28 en Babyvijf vinden dit leuk.
  17. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.532
    864
    113
    Ik houd nog geen vocht vast, vorige zwangerschappen ook niet.

Kraamzorg: is hier alleen de eerste zwangerschap geweest en de 2e en 3e keer alleen een telefonische intake.

Scheren: Als het lukt prima, anders maak ik me er echt niet druk om.

Verloskamers: Bij mijn eerste een rondleiding gehad in een ziekenhuis waarbij we de kamers gezien hebben, bij het andere ziekenhuis niet. (wij wonen precies tussen 2 ziekenhuizen in). Ik ben uiteindelijk 2x bevallen in het ziekenhuis warvaan ik de kamers niet gezien had.

Babyvijf vindt dit leuk.
  18. OneMillion

OneMillion Actief lid

3 mei 2013
    243
    63
    28
    Vrouw
    Jeetje wat is er veel geschreven zeg :D Ik heb alles bijgelezen, maar zal even een beetje globaal reageren haha want als ik op mensen persoonlijk ga reageren wordt het een post van 2 pagina’s vrees ik :rolleyes:

Gewicht aangekomen; werkelijk geen flauw idee. De batterijen van mijn weegschaal zijn al een halfjaar leeg en dat laat ik lekker zo :roflmao: de verloskundige doet ook niet meer aan wegen, alleen als ze daar redenen toe zien.

Scheren; Wát een drama inderdaad. Ik doe het meestal als ik in bad ben geweest en het bad leeg laat lopen zegmaar. Idd met een spiegeltje, maar zal vast weleens wat vergeten want sommige plekjes kan ik echt niet meer zien.

Kraamzorg; ik zou het van mn zoontje niet meer weten eigenlijk en nu deden ze de intake telefonisch. Blijkbaar hebben ze er vertrouwen in dat het hier in 5 jaar niet veranderd is in een versmeerde bende :p

Morgenochtend moet ik naar het zkh voor een ctg en doppler metingen Vd placenta en navelstreng ivm het achterblijven van de groei van haar buikje. Vind het wel spannend. Ben benieuwd wat ze ervan zeggen en of de gyn het wel of niet zorgelijk vindt.
    Had vandaag dus ineens de behoefte om alvast een tas klaar te zetten met wat spulletjes, zoals ondergoed en wat chille kleren en toiletspulletjes enzo. Toch een beetje vanuit het idee; stel dat ze zeggen we willen je even houden hier, dan kan ik gewoon tegen mn man zeggen dat ie die tas kan halen voor me.

Babyvijf vindt dit leuk.
  19. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Succes morgen. Hoop dat alles goed zal zijn .

OneMillion vindt dit leuk.
  20. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Verstandig om een (kleine) vluchttas klaar te hebben. Wij moesten die toen idd elke controle meenemen voor het geval dat.
    Gelukkig was t allemaal niet nodig :) en ik hoop dat jullie morgen ook goed bericht krijgen!

Babyvijf en OneMillion vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina