Laatste 10 weken afteltopic! Deel 4

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xxmamaxx2016, 21 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miesje25

Miesje25 Bekend lid

5 nov 2012
    964
    552
    93
    Vrouw
    Scheveningen
    Hallo dames, er is heel veel geschreven zeg.

Had t/m donderdag echt slechte week, extreme harde buiken, voorweeen, indalingsweeen.
    Inmiddels alles weer iets rustiger gelukkig en heb ik van het weekend kunnen genieten.
    Vanmiddag even op de kermis geweest. Dl ging dolgelukkig naar huis met een grote sqeezie en unicorn knuffel (een echte want hij heeft regenbooghaar).

Scheren: heb ik toevallig van de week gedaan want haartjes gingen irriteren. Heb zo’n Wilkinson wat aan 1 kant een trimmer heeft op batterij dat werkte wel redelijk.

Kraamzorg is hier dindsdag geweest. Intake werd gedaan door dame die ik bij de eerste had en waar ik nu ook om gevraagd heb. Ze heb alleen de vragenlijst doorgenomen. Misschien weet niet of ze standaard langskomen. Maar ben inmiddels verhuisd dus dat kan ook de reden zijn.

Vocht houd ik tot nu toe nu niet vast.

Gewicht: is inmiddels 63 kg, dus zit op +15kg, ben blij dat het niet meer zo hard gaat laatste tijd.

Over 1,5 week de echo in het lumc. En hoe dichter bij het komt hoe spannender ik het wel vind. Want hoop toch echt dat ik gewoon hier in eigen ziekenhuis mag bevallen.
    Ben vooral benieuwd hoeveel hij nu weegt. Mijn gevoel zegt dat hij dan het gewicht heeft wat dl bij haar geboorte had.

Babyvijf vindt dit leuk.
  2. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Wij zijn net terug van een rondleiding op de verloskamers en kraamafdeling. Echt een super goed gevoel! Een enthousiaste verloskundige die de rondleiding deed. Wat een leuk mens. Heb helemaal zin om te bevallen haha

miniVosje, Babyvijf, joepy en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Gaat iemand trouwens nog iets vergelijkbaars als dit op facebook of andere social media zetten? Of hebben jullie dat al gedaan?

Hier ga ik dat wel doen. Zou het echt niet leuk vinden als mensen eerder zouden zijn als ik.

Babyvijf en Kimberley92 vinden dit leuk.
  4. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    @Soturi ik heb mijn tijdlijn al dichtgegooid op fb. Niemand kan op mijn tijdlijn schrijven. Mijn vriend heeft hetzelfde gedaan. Mijn moeder vraag ik om er niks op te zetten. Heb mijn zwangerschap ook niet op fb gezet en ook tegen mijn moeder gezegd dat liever niet te doen. Zou niet weten wie het anders op zijn/haar fb moet zetten

Babyvijf, joepy en Miesje25 vinden dit leuk.
  5. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Wij hebben iedereen verteld dat er nu en als de kleine er is niks op social media mag komen.
    Wij nou ja ik ml heeft geen fb of iets anders heb mijn zwangerschap ook niet bekend gemaakt op social media. Mensen die het moeten weten, weten het de rest ziet me ooit wel met een baby of kindje lopen.

Babyvijf vindt dit leuk.
  6. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wij zetten ook zoiets op facebook. Ik vond deze ook erg leuk.

Net mijn eerste ervaring met sterretjes zien gehad. Was rustig aan het eten en ineens allemaal licht puntjes om me heen.

Ik zat rustig om me heen te kijken en mijn vriend vraagt wat is er. Dus ik zeg niets. Meestal als ik zeg niets zegt hij dat vertrouw ik niet. Dus ik zei ik zie allemaal licht puntjes om me heen waarop hij zei dat zijn nou sterretjes die je ziet.

Gelukkig was het snel weg, afgesproken dat als ik het vanavond weer heb het ziekenhuis te bellen icm het vocht, hoofdpijn en de wisselende bloeddruk.

Bijgevoegde bestanden:

Babyvijf vindt dit leuk.
  7. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Heb mijn zwangerschap toen wel op FB aangekondigd. Heb sowieso alleen maar mensen op FB die ik daadwerkelijk ken. Die dus toch wel achter de zwangerschap waren gekomen.
    Sommigen wonen wat verder en had geen zin om iedereen echt persoonlijk te benaderen. Dus dit was een mooie oplossing.

Maar daarnaast heb ik er wat tussen zitten die ik ervoor aanzie om dus al wel wat op FB te gooien. Voornamelijk omdat ze er gewoon niet bij stilstaan.
    Tijdlijn dichtgooien twijfel ik nog over of ik dat ga doen. Heb er ook een paar die ik ervoor aanzie om bijvoorbeeld mijn moeder via FB te feliciteren met de geboorte van haar kleindochter. Dat voorkom je niet door het dichtgooien van je tijdlijn.

Hoewel er denk ik maar heel weinig mensen zijn die ik echt van te voren ga inlichten. Denk dat ik vrij snel zelf wel wat op FB zet. En dan maakt het allemaal niet meer uit natuurlijk.

Babyvijf vindt dit leuk.
  8. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Verstandig!
    Ik heb t de laatste tijd ook iets meer moet ik zeggen. Of ik zie ineens streepjes bewegen voor mn ogen of ineens licht gevoel in mn hoofd/draaierig. Maar is dan maar heel kort en dan is t weer weg. verder ook dan geen andere symptomen enzo, dus t zal wel denk ik dan ;)

@facebook, ik heb mn tijdlijn dichtgegooid, verder ga ik niet zo’n bericht erop zetten.
    Ze weten wel in de omgeving hoe of wat ;) en hoop vrienden die we eerder inlichten zijn helemaal niet zo actief op fb dus ;)
    En vorige x hebben we t zelf na 2 dagen aangekondigd op fb :) en ook toen pas hebben de opa’s en oma’s gepost erover ;)

Babyvijf vindt dit leuk.
  9. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Vorige zwangerschap alleen de aankondiging gedaan via fb. Verder helemaal niets op fb gezet. We houden sowieso de kleine van social media.
    Mijn sm heeft 3 a 4 foto's op instagram, maar daar is ze niet heel erg duidelijk op te zien.
    Ik wil het liever niet, maar goed. Ze is trots op haar kleindochter soit.
    Zolang ze niet herkenbaar is en niet veel meer wordt, dan is het prima. Anders laat ik het mijn vriend even oplossen.

Sowieso is mijn schoonmoeder vorige keer over mijn grenzen heen gegaan. Wij wilden het zelf kenbaar maken aan de ooms en tantes van mijn vriend. Maar zij was ons voor. "Jullie hebben toch geen contact net hen." Dat het ons kind was, deed onder voor het feit dat ZIJ oma is geworden.
    Gelukkig niets hiervan op fb hoor. Dat had er nog eens bij moeten komen.

Deze keer niets geen aankondiging op fb, de mensen die het moeten weten, krijgen het wel te horen. Mijn tijdlijn staat dicht, dat scheelt.

Ik zet tegen de 38 weken, ook uit wanneer ik online kom vanuit whatsapp.
    Ik merkte dat mensen dit ook wel eens gebruikte om te checken hoe en wat.

Babyvijf vindt dit leuk.
  10. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    @Kimberley92 ik vind het wel heftig dat je in rust sterretjes ziet..
    Als het nou gebeurde na inspanning, was het misschien iets beter verklaarbaar.
    Ik snap het wel gezien alles wat je al meemaakt, maar aan de andere kant zou ik toch gewoon bellen naar de VK en haar een beslissing laten nemen.

Voel je de kleine nog wel regelmatig?

Babyvijf vindt dit leuk.
  11. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Ik ga ook zoiets op facebook zetten. De vorige keer had mijn schoonzus al iets op fb gezet voor ik de kans kreeg. Vond ik echt niet leuk!

Babyvijf vindt dit leuk.
  12. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93

13. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Ik heb inmiddels een jaar geen Facebook, dus dat Is geen probleem hier :roflmao: ik kan er natuurlijk niets aan veranderen als iemand zo'n oenemeloen Is om toch iets op Facebook te zetten waardoor genoeg mensen die mij kennen het al weten voor ik ze heb kunnen inlichten. Ik vraag wel wat mensen om het in de gaten te houden, er hoeft niet over ons gesproken te worden op fb. En mocht iemand een foto delen op fb dan is het echt oorlog :roflmao::roflmao:

Babyvijf, joepy, OneMillion en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Xivanka

Xivanka Actief lid

21 mrt 2017
    233
    287
    63
    Precies hetzelfde wat mijn schoonmoeder deed!!!! Wij zijn serieus aan het twijfelen om een tante en oom van ml te bellen voor dat we zijn ouders bellen. Diep triest natuurlijk, maar het lijkt echt de enige manier te zijn om het zelf te kunnen vertellen.

Babyvijf vindt dit leuk.
  15. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja de kleine voel ik goed! Maar het was denk 30sec en weer weg. Als ik nog bij de vk liep had ik wel gebelt, maar het ziekenhuis... Dan moet ik weer komen... CTG, Lab, urine inleveren en heel lang wachten. Na 4x in 2 weken dat te moeten doen en alles was goed vind ik het echt vervelend worden.

Vriendlief houd me nu wel extra in de gaten hoor en bij het minste wat er nu bij komt ga ik nu wel gelijk bellen.

Babyvijf vindt dit leuk.
  16. Xivanka

Xivanka Actief lid

21 mrt 2017
    233
    287
    63
    En oh ja.. Geen foto's van mijn kinderen op social media/ergens op internet, anders is het oorlog!!

Babyvijf, joepy, hoop28 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Bizar he, hoe het soms kan gaan!
    Wij hebben vorige keer laten weten dat ik bevallen was. Maar geen foto of naam bekend gemaakt via whats app, voor de opa's en oma's kennis hadden gemaakt. Dus het enige wat ze konden vertellen was dat ik was bevallen. Nou ja, prima.
    Volgens mij heeft mijn vriend wel de naam over de telefoon gegeven en toen kregen we een taart met de verkeerde naam
    Toen moest ik wel lachen!

Babyvijf en hoop28 vinden dit leuk.
  18. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Oh ja, na alles met je bloeddruk was je natuurlijk overgedragen!
    Hopelijk is het een eenmalig iets!
    Goed dat je vriend je goed in de gaten houdt!

Babyvijf en Kimberley92 vinden dit leuk.
  19. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Om dat soort dingen wil ik dus al waarschuwingen de deur uit doen voor de bevalling. Dat mocht er in het slechtste geval iemand zo dom en asociaal zijn om al te gaan lullen, dat ze tenminste niet kunnen zeggen dat ze het niet wisten dat ik dat niet wilde. En dan heb ik iets om op te wijzen als het dus gebeurt.
    Maarja, teveel dingen van te voren benoemen komt ook al zo wantrouwend over.

Hier gaan straks op whatsapp sowieso de blauwe vinkjes uit. En de laatst gezien status. En sommige mensen weten het al, andere mensen zal ik er nog wel even op wijzen. Maar ga je vragen om updates, dan krijg je geen antwoord.
    Naja, de 1e keer zal ik het dan nog netjes zeggen. Maar zolang ik niks zeg, gebeurt er niks. Of ben ik er nog niet aan toe om het jou te vertellen. Je hoort het vanzelf wel als er wat te melden valt.
    Ga daarna dus ook bewust die vraag negeren. Of sowieso langer wachten voor ik op mensen reageer. Anders krijg je dat weer.
    "Oh, ze heeft al een tijdje niks gezegd, zou het?"

Babyvijf, hoop28, Lesliefje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Amen to that!

Babyvijf vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina