Oké beetje wazige repost. Dan maar ff zo. @kikker1 wij gaan naar een camping/park in Hardenberg, wel in een chalet. Jullie ook goed vooruitzicht dus volgende week. Waar gaat jullie tripje naar toe?
Ik snapte je Wij gaan naar België, een bungalowpark: heerlijk! Genoeg te doen voor mijn dochters en ik kan lekker even ‘loslaten’. Heb mezelf een poets-schema gegeven voor na de vakantie maar eerst genieten
Veel plezier op jullie vakanties! Lekker hoor, nog even ertussenuit. @kikker1 slim een schoonmaakschema. Heb ik ook gedaan, zodat alle grote schoonmaakklusjes ruim op tijd gedaan zijn en ik nu alleen nog bij hoef te houden. Niet dat mijn huis nou een varkensstal was hoor Hahaha. Maar je wilt toch alles een keer extra goed boenen en uitzoeken. Vandaag zit ik op het termijn dat mijn dochtertje geboren werd. Gek ik voel me nu soort van overtijd terwijl ik de kleine toch echt nog eventjes binnen wil houden, erg schattig zo'n kleintje maar toch fijner als ze iets meer weerstand hebben. Straks naar de gynaecoloog, benieuwd naar wat de stand van zaken Is down under en hoe het met de kleine jongen gaat. Hoe gaat het bij jullie ?!
Hier vanmorgen een suiker van 7,3 geprikt een half uur na een beker chocolademelk. Zal vandaag ff een dagcurve bijhouden
@hoop28 raar gevoel lijkt me dat! Maar inderdaad beter als ze iets langer blijven zitten. Wat gaat de gyn bekijken vandaag? Gister alles geschoren, incl. Down under. Compleet op gevoel dus zal er lekker uitzien Vandaag naar de vk, ben benieuwd. Buik is tot vNnacht erg onrustig geweest maar nu lijkt alles weer rustig. Als ik straks nog potdicht zit met 41 weken word ik gek Ik heb trouwens echt geen zin om de enveloppen van de geboortekaartjes te schrijven.... erg he, moet dat toch wel eens gaan doen.
Hier zijn mn onderbroeken weer droog, maar voel ik sinds gistermiddag de baby vele malen minder en zwakker, heb de vk gebeld. Ze piept ons zo op ergens tussen half elf en elf uur om langs te komen. Hebben een afspraak as dinsdag staan, maar met dit wil ik absoluut niet wachten. @Gwenvd ik heb me vorige week geschoren op gevoel, nu t weer wat gegroeid is voel ik er hele lange haren tussen zitten. Hahah. De haren die ik toen dus gemist heb. En ik kan me daar dan zooo aan irriteren, dat ik weer opnieuw wil scheren. Maar ik wacht nog maar ff een weekje, want t is echt een hele klus. @hoop28 raar idee lijkt me dat zeg. Denk dat als ik nu niet met 38 weken beval ik me ook heel raar zou voelen en overtijd.
Goed dat ze je laat komen @Babyvijf ! Heel onrustig gevoel als ze ineens minder bewegen. Ja te vaak scheren is ook geen optie... ik hoop dat ik nu tot de bevalling niet meer hoef. Ik zie overigens onwijs op tegen de borstvoeding, ik zie alleen maar alle nadelen ervan. Ik wil het proberen maar ook het liefst zo snel mogelijk weer stoppen. Het gevoel dat het ventje dan weer helemaal afhankelijk is van mij geeft zon benauwend gevoel. Herkend iemand dit?
Ik heb precies tzelfde dit keer. De bv bij mn jongste is echt drama geweest. Eerst kolven om beter op gang te krijgen, daar had ik een gigantische wond aan overgehouden. Is nu nog litteken. Toen ging dame ineens 1 borst weigeren. Toen borstonsteking. Toen kreeg ze ook nog een verborgen reflux. Na drie maanden overgestapt op fles en binnen twee weken een veel rustiger kind geworden. Terwijl bij mn eerste twee t soepel verliep. Ik heb dus aan vk aangegeven t te willen proberen, maar als t teveel moeite kost ik meteen voor fles ga. En idd die afhankelijkheid dan, terwijl ik al drie kids heb. In juli bijv al eind musical vd oudste eb tja toch wel handig als opa en oma dan fles kunnen geven als ze moeten oppassen.
Hier ook zo een. Hoewel ik ook super trots was dat mijn dochter het zo goed deed op alleen borstvoeding. Mevrouwtje had verborgen reflux en klakte veel met haar tong, dus toen eindelijk de bv op gang kwam, (na 4 dagen kolven, tepelhoedjes en spruw) na 3,5 maand gestopt. Blij dat ik het gedaan heb, blij dat ik ervan af was. Vond mij kind ineens een stuk leuker. Ik ga het ook weer proberen. Maar ik zal wel wat makkelijker zijn wanneer ik wil stoppen.
Ik zie ook tegen bv op. Bij mijn zoon heb ik het met liefde gedaan (6 maanden volgehouden). Maar het was wel erg vermoeiend en voelde me daardoor echt aan huis gekluisterd, zeker de eerste 2 maanden toen ik nog niet kolfde. Had ook het idee dat ik te weinig melk aanmaakte want ik moest naar mijn idee echt vaak voeden. Nu wil ik ik ook wel bv gaan geven, maar wel sneller over gaan op de fles. Dan kan mijn man ook er eens uit s nachts
Oh WoW wat een herkenning!!! Wat fijn! Zoontje was hier een slechte borstdrinker, had weinig geduld en het leidde tot veel frustratie bij ons beide. Ik heb uiteindelijk 10 weken gekloft en met de fles gegeven, op een gegeven moment gaan aanvullen met poedermelk en dat vond hij veeeeeel lekkerder. Maar wat een frustratie die eerste weken.
Oh ja was het alweer vergeten (komt nu allemaal weer terug nu ik er weer wat mee bezig ben). Maar mijn zoon ‘fladderde’ ook heel vaak met zijn mond (beetje bibbermondje). Volgens de kraamzorg was dat een teken van suikertekort/honger. Maar hij deed dit heel vaak en soms ook na het voeden. Als de volgende dit ook doet dan ga ik zeker sneller over op de fles, dan weet ik tenminste zeker dat hij genoeg binnen krijgt. En oh ja die spruw en tepelkloven, echt met kromgetrokken tenen van de pijn bv gegeven. Dat ga ik deze keer echt niet meer doen. Merk dat ik me nu ook veel minder iets aantrek van wat andere mensen zeggen en vinden. Mijn peuter groeit goed en is vrolijk dus we zullen vast wel iets goeds doen, ook al volgen we de boekjes niet.
@Gwenvd ze gaan de kleine opmeten, hopelijk ook eens kijken hoe het down under zit en hopelijk ook een afspraak maken voor de inleiding. Ik ben over 2 weken aan de beurt. @borstvoeding, gewoon je gevoel volgen. Ik ga er wel voor, start was bij mijn dochtertje echt pittig, maar kind was ook een maand te vroeg geboren. Toen ik mijn borsten op orde had en zij goed kon aanhappen heb ik een erg mooie tijd gehad aan het borstvoeden. Ik vond het idee altijd maar erg ongemakkelijk, maar bij eigen kind was het echt totaal anders dan verwacht. Dus ik ga er wel weer voor, even doorbijten en dan weer een mooie tijd. Of het nu wel of niet lukt, of je je er goed of niet goed bij voelt, het heeft beide zijn mooie en minder mooie dingen. Kijk het aan, vraag bijvoorbeeld een lactatiekundige die bij de eerste voeding wil helpen, en volg je gevoel. Als jij maar een goede mama voor je kindje kunt zijn, hoe je dat zelf ook in wilt vullen.
Hier ook bv. Bij de andere 2 liep dat als een trein. Ik denk dat als het je allemaal geen moeite kost dat het ook makkelijker is om te geven. Maar als ik soms die verhalen lees dan zou ik ook heel makkelijk overstappen op de fles. Ergens vind ik dat dit geen discussie hoort te zijn. Iedere moeder wil het beste voor haar kind.
Hier 2 jaar bv gegeven bij de eerste terwijl ik het vooraf eigenlijk niet wilde. Maar toen hij was geboren dacht ik: vooruit, die eerste melk is zo goed, dan heeft ie dat maar gehad... en het liep zo goed dat ik het ben blijven geven... heb wel het idee dat hij daardoor een enorme nachtbraker was want toen ik stopte met bv, sliep hij ook ineens de nacht over eindelijk... dus ik zie wel waar dit keer het schip strand Zoals hierboven word gezegd, het is leuk als het probleemloos loopt en anders is de fles ook prima
Hier bij beide borstvoeding gegeven. Oudste maar 10 weken had enorme reflux en was zo onzeker dat iedereen hamerde op stop er toch mee. En de tweede uiteindelijk 5 maand zelf gevoed, maar door steeds spruw en tepelblaren gestopt, maar men wat vond ik het een gedoe om snachts flessen te maken. Vond borstvoeding daarentegen vele male makkelijker. Had haar in de co sleper en hup aan de borst en met 15 min konden we weer slapen. Dit keer wil ik het weer proberen maar als het me teveel energie en gedoe is dan gewoon aan de fles
@Babyvijf gelukkig was het geen vruchtwater! Ben je al op controle geweest? Ik ga geen bv geven ik begin gelijk met de fles heb bij me dochter ook geen bv gegeven