Ik zal straks even terug lezen (jullie kletsen echt veel te veel hahaha), zag dat er een paar bevallen zijn. Gefeliciteerd! Heerlijk genieten! Ik moet even heel goed nieuws delen. Ik had een placenta die al 15 weken geen milimeter op wou schuiven en er was al gesproken over een keizersnede. Maar hij is nu eindelijk gaan bewegen! Van 7 mm van de baarmoedermond naar tussen de 22 en 28 mm. Het moet minimaal 20 mm zijn dus ik heb groen licht om gewoon te mogen bevallen. Gyn gaf wel aan dat alles onder de 3 cm een iets groter risico geeft op bloedingen tijdens de bevalling en dus ook een iets hoger risico op een spoedkeizersnede maar het onderstuk van de placenta is bij mij erg dun dus ze heeft er alle vertrouwen in dat het goed komt. En ze is meteen ook met haar hoofdje naar beneden gaan liggen en al aan het indalen! Mijn andere baby's wilden nooit indalen, altijd pas tijdens de bevalling. Dus ik ben helemaal happy! Groei echo was ook goed. Ondanks mijn hoge suikers blijft ze aan de kleine kant (buikje loopt anderhalve week achter) maar ze groeit in een constante lijn door dus geen zorgen gelukkig. Ze weegt nu 1900 gr. Ik ga met 37 weken bevallen en de schatting is dat ze dan zo'n 2700 gr weegt. Bloeddruk blijft hoog (140/100) maar wel stabiel en urine, bloed, ctg zijn prima. Ik ging met buikpijn van de zenuwen heen en kwam stralend weer naar buiten. Heerlijk eindelijk eens positief nieuws.
Hier 2 keer borstvoeding geprobeerd maar niet gelukt, baby's waren te hongerig. Onze jongste viel eigenlijk teveel af, achteraf hoorde ik pas hoe gevaarlijk dat was en hij was een grensgeval, ben blij dat ik zelf toen heb doorgezet met de fles. Nu ga ik het niet meer proberen.
Ik ga wel borstvoeding proberen. Maar als het niet werkt om wat voor reden dan ook, stap ik net zo makkelijk over naar flesvoeding hoor.
Bedankt voor jullie ervaringen met de borstvoeding. T geeft me even weer rust, ik zie wel gewoon hoe het gaat. En elke dag is mooi meegenomen. @Nochti wat een goed nieuws! En ook van het indalen! @Soturi kom je er nog wel in hihi? Mijn controle was prima, volgende week weer en dan ook kijken hoe het er voor staat. Mocht het al kunnen gaan ze strippen.
Net terug uit t ziekenhuis. Ctg was goed. Maar 85% vd bewegingen voel ik zelf niet. En wat ik wel voel, voelt nog steeds zwakker dan twee dagen geleden. Daarom willen ze me zondagochtend terug zien voor nog een ctg. Gelijk nagekeken voor de natte onderbroeken de dag ervoor maar geen vruchtwaterverlies. Nog een groei echo gehad. Vandaag ben ik 34 weken en baby kwam uit op 33w2d. Gewoon netjes dus aangezien ik ook een kleintje ben. Tis dus even afwachten of ik de kleine weer als voorheen ga voelen. Is dat zondag nog niet zo en ctg scan is wel goed. Dan wordt er gewoon om de dag een ctg ingepland totdat ik de baby goed genoeg voel. Of tot de bevalling dus.
Had jij de placenta aan de voorkant? Ik wel en ik merk wel dat het anders is dan tijdens andere zwangerschappen, ook dat ze nu veel minder ruimte begint te krijgen. Het is echt op bepaalde momenten dat ze druk is op een dag, misschien krijg ik een hele rustige baby.
Ja ad voorkant. Maar omdat ik tot twee dagen terug echt t gevoel had alsof ik van binnen verbouwd werd, en nu enkel voel alsof ik geaaid wordt van binnen, vinden ze dat wel een enorm verschil zo vd ene op andere dag. En vandaar dat ik t dus ook eng vind. Bewegingen zijn idd al hele zwangerschap wel anders dan bij mn vorige zwangerschappen door die placenta vooraan.
Ja, gelukkig wel. Het voordeel van langer zijn. Kan het niet zijn dat de baby nu naar binnen schopt/slaat? Of gewoon ruimtegebrek? Hier dan de placenta achter. Maar over het algemeen voelen de bewegingen hier ook anders/minder vanwege ruimtegebrek ofzo. En meer geschuif enzo. Misschien dat dat door de placenta voor een nog groter verschil maakt?
Ik voel echt 80% minder. En dat is echt een te groot verschil om te negeren zeiden ze. En zeker met ons verleden van t verlies van ons zoontje willen ze gewoon ook zorgen dat we zo min mogelijk stress ervaren.
Fijn dat ze het zo serieus nemen. Beter teveel controles dan te weinig. @Nochti fijn! Bij mij ging het destijds met de placenta previa precies zo. Eindigde met iets van 3,4 mm. Ruim voldoende om goed te kunnen bevallen. @borstvoeding, zulke onderwerpen zouden ook nooit een discussie moeten worden. Je geeft het wel of je geeft het niet. Ik bijt zelf alleen even door, omdat het voor mij een ervaring is die ik echt nog een keer wil hebben. De meeste mensen verklaarden mij voor gek dat ik er niet mee stopte, zo erg waren mijn borsten eraan toe bij de eerste. Ik begrijp echt dat een ander dat niet wil, ikzelf vond het een hel in het begin. Ik vind ook niet dat een mama het zonodig moet proberen, zoals @lerana de keuze maakt om direct kv te geven is net zo goed toch? Je bent een goede moeder omdat je van je kindje houdt, niet om of je er een speen of tepel in stopt. Het zijn bij mij die oogjes die je vol vertrouwen aankijken op het moment dat de kleine drinkt, dat tevreden zuchtje, de vingertjes die een beetje aan mijn kleren/ketting of haren frutselen. Gewoon dat maxi cosi gevoel wat ik echt nog een keer wil delen met mijn kindje. Hahaha en dat zul je ongetwijfeld ook hebben bij de fles, geen idee.
Jawel maar toch merk ik wel weer dat ik nu constant op zoek ga naar die bewegingen. Dus ben blij dat we zondag nog een keer terug mogen. Vaak is t bij mij altijd wel zo dat als ik een tweede keer zie dat t echt goed zit, dan ook wel erin ga geloven. Met 1x ga ik dan toch weer twijfelen na een tijdje. Zoals nu dus. Klinkt beetje raar misschien. Maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Die angst in mn vorige zwangerschap was er in die laatste wekem ook heel erg. Dat gevoel van: we zijn al zover gekomen, t zal toch niet zo zijn dat t nu nog mis gaat....
Fijn dat de ctg goed was @Babyvijf nu even afwachten dus of je haar weer meer gaat voelen... zou wl fijn zijn! Sowieso fijn dat ze je goed in de gate houden, hopelijk geeft dat een geruststellend gevoel. @hoop28 nee T zou inderdaad geen discussie punt moeten zijn. Een goede ouder zijn zit er niet in wat voor voeding je geeft. Wel weet ik hoe magisch het voelde toen ik die colostrum zag in de kolf flesjes.
Ja zeker fijn. Ze hadden me ook bij de gyn ingepland die vier jaar geleden bij de geboorte en t overlijden van ons zoontje was. Iemand die dus ervaring heeft met stellen die na zulke ervaringen weer zwanger zijn. Dus dat merk je ook gelijk als je binnenkomt.