Ik mijn 35 weken dansje, pff wat duurt het nog lang voordat ik in de buurt van uitgerekende datum kom.
Dan schrik je je echt rot, gelukkig was hij gewoon binnen en niet weggelopen. Als ik boodschappen heb gedaan zet ik alvast mijn handtas binnen en laat de deur open, dus de hond dartel dan enthousiast om me heen wanneer ik de boodschappen binnen zet. Dacht ik een paar weken geleden: goh, waar is de hond nou? Had ik blijkbaar de voordeur dicht gedaan toen hij nog buiten was meneer zat braaf voor de deur te wachten.
Gisteravond was de baby echt druk, ze draaide in mijn buik en het deed echt pijn! Heb hele nacht pijnlijke voorweeën gehad, maar ze kwamen niet regelmatig. Ik voel het nu nog steeds, krampen en menstruatiepijn. Misschien is ze nu ingedaald? Geen idee, vandaag maar eens rustig aan doen.
Of misschien toch een voorteken van een bevalling! @Zonnebloem92 Wat kan dat soms lang duren hè ... niet fijn. Maar straks gaan de dagen misschien ineens wel weer heel snel en is het zomaar zo ver!
Oooh meiden wat moet ik nou doen?!! Sinds de versie is de kleine meneer denk ik wel in duizend verschillende posities gaan liggen, vandaar dat ik dus de vk ook maar niet meer wilde bellen; ik wist het gewoon niet meer. Gister dacht ik; hij ligt redelijk, weliswaar hoofd in lies maar benen tegen ribben. Hoofd dus allang weer uit bekken getrokken. Wezen zwemmen en gisteravond superdruk en nu schopt ie toch gewoon weer in mn blaas dus ligt ie in een soort stuit. Zn hoofd is echter nergens meer te vinden. Die draaipogingnen nogmaals wil ik alleen als ze daarna meteen inleiden want ik krijg er teveel stress van, maar volgens mij doen ze dat dus niet zomaar meer. In ieder geval niet bij mij. Gewoon afwachten levert een grote kans op een spoedkeizersnee op omdat ie nooit netjes in stuit of hoofd vooor ligt maar altijd alle kanten op. Op voorhand een afspraak maken voor een gentle sectio zorgt ook voor iets minder kans dat de bv op gang komt en ik ben heeel bang voor het herstel. Zouden na een maand al met baby en mn twee grote kids op vakantie gaan en mn man kan ook geen 4 weken zorgverlof opnemen wat betekent dat ik weer na 2 weken recht op mn pootjes moet en zorgen. En ik heb tot overmaat van ramp ook geen wc op de bovenverdieping en geen ruimte voor n bed beneden. Ik woon sociale woningbouw en het is hier net een pijpenla... Ik weet echt niet meer wat wijsheid is! Ondertussen al bijna 40 weken en de kans dat baby uit zichzelf goed gaat liggen acht ik met het oog op de eerdere versies klein. Daar zal toch ook inmiddels een en ander door in de weg of in de knoop zijn geraakt waardoor hij niet meer makkelijk zn natuurlijke weg kan vinden. Hij is sindsdien zo druk en wriemeling en zo’n navelstreng is 50 cm. Ben allang blij als ie gewoon zichzelf veilig houdt.. Dus help! Wat zouden jullie doen??
Poeh dat is echt een lastige in jouw situatie ... ik zou toch het zienenhuis bellen en voorstellen voor misschien nog een draaipoging met inleiding zodat je bijna ‘zeker’ weet dat hij goed ligt. Hoe vaak hebben ze nu een draaipoging gedaan? Borstvoeding kwam hier overigens meteen op gang met een keizersnede, maar dat is inderdaad niet bij iedereen zo. Na 4 weken op vakantie na een keizersnede kunnen ook best wat vrouwen, maar ook een deel niet... dus dat is een lastige keuze!
Ik word hier gefopt met menstruatieachtige kramp die net wat erger werd maar nu weer helemaal weg is. Zo irritant.
Ik heb nog steeds voorweeën? Man schiet in de stress, plotseling realiseert hij wat er gaat gebeuren. Straks maar eens in de douche. Ze worden niet pijnlijker en houden 15 seconden aan. Toch vreemd dit.
Moeilijk, mijn gyn is niet voor versies, omdat de kans groot is dat de baby terugdraait. Hij opteert eerder voor een keizersnede en ik zou dit dan ook doen.
@San195 Jij dus ook een keizersnee gehad? En nu mag je natuurlijk bevallen? Zien ze dat niet als een risico en vind je het zelf ook niet spannend vanwege het litteken? Mijn man is een aardig stukje ouder als ik dus wij wilden eigenlijk niet anticonceptie gaan gebruiken omdat we er graag op niet al te lange termijn nog eentje willen en lekker de natuur zn beloop willen laten hierin (ik kan niet tegen de pil en het spiraal vinden we niet fijn omdat er toch een kleine kans op aborterende werking is; volgens huisarts zou ik ook al drie dagen zwanger zijn geweest van dit mannetje voordat mn koperspiraal eruit ging en vanuit onze geloofsovertuiging willen we dit dus nu echt niet meer). Maar met een ks is dat dus ook niet raadzaam ivm littekenruptuur dus minimaal een jaar niets doen. En dan zal ik bij n volgende zwangerschap altijd bang zijn als ik mezelf goed ken. Mijn vriendin heeft na anderhalf jaar bovendien nóg pijn aan haar litteken..
@Elianora Jouw gyn heeft gelijk voor wat betreft het terugdraaien. Maar wat vindt ie dan van gelijk een inleiding na de versie zodat de kans kleiner wordt dat ie meteen terugdraait ? Door de weeen wordt ook de baby soort van gedwongen in te dalen en richting geboortekanaal gestuwd. Versie en daarna meteen inleiden schijnt ook te gebeuren maar hier zeiden ze steeds dat het niet nodig was. Maar baby draait dus gewoon steeds weer uit mijn bekken na paar dagen, sinds die ene ctg dat ie er uit zichzelf uit plopte door de schrik. Daarvoor heeft hij gewoon een maandje netjes gelegen, ingedaald tot zn schoudertjes en al..
Daar heeft hij niet over gesproken. Bij een eerste kind opteert hij voor een keizersnede, omdat het blijkbaar dan gewoon niet past? Is veiliger voor moeder en kind zei hij.
Klopt inderdaad! Ik heb in 2017 een keizersnede gehad en mag nu gewoon vaginaal bevallen. Ze geven het ongeveer 50% kans dat dit lukt omdat we de vorige keer niet wisten waarom de ontsluiting niet verder vorderde dan 5cm. Ze zijn niet bang voor scheuren van litteken als ik gewoon ga bevallen. Mocht ik ingeleid worden dan zouden ze wel voorzichtiger zijn met de hormonen en dit niet heel lang doorzetten en minder hard die opwekkers erin knallen. Mocht de ontsluiting dit keer ook niet vorderen kan ze ook sneller over op een keizersnede.
Klinkt toch wel als een begin. Inderdaad even lekker proberen te ontspannen onder de douche en kijken of het daarna toch doorzet.
O wat spannend zeg. Hopelijk sta je lekker onder de douche nu en wordt het voor jou snel duidelijk of het wel of niet doorzet
@Babynummer2 oh jee wat schrikken! Ik zou ook als de dood zijn als mijn hond is weggelopen, gelukkig was hij er gewoon. Wij waren gisteravond vergeten de knaagdierenkooi op slot te doen, vanochtend lagen ze alle vier binnen te pitten maar ik ben erg benieuwd wat ze vannacht allemaal hebben uitgespookt Helaas geen beveiligingscamera's of iets. @Moppiepoppie oh wat ontzettend lastig! Ik zou misschien toch bellen voor een versie en een inleiding, kijken of ze daarmee akkoord gaan. Ik zou zelf liever een geplande ks willen bij stuit, maar mijn man is dan ook thuis om voor me te zorgen als het nodig is, in jouw situatie lijkt me dat erg pittig. De pil heeft trouwens ook een eventuele abortieve werking, mocht je je daar meer in willen verdiepen (je zegt zelf al dat je er niet tegen kan dus waarschijnlijk maakt t niet uit ).
Meen je dat, Roodborstje?? Hoe dan? Kan er idd niet tegen omdat mn libido helemaal doodgaat en ik er vlak van word maar ben toch idd wel geïnteresseerd hoe dit zit!
Het is een beetje een grijs gebied qua ethiek, het is net hoe je er zelf tegenaan kijkt. Maar de pil zorgt in de eerste plaats ervoor dat er geen eisprong komt. Als dit toch gebeurt heeft het als back-up werking dat zaadcellen niet door het slijm van de baarmoedermond kunnen komen. En als allebei niet werken zorgt het ervoor dat de bevruchte eicel niet kan innestelen. Dan kom je bij de grote kwestie of er sprake is van leven bij de bevruchting of bij de innesteling, waar iedereen weer anders tegenaan kijkt. En hoe groot de kans in de praktijk is dat het daarop aankomt aangezien het de derde stap is van de pil. Maar ik voel me er zelf niet comfortabel bij (ook vanuit mijn geloofsovertuiging ) + ik neem liever geen kunstmatige hormonen in als het niet noodzakelijk is.