Laatste 10 weken afteltopic! Deel 5

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jolicoeur, 27 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.450
    4.626
    113
    Hè wat balen... :(
     
  2. AKOEKKOEK

    AKOEKKOEK Fanatiek lid

    16 feb 2016
    1.511
    1.053
    113
    Zierikzee
    Jammer dat het niet heeft doorgezet! Hopelijk heeft het wel wat gedaan!
     
  3. Ezeltjestrikje

    Ezeltjestrikje Actief lid

    14 jun 2018
    301
    254
    63
    Vrouw
    Ik hoop het! Van mij mag 'ie met 37 weken komen. Mijn lijf is echt op. Zit al weken thuis met bekkeninstabiliteit dus ben er langzaam wel klaar mee. Sorry voor mijn gezeur..
     
  4. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Hier heb je echt geluk mee! Ik loop bij de gyn en die begin met 38 weken al over strippen. En bij de laatste controle (ik heb 2 cm ontsluiting) zei ze dat volgende week als ik 3 cm heb ze de vliezen wil breken EN me dan ook direct in wil leiden met een hormoonpomp.
    En dan hebben we het over een op dit moment gezonde situatie. Geen aanleiding dus om te haasten. Mijn mond viel open van verbazing. Heb overal vriendelijk voor bedankt....:cry::rolleyes:
     
  5. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Wat jammer! Hopelijk heeft het toch wat gedaan...
     
  6. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Hier ook gerommeld gisteravond vlak voor het slapen, maar ook niet doorgezet helaas! Ik word ongeduldig hoor haha
     
  7. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.450
    4.626
    113
    Hier was ook met klem gewezen op álle risicoprotocollen waar we onder vielen, maar wij zijn van meet af aan gelukkig heul duidelijk geweest dat we daar niet aan gingen beginnen (take note er is dan ook geen enkele medische noodzaak noch aanleiding voor) en dat we ons ook met liefde uitschreven van de praktijk als ze dat niet konden verantwoorden. Wij hebben alle echo's en bloedonderzoeken gehad deze zwangerschap en daarnaast een referentiekader met een héleboel prima zwangerschappen en bevallingen dus risicoprotocollen m'n bips. Natuurlijk is er voor alles een backup plan want we zijn geen zorgweigeraars en nemen geen werkelijke risico's natuurlijk maar dan moet er ook wel écht wat aan de hand zijn. Wij zijn deze zwangerschap twee keer bij de vk geweest en dat was het. Eén keer daarvan duurde anderhalf uur, precies om dit alles goed vorm te geven. Heel blij mee.
     
    Apie1 vindt dit leuk.
  8. Dalysa

    Dalysa Fanatiek lid

    29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Wat bizar! Dat is toch niet normaal. Als je gewoon een gezonde zwangerschap hebt zou ik juist baby alle kans geven er zelf klaar voor te zijn. Waarom loop je bij de gyn ipv verloskundige? Wat goed dat je dat zelf hebt durven aangeven en dat je dat niet wilt.
     
  9. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Ik heb gedurende de zwangerschap t/m 34 weken regelmatig bloedverlies gehad. Daarom ben ik doorverwezen naar de gyn. Men is bang dat mogelijk de placenta loslaat tijdens de bevalling. Ik wil dus ook in het ziekenhuis bevallen. Maar het staat me zo tegen dat ze zich zo met de bevalling bemoeien voor er iets aan de hand is. Bij de bevalling van mijn oudste werd ik juist aan mijn lot overgelaten en werd op het einde alles uit de kast getrokken. In mijn ogen heeft hem dat bijna zijn leven gekost.
    Ik wil gewoon iemand die me begeleid en daarbij alle ruimte om binnen de grenzen van het veilige te doen wat ik prettig vind. In beweging blijven en niet op mijn rug in een bed aan kabels bijvoorbeeld. En neem dan maar de moeite om zo nu en dan met de doppler te luisteren ipv dat ze vanuit de gang op een computer kijken wat de draadjes vertellen...
     
  10. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Spannend dan hè! Nog even en we kunnen baby knuffelen ♡
     
  11. Dalysa

    Dalysa Fanatiek lid

    29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Ik ben het helemaal met je eens! Ik hoop zelf ook nog voor de inleiding natuurlijk te mogen bevallen. Vorige keer aan alle draden en infuus gehangen. Niet kunnen douchen of lopen/bewegen met weeën was echt niet leuk. Heb de monitor die ze in het hoofd van baby draaien vorige keer wel afgeslagen. Dat vond ik te ver gaan.
     
  12. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Ja logisch! Jammer dat ze het meteen zo medisch willen maken. Is er iemand aanwezig die het goed voor je op kan nemen als jij niet meer helemaal helder bent? Partner, moeder, doula etc.
     
  13. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Mijn man uiteraard. Alleen vindt hij het heel moeilijk in te schatten waarom artsen zulke dingen doen. Hij denkt dat ze in mijn en baby s belang handelen. Sommige dingen zal hij wel bewaken en me niet afvallen. Maar verder moet ik dus echt voor mezelf opkomen.
    Ik was juist aan deze gyn gekoppeld door mijn vorige nare ervaring. En zodat ik zelf inspraak zou hebben.
    Ik vroeg dus ook waarom ze zo gebrand zijn op hormonale inleiding. Ja dat was protocol zei ze. Toen ik vroeg waarom zei ze dat als de weeën na het breken van de vliezen niet in een uur op gang komen, hun ervaring is dat dat sowieso niet gebeurd.
    Ik vroeg hoe vaak ze 24 uur hadden afgewacht en of niet ieder lichaam anders reageerde. Ja dat dacht ze wel, maar aangezien er altijd direct wordt ingeleid zijn daar geen cijfers van.
    Ik vond het erg achterstevoren beredeneerd. Ik heb er zo' n hekel aan als ik zo als dom behandeld wordt.
    Ik bid dat het vanzelf start en dat de baby het zo lekker blijft doen. Want naast m'n instinctieve aversie tegen zo'n inleiding lijkt mij een opgewekte weeënstorm erg gevaarlijk voor een potentieël loslatende placenta
     
  14. Dalysa

    Dalysa Fanatiek lid

    29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Bij mij gaan ze volgende week ook vliezen breken en krijg maximaal 2 uur om te kijken of de bevalling vanzelf begint. Wist niet dat ik zou kunnen vragen langer het af te wachten.

    Iemand advies tegen kramp in kuit? Ben er gisterochtend door wakker geworden en was toen echt extreem pijnlijk. Sindsdien steeds zeurderig gevoel in mn kuit alsof het elk moment er weer in kan schieten. Kan er ook niet goed op lopen.
     
  15. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Ik heb er zelf geen last van, maar magnesiumpillen slikken schijnt wonderen te doen.

    @Apie1 super frustrerend inderdaad. Ik kan daar zelf ook helemaal niet tegen. Een van de verloskundigen bij het bureau waar ik zit praat altijd tegen me alsof ik een kind ben die niets weet, heb haar nu al niet gehad voor controle sinds 20 weken ofzo en ik hoop zo dat zij geen dienst heeft tijdens mijn bevalling.
     
  16. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Je kan magnesium olie proberen , gewoon de kuit insmeren.
     
  17. Dalysa

    Dalysa Fanatiek lid

    29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    @kimmaikel24 en @Roodborstje2 magnesium is het dus. Bedankt voor de tips! Hopelijk kan ik nog wat eraan doen voor de bevalling. Zou erg vervelend zijn tijdens de weeën ook nog krampen te krijgen in mn kuit :rolleyes:
     
    Roodborstje2 vindt dit leuk.
  18. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.599
    10.791
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ik breek even in over vliezen breken, bij mij is de bevalling begonnen met gebroken vliezen. Ik stond rond 8.30 uur op en verloor telkens kleine golfjes vruchtwater op advies verloskundige rustig afwachten. Rond 17 uur zijn mijn vliezen zelf gebroken (manlief kwam net thuis) tot die tijd geen enkele (voelbare) wee gehad, moest die avond wel vast op controle in het ziekenhuis want als het de andere ochtend 7.30uur niet gestart was dan moest ik ingeleid worden. Ik was die avond rond 22.30uur weer thuis en rond 23uur begonnen mijn weeen en om 3.56uur is onze dochter toen geboren.

    Misschien mocht ik 24 uur wachten omdat mijn vliezen uit zich zelf zijn gebroken dat weet ik niet. Maar misschien hebben jullie hier iets voor jullie gynaecoloog of verloskundige. Iedereen succes met de laatste loodjes ik hoop hier over een aantal weken ook mee te kunnen schrijven
     
  19. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Magnesium inderdaad. En daar mag je best veel van innemen. Zou het even navragen en zeker gaan innemen, want het ontspant ook je baarmoederspier. En ik heb begrepen dat het de ontsluiting kan bevorderen daardoor.
     
  20. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Dank je voor je reactie. Ik denk dat het inderdaad te maken heeft met al dan niet spontaan en het bezetten van een ziekenhuisbed. Komt goed. Als we straks nu maar allemaal met een gezond babytje mogen kroelen is alles goed toch?
     
    Miekje86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina