Laatste 10 weken afteltopic! Deel 5

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jolicoeur, 27 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babynummer2

    Babynummer2 Actief lid

    10 sep 2018
    468
    511
    93
    Vrouw
    Dit is ook het probleem bij ons.. Ik ben de eerste 20 weken heel erg ziek geweest, ik had niet eens de puf om te douchen laat staan seks. Daarna is het wel beter geworden maar nu word het weer zwaar met m'n buik en bekken.
    Niet dat ik in tussentijd veel zin heb gehad, dus is ook best sneu voor hem maarja de klap van de HG kwam als een mokerslag heb me weken rot gevoeld zowel lichamelijk als geestelijk.
    Nog een paar weken gelukkig en dan wil ik ook nooit meer zwanger raken, dan is het voorbij en kan ik eindelijk mijn lichaam weer claimen :D
     
    Noxe vindt dit leuk.
  2. Kimberley92

    Kimberley92 Fanatiek lid

    27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Nog even met de arts gepraat over de sectio en de weeën opwekkers.
    Het schijnt dat ik te ver bij mijn natuurlijk uitgerekende datum zat en dat daarom de weeën opwekkers niet zijn aangeslagen. Ze zegt waarschijnlijk had je tot zeker 41 weken doorgelopen en dat hadden we zo wie zo niet laten gebeuren door de diabetes. Dus hoe dan ook had het een sectio geworden.

    Ik ben net thuis en de kraamzorg komt zo opstarten.
     
    joepy, miniVosje, Mimus en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Zat je er te dichtbij of ver vanaf? Lijkt me dan te ver er vanaf? Wat apart dat het dan zo slecht aanslaat! Je zou denken hormonen zijn hormonen. He, wie had dat nou gedacht.
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  4. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Hier merk ik trouwens wel echt dat ik met een steeds zwaarder wordende baby in m'n buik rondloop. Heupen gaan steeds meer pijn doen, zorg voor m'n zoontje wordt steeds lastiger. Snorgebs word ik ook standaard wakker met rugpijn doordat vermoedelijk m'n buik zo in m'n banden hangt en eraan trekt als ik op m'n zij lig. M'n buik is niet zo groot, waardoor die niet echt goede ondersteuning van het matras krijgt als ik op m'n zij lig. Probeer geregeld met een viedingskussen te slapen, m'n 'piemel', maar dat is enorm warm en omdraaien met dat ding terwijl je je al als een walrus omdraait (kan moeilijk omdraaien doordat ik door de bekkenpijn m'n benen eigenlijk niet kan gebruiken om te draaien) is eigenlijk niet te doen. M'n vriend wordt steeds soort van gelanceerd als ik probeer te draaien.

    Seks is hier de laatste weken ook even wat improviseren door mijn bekkenpijn, maar gebeurt nog steeds wel. Ook ik vind het erg fijn om die genegenheid op te blijven zoeken. Het schiet er alleen nog weleens bij in omdat ik vroeger naar bed ga en vriend nog even wat tv kijkt of een spelletje op z'n iPad doet voor het slapen gaan ter ontspanning. Nou ja, we hebben dit allebei ook nodig :) helemaal prima.
     
  5. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Ik moet me rond half acht melden. En dan doen ze eerst half uurtje ctg scan. Als die weer goed is, dan beginnen ze idd eerst met vliezen breken. Zo nodig daarna weeënopwekkers. Infuus kan mobiel dus ik kan daar gewoon onder de douche en/of in bad als ik wil. Dat vind ik een heerlijk idee. Ik hoef dit keer niet persee op t bed te blijven dus.
     
    miniVosje, Annebeth, Mimus en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Suthern

    Suthern Actief lid

    21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Ik heb zo'n voedingskussen ook gebruikt tijdens mijn eerste zwangerschap, maar nu gebruik ik zo'n klein kussentje voor tussen mijn benen en een kleintje voor onder mijn buik. Dat scheelt echt heel veel in omdraaien in bed, zonder dat ik perse met gigantische rugpijn/buikpijn/bekkenpijn wakker wordt of van de hitte. Van die 2 euro kussens van de Ikea zijn dat. Misschien voor die laatste loodjes nog het proberen waard?
     
    Weereennieuwemama vindt dit leuk.
  7. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.434
    784
    113
    Inleiden geeft altijd meer kans op een kunstverlossing/keizersnede. Zelf ook een vacuüm verlossing gehad na een inleiding met 39+6

    https://www.umcg.nl/IDocuments/Inleiden_bevalling.pdf
     
  8. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.434
    784
    113
    Heb je ook een CTG die tegen water kan, anders kan je alsnog niet douchen.
     
  9. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Ze heeft me echt op t hart gedrukt dat ik onder de douche kan. Dus of ik een ctg krijg die tegen water kan of dat die af en toe uit mag. Geen idee.
     
  10. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Heb jullie weer gevonden ;)

    Vanmorgen nog ctg en echo gehad, omdat ik de kleine nauwelijks voel. Maar alles is in orde. Vrijdag strippoging. En morgen krijg ik te horen wanneer ik naar de gynaecoloog kan om een eventuele inleiding te bespreken, aangezien ik niet over de 41 weken wil.
     
    kellox, miniVosje en Babyvijf vinden dit leuk.
  11. Luipaard88

    Luipaard88 Bekend lid

    3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    @Babyvijf Wat een goed nieuws zeg! En wat je zegt misschien ben je morgen rond deze tijd wel aan het bevallen of lig je al met de baby in bed:)Wat een fijn vooruitzicht.

    @ seks, wat is dat???? Ik zie me vriend bijna niet En wanneer we elkaar zien kan ik niks goed doen lijkt wel.
    Ik doe zo gezegd te weinig (hij zegt dit als grapje maar het komt niet als grapje over, daarbij vind ik het na 1 keer al geen grapje meer. En als ik er wat van zeg dan is zijn antwoord ja ik zit goed in me rol he als ik dat zego_O)
    Ik slaap daarbij ook nog eens bij ons zoontje in bed. Eerst omdat het bed lekker lag nu meer omdat als ik naar bed ga ik wil slapen en niet nog eens 3 uur de tv aan wil hebben, wat meneer wel wilt.

    @inleiden, ik kies ook het liefst voor een zo natuurlijk mogelijke en onverwachte bevalling.
    Kan me in sommige situaties wel voorstellen dat je voor hulp kiest.
     
    miniVosje en Babyvijf vinden dit leuk.
  12. lautjuh85

    lautjuh85 Fanatiek lid

    19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    @Babyvijf toen ik bij mijn dochter ingeleid werd, lag ik in bad met de ctg om. Dus het kan wel. Er werd zelfs een echo in bad gemaakt :roflmao:
     
    kellox, Suthern en Babyvijf vinden dit leuk.
  13. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Das fijn om te horen. Ben echt een bad mens dus wil dat echt t liefste.
     
    lautjuh85 vindt dit leuk.
  14. Waterlelie81

    Waterlelie81 Fanatiek lid

    7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik meld me ook weer!

    Heel erg spannend @Babyvijf, hopelijk kan je ren beetje slapen vannacht. Ik zou gek worden van de zenuwen :D
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  15. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Wat een goed nieuws @Babyvijf!
    En ook super spannend:))
    Heel veel succes alvast en hopelijk mag de inleiding voorspoedig verlopen en kun je morgen lekker knuffelen!
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  16. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113

    Ik heb zwangerschapsonderbroeken besteld en dat scheelde echt. Die gaan over je hele buik heen en houden het boeltje een beetje bij elkaar zeg maar. Heb ze bij bonprix besteld en ook een paar hele leuke via Wish
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  17. Annebeth

    Annebeth Bekend lid

    11 sep 2015
    688
    449
    63
    Oeps denk het ook
    :oops:
    Dank je :)
     
    Kimmetjuh90 en Babyvijf vinden dit leuk.
  18. San195

    San195 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    2.267
    1.159
    113
    Vrouw
    Oh wat een goed nieuws @Babyvijf ! Komt het ineens heel dichtbij!
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  19. San195

    San195 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    2.267
    1.159
    113
    Vrouw
    Vandaag voor ‘t eerst een afspraak gehad bij de gynaecoloog. Ben overgedragen omdat ik vorige keer een keizersnede had gehad.
    Ze heeft me van alles uitgelegd over de bevalling hoe veel kans er ongeveer is van slagen voor vaginale bevalling etc. Kwamen uit op 54% van slagen dus ga het gewoon proberen!
    Ook hebben ze hem opgemeten en zit hij op de P99 lijn. :eek: Ik moet morgen dus een suikertest doen om uit te sluiten of ik geen zwangerschapssuiker heb. Mocht dit wel het geval zijn dan plannen ze een datum voor inleiden. Maar dit hoop ik niet omdat de kans van slagen dan kleiner is voor een vaginale bevalling en ik heel graag wil dat de bevalling dit keer zelf op gang komt en ik ‘t zelf kan gaan doen. Best spannend die uitslag! Verwacht overigens geen zwangerschapssuiker, maar goed je weet het nooit ...
    Hij word dan nu geschat op 3162 gram met 35 weken en dus de p99 lijn. Maar goed dat is een schatting. Je zag op de echo al een flinke bolle toet.:D
     
    kellox en Babyvijf vinden dit leuk.
  20. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ik heb er ook zo 1 maar zodra die wat strakker zit en dus wat ondersteuning biedt, knelt hij voor m'n gevoel m'n longen af en krijg ik het enorm benauwd. Heb dus zo'n onderbroekje met bui and in eenaat groter besteld en dat zit wel lekker, alleen ondersteunt u dus niet. Zorgt er hooguit voor day ik onder strakke rokken of jurkjes geen stringbandje in m'n vlees heb staan.
     
    Nuage en Babyvijf vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina