Laatste 10 weken afteltopic! Deel 5

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jolicoeur, 27 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suthern

Suthern Actief lid

21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Oh ik kan ook niet bij mijn dossier, maar ik hebb gewoon de vorige keer gevraagd of ze mijn grafieken van de groeiecho's kon printen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Dus die kreeg ik haha. Inclusief gemiddeldes.

kellox vindt dit leuk.
  2. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    O alsof ik mijn eigen verhaal lees :roflmao::roflmao::roflmao: inderdaad.

Het enige wat ik dan nog moet is de vluchttas klaar maken. Maar de 50 cent ligt al wel klaar :D:D:D voor de eventuele rolstoel.

Box komt pas in de woonkamer als het bed weggaat. Ik mag niet boven bevallen dus er komt beneden een bed te staan.

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik vind dat wel vroeg haha, maar heb het momenteel nog zo druk dat ik daar überhaupt geen tijd voor heb.
    Mocht ik tbm zijn zou ik waarschijnlijk ook al begonnen zijn met het e.e.a. wassen, maar komt nu wel in mijn verlof.

4. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Ja dar scheelt denk ik ook wel ja. Ik heb het of eigenlijk maak ik het me redelijk rustig.

5. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Lekker toch, gewoon doen wat goed voelt! Hier begint alles steeds een beetje meer vorm te krijgen. Afgelopen weekend laatste kleertjes en spulletjes gewassen zoals maxicosi en kinderwagen, vluchtkoffer her ingepakt. En bedje opgemaakt met een kleed erover.

Hoe gaan jullie dat doen met eventueel speentje steriliseren voor in de vluchtkoffer? Ik ga borstvoeding geven maar wilde voor de zekerheid toch nog wel een speentje meenemen. Steriliseren als de weeën beginnen? :)

6. AmyW

AmyW Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Die P waarden kende ik bij m’n dochter niet eens. Toevallig dat ik het, ivm een klein kindje, nu wel hoorde.
    En in dit topic gaat het veel over de P waardes maar is niet echt iets standaards hoor.
    En ze nemen idd gemiddelde geloof ik! Maar meten idd 3 dingen op. Buik been hoofd.

@nesteldrang ik moet de box en kinderwagen nog. En verder alles ongeveer wel klaar.
    Heb een uitgekookt speentje in een Ikea zakje in m’n vluchtkoffer... niet echt over nagedacht!

miniVosje en Mimus vinden dit leuk.
  7. Annebeth

Annebeth Bekend lid

11 sep 2015
    688
    449
    63
    Ik heb geen speentje mee, om zuigverwarring te voorkomen. Ik denk dat we na een week of 2 ermee beginnen. Tenzij het een heel onrustige meid is.

Ik denk dat je hem nu wel al kunt steriliseren? Wij hebben altijd kruitvat eigen merk zoeken, die hebben een dop erbij zodat het allemaal hygiënisch blijft.

Voor mensen die flesvoeding gaan geven kwam ik dit tegen op een babyshower:https://www.babypark.nl/philley-poederbus.html?color=850&gclid=Cj0KCQjwitPnBRCQARIsAA5n84kTjuTJtbHVAop5JZ4PkdxsnKBW7-F0CFOgFvf1j4u_FajnGpu0p1EaAjExEALw_wcB

Wat een uitvinding zeg! Wij maar schepjes tellen middenin de nacht. Niet meer nodig dus. Al hoop ik dat de borstvoeding dit keer gaat lukken

miniVosje en AmyW vinden dit leuk.
  8. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Bleh slecht nachtje achter de rug. Kon eerst niet in slaap komen, vaak wakker en alweer vroeg wakker.
    Heb ook steeds hoofdpijn, zo vervelend!
    Gelukkig komt mijn moeder vandaag, kan ze misschien wel even op ons zoontje passen en kan ik nog even liggen.

9. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Klopt daarvoor willen wij inprincipe ook geen speentje geven. Maar wil er toch een voor de zekerheid meenemen. Voor het geval dat. Bij ons zoontje vond ik de difrax speentjes het fijnste. Of nee hij vond die het fijnste haha, zijn mooi klein.

10. Annebeth

Annebeth Bekend lid

11 sep 2015
    688
    449
    63
    Same here. Hopelijk voel je je snel beter en kun je nog wat slapen. Moet mezelf ook echt dwingen om nog meer water te drinken met dit weer.

Ik breng zo mn dochter naar school, mijn man heeft avonddienst vanaf vanavond dus dan kan hij nu mooi nog wat slapen. Maar hij haalt haar op want ik moet ook echt zeker nog wat bijslapen vandaag. Morgen heb ik nog wat met 2 vrienden gepland dus alleen vandaag en donderdag kan ik nog goed mn rust pakken (dochter naar psz en gastouder) en dan begint vrijdag hopelijk de inleiding.

11. San195

San195 Fanatiek lid

28 mei 2018
    2.268
    1.159
    113
    Vrouw
    Lekker geslapen maar heel chagrijnig wakker geworden. Vandaag geen idee wat ik moet gaan doen met zoonlief. Zo lastig is dat.. Kan hem wel in de tuin zetten met speelgoed maar hij wil altijd dat ik mee speel en ben echt niet meer mobiel.
    Met de auto kan ik wel ergens heen, maar kan niet meer echt achter hem aan rennen of sjouwen ....

12. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Goedemorgen dames!
    Na een giede nacht rust, wakker gemaakt door mn allerliefste vriendinnetje, eigelijk mag ze niet meer op de slaapkamer komen, maar de deur beneden was open gegaan, en zij zag mogelijkheid om bij mij in bed te kruipen:roflmao::roflmao:
    Ik v i nd het te lief om dr weg te jagen, want eerlijk, ik vind t heerlijk om met dr te kroelen, want ik ben de enige waarbij ze dit toelaat:roflmao:
    Is echt mijn katje♡

Ik heb met mn benen op een kussen geslapen, ivm veel vocht vasthiuden, dat t zelfs mega pijn doet bij t lopen..
    Mocht gisteren ook nog met dochter naar de HAP, ze had 2 teken, en ik kreeg ze er zelf niet uit.. dus ze lag er wat later in, en ik kon amper staan van de pijn in mn benen en voeten van t vocht..
    De vrouw van de HAP zei oh jij hebt al een flinke buik, volgensmij hoef je niet lang meer he? Toen zei ik nog 4 weekjes ongeveer, en wenste me succes, is de 1e die zei dat ik een flinke buik heb:roflmao::roflmao:

Bijgevoegde bestanden:

13. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Dames kennen jullie die voedingbh’s al met voorgevormde cups en een zijvakje in de cups voor je pads? Hebben een bovenrandje onder én boven zodat alleen je tepel zichtbaar is. En verkopen zelfs bijpassende zoogcompressen in dezelfde kleur. Best mooie dingen! Alleen wel super prijzig 70 euro geloof ik. Welke gaan jullie gebruiken?

14. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Thanks!! Hopelijk jij ook, en idd goed je rust proberen te pakken waar kan als je vrijdag word ingeleid! X

@San195 ja dat is ook precies mijn “probleem” het moeten entertainen en geen kant op kunnen omdat je niet meer mobiel bent. Durf nergens heen want hij is gewoon sneller als mij op het moment en daarnaast zeer ondernemend. Heb echt het gevoel hem te kort te doen op het moment:(
    Maar ben daarom blij dat mijn moeder vandaag komt.
    Gisteren was mijn zusje er met haar zoontje van dezelfde leeftijd.
    Morgen proberen te overleven en dan is donderdag mijn man gelukkig weer thuis!

@Kimmetjuh90 fijn dat je zo goed hebt geslapen! En heerlijk toch lekker kroelen!
    Hier mogen ze ook niet meer op de kamer komen.

@Moppiepoppie hier gebruik ik de bh’s van Hotmilk, vind ze super fijn zitten en zien er ook nog eens mooi uit:)

15. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik bedacht me dat ik mn bed nog mkest verschonen, dus dan is t minder erg:rolleyes:
    En ik ben nog wel eens van; aaah kan wel even :oops:
    Heb de foto ook naar mn man gestuurd, en die moest er ook wel om lachen:roflmao:
    Omdat ie weet hoe stiekem ze is:roflmao::roflmao:

Mimus vindt dit leuk.
  16. AmyW

AmyW Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Hier een rot nacht! Sliep na 00:30 pas en vanaf 05:00 klaar wakker!
    Twijfel ook nog steeds over onze naam, en als ik daar eenmaal over ga malen.....

Die Philley heb ik! Heb er trouwens later wel wisselende verhalen over gelezen (hier op forum) haha. Maar heb ‘m in huis.

En ik heb ook difrax speentjes. Vind ik t mooiste ook, nu hopen dat baby2 deze ook fijn vindt. Maar ben geen fan van spenen, dochter heeft ‘m enkel en alleen in bed. Zo’n hekel aan kids die tot 3 jaar elke dag overal met speen lopen...:eek:

Mimus, miniVosje en Annebeth vinden dit leuk.
  17. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Die van mij is van Mammae @Mimus Ook mooier dan normaal met beugel en voorgevormde cups. Ff die van jou gluren.

Mimus vindt dit leuk.
  18. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Iemand verstand van kinderbijslag? Ben 26 juni uitgerekend maar loop meestal tot 42 wkn dus zou ook nog 5-10 juli kunnen worden. Heb ik dan gewoon pech als ik later beval dan 1 juli?

19. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Je krijgt t een kwartaal later, geloof oktober pas.
    Weet even niet of t weer een kwartaal later word als je na 1 juli bevalt.

20. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Je krijgt het een kwartaal later. Ook al zou je 26 juni bevallen. Je 1e kinderbijslag komt in oktober

Deel Deze Pagina