Laatste 10 weken afteltopic! Deel 5

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jolicoeur, 27 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San195

San195 Fanatiek lid

28 mei 2018
    2.268
    1.159
    113
    Vrouw
    Ah nee .. wat rot voor je om te horen. Het is inderdaad dan bijna wel zeker dat je gaat bevallen ...

Babynummer2 vindt dit leuk.
  2. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Soms moet je ook echt even jezelf verwennen anders maak je het echt te zwaar voor jezelf. Dus dan maar extra genieten van het eten!

Hoe werkt dat bij jou? Kun jij achteraf spuiten? Ik moest namelijk (en naar verwachting binnenkort weer) insuline vooraf spuiten. Heel irritant met vooraf bedenken hoeveel je gaat eten en wat je nodig hebt daarvoor.

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik snap dat aan de ene kant wel en aan de andere kant niet.
    Het is haar vakantie natuurlijk en bevallen lukt jou ook zonder haar in de buurt.
    Maar snap wel dat je het prettig vind als ze in de buurt is (voor de laatste loodjes en na de bevalling).
    Mijn moeder gaat voor 2 weken op vakantie als ik 36 weken ben, bij de vorige 2 ben ik bij 38 weken bevallen dus als de geschiedenis zich herhaalt redt ze het net wel/net niet. Ze zit daar steeds over te zeuren dat ik niet eerder mag bevallen dan dat zij terug is (hoop stiekem dat het wel gebeurd :roflmao:).

Wat mij overigens wel steekt is dat mijn schoonouders voor de 2e keer de verjaardag van mijn zoon missen, ze zijn met vakantie. Alleen dat zijn ze al 7 weken (met de caravan) en gepensioneerd dus zitten ook niet aan bepaalde vakanties/periodes vast.
    3 jaar geleden gingen ze 1 dag voor zijn verjaardag weg, ga dan een dag later:rolleyes:

4. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    @Babynummer2, daar zou ik ook echt van balen hoor! Best raar dat ze niet in de buurt wil zijn als jij gaat bevallen.

@Zonnebloem92, ook raar zeg!

Mijn schoonouders zijn afgelopen zondag teruggekomen van vakantie. Ik ging er sowieso niet vanuit zo vroeg te bevallen (37 weken toen), maar ben wel blij dat ze weer terug zijn. En zij zelf ook trouwens :)

Babynummer2 en AmyW vinden dit leuk.
  5. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Agossie, dat is op z’n zacht gezegd echt niet tof :(
    Knuff

6. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Ik moet idd achteraf spuiten. Dit omdat ik niet iedere keer hoef te spuiten. Mijn suikers schommelen dus nog veelste veel. Want soms zit ik gewoon mooi met suiker en de andere keer er helaas overheen. En gelukkig nog steeds maar 1 of 2 eenheden.

7. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Gaat zeker lukken haha

Bijgevoegde bestanden:

AmyW en Mamavanvier95 vinden dit leuk.
  8. Babynummer2

Babynummer2 Actief lid

10 sep 2018
    468
    511
    93
    Vrouw
    Vind het ook echt niet tof, ze zijn al onderweg en al bijna bij Antwerpen.. Ze zullen er morgen tegen de middag wel zijn ( moeten naar midden Spanje)

Ben vandaag al 3x naar de wc geweest, en elke keer van de buikkrampen... Ik hoop dat ze toch nog ff blijft zitten en anders heeft mijn man toch gelijk dat ze vannacht wordt geboren. Die heeft vanaf het begin gezegd wanneer jou moeder weg is wordt ze geboren, haha :roflmao:

9. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Ik vind het zo sneu voor je dat dit gebeurd. Echt bah.

Wie weet heeft je man gelijk. Tijd gaat het leren. Je kunt er niets meer aan doen helaas. Ze is vertrokken en de kleine wordt geboren in haar vakantie. Hoe hard dit misschien ook klinkt dat is het verlies van je moeder niet van jou. Ga jij je daar dan ook niet druk om maken. Je hebt genoeg dingen aan je hoofd lijkt mij.

Dikke knuffel meis

Annebeth en Babynummer2 vinden dit leuk.
  10. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Hier weer wat stofjes aan het knippen. Had een stofje gekocht om 2 shirts te maken 1 voor de baby en 1 voor mijn jongste. Is mijn oudste ook helemaal verliefd op die stof geworden. Met de mededeling mama die wil ik ook als shirt was de hint duidelijk. Nu even puzzelen met de mouwen. Maar de lijfjes zijn gelukt.

Bijgevoegde bestanden:

Kirzy vindt dit leuk.
  11. Babynummer2

Babynummer2 Actief lid

10 sep 2018
    468
    511
    93
    Vrouw
    Ja ik ga me er ook niet druk meer over maken, ga zo lekker even onder de douche.
    Dankjewel ❤️

Girly1985 en MaLuc vinden dit leuk.
  12. San195

San195 Fanatiek lid

28 mei 2018
    2.268
    1.159
    113
    Vrouw
    Inderdaad wat meer hier zeggen. Niet druk om proberen te maken. Ze is nu weg en veel kan je er niet meer aan doen. T enige wat nu rot voor haar is is dat ze de baby pas later ziet.
    Jij hebt meer aan je hoofd en vooral lekker met jezelf bezig zijn nu! Knuffel!

13. Babynummer2

Babynummer2 Actief lid

10 sep 2018
    468
    511
    93
    Vrouw
    Heb me net ff gedouched, gescrubd en geschoren voor het geval dat:p.
    Heb wel een rommelende buik en gaat ook steeds meer pijn doen, het zijn in ieder geval nog niet echt weeën denk ik. Ga zo nog maar even proberen te slapen voor het geval dat ze komt..

kellox, Annebeth en AmyW vinden dit leuk.
  14. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Hopelijk kun je een beetje slapen meis. Sterkte en succes voor het geval h ert toch doorzet

15. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Oh snap je helemaal @Babynummer2 echt not Done van je moeder. Maar zou me idd nu ook proberen te focussen op je eigen gezinnetje.

16. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.718
    1.761
    113
    Vrouw
    Zo eindelijk even tijd en puf voor mijn bevallingsverhaal :). Gisteren gingen we onze kleine voorstellen aan onze oudste zoon, die heel geinteresseerd is en graag wil helpen :thumup:. Maar de oudste was druk aan het spelen op ons bed en viel toen met zijn achterhoofd op het nachtkastje, bloedde als een rund. Dus wij hebben de eerste hulp als eerste familie-uitje alweer gehad :oops:. Ze hebben het wondje geplakt en alles gaat nu weer goed. Maar pff, onze jongste was toen nog geen 18 uur oud toen we weer in de auto naar hetzelfde zkh teruggingen.

Maar mijn verhaal:
    Het ging allemaal een beetje anders dan gepland (dat was woensdagavond ballon plaatsen en dan donderdagochtend in het ziekenhuis vliezen breken en inleiden).
    Ik ging woensdagavond naar het zkh voor het plaatsen van een ballonnetje om de ontsluiting te stimuleren. Ze voerden eerst een ctg uit en daarop waren al regelmatige weeen te zien, sommige moest ik ook echt wegpuffen. De gynaecoloog kwam langs om mijn ontsluiting te checken voordat ze de ballon gingen plaatsen, maar ik had op dat moment al 3 a 4 cm ontsluiting dus een ballon had geen zin meer.
    Ik mocht toen naar huis om te kijken of de weeen zouden doorzetten en dan zou ik die nacht waarschijnlijk thuis bevallen, en zo niet dan zou de bevalling alsnog worden ingeleid de volgende morgen. De weeen werden thuis wel wat heftiger dus de vk en kraamzorg gebeld, maar de weeen deden helaas niets voor de ontsluiting.
    Om middernacht heeft de vk de vliezen gebroken en direct werden de weeen een stuk heftiger.
    Maar doordat ons kindje in de baarmoeder gepoept had (hadden we al een beetje verwacht met deze termijn) werden we overgedragen aan het zkh. In het zkh aangekomen hebben ze een infuus geprikt voor eventueel toedienen van weeenopwekkers aangezien ik toen nog steeds maar 3 a 4 cm ontsluiting had.
    Maar al heel snel ging het vlug, heel erg vlug en was het infuus dus niet nodig. De weeen werden al heel snel onhoudbaar qua pijn. Ik heb een epiduraal gekregen, maar die haalde alleen bij een paar weeen de ergste randjes eraf. Wel kon ik tussen de weeen door beter ontspannen. Een half uur later kreeg ik al persweeen die ik moest wegpuffen want had op dat moment nog maar 7 cm ontsluiting. Na nog een kwartier zat ik op 9 cm en mocht ik mee gaan persen. Kindje was er bij de eerste perswee die volgde... De gynaecoloog schrok ervan en kon het kindje nog maar net opvangen :D. Mijn oudste zoon heb ik overigens ook zo’n beetje gelanceerd tijdens zijn geboorte :roflmao:.

In totaal heeft deze bevalling een krappe 3 uur vanaf het breken van de vliezen... :$

kellox, Zonnebloem92, Lizra en 11 anderen vinden dit leuk.
  17. Annebeth

Annebeth Bekend lid

11 sep 2015
    688
    449
    63
    Oooh jaloers. Wij hebben sinds een week of 2 doucheproblemen (lagere druk, wegvallen warm water). Het leek even beter te gaan maar nu is het echt erg. Ja 3 minuten chili douchen als ik geluk heb. We laten in de kraamweek dan toch maar iemand komen want ik wil wel kunnen douchen. Kijk nu echt uit naar de douche in het ziekenhuis, lol.

Wat onwijs naar van je moeder zeg. Had je het er laatst ook niet over? Dat ze ook helemaal het probleem er niet van in zag? Dat is nog wel het ergste lijkt me.

@AmyW Yup hier ook pijnlijke borsten, gaat sinds een paar dagen weer wat beter. Maar heb niet zo netjes antenaal kunnen kolven wat ik van plan was. Vanwege dat beurse gevoel

18. Annebeth

Annebeth Bekend lid

11 sep 2015
    688
    449
    63
    #1018 Annebeth, 7 jun 2019
    Laatst bewerkt: 7 jun 2019
    Oh @Noxe zie nu pas je berichtje ik ga gauw even lezen

Edit: wat een pech van je oudste en van de timing zeg! Inderdaad niet hoe je je eerste familie uitje voor je ziet. Mijn dochter heeft een half jaar terug iets soortgelijks gehad na vallen in de badkamer tegen een randje. Ook geplakt, ze had wel nog wat laat met slapen omdat ze er dan op lag. Valt dat mee bij hem? Ik vond het ook erg schrikken.

Al met al een vlotte bevalling zeg! Als je bekijkt vanaf het breken van de vliezen dan. Ben je er een beetje zonder kleerscheuren uitgekomen? En hoe doet je zoontje het? Vast goed :cool:
    Ging het proces bij je eerste ook zo vlot?

19. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Hahaha wow wat heftig, gelanceerd nog wel! Go momma! :p

He, mocht je persen met 9 cm? Klinkt voor mij heel vreemd.

Wat sneu voor je zoontje dat ie z'n hoofd zo stootte zeg. Hoe vindt hij de baby?

20. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Gisteren heeft mijn zoon de 2 namen van de baby aan de familie verteld. Hij zei ze alleen Andersom haha. Dus 2e naam eerst. We hoorden van de opvang dat hij de naam al aan een vriendinnetje had verteld en dat hoorde de leidster dus ook en m'n vriend heeft zich versproken bij z'n vader, dus besloten om ouders, schoonouders en broer en schoonzus de naam maar snel te vertellen. Vind het anders niet leuk dat mensen die verder van ons af staan de naam al eerder weten dan zij. Niet dat het een big deal is, maar tja, toch.

Lekker friet zag ik voorbij komen! Ik ben in een week 3 kg aangekomen dus ik probeer een beetje rustig aan te doen. Vanwege een kleine babe ook vooral echt goed gezonde keuzes maken (sowieso belangrijk natuurlijk, maar 1e deel vd zwangerschap door vermoeidheid en misselijkheid niet gelukt).

Morgen nog wel een dagje vreten want dan vier ik m'n verjaardag. Ik doe het lekker klein met koffie en gebak en daarna borrelen, iedereen mag om 6 uur weer opzouten :) heb expliciet de van-tot tijdens genoemd. Eerlijk is eerlijk: anders trek ik het ook gewoon niet en ga nu zeker niet (meer) over m'n grenzen heen. Heb alleen (schoon) ouders en broer en vrouw uitgenodigd. Prima zo.

San195 en Waterlelie81 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina