Laatste 10 weken afteltopic! Deel 5

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jolicoeur, 27 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Bouillon (opkikker) heeft mij erg geholpen tegen lage bloeddruk

2. Elianora

Elianora Actief lid

31 jul 2017
    340
    308
    63
    Vrouw
    @Girly1985 klinkt echt niet fijn, die lage bloeddruk! Jammer dat je niet meer kan werken, maar jouw gezondheid en kindje gaan nu echt voor! Probeer goed je rust te pakken. Ik hoop dat het snel bijtrekt.

Hier heb ik deze nacht echt slecht geslapen. Kon niet in slaap komen, pijn bij het draaien en deze ochtend echt brak, maar moest er toch echt uit voor een bezoekje aan de tandarts. Jammer genoeg toch een gaatje die ze nog wil vullen voor de bevalling, hah!

Daarnet even aan de poets, net gekookt en nu ff op de bank. Deze avond nog een etentje met collega's, dus wil nu even rusten.

3. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Net bij de vlk geweest en op mijn verzoek doorverwezen naar de gynaecoloog. Kind gaat richting 9 pond waar ik al bang voor was. Wil graag ingeleid worden. Ben benieuwd of de gyn hieraan mee wil werken.

AmyW en Trassi vinden dit leuk.
  4. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Succes!!

5. Suthern

Suthern Actief lid

21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Sjemig, 9 pond! Ik snap dat je ingeleid wil worden. Hoe zwaar waren die andere 2 bij geboorte?

6. Suthern

Suthern Actief lid

21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    @Girly1985 pff dat klinkt echt beroerd. Ik 'hoop' dat het niet alleen lage bloeddruk is, maar ook een virusje en dat je je toch iets beter gaat voelen..

7. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Ook bijna 9 pond

8. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Beterschap @Girly1985 klinkt niet fijn maar nu even aan jezelf denken

Men @lautjuh85 dat is niet niks zeg 9 pond. Nou toch mooi termijn voor de baby om nu te komen? Liep je met de anderen ook over? Had ze niet gekeken of je evt al wat ontsluiting hebt?

9. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.532
    864
    113
    Wat raar dat ze daar niet eerder alert op waren na je eerste kids. 9 pond is toch overal echt wel de grens waarbij er eerder ingeleid wordt.

10. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Er is nu 3x gekeken naar ontsluiting maar is niet noemenswaardig. Ze kan met 1 vinger naar binnen dus strippen lukt nog niet. Baby ligt wel vast maar nog hoog in het bekken. Ze kan hem er zo uit wippen. Voorlopig komt hij nog niet uit zichzelf. Ze begreep mijn verzoek volkomen maar het is aan de gyn wat die ermee gaat doen. Mijn oudste kwam zelf met 39 week 4440gram en dochter ingeleid met 39+6 ivm zwangerschapssuiker en woog 4490 gram. Nu geen zwangerschapssuiker maar wel een groot kind :roflmao: Moet er wel bij zeggen dat deze baby een andere papa heeft, maar blijkbaar krijg ik alleen maar zware poemels haha

kellox vindt dit leuk.
  11. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Heb groeiecho’s gehad hoor. P88,3 zat ie op. Nu aan de buitenkant te voelen lijkt het 8,5 á 9 pond. Misschien valt het mee. Maar ik wil graag gesprek met gyn en ik hoop dat dat deze week nog lukt

12. San195

San195 Fanatiek lid

28 mei 2018
    2.268
    1.159
    113
    Vrouw
    Oh gut ... ik hou m’n hart vast. Die van mij zit op p99... morgen weer een groeiecho.
    Hopelijk willen ze je inleiden!

lautjuh85 vindt dit leuk.
  13. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Dank jullie wel. Ik houd helaas tot nu toe niets binnen. Hopelijk nu een beschuitje wel. Maar boullion spuug ik uit.
    Morgen weer de gyn gelukkig.

14. San195

San195 Fanatiek lid

28 mei 2018
    2.268
    1.159
    113
    Vrouw
    Wat onwijs vervelend .... kijk goed uit dat je niet uitdroogt!
    Misschien heb je een griep onder de leden?

15. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Ergens hoop ik ook echt dat dit lage bloeddruk is met een griepje. Maar denk dat dit alles te maken heeft met de bloeddruk

16. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Wat vervelend!! En ook goed je temperatuur in de gaten houden. Veel sterkte!!

17. Babynummer2

Babynummer2 Actief lid

10 sep 2018
    468
    511
    93
    Vrouw
    Ohh wat naar! Beterschap!

Wie wil mijn vriend hebben? Heeft mij de hele nacht wakker gehouden en nu.. Slaapt ie gewoon weer.. Hij is verkouden en gaat bijna dood :confused:
    Ik ga maar een grote bak ijs maken als troost.. :(

Mamamijn en AmyW vinden dit leuk.
  18. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    :cry: Ik heb daarom mijn vent al weken geleden verbannen naar het logeerbed op zolder:D:D en anders is het nog ik wakker jij wakker:evil:

19. Annebeth

Annebeth Bekend lid

11 sep 2015
    688
    449
    63
    #1239 Annebeth, 11 jun 2019
    Laatst bewerkt: 11 jun 2019
    Hoi iedereen. Helaas, ballonnetje 3 heeft ook weinig effect gehad. Er was nu wel een vingertopje ontsluiting maar ze willen minstens het dubbele en dat de baby in het bekken ligt is gezien mijn situatie ook een vereiste. Ook dat was niet gebeurd. Langer wachten maakt de kans op een bevalling langs de natuurlijke weg alleen maar kleiner omdat zij natuurlijk alleen maar groter wordt. En inleiden willen ze echt niet doen met mijn uitgangspositie en achtergrond van de vorige bevalling (blijven steken op 4 cm ook waarschijnlijk doordat het kindje te groot was voor mijn bekken).
    Ze zei ook dat inleiden na een keizersnee in de voorgeschiedenis steeds minder gedaan wordt. Gezien alle haken en ogen. Wij hebben daarom gekozen voor de weg met het minste risico voor de baby: opnieuw een keizersnede.

Nadeel was dat vandaag al helemaal vol was en het wordt morgen maar omdat ik zeg maar niet gepland ben op de OK kunnen ze morgen pas zeggen wanneer er plek is. Dus we hikken er wel een beetje tegenaan. Gelukkig krijg ik zo een inslapertje en mn dochter was hier net. Superfijn.

Ik sta inmiddels echt achter de beslissing. En ik heb ook echt een soort berusting van: het komt goed en morgen is ze er.

Ik moet zeggen, ik kijk er echt naar uit wel. Ik vind het wel wat eng en ik hoop op goed herstel maar vorige keer was ik onder volledige narcose en nu kan ik er bij zijn. Dat vind ik heel fijn.

En waar ik ook heel blij mee ben: we hebben zorgverlof kunnen regelen voor mijn man. Vorige keer kreeg ik last van een postnatale depressie. Wat daar sterk aan bijdroeg was de.abrupte vroege overgang van samen de kraamtijd naar fulltime werk van mijn man waarin ik mezelf overvraagd heb. Dat zag ik nu weer op de loer liggen, wederom herstellende van de operatie maar dan met een extra kindje erbij.

Nu hebben we het zo geregeld dat hij de komende 2 weken niet hoeft te werken door de combi normaal papaverlof en zorgverlof, daarna 1 a 2 dagen korte dienst werken zodat ik alvast een beetje vertrouwen kan opdoen en daarna heeft hij 2 weken vakantie. Dat is zo'n pak van mn hart. Toen ik ziek thuis zat met HG en er niks uit mijn handen kwam waren ze heel star mbt zorgverlof maar nu dus gelukkig niet meer.

Trassi, Mamamijn, kellox en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Annebeth

Annebeth Bekend lid

11 sep 2015
    688
    449
    63
    #1240 Annebeth, 11 jun 2019
    Laatst bewerkt: 11 jun 2019
    @lautjuh85 ik hoop dat ze mee willen werken. Klinkt een beetje als mijn situatie met (qua gewicht met 40 weken, en qua indaling/ontsluiting). Hier werken ze met dat gewicht zeker mee aan inleiden. Had je de vorige keer complicaties door het hoge gewicht? Dan zou je dat ook nog aan kunnen voeren.

@San195 ik ga voor je duimen dat de groeiecho meevalt meid!

@Girly1985 beterschap. Dat klinkt naar zeg. Vooral zo in het derde trimester :s

Deel Deze Pagina