Tegenwoordig heb je heel veel die het laten maken, van die mensen die het dan op insta bijv aanbieden. Zo heb ik nog een Boxkleed op maat laten maken en was helemaal niet duur
Hier snel een gevoelige buik, huid. Soms schuur ik langs de tafel ofzo, of mijn zoon rijdt zachtjes met een autootje over mijn buik en dat doet gewoon zeer.
Thanks dat is wel een idee. Heb wel een mandje en hoes voor aankleedkussen laten maken. Maar was best prijzig. Heb jij een tip waar jij het hebt laten maken?
Géén idee wat betreft die dekentjes. Ik had/heb gewoon een katoenen deken met een gehaakte voor in de wieg en in de maxicosi/wandelwagen een fleecedekentje. Maar ik heb allemaal baby's van mei-sept geboren, dus niet die winterpakketten nodig gehad. -- Jullie herkennen vast wel zeurderige pijn onderin de rug en de benen of niet? Echt zó naar. Samen met lichte buikkrampen. Soms heb ik haast het idee door mijn benen te zakken. En dit heb ik dus ook normaal als ik ongesteld wordt (met enorme krampen), waarbij ik dan echt aan de pijnstilling moet om te functioneren. En nu mag dat niet, bah bah. Ik hoop maar dat het wat doet en dat het verweking is ofzo, maar ik word er zo moe van... Al een week heb ik dit bijna dagelijks.
Oooh haha ik snap je @kellox maar ik heb het uiteindelijk zelf gedaan allemaal, manlief kwam er niet aan te pas. De gyn heeft inderdaad even gekeken. Man man an wat doet dat fathermakking pijn! "Ik voel z'n hoofdje!", terwijl die vingers maar alle kanten op bleven draaien door m'n baarmoedermond. Ja, shut up, Dat Wil ik helemaal niet weten. Brrr naar idee. Maar goed, baarmoedermond had al 2-3 cm ontsluiting en was al verstreken zei de gyn. Kan me haast niet voorstellen dat Hij bedoelde dat het HELEMAAL verstreken was though. Maar goed, ik hoef dus niet geprimed te worden, geen ballonnetje of tablet, mag me 'gewoon' melden donderdag om freaking 7 uur (gaaaaap) en dan gaan we de vliezen breken. Ik heb bedongen dat ze me 2 uur de kans zouden geven om. M'n lijf zelf weeën te laten opwekken. Wou eigenlijk 3 uur maar de bevalling moet natuurlijk wel binnen kantooruren gebeuren zo zei bij letterlijk, dus deden we beiden een consessies en werd het 2 uur Whaha. Verder mijn gedetailleerde beval plan besproken met al mijn eisen (haha, voor ik wist dat het een inleiding zou worden), en verrassend genoeg ging hij met vrijwel alles akkoord, dat hij daar ook wel voor was (mits er geen medische noodzaak is natuurlijk; zo moet ik gewoon keihard doorpersen en risico lopen op finaal uitscheuren als de babe het moeilijk heeft en kunnen ze niet wachten omdat madam geen scheurtje wil ). Nou dames, ik ga m'n bedje maar opzoeken. Nog even kolven in bed naast de cosleeper die net is opgezet. Overigens echt schandalig: we huren een cosleeper van Bednest Official. Krijgen we er gewoon 1 geleverd met een soort enorme scheur in het hout aan de binnenkant, waardoor er een scherpe richel van zo'n 10 cm. Is ontstaan aan het voeteneind. Heb dus gevraagd of ze morgen een nieuw wiegdeel kunnen leveren. Welke malloot verhuurt dit nou joh. Echt te erg.
Mijne is gemaakt door Made with joy. Weet niet of je insta hebt maar als je zoekt op kinderwagen deken of wiegdeken etc vind je genoeg van dit soort pagina`s. En regelmatig gooien ze er wel een actie tegen aan. Had de mijne ook met 10% korting
Wie is er al bevallen van een jongen èn een meisje? Ze zeggen dat jongetjes langer blijven zitten. Zou dit waar zijn of fabel?
@Weereennieuwemama dat had ik ook niet gepikt van die co sleeper, idd vragen om een nieuwe! Wel fijn dat je al zover ontsluiting hebt voor de inleiding
@Weereennieuwemama ben nu wel razend benieuwd naar jouw eisen in je bevalplan! Zijn er verder mensen met bepaalde wensen? Ik eigenlijk geen bijzonder bevalplan en niks op papier.
Ok. Hopelijk was het ook voor jou nuttig. Niet alles was even boeiend natuurlijk en een aantal dingen wist ik al maar ook een aantal dingen niet. Vooral het leren prikken. Dus ik was blij dat ik gegaan was. Hopelijk jij ook.
@Weereennieuwemama Nee ik zou dat ook absoluut niet gepikt hebben van de co sleeper. Schandalig. Fijn dat de gyn in de meeste gevallen meegaat in je bevalplan. Ook dat ze gelijk kunnen beginnen met breken van de vliezen.
Nee ik heb eigenlijk niet zo heel veel eisen op papier staan. Maar wel bv dat de vader de navelstreng doorknipt. Dat ik graag een aantal foto s van tijdens de bevalling wil maar niet van de onderkant. Dat die kleine gelijk op mijn buik na de bevalling en dat ik niets wil weten of horen over de placenta. Verder niet zo heel veel bijzonders (nog).
Ik heb er bv op gezet dat ze mn et de uitdrijving geduld moeten hebben, dat al het wit wordt even stoppen. Zelf baby aanpakken, geen mutsje eerst, uitklappen, bij sectio bij mij op de borst, allen bv, dat ik colostrum bij me heb, 2 uur de tijd gunnen voor spontane weeën etc.
Denk dat het vrij bijzonder is dat wij ervoor kiezen om met z'n tweetjes te bevallen en dat de VK in het beste geval beneden mag blijven en zichzelf van een bak koffie mag voorzien? Als ze al op tijd is, heb een historie van snel bevallen.
Tot wanneer rijden jullie eigenlijk in de auto? Ik rijd nu nog elke dag in de auto en wil dit eigenlijk gewoon blijven doen tot ik ga bevallen. Is dat verantwoord?