Ik zie geen foto Kreeftje89, ben benieuwd!! Edit: Oooh nu zie ik ze wel! Erg mooi Kreeftje... heerlijk hoor!! Hier ook het kamertje zo goed als klaar.. alleen nog gordijntjes ophangen. Heb zojuist het hele kamertje (kleertjes/dekens etc) leeg gehaald.. en ga vanaf morgen alles wassen en strijken wat gewassen kan worden!! Dan het kamertje nog eens helemaal uitsoppen en als de kleertjes klaar zijn terug de kast/commode in met in de kastjes en lades geurbuiltjes van zwitsal. Ook alle beddegoed en dekens gaan de kast in.. dan kan ik rond week 38 alles naar de zwitsalruikend gebruiken en t bedje opmaken... zucht..zwijmel...smelt. Als het goed is komt eind van de week de kinderwagen binnen dan ga ik die ook klaar zetten en de vlucht/luiertas er in Dus duidelijk enoorrrrrme nesteldrang hier... Ik kan doordat meneer dwars ligt in stuit toch niet lang liggen want dan doen mn ribben zo'n zeer.. kan ik beter wat doen he! Zodra ik kan zal ik eens een foto maken van alles! Fijne zondag meiden! XXX Joyce
@pharilla Hier lag ons mannetje ook nog in stuit en dan weer dwars na mijn idee is hij nu anders gedraaid want krijg de schoppen nu richting me ribben hoor het dinsdag dan moet ik weer op controle ik kreeg daar voor steeds pijnlijke trappen naar me blaas niet fijn. Die switsal moet ook nog even halen Heb geur zakjes van gewoon robijn zelf die vind ik toch wat lekkerder ruiken. hele kamer van ons zoontje ruikt er ook na hangen 2 zakjes in zijn kast Ben erg benieuwd de andere kamertjes, heb bij mij foto nog even link gedaan staand er meer foto's en groter
Onze babykamer is nog laaaaang niet af We zijn tussendoor ook de badkamer nog aan het verbouwen. Ik heb ook geen nesteldrang of wat dan ook, dus kamertje komt vanzelf wel. Morgen intake van de kraamzorg! Wie heeft deze al gehad en kan zeggen wat mij ongeveer te wachten staat?
Intake hier al gehad.. ze luisteren gewoon naar jou wensen en hoe de zwangerschap verloopt... eventuele eerdere bevallingen/ervaringen. Ze bespreken waar je recht op hebt (aantal uren) en wat je zelf wilt. (bij ons probeerde ze meer uren te regelen, maar willen we echt niet.) Voor ons is dat het minimale 8 dagen 3 uurtjes per dag... meer is niet nodig. Ze kijken wat je gedaan wilt worden met betrekking tot schoonmaak en of je daar de benodigheden voor hebt.. Of je bed hoog genoeg is of dat je klossen er onder moet zetten (gratis te huur/leen bij thuiszorg) Gesprekje duurde bij ons zo'n 30-45 minuten. Stelde niet heel veel voor eigenlijk, gewoon duidelijk aangeven wat jou/jullie wensen zijn! XXX Joyce
Bedankt voor je toelichting!! Hoe heb jij ingeschat dat jullie niet meer uurtjes wilden dan? En waarom probeerde zij er dan uurtjes bij aan te regelen, wat vreemd...?
tja hoe meer uren voor hun hoe beter natuurlijk.. maar krijg hier mijn moeder de eerste week ook vaak over de vloer die t schoonmaken overneemt dus is t niet nodig. We hebben de minimale 3 uur per dag genomen daarvoor.. alleen moeder en kind verzorging noemde ze het. Dat was prima. Indien ik aan het begin toch meer uren wil kan ik dat aangeven, dus je staat redelijk vrij er in, ligt ook aan hoe alles verloopt natuurlijk. Dus staat redelijk open, maar als alles goed gaat dan is de minimale aantal uren voldoende Was best een relaxed gesprekje hoor.. waren eigenlijk zo klaar. Wij gaven ook duidelijk aan wat we willen dan ben je snel klaar. XXX Joyce
Kreeftje wat mooi zeg! Pharilla jullie ventje ook nog steeds stuit pfff. Hier ligt ze dwars met alles voor zich.
Nou....!! As we speak is hij zich ietwat aan t draaien.. we probeerden hem naar beneden te lokken en volgens mij is zn hoofd in ieder geval iets naar beneden gedraaid! Woehooeee Hopelijk draait ie zich nu. Ook opeens natte plekken in mn bh! Ben ik stiekum heel blij mee, wil graag borstvoeding geven maar is afwachten omdat ik 18 jaar terug een borstverkleining heb gehad (borstbesparend, dus zou moeten kunnen.. maar je weet nooit) Dus er veranderd wat.. maar laatst draaide hij ook wat.. volgende ochtend lag ie weer boven hihi... we gaan t zien.. eigenwijze stuitliggertjes! Oh Nederland door.. leuk hoor!! op naar de kwartfinales. XXX Joyce
Hij luisterd hahah wat goed. Hier nog niet hoor. Bij Seyhan lekte ik vanaf 5 maanden. Nu op vakantie 1 keer , als ik aan mijn borsten kom,komt er wel wat uit. Maar nog geen lek vlekken in kleren
Hihi ik zie nu beelden van een lolly voor je 'ahum' waarmee je je baby probeert om te kopen... Ons bed kan niet op klossen dus we leggen er wel een extra matras op. Moet maar zo, hij is al aardig hoog dus denk dat we er dan wel zijn. Gesprekje stelde idd niets voor. Geloof dat we iets van 40 uur krijgen? Ze zou nog doorgeven wat precies het aantal uren was, zal er eens achteraan bellen. Vind wat uitleg wel prettig hoor! Het is onze eerste dus heb eigenlijk geen flauw idee wat ik allemaal moet doen.
Dag dames Ik ben zo iemand die vooral mee leest en weinig post, maar zou nu graag even een vraagje stellen. En lijkt me handig dat te doen bij mama's die ongeveer even ver zijn. Ik ben vandaag exact 34 weken zwanger en voelde de laatste weken mijn zoontje zijn voetjes altijd aan de rechter zijkant. Maar sinds vandaag voelt het echt helemaal anders. Toen ik gisteren in bed lag begon hij opeens precies heel erg te protesteren en ik voelde heel wat heen en weer gestomp. Vandaag voel ik hem al heel de dag net onder mijn borsten, mooi tussenin. Het is niet echt geschop dat ik voel maar eerder beweging. Nu zit ik met de schrik dat hij gedraaid is Het is nog 3 weken tot mijn volgende afspraak helaas. Kunnen jullie me geruststellen? Of ga ik geduld moeten hebben?
Hihi ook al zo'n levendige fantasie? Hij lijkt wel iets te zijn gedraaid! In ieder geval niet meer vol mn zn hoofd tegen mn rib aan. Ja uitleg is zeker fijn! Daarom gaan wij ook met kraamhulp aan de gang. Anders hadden we zonder gedaan (heb veel hulp rondom) maar de eerste uitleg van een ervaren kraamhulp is zeker fijn bij onze eerste! Klossen moeten wij ook nog maar zien of t past hoor.. zijn geen echte poten zeg maar.. maar meer 2 planken die bij elkaar komen, dus een hoek. Maar het lenen van die dingen is gratis dus ik bestel ze gewoon en probeer het uit. Past t niet gaat mn man kratjes halen bij de supermarkt.. altijd een oplossing Merk hier nu echt dat t zwaarder word.. krijg van t fietsen last van mn buik.. dus geen pretje meer... liggen/slapen is hel, na een paar uur zit de zenuw in mn rug klem dus moet ik er uit... blegh Ook zitten (vooral achter pc ofzo) geeft nare druk op mn ribben van baarmoeder. En weer snel moe en 's ochtends misselijk als ik te snel opsta en aan de gang ga .. maar ach, t hoort erbij he.. mag niet klagen met zo'n mooi manneke in mn buik! Heb zojuist een fles nieuwe robijn zwitsal wasmiddel gekocht en daarmee de kleertjes gewassen met scheutje azijn als wasverzachter. hmmmmmm ruikt lekker!!!! Oh en ik groei snel opeens! althans mn buik hihi... Fijne dag dames.. ik ga nog een stukje strijken. (tis meer dan gedacht! ) XXX Joyce
Veel gerommel in je buik van de kleine hoeft per saldo niet altijd te betekenen dat de kleine aan het draaien is. Ik dacht ook altijd dat de kleine continue aan het draaien is maar elke keer bij de echo ligt hij gewoon met zijn hoofdje naar beneden. De bewegingen in mijn rechterzij heb ik ook vooral als ik op mijn rechterzij lig. Voor bewijs zal je toch tot je echo moeten wachten. Kan er anders niets anders van maken. Hier ook robijn Zwitsal gekocht en vandaag mee gewassen hmmmm heerlijk die geur. Wil alleen nog van die geurbuiltjes voor in de kast van Zwitsal. Hier ook af en toe geen houding weten aan te nemen. Vannacht al wakker geworden met maagzuur dus hop eruit en een slokje gaviscon. Over de kraamhulp ben ik nog niet uit van hoe en wat. Maar ik zit te denken aan 3 uurtjes per dag en mocht het meer nodig zijn dan kan ik dat later ook nog wel aangeven. Volgende week bellen ze voor een intake gesprek.
Hier ook de Robijn Zwitsal wasverzachter en wasmiddel in huis, mmmm! Verder is babykamer zo goed als klaar, zó leuk! Het wordt er zo concreet van. Alleen nog op zoek naar kledingkast die weinig ruimte in beslag neemt. Liefst, hoog en smal én ondiep... Tips!?
Nou ik heb dan ook eindelijk de intake op de agenda staan hoor! ( wel zelf moeten bellen, maar ach) Verder heb ik een paar daagjes in het ziekenhuis gelegen omdat mijn diabetes ineens helemaal van het padje was Met de baby gaat het goed, maar ze is uhm bovengemiddeld druk ( tja, dat wist ik zelf ook al) Dus ik heb al kennis mogen maken met het personeel en de afdeling waar ik over ongeveer 8 weekjes weer ben, en ik kan niet anders zeggen, de verzorging was goed! Ik heb bijna wekelijks nu controle, en mijn baby heeft tot week 28 met haar hoofd naar beneden gelegen, en nu ligt ze dagelijks anders. Hier ook ( natuurlijk) Zwitsal wasmiddel en wasverzachter in huis
Ik moet ook nog steeds kijken voor die robijn vergeet het steeds Hier lag ons mannetje ook steeds dwars en stuit uit eindelijk voelde ik dat hij gedraaid was dinsdag naar de vk geweest en hij lag met ze hoofdje idd naar beneden en rugje links precies zoals ik zelf voelde en vermoede dus was heel blij hopelijk blijft hij nou zo liggen ben 32 weken ze kunnen volgens mij tot 36 weken draaien bij de 2e zelfs tot 38 weken hoorde ik.
Nou hoop dat ze dat gaat doen. Ze ligt nu constant met hoofd en rug onder mijn ribben te wroeten. En dan nog lekker een elleboog erbij
hihi ja fijn he die ribkoppers... hopelijk volgende week vrijdag dat ie gedraaid is bij de echo! Hier robijn zwitsal gebruikt.. valt dat tegen zeg.. Droge was is de geur weg, nat vind ik het zelfs wat stinken.. manlief al helemaal. Dus die komt hier niet meer in huis. Gewoon lekker de echte zwitsal geurbuiltjes in de kast! Kinderwagen vandaag binnen gekomen.. (2e hands) ff alles in de was gezet, van t weekend zal manlief banden oppompen en dergelijke dan is dat ook klaar. Mooie luiertas erbij gekocht via babydump (love babydump!!) dus die is ook compleet. Nou alleen nog gordijntjes op t kamertje en een berg strijken, vluchttas/luiertas inpakken en klaaaaaaaaaaar. XXX Joyce