Laatste 10 weken afteltopic eind augustus/begin september!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pharilla, 23 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Pharilla spannend heh.
    Nu komt het echt allemaal dichtbij!!

Hier nu uiteindelijk uit de naam en het word een heeeeeeeeeeeeele andere.
    Eentje die ik al vanaf mijn 18e mooi vind maar door negatieve reactie ( niet in onze topics) dacht van laat maar.
    Totdat ik gisteren met mijn moeder en haar vriendin een goed gesprek had en zij zei, het is jouw kindje en als je bij deze naam hetzelfde gevoel hebt als bij S.eyhan dan moet je dat doen.
    Het is wel wederom een Turkse naam.

2. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Poeh ff klaagmodus hoor.

Ik slaap amper de laatste week.. mijn heupen/rug doet zo'n pijn na een tijdje .. dan ga ik draaien.. draaien..draaien.. en word er niet beter op.
    Na een tijdje (meestal zo'n 3-4 uur slaap) ga ik er dan maar uit.. probeer op de bank een houding te vinden en nog een uurtje te doezelen wat meestal wel lukt... maar blegh!!!

Hier vrijdag weer een echo en rondleiding op de verlosafdeling, spannend. Hopelijk is onze kleine man gedraaid en goed gaan liggen!

Alles uitgewassen nu en de kinderwagen staat ook klaar.. alleen nog ff alles strijken.. maar doe ik van de week wel :D

One ik zag de naam in t andere topic, vind het erg mooi hoor!
    Snap de negatieve reacties dan ook niet :)
    En past zeker bij je zoontjes naam!
    Blij dat je je gevoel volgt meis, t gaat erom wat jij het mooist vind!

Fijn weekend meiden!

XXX Joyce

3. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Nog ff foto's van kinderwagen :)

Zit ook nog een buggyzit bij.. maar had ik al opgeborgen en te lui om te pakken voor een foto!

Schattige wagen, of niet?!

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Lief hoor de kinderwagen Pharilla.

Bedankt voor de reactie op de naam:D

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.411
    17.379
    113
    ik kom me hier ook aanmelden. Ben inmiddels 32.3 weken zwanger van ons 3de kindje.

kraamzorg: tussen week 32 en 34 ofzo zou ik erover gebeld worden, telefonische intake. Ik ga in ieder geval voor zoveel mogelijk uur in eerste instantie. Voor de rest weinig vragen ed aan ze, wil alleen als het mogelijk is iemand hebben die verstand heeft van lactose intolerantie/kma (helaas heb ik dat gekregen deze zwangerschap, niemand kan me vertellen of het blijvend is of een hormonending ) Bed kan sowieso niet omhoog bij ons, extra matras heb ik niet dus ik laat het zo. Als ze het te laag vinden moet manlief maar helpen met bedverschonen ;)

kamertje: kleine komt eerst bij ons op de kamer omdat we geen kamer overhebben, heb daar alleen plek voor de wieg en heb in onze kast plek gemaakt voor de kleertjes. Badje/verzorgingsdingen in de badkamer. Moet zo nog even badstandaard uit de auto halen, dan kan ik foto maken.
    Van de week nog even de wiegbekleding onder het naaimachien doorhalen, daarna ga ik alles wassen denk ik

namen: zoek alleen nog een leuke tweede naam voor een meisje (word vernoeming, maar vind jannie echt niet mooi ;) )

kaartjes: proefdrukken zien er goed uit dus dat is ook klaar. Wil alleen nog even uitzoeken hoe ik adressen op etiketten kan printen, scheelt hoop schrijfwerk straks (krijg de enveloppen tegelijk met de kaartjes)

slapen: wisselt hier per nacht

Nou, ik ga nog wat doen hier

6. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Jeuj ook welkom hier Toch3 ;)

Ook lekker aan t klaarmaken zie ik, heerlijk he!

Nog ff dames!!

XXX Joyce

7. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Pff vrijdag controle gehad bij de gyn en die vind dat ik rustiger aan moet gaan doen... vond zelf dat op kantoor zitten niet echt inspannend is maar goed. Minder werken is niet echt een optie dus ga een half uurtje later beginnen en dan maar kijken hoe dat gaat.

Heb af en toe echt verschrikkelijke jeuk aan mijn borsten. Hebben jullie dat ook?? Ze voelen dan ook super warm aan. Wordt er gek van. Gebeurd natuurlijk altijd als ik ergens op bezoek ben en dan weet ik niet waar ik het zoeken moet. Lotgenoten?? :D

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.411
    17.379
    113
    cd, jups, hier ook regelmatig jeuk (en vochtverlies)

9. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi meiden,

Hier gister ff druk gehad na de controle dus geen tijd gehad om even te reageren.

Controle verliep goed en het bloeduitslag van de week ervoor was allemaal dik in orde.

Gewicht was het zelfde gebleven. BD was 115/60 dus ook goed.

Kleine man lag nog steeds met zijn hoofdje naar beneden en de gyn verwacht dat dat ook zo zal blijven aangezien hij best laag ligt volgens de gyn.

Meting bm hals was ik wat minder van gecharmeerd weer terug van 3,5 naar 2,5 cm en weer een hele kleine opening in de bmm.
    Volgens de gyn is dit heel normaal bij een termijn van 32 weken en dat het niet verontrustend is. Ze vond het allemaal er erg goed uit zien. Dus daar zal ik maar op moeten vertrouwen.

Ook zei ze dat als ik nu zou bevallen gewoon in een streekziekenhuis mag bevallen. Nou lekker zeg om dat te horen. Ik wil helemaal nog niet bevallen, zeker niet voor de 37 weken.
    Ook zei ze na 34 weken mocht de bevalling zich aandienen er niets meer tegen zou doen om het tegen te houden. Waarop ik dacht ik wil ook niet op dat termijn bevallen, hou je mond.

Wel heb ik gevraagd of een thuis bevalling mogelijk is na 37 weken waarop ze zei dat dat gewoon in orde is. Dus als alles mee zit kan ik gewoon thuis bevallen vanaf 37 weken. Jeeeh.

Ze stelde voor dat ik gewoon iedere week langs kom voor controle voor de zekerheid. En over 2 weken een 2de groeiecho.
    Ik ben zo benieuwd hoe groot de kleine dan al is en om hem dan weer duidelijk in beeld te zien.

Vandaag weer een mijlpaal 32 weekjes nu. Op naar de 33 weken.
    Ik kan het gewoon niet geloven dat ik nu vergeleken met mijn zoon nu 5 weken verder ben.

10. Kreeftje89

Kreeftje89 Actief lid

8 dec 2011
    465
    0
    16
    Vrouw
    Mama /huisvrouw zijn genieten van ons 3 mooie mann
    Den Helder
    jeej 33 weken bereikt gaat het hard vind ik. Merk dat met nog kruip/lopertje in huis dat de dagen vliegen. Van de 1e ging het me niet snel genoeg en verveelde ik me al snel en was erg ongeduldig de laatste weken. Nu is er haast geen besef van hoe snel de weken gaan er is zo weer een om. Hoe zit dat bij jullie worden we al ongeduldig :p Ik ben vooral erg benieuwd hoe ons kereltje eruit ziet en hoe onze kleine dreumes op ze broertje gaat reageren die heeft natuurlijk ook echt het besef nog niet. Maar verder ben ik niet zo ongeduldig en vind ik het allemaal wel best dat ik nog wat weekjes moet wachten.

11. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    Heel herkebaar hoor Kreeftje. Hier dezelfde gevoelens. Wij hebben bewust geen 3/4d echo gedaan omdat we de kleine wekelijks in het zkh al op beeld zien. En ook krijg ik 2 groeiecho's waarvan ik er 1 al gehad heb.

Ik ben ook benieuwd of deze kleine man op zijn grote broer gaat lijken. Al hebben we wel op de echo gezien dat hij veel overeenkomsten heeft met zijn grote broer. Zoals zijn neusje, voetjes, handjes. Zo leuk.

Tijd lijkt idd voorbij te vliegen maar de bevalling houd mij nu ook wel bezig. Ook ik ben benieuwd hoe de kleine op zijn grote broer gaat reageren. Grote broer praat ook elke dag tegen mijn buik en voor het slapen gaan wil hij ook nog even kletsen en een kusje geven.
    Hier is grote broer al 10 jaar dus het besef is er ook meer en het houd hem wel bezig dat hij een broertje krijgt. Zo zoekt hij op internet de ontwikkeling van uk week bij week en zoekt hij fotos van hoe uk er nu uitziet. Zo is hij heel zorgzaam en behulpzaam in huis.

Zo zei hij laatst van mama ik kom niet uit je buik maar uit je poenie. Ik moest erom lachen en vertelde dat hij weldegelijk uit mijn buik komt. Waarop hij zei oja dan heeft de dokter jouw buik open gemaakt daarom heb jij dat litteken. Wat een slimmerd.

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.411
    17.379
    113
    wij gaan ook geen pretecho maken, vind dat veel te duur ;) Op de 20weken echo werd gezegt dat hij/zij dezelfde neus heeft als L. Nou lijken L en D heel erg op elkaar dus ik verwacht eigenlijk dat uk er ook weer echt op gaat lijken. L trekt alleen iets meer naar mij en D naar manlief maar het zijn duidelijk goed gemixte kindjes ;)

tijd: ene kant vind ik het heel snel gaan, andere kant lijkt het ook nog gruwelijk lang te duren.

D is er ook erg mee bezig, stelt veel vragen over hoe het nu met de baby moet (hoe kan hij eten, hoe komt hij uit de buik, hoe gaat dat straks als de baby er is etc). L is vooral in haar spel er mee bezig. Haar knuffie is een baby geworden, krijgt luiers om enzo. En in de winkel zoekt ze spullen op voor de baby, echt een meid in dr gedrag :p Merk qua praat wel echt heel goed dat 1,5jaar leeftijdsverschil. Zo denkt L dat de baby nu al uit mn borsten drinkt, D denkt verder na en gelooft niet dat dat kan dus die konden we het navelstreng-verhaal al vertellen ;) Ben wel benieuwd hoe ze gaan reageren als uk er echt is

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wat lief dat de grote broeren bij jullie ook zo ermee bezig zijn.
    S is hier ook heel erg bezig met alles van/ voor zusje.

Hier gisteren groeiecho gehad.
    Ze word op een 1660 gram geschat en ligt gelukkig nu met het hoofdje naar beneden:D en ook al best diep in een keer.
    Dat heb ik dus telkens gevoeld auw!!!

14. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat fijn One dat ze er nu goed voor ligt. Die pijn waren dus de indalingsweeën.

Hier voel ik af en toe een klein steekje van onder dus ik denk dat onze uk ook druk bezig is met indalen. Hij lag er al na de 20 weken echo er goed voor dus hoefde alleen nog maar te zakken.
    Al heb ik wel het gevoel dat hij de ene keer laag ligt en de andere keer weer hoog. Maar volgens de gyn ligt hij vrij laag.

Nou mij maakt het niet uit of hij hoog of laag ligt zolang hij maar blijft liggen daarbinnen tot minimaal 37 weken. Haha

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ja van die steken heh.

Ja en van haar ellebogen en haar hakken met het draaien.
    Jeetje dat was wel ff heavy hahaha

16. LaDebs

LaDebs Actief lid

6 jan 2014
    443
    2
    18
    Amersfoort
    Ik zit net op het randje...28 september uitgerekend maar de verloskundige gaf aan dat het verstandig is als ze de kleine met 37 weken gaan halen, begin september dus ;)

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Welkom ladebs.
    Mag ik vragen waarom je vk het kindje met 37 weken wil halen.

18. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Middag dames!

Hier vanmorgen de afspraak op de verloskunde/verpleegafdeling gehad.
    De kleine is gedraaid!!! Hoofdje al mooi naar beneden aan t zakken.
    Bloeddruk 125/71 dus ook perfekt. Nog maar eens bloed geprikt voor ijzer en nog wat controles..
    Mega hard in mn buik zitten porren om te voelen hoe hij zat.. toch maar echo voor de zekerheid.. maar goed nu dus mooi beurs op de buik :p maar hij is gedraaid!! woohooo!

Daarna afspraak bij de anaesthetist, wat een zuurpruim die man.. maar goed.. was alleen maar om de opties te bekijken mocht het toch nodig zijn om te verdoven. Hopelijk niet!

Terugweg boodschappen doen bleeeegh en mcdonalds gehaald (erg he) willen we wegrijden.. auto wil niet starten... oh... my...
    Sta je daar in de 30 graden manlief helemaal aan t zweten ..
    Gelukkig kwam een hele aardige man ons helpen.. en was t een klein probleempje wat zo opgelost was. Gauw naar huis!

Thuis stond een doos met kleertjes en babyspulletjes te wachten van een goede vriendin uit england. zo lief! <3

Dus een rommelige maar goede dag.. nu uithijgen en rusten!!!

XXX Joyce

19. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Hier vandaag de 33 weken gehaald!! Joepie!

Alleen wel sinds gisteravond/vannacht (denk ik) indalingsweeen... of oefenweeen. Allemaal nieuw voor me dus weet t niet goed.
    Had erg veel last van mn liezen straalde uit naar mn zij (beide kanten, vooral links) toen dat wat afnam (na een uur ofzo) kreeg ik mega menstruatiepijn.. heeft behoorlijk aangehouden.

Nu alleen nog beurs gevoel en vooral zwaar gevoel daar beneden.
    Maar onze kleine man lijkt niet onder de indruk en trapt mama gewoon door :p

Iemand van de ervaren mama's die hier herkenning in ziet?

Ik doe t maar eens mooi rustig aan en neem een extra warme douche of anders kruikje mee naar bed.. maar tis al zo waaarrm hihihi

XXX Joyce

20. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Gelukkig nog geen last van oefen- of indalingsweeën maar vind dat wel spannend hoor. Het is voor ons ook de eerste dus heb werkelijk geen idee wat ik verwachten moet. Probeer het allemaal maar over me heen te laten komen.

Heb wel enorm last van mijn rug. Kan 's avonds alleen nog maar liggen dus lig op tijd in bed. En dat met deze warmte pfff

Deze week mijn tas maar eens inpakken. Eerst maar even weer op zoek naar het lijstje wat er allemaal mee moet naar het ziekenhuis.

Deel Deze Pagina