Laatste 10 weken, afteltopic feb/mrt

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Boommm, 26 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Zo, wat is er weer een hoop bijgeschreven!

Boommm en Babii, beterschap! Probeer goed te herstellen en een beetje uitgerust te zijn voor de bevalling.

Trotsema, vaddie en marievs: welkom!

Niny, wat irritant, dat mensen gaan bellen. Ze moeten maar gewoon afwachten.

Ah, ik heb ook van die steken onder in m'n buik/vagina. Dat is dus het indalen. Heb ik de vorige keer niet veel van gemerkt. Volgens mij ligt dochter nu niet in stuit (hoop ik van harte), maar dat gaan we volgende week zien, als weer naar de verloskundige mag.

Mijn to do-lijstje: (even gekopieerd uit het topic over things to do in het laatste trimester)

- ziekenhuistas inpakken
    - matrasbeschermer op bed
    - geboortekaartjes bestellen (moeten we nu echt gaan doen...) en daarna enveloppen schrijven
    - bevalwensen opschrijven
    - genoeg boodschappen in huis halen
    - recente foto's dochter inplakken (ben ik al mee bezig)

O ja, en lekker relaxen en boeken lezen. Daar kan ik nu mee beginnen, want mijn verlof is begonnen!

Mijn man neemt vrij na de bevalling, maar hoe lang hangt af van of ik vaginaal kan bevallen of een keizersnede krijg. In het laatste geval zal hij wat meer vakantie opnemen, omdat ik dan erg weinig mag doen.

Dat slapen is toch wel een dingetje he? Ik slaap de laatste nachten weer wat beter, maar kan niet zo goed uitslapen, ook al voel ik me nog wel moe. Ik heb soms ook vreselijk last van onrustige benen en jeukende voeten. Ik slik nu magnesium, dat lijkt wat te helpen tegen de onrust in mijn benen.

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Boommm: dank je wel! Ben er ook super blij mee.
    Hihi tja je blijft veranderen in je huis. Moet er ook voor waken dat ik niet alles op z'n kop zet in het huis.

Partner heeft na de bevalling de gebruikelijke 2 dagen vrij.
    Dan gaat hij gewoon weer aan het werk.
    En neemt dan nog 2 weken vrij als kraamverzorgster het huis uit is. (als dit lukt op zijn werk)
    Kunnen we lekker met zijn 3tjes gaan genieten.

manamana: Geniet lekker van je verlof! :)

vanmiddag bij mijn moeder langs geweest. Heb mijn 1ste pakje meegekregen. (had ik om gevraagd)
    Zo super leuk & schattig. Hopelijk kan ons kleintje het ook aan.

3. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83

@Boommm: gegevens: Marievs, 28 jaar, 2e kindje, uitgerekend 8 april, verrassing.
    @Niny: Die steken had ik bij mn dochter ook. Dat zijn soort indalingsweeën. Ben met 39.6 toen onderzocht door de vk en had toen ook al 1 cm ontsluiting en ze heeft me toen gestript.
    @partner: Hij heeft 2 dagen kraamverlof en 1 dag bevallingsverlof. Dan moet ik wel in het weekend bevallen. Als de kv weg is, hoop ik dat hij een weekje vrij neemt. Bij mn dochter had hij daarna 4 weken bouwvak. Dat was echt zo relax.
    @zwangerschap: Het gaat zn gangetje. Ik moet mn dochter nog veel tillen, dus merk wel dat het zwaarder is. Ook het werken wordt zwaarder. Ik had niet verwacht dat het zo zwaar zou worden, omdat ik bij mn dochter er fluitend doorheen ben gegaan. Dat was echt een zwangerschap en een bevalling om van te dromen. Nu is het ook een zwangerschap zonder weinig kwaaltjes, alleen wat zwaarder en wat vaker harde buiken.
    Baby ligt al wel met het koppie naar beneden, maar vorige week lag het wel als een sterrenkijker. Hopelijk veranderd dit nog. De baby was vorige week trouwens ook al 1100 gram ongeveer. Nu krijg ik over een week of 6 nog een liggingsecho.
    @manamana: Lag je dochter in een stuit dan? Dat lijkt me echt vervelend, maar je hebt nog even gelukkig. De baby van een vriendin draaide nog met 38 weken goed. Jij hebt nog genoeg te doen ;). Ik ben daar nog niet mee bezig. Wat zijn je bevalwensen? Die heb ik eigenlijk helemaal niet. Ja thuis… Maar dat moet natuurlijk kunnen. Hier nog niet relaxen. Ik mag nog een week of 7 werken. Heerlijk dat je al verlof hebt.
    @slapen: Ja, dat is ook niet lekker meer. Ik kan wel goed uitslapen, maar dat ligt ook aan mn dochter. Verder 2 nachten beroerd geslapen. Eerst door mn dochter en daarna door mn man. Die kwam thuis van de voetbal met een dik been en kon niet meer op dat been staan. Kon ook amper in bed komen. Vandaag is het zijn ouderschapsverlof dag, maar ik kon naar huis komen. Hij kon niet voor onze dochter zorgen. En die onrust in je benen: eet een bruine boterham met kaas voor het slapen. Dat werk enorm goed daar tegen. Jeuk hier ook. Vreselijk.
    @Meisje93: Wat leuk zeg! Welke maat is het pakje? Denk wel dat het gaat passen toch?

4. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Marievs, ik ervaar dat ook zo dat deze zwangerschap zwaarder is. Onze dochter is iets ouder, maar ik til haar soms ook of moet bukken. Verder geen klachten, maar het is anders dan bij een eerste kind.
    Onze dochter lag inderdaad in stuit en is met een keizersnede geboren. Ik hoop dat deze baby met het hoofd naar beneden blijft liggen en dat ik vaginaal kan bevallen.

Meisje93, leuk hè, die kleine kleertjes. Wij hebben inmiddels ook een eerste pakje, maar het blijft altijd afwachten of dat goed past. Bij onze dochter hadden we iets mee dat een beetje te ruim viel, vooral het mutsje was veel te groot.

5. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier heeft man in totaal 6 weken vrij. Vorige keer 4 weken en vonden het beide erg fijn. Omdat ik ingeleid zal worden neemt hij waarschijnlijk een paar dagen voor de inleiding vrij. Kan hij effe boodschappen doen, oppas regelen voor onze dochter en honden en nog wat dingen doen in huis. (en mijn nerveuze gedoe aanzien/ aanhoren :) )

Vandaag super veel gedaan dus flink zere buik. Maar schiet nu op. Kleertjes 50/56 liggen gestreken en wel in de kast. Nu nog beddengoed e.d. Morgen zet man nog een extra kast in elkaar en kunnen alle overige dingen van de vliering af.

Woensdag weer controle in het ziekenhuis.

Oh ja en net in elkaar geschopt door de baby. :) Wat een draaikont zeg.

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Trotsema, van harte welkom! Vervelend dat je z'n last hebt van zw suiker. Wel fijn dat je naar een datum kan uitkijken!

Deedee, ik ben bij m'n eerste met 37 weken ingeleid en er was niks mis met haar. Ze deed het perfect en nog steeds ;). Maak je daar niet te druk om hoor: en fijn dat je een wiegje hebt gevonden!

Niny, ook jij geveld door een fgriep dus :(. Voor jou ook beterschap en hopelijk zet het niet nog meer door!

Vaddie; ik had enorme steken; maar ook enorme krampen. Het was zo erg dat ik 4 dagen amper heb kunnen lopen. Maar nu gaat het wel weer. Alhoewel.... Het lopen doe ik nog amper door bekken.

Wat naar dat je jezelf zo rot voelt :(. How comes? Hormonen, of?

Meisje, wat fijn dat je beter slaapt! Enorm belangrijk; want je hebt je rust hard nodig!!

Dat je niet uitgerust wakker wordt is niet heel gek meer. Je lichaam bereid zich enorm voor op het moederschap.

Marievs, natuurlijk mag je erbij! Gaat alles goed met je?

Hier dus geen man die vrij heeft, helaas..... Hier is het na de kraamweek gewoon lekker alleen met m'n kindjes zijn. Zullen vast wel weer enorme kraamtranen komen dus beter ook.

Vluchttas had ik klaarstaan, kwam er alleen achter dat alles voor m'n kereltje was ingepakt, maar voor mama ho maar 🙈🙈🙈

boommm, 25 maart controle gynaecoloog, 1 februari intake verpleegkundige inzake ks, 3 februari echo ivm groei en placenta ligging

7. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    @manamana: Oh wat hoop ik dat voor jou dat deze baby vaginaal geboren mag worden. Ik heb de bevalling echt als fijn ervaren. Niet dat een KS niet mega mooi is hoor, maar ik ben niet zo weg van ziekenhuizen. Ik heb met mn vk al overlegd dat mocht het een stuitbevalling worden dat ik het wel vaginaal mag proberen. Bij mn 1e niets geen scheurtje of wat dan ook, alleen een paar hechtingen in mn schaamlippen.
    Ik ben ook weer aan het masseren aan de onderkant. Met van die olie.

Hier heb ik 2 eerste pakjes. Eentje voor een jongen en eentje voor een meisje. Ik ben heel benieuwd welke dat ik mag gebruiken. Ik kijk er echt naar uit, maar toch ook weer niet. Ik vind het zo gezellig in mn buik.

@vaddie: Oh wat lekker zeg. 6 weken vrij. Dat kan mijn man echt niet voor elkaar krijgen. En dan is het ook nog eens onbetaald als hij dat zou doen. Niet dat we het niet kunnen missen, maar toch ook weer niet. Spannend zeg een in leiding. Mag ik vragen waarom? Of misschien is het hier al wel gezegd. Ik wil nog alles een beetje nalezen/scannen, maar ben daar nog niet aan toe gekomen. Kijk wel uit he. Niet teveel doen, want zere buiken zijn echt niet chill. Ik ben ook zo iemand hoor dat ik teveel doe.
    Haha, dat schoppen herken ik heel goed. Heerlijk gevoel. Ligt je kleintje al wel met het hoofdje naar beneden?

@babii: Haha… Ook wat voor jezelf inpakken he. Lastig die bekken pijn. Ik herken dat niet, dus weet niet hoe het voelt, maar het lijkt me echt vreselijk. Je jongste is ook nog geen 2. Pittig, maar wel super leuk zeg. Hoe is het verder met je? Gaat de groei van de baby naar wens?
    Wat mooi trouwens dat ze allemaal uit IVF 2 komen. Ik denk ook dat er veel kraamtranen komen bij jou! Wat een gemis moet dat op zulke momenten zijn. Ik heb mn vader verloren op jonge leeftijd (is natuurlijk echt heel wat anders), maar ook hem mis ik elke dag. Maar op zulke momenten nog het meest.
    Hier gaat het verder zn gangetje. Mijn dochter stapt er sinds een paar weken vrolijk op los, dat scheelt tillen. We zijn nu met haar kamertje bezig, maar wat een rot behang zit daar zeg! Gister drie banen eraf gehaald en ik was al sago….. De babykamer is dus al klaar. Wil alleen nog nieuwe wiegbekleding en een dekentje haken voor de baby. Wij weten dus nog steeds niet wat het wordt. Zo leuk en spannend. Ik ben benieuwd of jullie de NUB goed hebben. Ook de 20w echo liet niets los. De baby lag met de benen regelmatig over elkaar. De vk had het wel gezien toen. Geen idee hoe… Verder dus weinig kwaaltjes nog, alleen iets te druk. En dat merk ik savonds vooral. Oh ja en mn onderkant is echt een bende zeg! Gezwollen en rood…. Pfff… Heb er geen last van, het ziet er alleen niet uit.

Zijn er al veel dames met verlof? En de dames die werken? Hoeveel werken jullie? Ik werk nu 3x9, maar het wordt best zwaar.

8. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    #228 Niny, 23 jan 2016
    Laatst bewerkt: 23 jan 2016
    Marievs, welkom hier hoor! Lekker gezellig toch!
    Hier in verlof sinds maandag, maar was al maar paar uurtjes per week meer.

Boommm, hier blijft partner een weekje thuis na de bevalling en dan eerste weken nog hier en daar eens een dag waarschijnlijk.

Manamana, geniet van je verlof zou ik zeggen! Hopelijk kan je even rusten nog.

Meisje93, wat fijn dat je jouw eerste pakje hebt! Hier liggen er in de kast nog kleertjes van toen mijn mama en haar broer klein waren. Maar wordt geen eerste pakje.

Vaddie, zo super druk zijn is altijd dubbel he, ergens ben ik altijd blij en toch heb je soms iets aauuw mijn blaas!

Babbi, die voor jezelf zou ik toch ook maar snel klaarzetten:D al ken ik het wel. Mijne was ook pas 3 weken later dan kindje's tas klaar...

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

#229 Boommm, 23 jan 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2016
    ♥ Zwanger ♥

Niny (23 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 03 Februari 2016 - Verrassing!
    CSI (00 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 03 Februari 2016 - Jongen!
    Marioposa1986 (29 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 06 Februari 2016 - Jongen!
    Emerald (26 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 07 Februari 2016 - Meisje!
    Lablover (26 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 20 Februari 2016 - Jongen!
    Sweetbell (28 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 21 Februari 2016 - Meisje!
    Deedeee91 (24 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 28 Februari 2016 - Meisje!
    Meisje93 (22 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 28 Februari 2016 - Verrassing!
    Mamadeluxe5 (29 jaar) vijfde kindje Uitgerekend op: 01 Maart 2016 - Meisje!
    Mmmmmm (34 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 02 Maart 2016 - Verrassing!
    Straycat (32 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 03 Maart 2016 - Meisje!
    Manamana (33 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 06 Maart 2016 - Meisje!
    Joyjoy86 (29 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 06 Maart 2016 - Meisje!
    MevrouwPinguin (28 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 07 Maart 2016 - Verrassing!
    Missl87 (28 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 12 Maart 2016 - Meisje!
    Vaddie (32 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 17 Maart 2016 - Meisje!
    Boommm (26 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 22 Maart 2016 - Meisje!
    Babii (27 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 27 Maart 2016 - Jongen!
    Marievs (28 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 08 April 2016 - Verrassing!

Jongens: 4 & Meisjes: 10 & Verrassingen: 5

♥ Afspraken ♥

25 januari
    Boommm - controle gyn.
    26 januari
    Meisje93 - controle VK.
    01 februari
    Babii - Intake VPK.
    03 februari
    Babii - echo groei & ligging.
    ---

Wijzigingen graag dik gedrukt doorgeven, dan pas ik (Boommm) het lijstje aan!

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Marievs. Wat leuk dat je het geslacht niet weet, zou dat echt niet kunnen. Veel te nieuwsgierig voor. Hoe oud is je dochter? Ik heb een dochter uit september 2014!
    Ik werk niet trouwens.

Meisje. Wat leuk dat je je eerste pakje hebt!

Partner. Hier neemt hij na de geboorte een week vrij. Meer gaat helaas niet.

Hier vandaag een beetje een rot dag. Heel veel harde buiken. Lig dus al de hele dag op de bank.. Baal er echt van. Ook veel last van hormonen nu. Heb de fotoboeken van N en M doorgebladerd vandaag en de eerste periode bestaat natuurlijk uit het ziekenhuis en dat bracht zoveel herinneringen terug. Hoop zo dat deze baby wel gewoon lekker blijft zitten tot 37 weken!

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Dit wordt ons eerste pakje trouwens.

12. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @marievs: ik wordt ingeleid vanwege zwangerschapssuiker. In eerste instantie stond de week nog niet vast omdat het zo goed met frummel. Maar omdat ik heb aangegeven dat zwanger zijn echt geen hobby is van mij en ik me 'gevangen' voel in lichaam wat niet voelt als het mijne is nu besloten dat het week 38 wordt.

@boommm: rustig aan! Hopelijk morgen weer een betere dag.

Hier trouwens regelmatig last van mijn heupen. Dat is echt nieuw voor mij.
    Mijn rug begint echt een probleem te worden. Helaas is dat niks nieuws. In ieder geval 5/2 een massage gepland staan. :)
    En woensdag weer naar het ziekenhuis, eens vragen wat ik nou moet met die harde buiken. Heb ik wel heel snel maar nu wel erg snel.

13. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje was is t lastig bij te houden hier zeg haha.

Voor alle zieken: Beterschap!

Verlof: hier sinds 27 weken gestopt met werken ivm opname ivm ween remmers etc.. ervoor 24 tot 32 uur gewerkt.

Hier: nog geen beeb.. Wie had dat gedacht.. Word met 40 weken gestript.. Als t mogelijk is. Heb geen krampje of iets gehad afgelopen weken dus gok dat alles nog pot dicht zit😂

14. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Marievs, ja lekker dom van mij, toch? Kom ik straks aan met niks voor mezelf. Handig na z'n keizersnede, hahahahah. En vooral lekker hygiënisch. Dus snel maar een tas voor mezelf klaarmaken. De vorige keer zaten mijn pyjama's icm mijn buikwond niet fijn, dus nu maar joggingbroeken ed meenemen :)

Groei gaat goed, hij loopt voorop, maar is al vanaf dag 1. Bij mijn jongste heb ik door alle tranen en stress een postnatale depressie gehad, die ik overigens zelf herkende (kraamzorg niet), dus zelf aan de bel getrokken! Wil dat ditmaal graag voorkomen.

Boommm, had al in ons andere topic gereageerd op je harde buiken. Wat onwijs naar meis, maar ik ga keihard duimen dat jullie kleine spruit blijft zitten tot de 37 weken.

15. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    CSI, hetzelfde wat jij hebt, had ik bij mijn eerste. Had helaas weeën en kreeg longrijping en weeën remmers. Uiteindelijk na z'n 2 weken ziekenhuis ontslagen met verplichte bedrust. Met week 37 moesten ze me inleiden, want mevrouw zat nog lekker, haha.

Maat jullie uk mag al komen, ga js thuis bevallen of in het zkh?

16. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Eh vaddie, wat dacht je van meer rust ;)

17. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @babii: laatst zei de gyn dat de baby er geen last van heeft zolang ik haar nog voel. Nou die voel ik nog!
    Maar ja, eigenlijk heb je gelijk en moet ik echt rustiger doen. Maar ja, helaas geen kaboutertjes die zorgen dat alles wordt gedaan. (man werkt heel hard en moeder komt regelmatig helpen)

18. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Boommm wat een onwijs mooi pakje! Wij hebben hem ook uitgezocht vandaag. Mt 50. Ik verwacht geen grote baby maar je weet het natuurlijk niet. Ik hoop dat het past straks. Rustig aan doen Booomm. Hopelijk lukt dat.

Mijn man heeft 2 weken vrij straks.

De hormonsters bereikten gisteren een dieptepunt. Moest overal om janken. Dl die ook echt niet meewerkte. Lichamelijk was Ik ook aardig op. Ik zwem elke week met haar maar dat gaat steeds zwaarder worden. Gelukkig slaapt ze overdag nog maar gisteren natuurlijk maar een half uurtje. .. Ik lag zelf net goed en wel en toen wilde ze er weer uit. Ze is vanmiddag ziek geworden dus denk dat haar dwars zat.

Over 2 weken heb ik ook verlof maar moet/wil nog zoooooooveeeel doen. En toch heb ik ook al zoveel gedaan, het is echt de nesteldrang. ..

Ik heb alles wel gelezen maar te moe om overal op te reageren. Sorry daarvoor

19. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Babii, inderdaad lekker handig als je niets voor jezelf inpakt ;). Mag je alle dagen in zo'n charmant operatiehemd doorbrengen :D.

Vaddie, beetje rust is wel verstandig, denk ik. Ik merk ook dat ik meer last van mijn lijf krijg als ik teveel heb gedaan. De laatste tijd heb ik soms wat last van mijn rug, zal vast komen doordat die buik nu wel echt begint te groeien...

Boommm, niks aan, zo'n dag. Hopelijk blijft deze baby nog even lekker zitten. En kan je een beetje rust pakken? Gaat het met het hoesten inmiddels wel beter?

Mevrouw Pinguin, herkenbaar hoor, die hormonen. Ik kan heel boos op dochter worden (ze heeft zo'n gezellige fase met driftbuien) en daarna een potje zitten janken.

CSI, dat is ook wat, moest je eerst aan de remmers en nu wil de baby niet komen. Hopelijk doet het strippen wat voor je.

20. Boommm

Boommm Niet meer actief

CSI. Wat grappig dat je weeeen remmers hebt gehad en gewoon voorbij de 37 weken bent gegaan. Maar kan nu elk moment beginnen, spannend!

Pinguïn. Met maat 50 zit je bijna altijd goed hoor! Ons pakje is ook maat 50 en heb nog een pakje van Noppies in maat 44 in de tas zitten.
    Vervelend dat je dochter ziek is. Is ze vandaag al iets opgeknapt? Hopelijk kun je vandaag een paar uurtjes rust pakken.

Manamana. Herken dat zo erg, heb heel weinig geduld met m'n dochters. Niet handig want ze zijn allebei aan het testen hoe ver ze kunnen gaan. Hoesten gaat wel iets beter, maar blijf blaffen..

Vandaag emotioneel gezien een betere dag, dus dat is fijn. Vriend is met de kindjes naar een verjaardag toe. Ik had echt geen zin dus lig nog lekker in bed haha.

Deel Deze Pagina