Laatste 10 weken, afteltopic feb/mrt

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Boommm, 26 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chertje85

Chertje85 Lid

17 jan 2016
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey ik stond tussen t lijstje maar nu niet meer. Snik. Chertje85, 30 jaar, 2e kindje, uitgerekend 24 feb 2016.. Bij deze nogmaals mijn gegevens

Ik heb afgelopen vrijdag weer controle gehad en ik word over anderhalve week gestript. Ben dan 37,2 weken. Normaal word dit pas met 40 weken gedaan maar ondat me lichaam duidelijk signalen afgeeft er klaar mee te zijn (lees meerdere malen in het zkh geweest omdat ik niet goed werd) en omdat ik niet ingeleid wil worden. Dus hopelijk gaat het lukken. Anders word ik alsnog ingeleid.

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hihi ik bedoelde het 1e babypakje die ikzelf 22 jaar geleden aan heb gehad.
    Of ik het ook voor ons kleintje als 1e pakje doe weet ik nog niet.
    Heb al zoveel leuke pakjes.

Vaddie. Wat lekker dat je man 6 weken vrij heeft.
    Heeft hij dan betaald verlof?

Marievs. Wat voor olie smeer jij dan?
    Leuk dat je het geslacht ook niet weet.

CSI. Nou dat hadden we zeker niet gedacht dat je zover in je zwangerschap zou komen.
    Is je thuis situatie ook weer wat stabieler?

Heb niet op iedereen kunnen reageren. Word zoveel geschreven. ;)

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Chertje. Hoop voor je dat het strippen lukt.
    Wil je thuis bevallen?

4. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @meisje: ja man heeft betaald verlof. Toen ik zwanger was van de oudste heeft hij nog gebruik kunnen maken van de tijd voor tijd regeling. Dus overuren worden bij zijn vakantie uren bijgeschreven. Die afspraken hebben wij nooit terug gedraaid. :)

Pfff. Echt niet veel gedaan vandaag en buik doet echt zeer. Gelukkig vrij weinig op de planning komende dagen. Wassen en (zittend) strijken.

5. Chertje85

Chertje85 Lid

17 jan 2016
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meisje 93, ik zou t geen probleem vinden om thuis te bevallen maar gaat denk toch zkh worden. Ik heb geen beval plan. Ik zie wel hoe t loopt. Haha

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Vaddie. Wat n super regeling zeg. :)

Chertje. Okey. Tja als je heel graag thuis wilde bevallen en t strippen wil niet lukken zou het 'n domper zijn.
    Maar jou maakt t dus niet zoveel uit ;)

7. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Chertje85, hopelijk doet het strippen iets.
    Over een bevalplan, dat heb ik ook (nog) niet, maar ik ga nog wel even nadenken over wat ik graag of echt niet zou willen. Mijn verloskundige heeft daar ook een opzet voor. Maar jouw instelling 'ik zie wel hoe het loopt' is ook wel een goede. Want echt plannen kan je het toch niet. En ik moet in het ziekenhuis bevallen en daar kunnen ze helaas niet altijd rekening houden met je wensen (denk ik tenminste, misschien valt het wel mee).

Vaddie, ik had gisteren ook steeds een harde buik, meestal gewoon een beetje vervelend, soms een beetje pijnlijk. Ik vraag me dan af of dat oefenweeën zijn of dat ik toch te veel heb gedaan. Tja, dan maar rustig aan doen he?
    Wat fijn dat je man zo verlof op kan nemen!

Bah, weer een slechte nacht. Ik had last van maagzuur, dus een extra kussen erbij, maar dat lag weer niet zo lekker. Nou ja, hoort erbij, zal ik maar zeggen. O en die jeukende voeten, gek word ik ervan!

8. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @manamana: glas melk drinken voor je gaat slapen wil nog wel eens helpen tegen het maagzuur. Of een rennie nemen. :)
    Ja die harde buiken. Heb er sowieso snel last van maar nu echt zodra ik ga staan en dat al ruim 1,5 week lang. Is zelfs voor mijn doen wel lang en veel. De baby voel ik gelukkig nog wel erg goed.

Vandaag even klein beetje verven. Man heeft gisteren de hal (het hout) geverfd. Een paar plekken hebben een tweede laagje nodig dus dat ga ik zo eerst even doen. Nu eerst bijkomen van het fietsen.

Hoe gaat het fietsen jullie af?
    Ik lijk wel een werkpaard... en hoef echt niet zo ver.

9. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Fietsen, wat is dat? :p
    Nee serieus, dat heb ik al een tijdje niet meer gedaan, omdat het hier geregeld glad was. En naar het werk ga ik met de auto, te ver om te fietsen.
    Maar ik kan me zo voorstellen dat ik ook als een hijgend paard op de fiets zou zitten, ik vind traplopen ook al zo lekker pittig nu.

10. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Ik vind traplopen ook echt al genoeg hoor! Je wilt geen drie keer op en neer, en met mijn fantastisch geheugen de laatste tijd.. Moet dat helaas vaak wel.

Chertje, hopelijk helpt het strippen dan ook!

Vaddie, lijkt me erg vervelend die harde buiken constant.

Hier vandaag terug naar ziekenhuis. Aan monitor gelegen en alles zag er goed uit, heb blijkbaar wel harde buiken, maar daar voel ik niks van. Ziet er dus naar uit dat ik 39weken zal halen.
    Maandag dan terug naar de gynaecoloog..

11. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Haha, ik heb toch zomaar een stukje gefietst vandaag. Even een boodschapje, dus niet te ver. En vooral lekker langzaam, ik ben nu net een bejaarde op de fiets :p.

Ik begin nu ook flink last van harde buiken te krijgen, niet fijn. Daar had ik de vorige zwangerschap niet zo veel last van, geloof ik.

12. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @manamana: hier ook meer dan bij de oudste. Maar ja alles is meer. Meer buik en sneller 'klachten'

13. Boommm

Boommm Niet meer actief

Chertje. Spannend! Hopelijk werkt het strippen. Dan heb je gewoon al volgende week een kindje, wat snel!

Manamana. Vervelend dat je zoveel last hebt van brandend maagzuur. Gebruik je rennies? Zijn hier niet aan te slepen!

Vaddie. Haha ik fiets ook niet. Fietsen is hier niet zo gebruikelijk als in NL dus vind het maar gevaarlijk. Doe alles met het openbaar vervoer of de auto. Maar zijn veel hoge trappen bij de metro en daar heb ik heel veel moeite mee momenteel.

Niny. Vind het echt spannend voor je. Denk dat je de eerste gaat zijn met baby in dit topic!

Bevalplan. Hier ook geen plan. Nooit gehad ook en kijk heel tevreden terug op mijn bevallingen. Ondanks dat ik alle keren medisch was en in het ziekenhuis ben bevallen is er super goed geluisterd naar mijn wensen.

Hier rustig dagje. Ga straks naar de kapper, klein stukje eraf weer en m'n kleur bijwerken. Ook naar de gyn. Ben benieuwd of m'n baarmoederhals nog korter is geworden.

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.683
    113
    Fietsen heerlijk. Enige stukje beweging nog die ik heb. Voordat ik met verlof was fietste ik min 10 km per dag ( werk in de thuiszorg) Is makkelijker dan met de auto en sneller. Lopen gaat niet zonder harde buiken fietsen wel.

Fijne dag dames! hopelijk net zo lekker als gisteren :)

15. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Zo, even bijschrijven. Wel meegelezen, maar op mn telefoon reageren vind ik echt niet fijn. Hopelijk vergeet ik niemand.

Boommm: Mijn dochter is nu anderhalf. Ze is van juli 2014. Dus lekker pittig. Jouw dochter is net iets jonger. Oh en je andere twee zitten helemaal kort op elkaar. Wat gaaf zeg. Ik had liever ook iets eerder gehad, maar ik moest eerst mn studie afmaken van mijn man. Wat ben ik blij dat ik naar hem geluisterd heb hihi.
    Hier gaat ook meer niet helaas. Maar ach. Hij werkt ook maar vier dagen per week, dus dat scheelt. Kijk je wel uit met die harde buiken?? (zegt iemand die ze negeert ;)). Zijn je 2 andere kindjes te vroeg geboren dan? Heftig zeg. Je hebt in ieder geval al de 32 aan getikt.
    Wat een leuk pakje zeg. Gaaf.

@Fotoalbum: Hier bezig met het 2e jaar van dochter. Loop een kleine anderhalve maand achter J. Dus valt gelukkig mee.

@vaddie: Wat fijn zeg dat je eerder ingeleid mag worden. Laat even weten wat je met die harde buiken aan moet. Misschien ook nog tips voor mij ;). Last van heupen heb ik niet, wel van mn rug. En dat van die rust herken ik ook hoor. Hier ook geen rust in mn kont! Zo frustrerend.

@Csi: Wow je zit dus al 10 weken thuis. Pfff… Dat is best heftig. Gelukkig zit de baby er nog. Enne, het kan zomaar veranderen he. Dus je weet nooit. Ik ben ook gestript met 39.6 de vorige keer. Niet omdat ik het niet meer zag zitten, maar had al weken last van krampjes, steken enz. Ze keek en had toen dus al 1 cm en een verweekte baarmoedermond. Ze vroeg of ik het wilde. Nou doe maar. 48 uur later ben ik bevallen.

@babbi: Haha, ja niet heel slim. En vast ook niet lekker om een spijkerbroek of wat dan ook na een ks aan te hebben. Wel goed dat je nu weet wat je lekker vind zitten. Wat goed dat je het zelf herkende zeg! Hopelijk krijg je dit nu niet.

@mevrouw Pinguin: doe rustig aan. Komt allemaal goed. Nesteldrang herken ik nog van mn vorige bevalling. Nu totaal niet. Maar kan nog komen. Ja, dat zul je altijd zien zeg. Dan slapen ze ineens maar heel even. Hoe oud is je dochter. En geen sorry.

@manamana: Ook hier weinig geduld. Vooral als ze dan eens niet wil eten ofzo. Zucht. Weet dan soms ook echt niet wat ik dan moet doen. Erin duwen of dan maar geen eten??? Twijfel dan zo erg aan mezelf en word dan kwaad op mezelf. Oh balen van die maagzuur. Ik heb dat nooit gehad, dus geen tips. Sorry. Jeukende voeten wel, maar ook daar geen tips voor.

@chertje: Hopelijk lukt het strippen ja en kunnen ze strippen. Hier ook geen beval plan hoor. Ja, het liefst dus thuis. Maar als het niet anders kan. Plannen doe je het zeker niet. Wat ik wel anders wil is meer foto`s van de bevalling. Zodat ik later nog even terug kan kijken. En een eerste bv foto. Ik ben ook zo benieuwd hoelang deze bevalling gaat duren. Droom al regelmatig dat manlief niet op tijd is hihi.

@Meisje93: perenium olie van weleda. Speciale olie. Geen idee of eht werkt hoor, maar bij de 1e dus weinig last gehad van scheuringen e.d.

@fiesten: Ik zit op zwangerfit en dat is wel erg lekker. Ik ben dan ook nog niet zo ver als jullie, maar fietsen vind ik ook niet heel lekker meer. Verder wandel ik veel en tot voor kort nog hardgelopen.

@harde buiken: Iedereen geloof ik wel zo`n beetje harde buiken zeg. Lastig allemaal. Ik hoorde ook dat je bij een 2e er toch sneller last van kan krijgen. En net wat vaddie zegt: ook meer buik haha.

16. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    @marievs dat geeft hoop haha. Maar indd zit inmiddels al bijna 12 weken thuis.. Gelukkig ook een kleine van 2.5 dus vervelen zit er niet in.

Welke studie heb je gedaan?

@ fietsen: gaat hier nog prima beter dan ver lopen...

@ harde buiken nemen nu weer toe maar totaal niet pijnlijk.. k moest in de periode van 28 weken tot 34 weken bij harde buiken echt rustiger doen.

@ peuters en niet eten : vreselijk hier sinds september in die 'fase' lijkt geen einde aan te komen en Indd geen idee waar k nou goed aan doe haha.

@ strippen... Weet niet meer wie maar Veel succes alvast!

Verder: kom op meiden het einde is in zicht!

17. Chertje85

Chertje85 Lid

17 jan 2016
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha CSI dat ben ik. Ik hoop idd dat mijn baarmoedermond verweekt is en al iets van ontsluiting. Maar heb er een hard hoofd in. Vorige zwangerschap tot 3 x toe niets. Dus toen inleiden. En wil dit keer helemaal niet gestript worden. Heb vrij snel toen een weeen storm gehad, toen om een rugge prik gesmeekt en ondat ik al maanden niet sliep heb ik van 12 tot 2 geslapen. 2 uur werd ik wakker gemaakt voor inwendig onderzoek. Bleek 7 cm te hebben. Gynaecoloog werd erbij gehaald en die was er met 10 min, die deed ook nog inwendig onderzoek en toen had ik ineens 9 cm ontsluiting. Toen is alles rap gegaan. Hartje van de baby zakte steeds erg na iedere wee. 3 x poging gedaan om zuurstofgehalte te meten van de kleine. Mislukte alle keren. Tussen door moest ik steeds persen. En uiteindelijk is er een vacuümpomp bijgehaald en is die met de pomp gehaald. Als dat niet zou gaan lukken werd het een spoedkeizersnede. Ietsje over 3 lag die op me borst. Die hectiek wil ik graag niet nog een keer. En wil graag de weeen goed ervaren en de persdrang enzo. Ik ben toen met 39 weken ingeleid en zie dat mu weer gebeuren. Dus vandaar ook zo vroeg proberen met strippen.

18. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Zooo ik kan het allemaal even niet bijhouden.
    Ik heb ook niet echt opgelet maar een aantal van jullie naderen dus de uitgerekende datum!! Super spannend zeg. Samen aftellen is echt leuk, je leeft toch met elkaar mee.

Ik weet niet wie het was die gestript ging worden? Maar heeeeeel veel succes! Hopelijk doet het wat :)

Ik moet ook zeggen dat ik de tijd snel vind gaan.. heel erg snel. Ik sta er helemaal niet bij stil dat ik zo langzaamaan ook hoogzwanger begin te zijn. Hihi.

Ik fitness nog 2x pw heel fanatiek (zelfde programma als ik voor de zw.schap ook deed m.u.v. buikspieren uiteraard) maar ik krijg nu wel hele rare gezichten te krijgen, terwijl ik me nog best redelijk voel. Oke, ik merk natuurlijk wel dat het sporten anders is dan wanneer je niet zwanger bent, maar het ging toch nog best aardig.

Gisteren had ik een topdag! Ik denk door het weer? Ik heb toen alle keukenkastjes uitgeboend. Heerlijk. Kan ik weer iets afstrepen.

Fietsen doe ik nu ook wel weer. Wanneer het zo koud/ glad is niet. Maar nu is het lekker weer om buiten te zijn en ik heb er geen hinder van. Het gaat alleen niet meer zo snel.

Hier trouwens ook een peuter die heeeeeel slecht at. Ook een beetje magertjes was de laatste tijd. Maar sinds 2 weken eet ze weer. De fase heeft ongeveer 11 mnd geduurd.

Nog 1,5 week werken en dan heb ik verlof :D Best zin in. Helemaal omdat ik dan eindelijk ook eens wat dagen voor mezelf heb en dl bij de oppas is.

Voor iedereen die er echt bijna is, heeeeel veel succes! Ik ben benieuwd wanneer de eerste baby zich gaat melden.

19. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Boommm, veel last van maagzuur heb ik tot nu toe niet gehad, dus het was nieuw voor me. Ik probeer eerst mijn eetpatroon wat aan te passen en daarna haal ik rennies in huis :D. Het valt namelijk nog wel mee.
    Een bevalplan is misschien ook een groot woord, maar ik wil voor mezelf mijn wensen even op een rijtje hebben. Fijn dat er wel goed naar jou geluisterd werd in het ziekenhuis.

Goed idee trouwens, om nog even naar de kapper te gaan. Moet ik ook nog even doen!

Wat betreft onze peuter: die eet prima, en als ze eens wat minder eet, vinden wij dat niet erg. Maar ze kan opeens een flinke driftbui krijgen als ze iets niet wil, meestal met aankleden of tandenpoetsen. En ik word dan heel snel boos, maar dat helpt natuurlijk ook niet echt ;). Gelukkig is ze de laatste dagen meestal heel lief, hoef ik ook niet zo boos te worden...

Mevrouw Pinguin, wow je sport nog veel zeg. Ik ben daar een paar weken geleden toch maar mee opgehouden, het werd wel wat pittig. Maar in beweging blijven is wel goed natuurlijk, dus ik probeer wel wat te lopen (en heel af en toe dus te fietsen, haha).
    Ik vind de zwangerschap nu ook wel erg snel gaan, ben al weer 34 weken. Begin me nu ook al een beetje hoogzwanger te voelen. :D

Chertje85, ik kan me goed voorstellen dat je liever niet weer ingeleid wordt. Dat hoor je vaker toch, dat inleiden nogal heftige weeën (of een weeëstorm) kan geven?

Doe jullie nog een zwangerschapscursus? Ik heb bij de eerste yoga gedaan, vond ik erg fijn. Maar ik merk dat ik nu weinig tijd heb, of dat de cursussen hier in de buurt op voor mij onhandige tijdstippen gegeven worden. Dus nu niets gedaan. Wel jammer, maar het zij zo.

20. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @ fietsen gaat nog goed. Al gaat het niet meer met een hard tempo. Maar dat hoeft ook niet van mij.

marievs: thnx zal er eens naar kijken.

Chertje85: Hopen dat het strippen gaat lukken! :)

ik heb niet meegedaan aan een zwangerschapscursus.
    Wel zijn we naar 'n avond geweest waar ze vanalles uitleggen over het bevallen. Zo'n partner avond was dat.
    Voor mij is dat voldoende. en voor ml ook.

Deel Deze Pagina