Laatste 10 weken, afteltopic feb/mrt

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Boommm, 26 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Er moeten wel jongetjes tussen de verrassingen zitten, anders kloppen de statistieken niet :D.

Chertje85, het zou fijn zijn als je vliezen gebroken kunnen worden en de boel dan op gang komt! Succes!

Boommm, mooi uitzicht hoor. En ik vind het niet gek dat je daarna last van een harde buik had. Hier ook nog steeds een harde buik als ik (te) veel doe. Laatst was ik een stukje lopen met dochter op de driewieler. Ik kon haar bijna niet meer bijhouden met m'n zwangere lijf... :)

Ik moet nu naar het ziekenhuis omdat dochter in stuit lag. We hebben een versie geprobeerd, wat niet is gelukt, en daarna is ze met een keizersnede gehaald. Dus nu ben ik medisch, want ik heb een litteken. Maar de controles mochten tot week 36 wel bij een verloskundigenpraktijk, dus daar heb ik voor gekozen. En ik hoop van harte dat deze baby natuurlijk geboren kan worden.

Joyjoy, wat vervelend dat je lijf zo op is, hoort helaas ook wel weer bij het laatste trimester. Ik mag zelf niet klagen, maar ik krijg nu ook wel meer last van de bekende kwaaltjes. Wel fijn dat je over de termijn van je zoon bent, dat is inderdaad wel een mijlpaal.

Meisje93, echt nerveus ben ik ook niet. Tja, het zal niet altijd even fijn zijn en als je het echt niet trekt, is er ook nog pijnbestrijding. En je hebt gelijk, die baby moet er toch uit. :D

Lablover, het kan inderdaad ook nog een stuk langer duren! Ik denk nu steeds, nog ruim 5 weken, maar dat kan nog 7 weken zijn. Dat lijkt me niks aan, om twee weken overtijd te lopen. Ik ben nu soms al flauw van mijn dikke buik, hoewel ik weet dat ik die na de geboorte ook weer ga missen. ;)

Marievs, ja je typt wel belachelijk lange verhalen zeg :p ;). Nee hoor, dat krijg je al snel als je op iedereen wil reageren. En je bent echt niet de enige die haar buik mist, volgens mij hebben heel veel vrouwen dat wel.

Niny, zo lang duurt het niet meer toch? Succes met de laatste loodjes.

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Marievs. Wat fijn dat je werkgever de opleiding betaalde!! Dat scheelt veel want ik vind het zo duur! Zit op de uni, maar ben heel blij want ze denken goed mee met m'n situatie.
    Ik vind het altijd heel mooi als vrouwen thuis bevallen. Weet niet waarom, want zou er zelf dan weer niet aan moeten denken. Hier dus ook 2x in het zkh bevallen en nu weer.
    Dit is mijn laatste keer zwanger zijn, wij houden het bij drie kindjes..
    Is trouwens inderdaad London in Engeland. Wonen daar nu sinds een jaar :)
    Ik heb nog wel contact met de moeders van de clubjes van de andere kinderen. Niet zo heel fanatiek. Maar een keer in de zoveel tijd. Vind het wel leuk!

Niny. Gaat hier eigenlijk ook niet meer, maar wil toch nog leuke dingen met de kindjes blijven doen, dus dan moet ik maar een beetje afzien af en toe ;) Ben zo benieuwd wanneer je gaat bevallen!

Manamana. Haha ik vind ook dat de verrassingen jongetjes moeten zijn.

Hier een rot nacht gehad . Hele nacht wakker gelegen met pijnlijke harde buiken. Ben op een gegeven moment maar naar beneden gegaan ook.

Vanavond lekker uit eten met m'n vriend. Nu al zin in!

3. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    #283 Niny, 30 jan 2016
    Laatst bewerkt: 30 jan 2016
    Boomm, ja daar kan ik dan wel inkomen! Wees blij dat het voorlopig nog een beetje lukt.
    Geniet van je gezellig avondje!!

Ha ik ook, hopelijk erg binnenkort. Morgen bevallen ofzo is prima :D, begint nu echt zwaar te worden voor rug en bekken. Al mag ik dus niet echt klagen, lang erg weinig kwaaltjes gehad en met kindje nog alles prima dus.

Maandag terug gynaecoloog, ben eens benieuwd wat ze gaat zeggen. Had vrijdag 5/02 laatste afspraak staan, en vriend is week erop hele week in vakantie toevallig. Hier laat het ziekenhuis je maximum 10 dagen over uitgerekende datum gaan en dat zou een zaterdag zijn... dus waarschijnlijk tot 12 februari maximum ;)

Lablover, ja je weet het niet hé hoe lang het nog precies zal gaan duren.

Hier vanavond gaan eten bij schoonouders, dus vanavond liefst geen bevalling ;)

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    manamana: wil het eigenlijk zonder pijnbestrijding gaan doen.
    Ook ben ik van plan om thuis te gaan bevallen.

Boommm: heh wat vervelend zeg. Afgelopen nacht wel beter geslapen?

Niny: het is aftellen bij jou! Hopelijk duurt het niet lang meer voor je.

5. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Hehe, eindelijk weer teruggevonden! Spannend allemaal he. Lees mee via m'n telefoon en merk dat reageren dan niet zo goed gaat, heb t geheugen van een zeef. Vandaag 37 weken! Vooral m'n oudste kan niet wachten!

6. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Dag dames Hoe is het met jullie?
    Hier gaat alles nog goed. Ik slaap gelukkig weer goed dus voel me over het algemeen erg uitgerust. Deze week is mijn laatste werkweek en ik verheug me echt op het rustig aan kunnen doen, filmpjes kijken etc.... Mijn dochtertje is 3 dagen pw bij mijn ouders of schoonouders dus echt ff tijd voor mezelf!

De bevalling komt steeds dichterbij. Ik kijk er enorm naar uit maar ook om mijn eigen lichaam weer terug te hebben. Ik kan nu zo moeilijk bukken en tillen.

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sweetbel!! Spannend wanneer de kleine zich meld.

Mevrouw Pinguin: Wat fijn dat je weer goed slaapt.
    Wat heerlijk dat je bijna met verlof mag! Even lekker relaxen.
    Moet je nog veel in het huis doen?
    Ik kijk ook al uit naar de bevalling. Die buik wordt alleen maar zwaarder... vooral dat draaien in bed pff.

Zaterdagavond flinke voorweeën gehad.
    Gisteren was het ook een beetje aan het rommelen.
    Nu een apart gevoel met lopen etc.
    Vanmiddag controle vk. Ga gelijk eens vragen of het al vast ligt in mijn bekken.

8. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Mevrouw Pinguin, super dat je weer wat kan slapen zeg. Geniet van je wel verdiende rust alvast zou ik zeggen! Kan wel even goed doen.

Meisje93, spannend zeg. Benieuwd wat de gynaecoloog zegt.
    Hier vorige week ook voorweeen, maar die gingen voorbij zonder meer... is dus geen garantie helaas.

Hier vandaag bij de gynaecoloog, heb al opening maar verder dus nog alles inorde en rustig... Woensdag terug voor monitor, en vanaf dan elke 2 dagen tot ik beval...

9. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier nog wel even te gaan dus 'mag' nog niet aftellen. :)

Maar hier zit mijn buik ook verschrikkelijk in de weg. (hij is echt gigantisch) En mijn heupen/ rug/ buik doen zeer. Slaap hierdoor ook niet goed.

Verder enorme nesteldrang dus flink bezig in huis.

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Net terug van vk. Pff het liep een uur uit dus was ook snel weer weg :p
    Kindje ligt al aardig laag in het bekken.
    Het bericht luidde als volgt dat ik er rustig rekening mee kon houden dat de beeb zich over 1,5 week zich aan zou kondigen.
    Hij verwacht zoiezo niet dat ik over tijd ga lopen.
    Ben benieuwd of ie gelijk heeft.

Niny. Spannend hoor. Hoop voor je dat je niet al te lang hoeft te wachten.

Vaddie. Voor je het weet ben je ook al zover.
    Wou datk ook nesteldrang had. Ben alleen maar een rommelkont geworden. :(

11. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Haha, sweetbel, ik heb soms ook zo'n slecht geheugen! Lekker onhandig ook...

Niny, hopelijk hoef je niet te lang meer te wachten. De laatste loodjes zijn best pittig, met al die kwaaltjes.

Boommm, lekker even samen uit eten! Hebben wij laatst ook gedaan, was erg leuk.

Meisje93, ik ben ook niet van plan meteen om pijnstilling te vragen, maar ik sluit het niet uit. En ik moet toch al in het ziekenhuis zijn, dat maakt wel uit. Thuis is inderdaad een ander verhaal.
    Waarom verwacht je vk dat je baby eerder komt?

Mevrouw Pinguin, fijn dat je wat beter uit kan rusten. Lekker dat je verlof binnenkort begint. Groot gelijk dat je dochter dan wel naar (schoon)ouders gaat, heb je even voor jezelf. Onze dochter gaat ook naar de opvang (wel wat minder dan normaal).
    Bukken en tillen valt mij ook erg tegen, ik heb dan meteen een harde buik. Schoenen aandoen en veters strikken wordt nu ook zo leuk. :p

Vaddie, ik begin mijn buik nu ook wel op te merken, zit soms echt in de weg. Om 'm na de geboorte weer te missen, haha.

12. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zooo k was dit topic kwijt maar heb hem weer gevonden en van alles gemist zie ik haha.

Controle vrijdag was goed, word morgen indien mogelijk gestript. Ik denk zelf van niet daar de oudste pas met 41.1 geboren is zal k nu vast niet met 39.6 al mogelijkheid tot strippen hebben. Als t niet lukt dan donderdag nog maals proberen en als dat niet lukt maandag controle ziekenhuis en evt dinsdag inleiden.. Zo spannend!

@ diegene die morgen word ingeleid: veeeeel succes.

@ meisje 93.. K zou de 30 weken niet halen toen 34 niet en toen 37 niet en nu ben k woensdag 40 en gaan ze me straks gewoon inleiden dus pin je er niet teveel op vast haha al hoop k t wel voor je:)

@ mooie foto: prachtig zeg, mooi weer ook!

@ rest: sorry niet opgeslagen.. Iets met oppas.. K doe nog wel de volledige zorg voor zoontje:) maar is meer omdat k daar echt zo van geniet.

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Manamana: heeft hij niet heel duidelijk gezegd omdat het spreekuur een uur uitliep.
    Maar vanaf de 20 weken echo loopt de baby ong. 2 weken voor op groei.
    Mijn laatste menstruatie's waren wat vreemd dus we wisten niet precies wanneer mijn laatste menstruatiedatum was.
    hij sluit daarom ook niet uit dat ik evt. Verder ben in mijn zwangerschap.
    Verder heb ik der niet naar gevraagd. Stom eigenlijk.

CSI: heel veel succes alvast morgen ben benieuwd.
    ik zie het wel wanneer het komt. En inderdaad misschien ga ik gewoon over tijd lopen.
    Alhoewel mijn moeder alle kinderen (7) met 37/38 wk heeft gebaard.

Maar tis nu weer heerlijk rustig in mijn buik hoor. ;)

14. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    @Niny: Vervelend zeg dit krampen. Maar het zal wel voorwerk zijn allemaal. Wel spannend hoor, je 1e kindje. Alles is dan nieuw. Oh lekker. Mijn vk laat je echt 2 weken over tijd. Dus uiterlijk 22 april… Haha. Hoe was je controle gister? Oh, ik lees het al. Alles nog rustig dus. Morgen ook terug. Ik mag morgen ook weer naar de vk. Misschien is het wel niet eens nodig ;).

@lablover: Haha, herkenbaar bij mn 1e zwangerschap. Ik liep zo te hopen dat het kwam. Bij elk pijntje dacht ik ok: Ja nu… Haha. Fijn dat je verder weinig klachten heb. Heerlijk.

@meisje93: Ja, je moet je echt niet verzetten. Krijg je adrenaline van en dat maakt het alleen maar erger en langer. Wel fijn dat jullie goede tips hebben gekregen. Iemand nog tips tegen been weeën??? Man, die zijn vervelend. Ik heb dit keer geloof ik ook een douchkruk. Kon gratis, dus waarom niet. Spannend zeg. Misschien dus al eerder. Of niet. Dat weet je nooit zeker. Hou er ook rekening mee dat het nog een weekje of drie kan duren he.

@jongetjes: Ja eigenlijk wel he. Ik heb ook echt geen idee wat het dit keer is. Bij mn dochter wist ik het zelf gewoon zeker, maar nu… De meiden die het niet weten, hebben jullie een gevoel??

@Manamana: Oh ja, dat is waar. Ivm dat litteken ja. Wel fijn dat je bij de vk voor de controles mocht. Dat is beter. En ik ga voor je duimen. Haha, ja ik vind het heerlijk om ff te typen. Ik doe dit voornamelijk op mn werk. Even mn gedachten weer verzetten en dan kan ik er weel vol tegenaan.

@Boommm: Ja joh en ik zat nog bij een particuliere ook. Dus mega duur. De rest ook nog een goede regeling mee kunnen treffen wat belastingtechnisch erg leuk was. Uni.. Pfff… Dat is echt een stap te hoog hoor. Ik ging fluitend door mn HBO, maar ben er nu wel klaar mee.
    Oh echt? Ervaar jij deze zwangerschap nu ook anders? Nu het de laatste is?
    Balen van die rotnachten zeg. Harde buiken is ook echt niet lekker en vooral niet in de nacht. Hoe was het uit eten? Je ticker is er vandoor….

@sweetbel: Herkenbaar. Daarom reageer ik nooit via telefoon. Werkt voor mij niet.

@mevrouw Pinguin: Lekker dat je beter slaapt zeg. Oh…. Je laatste werkweek. Heerlijk. Ik mag nu nog zes weken werken! Hopelijk hou ik ze vol. Wat ga je allemaal kijken? Ik heb al een hele rits series die ik wil gaan kijken haha. Ja he, het bukken en tillen wordt steeds zwaarder. Ondanks het getrappel enzo, zal ik ook wel blij zijn als ik mn lichaam weer terug heb. Als ik nu alleen maar op mn buik was aangekomen… Haha.

@vaddie: Zo herkenbaar. En dan die kleding die zo niet lekker zit. Bah. Vooral einde van de dag. Net of je teveel gegeten hebt…. Oh dat is wel lekker zeg. Lekker je huis poetsen. Daar ben ik nog lang niet mee bezig hihi. Eerst de kinderkamer van onze dochter afmaken en dan ga ik wel poetsen.

@csi: hopelijk kun je vandaag gestript worden. Zou lekker zijn. Je weet nooit. Elke bevalling is anders. Laat het even weten of eht gelukt is.

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @beenweeën. Hoorde dat een flinke en stevige bovenbeen massage wat verlichting kan geven.
    verder werkt er weinig heb ik begrepen.

Ik heb sterk het vermoeden dat het een jongetje is.
    Eigenlijk bijna iedereen in onze familie/vriendenkring.
    Soms ga je der gewoon vanuit. Mrja we gaan het wel zien. :)

16. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is strippen niet gelukt helaas. Baal er wel van maar goed niks aan te doen.. we doen t er maar mee haha

17. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Csi balen zeg! Inleiden dan nu?

Hier deze ochtend bevallen van een dochter! Geen hulp voor de statieken dus van ons.
    Vliezen gebroken om 16u45 en dan uiteindelijk bevallen om 6u45 met epidurale zonder bevalbad. Was een sterrenkijkertje, nog net natuurlijke bevalling door het Flink meeduwen van de vroedvrouw en kleine knip. De weeën waren namelijk al aan het afnemen en onze kleine dame kreeg het moeilijk.

Veel succes voor alle anderen, ik lees binnenkort even terug bij en antwoord dan op iedereen.!

18. Watermann

Watermann Niet meer actief

Wat fijn. Gefeliciteerd!! Doe maar lekker rustig aan en geniet van jullie meisje!

19. Boommm

Boommm Niet meer actief

gefeliciteerd!!

Fijn dat alles goed is gegaan.

Kom vanavond weer bijlezen/reageren.

20. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    CSI: wat balen zeg. Je krijgt toch nog een poging om te strippen? Of word het gelijk inleiden?

Niny: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!
    Geniet van alles & hoop voor je dat je snel herstelt

Deel Deze Pagina