Mevrouw pinguin: Wat vervelend dat je zo slecht slaapt! Hopelijk is het maar tijdelijk. Kan het zijn dat je dochter nu al last heeft qua de gezinsveranderingen? DeeDee91: Voor mij ook herkenbaar dat de dagen voorbij vliegen! (zonder maar iets te doen) Wat vervelend dat je met insuline moet beginnen, zal wel even wennen zijn! Al is een patatje op zijn tijd ook wel heel erg lekker. Vanavond kwam mijn schoonmoeder de wieg brengen. (heeft mijn man nog ingelegen) Helemaal verliefd op geworden. Kan haast niet wachten tot ons wondertje hierin mag liggen
Pinguïn. Wat een heftige nacht weer, vervelend zeg. Hopelijk gaat het vanavond beter. Weet je waarom je dochter wakker is snachts? En is ze gewoon wakker of huilt ze? Lablover. Hoe was je controle? Is de baby inderdaad begonnen met indalen? Deedee. Vervelend dat je moet beginnen met insuline. Maar ieder nadeel heeft z'n voordeel inderdaad. Meisje. Wat leuk, een familie wieg? Hier relaxt dagje gehad. Wat wasjes gedaan en opgevouwen. Verder de badkamer opgeruimd, wat een troep kan een mens hebben. Wat zijn jullie plannen voor het weekend?
Oja en nog een dillema.. Wij wonen natuurlijk in het buitenland en na de geboorte willen beide opa's en oma's graag langskomen natuurlijk. Dit betekend dat ze bij ons zullen slapen.. Maar ik weet nog niet zo goed of ik daar wel op zit te wachten.. Hier is geen kraamzorg, dus dat is wel een puntje. Máár we hebben wel een aupair die veel taken van het huishouden/oudste kinderen op zich kan nemen.. Zal ik ze uitnodigen voor de eerste week en andere opa/oma voor de tweede week? Of pas na een paar weken... Wat zouden jullie doen? We willen sowieso na een maand/1,5e maand naar NL vliegen om haar aan iedereen te laten zien.
Boommm: Inderdaad een familie wieg. Kon kiezen uit 2 wiegen. De wieg waar ik in heb gelegen is er ook nog steeds oei zeker een dilemma. Persoonlijk zou ik niet al de 1ste week logés in huis halen. Je weet niet hoe snel je herstelt na je bevalling. Of Oma moet heel graag gaan helpen met het huishouden en je hebt daar een goeie band mee
Goeiemorgen meiden! Wat leuk om allemaal te lezen ! Ik sluit ook graag aan 28 jaar, zwanger van ons eerste kindje we krijgen een meisje en ben uitgerekend op 12-03-16 @Boommm, ik zou er ook niet aan moeten denken gelijk in mn kraamweek mn familie en schoonfamilie te logeren hebben .. Is er geen hotel in de buurt waar ze kunnen logeren?.Ik heb begrepen dat juist de eerste weken erg belangrijk zijn om te wennen aan de nieuwe situatie. Jij, je partner en de kleine zullen allemaal weer even hun draai moeten vinden.. Dit zal je familie toch wel begrijpen? En zoniet pech zou ik dan zeggen ze zijn natuurlijk meer dan welkom, maar niet om te blijven logeren of hele dagen te komen.. Ik spreek een beetje uit ervaring, alleen woont mijn familie aan de andere kant van Nederland en die komen normaal ook niet voor 1 dag, maar heb nu wel duidelijk gemaakt dat ik daar de eerste weken niet op zit te wachten.
@boommm, controle was goed. Kleine ligt inderdaad al iets ingedaald in het bekken maar nog niet vast. Begreep dat hij in theorie nog kan draaien maar dat ze dat vaak niet doen. Vind het zelf lastig te voelen hoe die ligt. Hoop dat ie maar snel zo verder zakt, des te korter de weg naar buiten straks is!
Lastig Boomm, ik zou het niet willen. Mijn zwager woont in Boedapest en komt ook na de geboorte. Eigenlijk kan hij alleen hier slapen maar ik wil dat gewoon niet. Dus dat heb ik heb ook gezegd. Moet mij al aanpassen aan de kraamzorg en dan ook nog aan hem, nee echt niet. Hij zal er ook geen bal van snappen allemaal en ik erger mij vaak dood aan logee's en hun manieren haha ( vooral die van hem zeg maar...) Er is vast wel een goed hotelletje in de buurt, en dan wel goede afspraken maken wanneer ze welkom zijn. Dat ze niet als nog de hele dag er zitten zeg maar
Bij mij ligt ze trouwens nog lekker met haar hoofdje boven. Hopelijk gaat ze ooit draaien.... Voor mijn gevoel ligt ze al tijden zo.
Mevr pinguin Wat ontzettend rot zeg. Ben je inmiddels alweer een beetje bijgetrokken? Deedee oh jeetje klinkt wel ernstig? Heb je zwangerschapssuiker? Meisje93 Leuk is dat he. Hier staat het wiegje ook al klaar Welkom Missl87 Boommm Zou inderdaad ook vragen of ze niet in een hotel kunnen Vanmorgen bij de VK geweest. Ik werd gecomplimenteerd dat ik een leuk kind had. Steeds als de VK maar iets duwde schopte ze al. Verder even mijn zorg geuit dat ik haar nu minder krachtig voelde. Sinds ze is gedraaid. Ik voel haar wel. Zeker als ik even ga liggen voel ik haar binnen vijf minuten maar toen ze nog anders lag leek het krachtiger te zijn. VK zei dat ik haar nog een beetje moest leren kennen en dit van die typische moeder dingen zijn. Nou gelukkig maar.
Er is hoop mevrouw pinguin! Ik sliep weken slecht, gewoon oververmoeid.. zag elke uur elke nacht.. Tot een paar dagen geleden ik in eens 2 nachten zo goed sliep! Nu is het weer beroerd, maar die 2 nachten hebben me echt goed gedaan. Hoop voor je dat je snel zon nachtje meemaakt !
Meisje. Wat bijzonder! Hier geen familiewieg, vind ik nog steeds ergens wel een beetje jammer. Missl87. Welkom, gezellig! Denk dat we er inmiddels uit zijn qua oplossing. Hoe gaat jouw zwangerschap tot nu toe? Lablover. Wat fijn dat hij er al klaar voor ligt. Ik vond het juist niet fijn toen ze helemaal ingedaald zaten, voelde heel vervelend met lopen haha. Deedee. Wat spannend dat ze nog met haar hoofdje omhoog ligt, hopelijk draait ze nog. Wil je anders een draaipoging laten doen? Straycat. Fijn dat alles goed was. Ik voel haar ook minder vaak nu, volgens mij slaapt ze gewoon veel.. Pinguïn. Neeee, wat vervelend, weer zo'n slechte nacht. Kun je overdag een beetje bijslapen? Wat betreft onze ouders. Eerste week houden we rust. Tweede week kunnen eerst mijn ouders maandag avond aankomen en woensdagochtend weer vertrekken. Dan schoonouders woensdagavond aankomen en vrijdagochtend vertrekken. Zo hebben we een weekje rust, dan een weekje drukte en dan weer rust. Heel erg bedankt voor het meedenken!! Ik ga even een dutje doen, meiden net in bed gelegd en lig nu zelf ook op de bank haha. Dit wordt trouwens ons eerste pakje!
♥ Zwanger ♥ Niny (23 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 03 Februari 2016 - Verrassing! CSI (00 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 03 Februari 2016 - Jongen! Marioposa1986 (29 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 06 Februari 2016 - Jongen! Emerald (26 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 07 Februari 2016 - Meisje! Lablover (26 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 20 Februari 2016 - Jongen! Sweetbell (28 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 21 Februari 2016 - Meisje! Deedeee91 (24 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 28 Februari 2016 - Meisje! LisannevB (21 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 28 Februari 2016 - Jongen! Meisje93 (22 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 28 Februari 2016 - Verrassing! Mmmmmm (34 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 02 Maart 2016 - Verrassing! Straycat (32 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 03 Maart 2016 - Meisje! Manamana (33 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 06 Maart 2016 - Meisje! Joyjoy86 (29 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 06 Maart 2016 - Meisje! MevrouwPinguin (28 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 07 Maart 2016 - Verrassing! Ingietje (00 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 08 Maart 2016 - Jongen! Valenti (31 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 09 Maart 2016 - Jongen! Missl87 (28 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 12 Maart 2016 - Meisje! Boommm (26 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 22 Maart 2016 - Meisje! Babii (27 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 27 Maart 2016 - Jongen! Jongens: 7 & Meisjes: 8 & Verrassingen: 4 ♥ Afspraken ♥ 08 Januari Straycat - Controle VK. 11 Januari Niny - Controle gyn. 12 Januari Lablover - Groeiecho. Boommm - Controle gyn. 13 Januari Meisje93 - Controle VK. 21 Januari Deedee91 - Controle gyn. --- Wijzigingen graag dik gedrukt doorgeven, dan pas ik (Boommm) het lijstje aan!
Boommm: mooi opgelost zo toch, met je ouders en schoonouders? Welterusten! Een middagdutje lukt mij vaak niet goed. Ik ben wel moe, maar kan niet goed slapen. Nou ja, dan maar even languit op de bank, lekker relaxen. Mooi pakje trouwens! Mevrouw Pinguin: hopelijk wordt het slapen beter. Ik heb afwisselend slechte en minder slechte nachten. Vannacht heb ik best lekker geslapen, maar was ik om 5.15 uur klaarwakker en kon ik helaas de slaap niet meer vatten. Missl87: welkom! Deedee91: onze dochter lag ook in stuit. Ik heb toen wel een draaipoging laten doen (viel erg mee, de gynaecoloog deed dat heel rustig en met beleid), maar helaas wilde ze niet draaien. Uiteindelijk is ze met een keizersnede geboren, omdat ik een stuitbevalling toch te eng vond. Straycat: daar kan je onzeker van worden he, of je de baby nog wel genoeg voelt. Ik ga dan even liggen met m'n handen op de buik en voel dan meestal heel snel beweging. Meisje93: leuk, zo'n familiewieg. Hebben wij helaas niet, maar we hebben een wieg op marktplaats gevonden. Vanmorgen controle bij de VK gehad. Alles was prima. Gelukkig lag dit meisje mooi het hoofd naar beneden. Hopelijk blijft dat zo!
Boommm, dat lijkt me een goede oplossing zo! Jullie tevreden en de oma's en opa's ook. Wat een mooi pakje zeg! Mevrouw pinguïn, hopelijk gaat het slapen vannacht toch beter. Is het de houding of echt gewoon slapen? Missl87, welkom! Hopelijk gaat het slapen daar ook terug beter! Deedee, ze kunnen draaien tot 36 weken dacht ik. Dus wordt even afwachten wat het geeft. Hopelijk draaien!! Meisje93 wat fijn die familiewieg!! Hier hebben we geen wieg enkel park. Manamana, Super zeg! Verder alles inorde met jullie beiden? Hier maandag terug naar de gynaecoloog, best wel benieuwd of het nog steeds goed ligt! En gewicht enzo. Voel het de laatste tijd super veel en hard, dus dat is wel een geruststelling
Wat 'n leuk pakje Boommm. En inderdaad mooi opgelost zo met de opa's en oma's. Fijn dat alles goed was manamana bij de vk. Haha ja mijn schoonmoeder is helemaal trots, dat we de wieg wilden gaan gebruiken. Ze heeft hem helemaal opnieuw bekleed. Zal morgen eens 'n fotootje van maken
Ik zelf slaap nog wel redelijk maar onze dochter........ pff die is gewoon de hele nacht wakker. Boommm, ik zou er niet op staan te wachten dat ouders en schoonouders in huis zijn. Maar ik heb ook heeeeeel Veel behoefte aan privacy. En rust. Maar ik begrijp ook dat het anders is wanneer je in het buitenland woont. Fijn dat het is opgelost
Hahaha ik zit ik echt vol verbazing naar jullie reacties te kijken.. Netjes in elke post een reactie naar iedereen. Ik ben al blij als ik 1 ding kan beantwoorden. Mijn korte termijngeheugen is een drama op dit moment! Mijn zwangerschap verloopt opzich prima.. Ik werk sinds 3 weken halve dagen (nu nog 4 uur per dag 5 dagen per week en moet er nog 3 ) Alle controles ect. Tot nu toe prima! Ben zo gezond als een vis. Ik vond de eerste 14 weken echt niet leuk.. moe, neerslachtigheid, onzeker, misselijk, niets smaakte qua eten.. Daarna me best goed gevoeld alleen sliep ik op een gegeven moment niet meer.. van alles geprobeerd maar niets hielp.. daardoor zwaar oververmoeid geraakt.. Begin nu een beetje te waggelen en af en toe steken tijdens het lopen (ws. Bandenpijn) maar mag denk ik niet klagen! Wat een leuk pakje Boommm! En fijn dat je eruit bent gekomen met het bezoek in de kraamweken
Zo dames hebben we allemaal lekker weekend ? net gewerkt en nu t/m maandag vrij. Dan nog 3 kleine ochtendjes en dan verlof jeeeh. Ik wacht het rustig af of ze nog draait. Kan nog alle kanten op en zou heel graag een normale bevalling willen. Zit niet zo zeer tegen een keizersnede op maar wel tegen het verblijf in het zh. Lijkt mij zo fijn om gewoon naar huis te kunnen en niet tussen al de andere vrouwen te liggen. Wat vervelend mw Pinguin dat je zo slecht slaapt! zo duren de dagen wel erg lang @ straycat, ja ik heb helaas suiker gekregen tijdens de zwangerschap. Het was te doen met een dieet maar ik piek nu te vaak. Moet nu bij spuiten met een snelwerkende insuline om mijn suiker gehalte te verlagen indien nodig. En dan ben ik zelf verpleegkundige maar die naald in mijn eigen lichaam steken brrrrr @ Boomm wat een leuk pakje! @ meisje, wat leuk een fam wieg. Dat zijn echt dingen om te koesteren. @ manamana fijn dat de kleine al goed ligt! zorg minder. @ Niny, leuk hé die trappen haha. Vind het ook altijd een geruststelling. @ miss 87 ja dat wachelen, ziet er niet uit En dan nu met een dikke winterjas valt het niet op dat ik zwanger ben en dan zullen mensen ook wel denken...