Laatste 10 weken, afteltopic feb/mrt

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Boommm, 26 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Manamana. Fijn dat alles goed was.

Niny. Wauw. Jij bent gewoon al bijna zo ver! Nog maar 4 daagjes en dan mag je thuis bevallen. Ben je al helemaal klaar?

Meisje93. Ben benieuwd naar je foto van de wieg.

Deedee. Wat fijn dat je verlof bijna begint! En knap dat je jezelf kan spuiten inderdaad, ik zou dat echt niet kunnen.

Ik lig al de hele morgen op de bank. Vriend is met de kinders naar de dierentuin. Aupair is ook de hort op met vriendinnen. Ben voor de 100ste keer Gossip Girl aan het kijken. Blijft een heerlijke serie. Ben ook zo blij dat Pretty Little Liars weer bijna begint.

Hier een rustig weekend. Vandaag is iedereen dan weg. Morgen gaan we met z'n allen een dagje naar Hampstead Heath, is een gigantisch en heel mooi park.

2. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Meisje93, benieuwd naar de foto!!

Missl87, nou van mijn geheugen is er ook niks meer over hoor. En wordt er enkel erger op, dacht eerlijk niet dat dat nog kon :eek:
    O en hier ook waggelen hoor, trek er mij niks meer van aan,ben al blij als het geen pijn meer doet

Deedee, ja jezelf spuiten is altijd net iets spannender! De eerste keer pregnyl spuiten ging ik bijna van men stokje. En jij moet nog stuk vaker spuiten.
    De buurman had vorige week pas door dat ik zwanger was..winterjassen verbergen veel dus. Maar nu gaat hij niet meer dicht...

Boommm, ja spannend hé. Ga sowieso in ziekenhuis bevallen, gewoon blij dat ik de 37weken gehaald zal hebben. Mag van mij wel komen dan!

3. Emerald

Emerald Lid

5 jun 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was van plan om hier mee te schrijven, maar deze week heb ik het zo druk gehad dat dat niet is gelukt.
    Gister mijn laatste werkdag gehad en van de week de laatste spulletjes in huis gehaald. Ik moet alleen nog vitamis halen en eventueel nog wat extra luiers.
    Geboortekaartjes zijn deze week ook besteld en begin komende week krijgen wij daarvan de proefdruk. Ik ben benieuwd!

@ Boommm, fijn zo'n dagje voor jezelf!

@ Deedee, ik hoop ook voor jou dat ze nog gaat draaien!

@Miss187, fijn hoor, dat de zwangerschap zo soepel verloopt.

@ Niny, loopt jullie kindje achter met de groei?

En verder weet ik her even niet meer...

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.645
    5.672
    113
    Nou moest vanmiddag voor het eerst echt spuiten. Mijn vriend natuurlijk kijken die vind het maar al te interessant. Maar goed 15 min daarna was mijn suiker mooi gezakt dus daar doe ik het voor :)

@ Boomm, wauw wat een luxe een aupair! is het een fijn iemand? Lijkt mij wel lastig moet wel klikken lijkt mij.

@ Emerald wat voor vitaminen moet je nog halen? wist niet dat ik dat ook moest hebben. Ben zo bang dingen te vergeten terwijl ik de lijstjes volg. Kwam er laatst achter dat ik geen dekentje heb voor de maxicosi, dus die besteld en die is vandaag binnen gekomen. Had natuurlijk het dekentje uit de wandelwagen kunnen pakken maar blijft handig lijkt mij een extra.

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Niny: dan kwam je buurman er wel heel erg laat achter ;)
    Spannend hoor! Echt aftellen voor je.

DeeDee: fijn dat je bloedsuiker goed gezakt is! :)

Foto komt eraan...

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Net even gauw een fotootje gemaakt. ;)
    (was het alweer vergeten :) )

7. Emerald

Emerald Lid

5 jun 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deedee, vitamine K en vitamine D. K is zo uit mij hoofd gezegd vanaf dag 8. Alleen ik vind het handig om alvast in huis te hebben. Ik weet niet of het bij flesvoeding ook gegeven moet worden trouwens.

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik kom morgen weer meiden! Ben de laatste dagen enorm gesloopt en veel pijn. Ik beloof zsm te reageren! Rustig aan meiden!

9. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Emerald, neen hoor. Gewoon lang geleden dat ik nog echo heb gehad vandaar! Hier neem ik gewoon mijn vitamines verder denk ik.

Meisje 93, prachtige wieg zeg!!
    Ha ja met men winterjas zag je het echt niet, en de buurman moet altijd klagen over iets. Dus zelf ook niet gezegd.

Babbi, hopelijk gaat het snel iets beter met je en kan je even bekomen!

10. lablover

lablover Lid

14 jun 2015
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij zit vit. K al in flesvoeding verwerkt en hoef je die alleen bij borstvoeding te geven

11. Mariposa1986

Mariposa1986 Bekend lid

22 apr 2015
    545
    481
    63
    Vrouw
    Tilburg
    Hoi meiden,

Ben ik weer even. Afgelopen week zo moe dat ik weinig puf had om te reageren. Hier inmiddels 36+1 en begin stiekem toch wel beetje zenuwachtig te worden. Vannacht voor het eerst ook echt een hoop gerommel in mijn buik en menstruatieachtige krampen. Mijn buik voelde kei hard aan maar was verder niet pijnlijk, terwijl ik afgelopen weken juist vooral veel last van had, dat mijn buk heel erg pijn deed rechts naast mijn navel.
    Afgelopen week was de kleine nog helemaal niet ingedaald dus ben heel benieuwd hoe hij er nu voor ligt als ik woensdag weer controle heb. Hopelijk is hij iig een klein beetje gezakt.

Qua slapen gaat het hier echt slecht helaas 😔 Of ik heb zoveel pijn aan mijn pols (Carpaal tunnel syndroom) of ik heb heel veel pijn tussen mijn schouderbladen waardoor ik echt niet in slaap kom. Lontje begint echt op te raken en merk dat ik stiekem toch wel beetje klaar mee begin te raken. Ik vind het heerlijk om mijn mannetje nog even lekker bij me te hebben maar mijn lijf doet voort overal pijn.
    Tuurlijk ga ik het nog gewoon volhouden tot dat ons mannetje besluit dat het tijd is maar 42 weken hoeft van mij niet perse 😊😁

Hoe gaat het verder met jullie? Zenuwen ook al aan het toenemen of?

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Deedee. Wat fijn dat het spuiten helpt! Ja is heel fijn om haar in huis te hebben. Zeker omdat wij straks geen kraamzorg hebben en mijn vriend gewoon 60 uur per week helpt. Kan ze mooi helpen met het huishouden en de oudsten. Maar klikt heel goed, voelt alsof we vriendinnen zijn haha.
    Over de vitamines. Als je bv gaat geven heb je vitamine D en K nodig. Als je fv geeft heb je alleen vitamine D nodig. Wat ik zelf fijn vond om al in huis te hebben was infacol, tegen krampjes.

Meisje. Waaaaauw, prachtig wiegje!

Mariposa. Draag je al een brace snachts? Dat gaf bij mij veel verlichting.

Hier heerlijk ochtendje gehad in het bos. Zo kindjes naar bed en dan ga ik de commode indelen en gestrekt op de bank;)

Deze nog gekocht in NL, zo lief!

13. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Deedee91: hopelijk draait jouw baby nog netjes. Het kan nu inderdaad nog alle kanten op gaan. Wilde je nu wel of niet een versie proberen? (Ik ben ook een beetje vergeetachtig aan het worden...). Ik vond de keizersnede erg meevallen, en het verblijf in het ziekenhuis (2 nachten) ging ook wel. Maar ik was inderdaad wel erg blij om weer naar huis te kunnen. Lekker in m'n eigen bed en een kraamverzorgster die alle tijd voor me had. De verpleegkundigen in het ziekenhuis hadden dat helaas niet altijd. Hadden ze het veel te druk voor.

Meisje93: wauw, mooie wieg!

Babii: bah, niks aan dat je zo gesloopt bent. Hopelijk kan je nog wat rust pakken.

Boommm: schattig hè, die kleine kleertjes! Ik heb zelf nog niets nieuws gekocht, maar al wel vanalles gekregen. Heel leuk!

Mariposa1986: het lijkt mij ook niets om tot 42 weken door te lopen. En een brace om je pols kan helpen inderdaad.

Ik heb de afgelopen nachten goed geslapen, even lekker bijgetankt. Heerlijk! Nu nog twee weken werken en dan met verlof, daar heb ik ook wel zin in eigenlijk.

We hebben een proefexemplaar van 't geboortekaartje in huis. Nu eens kijken wat we er allemaal op willen zetten. Wij zijn niet van de gedichtjes, maar een leuke zin/korte tekst moet er toch wel op, vind ik.
    Vorige keer hebben we de kaartjes bij een lokale drukker besteld, nu gaan we dat via het internet doen. Hoe doen jullie dat?

14. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Woooow wat word er hier veeeel gekletst.. kan het niet bijhouden haha.

K zag een prachtige wieg voorbij komen en een heel leuk vestje gaaf!

En iemand met een kort lontje.. haha nou hier nog 1.. lichamelijk gaay t juist steeds beter en doe ik steeds meer maar k word met de dag sacherijnig er en dan te bedenken dat ik bijna zeker nog ruim een maand moet... oefff..

Carpaal tunnel syndroom: brace indd!

En infscol. . Echt goud spul dat.. moet het voor deze uk nog in huis halen..

Verder hier nu alles gestreken en opgeborgen.. alleen vluchtkoffer ng steeds niet klaar. . Bed is opgehoogd maar nog geen matras beschermer.. tegen vliezen breken.. nog genoeg te doen geloof ik haha.

15. mmmmmm

mmmmmm Actief lid

5 feb 2011
    126
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat wordt hier veel gekletst! Ik heb het afgelopen week niet bij kunnen houden. Was geveld door de griep en zelfs de concentratie om te lezen was er niet.

Ik zag een heel mooi familiewiegje voorbij komen. Helaas hebben wij dat niet in de familie, wel hebben we zelf een wiegje gekocht voor de eerste, is ons heel goed bevallen, dus gaan we nu voor de tweede weer gebruiken.
    De eerste tijd bij ons op de slaapkamer, erg handig ivm borstvoeding :)

Vervelend als het slapen niet meer zo lukt, hier 's morgens wel op tijd wakker, maar verder gelukkig geen slaapproblemen.

Ik ben wel blij dat ik kan gaan aftellen qua werk. Nog twee weekjes te gaan. Met een peutertje in de Nee-fase is het af en toe best zwaar.

Momenteel zijn we bezig met het nieuwe kamertje van ons peutertje, de babykamer houden we gewoon hetzelfde.

Deze week mogen we weer voor controle. We kunnen dat meteen even kijken op de verloskamers omdat we in het ziekenhuis bevallen. Ben heel benieuwd!

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    dat is een goeie om infacol al in huis te halen.
    Zet het gelijk op mijn lijstje. ;)

Manamana: Wat fijn dat je een paar goede nachten achter de rug heb.
    Doet een mens goed.
    Wij doen de geboortekaartjes bij een lokale drukker.

CSI: succes met de laatste dingetjes regelen. Schiet al lekker op voor je.

mmmmmm: Wat vervelend dat je de griep hebt gehad. Eigenlijk ontkom je er niet aan met dit kwakkelende weer.
    Ja eerst wilde ik de kleine niet op onze slaapkamer. Bang dat we er niet van konden slapen.
    Maar nu toch maar voor gekozen om de wieg er neer te zetten.
    Als het niets is 's nachts rijden we 'm zo naar de babykamer. ;)

Hier is mijn laatste werkweek aangebroken. Nog 5 daagjes werken en dan mag ik eindelijk met verlof :)
    Ben er ook wel echt aan toe moet ik zeggen.
    Ene dag ben ik heel relax, en de andere dag krijg ik het op mijn heupen en moet alles af zijn :p

17. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Manamana, wij bestellen het kaartje ook online. Proefdruk is al binnen en ontwerp staat helemaal klaar op datum, gewicht en lengte na. Envloppes liggen al geschreven klaar.

Mmmmm: veel beterschap nog!

Mariposa, een steunverband kan ook helpen, omdat je anders de rest beetje forceert.

Hier vandaag controle bij de gynaecoloog, alles inorde. Een uitstrijkje genomen, hopelijk is de uitslag negatief dan mag ik een onderwater bevalling. Geschat gewicht 2,400kg, vond ik best weinig?
    Volgende controle 25 januari.

18. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Mariposa het valt niet mee he. Je zit echt op het laatst. Ik hoop dat het je nog lukt om het even vol te houden.

Boommmm wat een lief vestje

Manamana Hier ook de proefafdruk binnen. We zijn tevreden. Ik zit ook nog te stoeien met gedichtjes en tekstjes.

Hier even afwezig geweest. Was het weekend erg down. Ik ben er achter gekomen dat iemand de naam die wij al jaren in gedachte hebben voor een eventueel meisje heeft gegeven aan haar dochter. Staat niet echt dicht bij me. Het is geen familie ook niet iemand in de vriendenkring maar toch. Ik hield het gisteren niet meer en moest huilen. Man zei dat we het toch gingen geven. Ik baal nog steeds net twee maanden voor mijn bevalling en dan dit :(

Voor de rest alles goed. Afgelopen controle bij de VK was ook goed gelukkig. Ze geeft goed weerstand als de VK op mijn buik drukt. Ze moest erom lachen.

22 januari is mijn volgende VK bezoek

19. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Yes! 32 weken alweer. Ik kan haast niet meer wachten. Wij weten nietwat het geslacht is en daar wordt ik nu met de dag nieuwsgieriger naar. Vandaag controle gehad en de baby begint iets in te dalen. Nog 8 weekjes en dan is er een klein babytje bij.

Ik slaap inmiddels weer uitstekend (nu 3 nachten) dl is bij een magnetiseur geweest en ze bleek oorpijn te hebben. Ze moet nog wel vaak worden behandeld maar vooralsnog reageert ze goed op de eerste behandeling. En ze slaapt snachts weer normaal. Wat heerlijk zeg, kan ik ook gelijk weer meer hebben.

Boomm super schattig pakje

@familiewieg, leuk idee, hij ziet er erg schattig uit!

Ik ga even mijn middag tuk doen!

20. JoyJoy86

JoyJoy86 Actief lid

23 nov 2012
    298
    2
    16
    Schijndel
    Mevrouw pinguin 32 jeej! Schiet nu op he! Mooi dat alles goed was bij de vk! :) Gelukkig heeft je meisje weer rust snachts (en jullie ook). Onze man heeft net afgelopen week zn peniciline kuurtje afgemaakt voor een dubbele oorontsteking, verschrikkelijk voor ze :(
    Slaap lekker!

Straycat Ik weet hoe je je voelt, bij ons was het echter we iemand heel dicht bij.. mijn broer en zn vrouw zijn 4 weken geleden bevallen van een meisje en hadden 'onze' naam gekozen. Nu ondertussen maar een nieuwe en stiekem veel blijer mee! Maar zoals bij jullie.. ik zou het inderdaad ook gewoon toch doen hoor! Ik snap dat het een beetje een domper is misschien, maar het is de naam voor je lieverd. Daar veranderen hun, of 30 anderen, niks aan :)

Niny onderwater wat gaaf! Ik hoop het voor je. Speciale reden dat je hiervoor kiest of lijkt het je gewoon fijn? Ik zou het misschien ook wel willen. Of in ieder geval tijdens de weeen enzo maar denk niet dat mn ziekenhuis daar de mogelijkheid toe geeft. Wanneer krijg je de uitslag van je uitstrijkje? Fijn als je alles een beetje ingepland hebt en weet wat er gebeuren gaat denk ik :)

Meisje93 Oh dan is het dubbel aftellen voor je! Naar je verlof en dan racen naar je bevalling ;) Heb je nog veel te doen in huis? Telkens als ik denk van ja.. het schiet op! Bedenk ik weer 20 nieuwe dingen :p

Mmmmmm Griep nu.. bahhh dubbel zwaar voor je lijf. Gelukkig wat opgeknapt nu? Hier hetzelfde, de wieg van de 1e staat naast ons bed klaar voor ons meisje nu. Ik hoop net als jij ook bv te kunnen gaan geven. Lekker extra knuffeltijd ;) Hoe oud is je peuter? Onze man is nu 16 maanden maar gelukkig nog geen nee fase :p

CSI Volgens mij ben je net zo'n chaoot als ik :p Al heb ik stiekem nog meer tijd en is dat natuurlijk ook een fijn excuus! Erg goed in lijstjes maken van wat ik nog moet doen, maar het doen... Ach jaaaaa!

Manamana Kaartjes.. ik moet nog beginnen. Vorige keer wel veel tekst en achteraf beetje jammer. Had het prima gevonden met minder. Vorige keer via een drukker, dit keer ook maar weer. Al heb je wel meer keus en origineler via internet.. Vond je het lastig kiezen?

Boommm Erggg lief! Vestjes met oortjes zijn altijd zo enorm schattig!! Nu met die sales overal.. ik kan niet stoppen... (mn portemonnee wel)

Mariposa1986 Oh het gaat nu echt opschieten voor je :O Vind je het eng of voornamelijk spannend? Is het de eerste? Geniet nog van de weken waarin niemand je vraagt of ze em mogen vast houden of fles mogen geven.. Nu hoef je lekker niet te delen! Daarvoor moet je helaas nog wel even je enorm rot voelen soms ja.. :( Badderen helpt! Warm badje met olie ofzo lekker voor het slapen gaan. Heerlijk maar je moet er van houden is me verteld. Mn man haaaat baden. Blasphemy.

Zelf ben ik vanmorgen weer bij de gyn geweest. 125 over 85 bloeddruk (altijd spannend nu) en 2 kilo erbij. Kleine was goed zei ze na een snelle check via de echo dus we zijn weer goed gekeurd voor 2 weken haha. Moet een geboorteplan gaan opschrijven op een formulier dat ze me gaf. Dat wordt nadenken.. Had niet echt een plan. Naast dat ik geen pijnstilling wil net als bij de eerste, behalve als ik dat dan wel wil hahah. Je weet nooit! Begint het bij jullie ook te kriebelen als je denkt aan de bevalling. Zo dubbel.. die pijn woah moet dat.. maar ik kijk zo uit naar mn meisje. Hoe klinkt ze, hoe ruikt ze, dr voetjes en handjes.. alles! maar die pijn.. :p

Deel Deze Pagina