**Laatste 10 weken afteltopic Februari 2015**

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Rainbow88, 23 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @elsa: wat een mooi popje!

@Juels: bij verkoudheid douche ik me met Finn sauna van therme. Is met eucalyptus en opent de luchtwegen. De bad olie is ook fijn, maar bij een gebrek aan een bad hier doe ik t met de douche variant. Wat ik ook wel eens lees, is een gesneden ui onder je bed zetten maar daar heb ik geen ervaring mee ;)

@Lianne: fijn dat het weer gezakt is.

Hier: ik heb me vanavond lekker onder de douche gezet, me eens rustig onthaard met het gevolg dat ik harde buiken kreeg en weer voor weeën *zucht* ik zit nu al een paar uur met een kruik op de bank en het gaat op en af. Ik begin het langzaam zat te worden dat t niet wilt doorzetten ;) na morgen mag t van mij beginnen haha

2. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hoi allemaal, daar ben ik weer.

Wat vervelend dat er een aantal zo verkouden zijn.

Ik heb nog nergens last van. Alleen wel een leidinggevende waar ik erg boos op ben geweest. Hij kwam terug van de arts, loopt naar me toe (ik zie hem niet zo vaak) vraagt hoe het gaat. Hij stond dus recht voor me. even babbelen en uiteraard gevraagd hoe het met hem ging..... blijkt hij Kinkhoest te hebben......... oh wat was ik pissig..... ik ben snel weggelopen.

Verder mag ik me melden bij de club van zwangerschapsverlof. Vandaag mijn laatste werkdag gehad. Wel vrijdag nog even een sollicitatiegesprek doen en dan ben ik helemaal vrij.
    Ik ben er sinds gisteravond ook aan toe.
    Gisteravond zat ik lekker op de bank en kreeg een raar gevoel in mijn tenen.
    Dus, sloffen uit, sokken uit en er komen me toch een paar opgezetten olifantenpoten tevoorschijn...... niet normaal meer.
    Vannacht niet echt weggetrokken, dus ze zijn nu nog dikker als gisteren, hihi. De huid trekt enorm, dat is wel vervelend, dus lekker beentjes omhoog en vooral niet te veel doen...

Morgen nog even naar de fysio ivm nekklachten. Hij mag mijn nek even kraken en dan heb ik ook geen last meer van mijn nek.

Maandag afspraak in het zkh ivm de door mij zeer gewenste pijnstilling tijdens de bevalling. Ik ben spaans benauwd voor de pijn. dit nav mijn ervaringen met eipunctie ivm IVF, liesbreuk wat alleen maar hevige pijnen gaf in de baarmoeder en lang geleden het zetten van de mirena-spiraal. Ik ben daar dagen honds en hondsberoerd van geweest. Ik ben erg gevoelig in de baarmoeder.
    Mijn VK staat er geloof ik neit achter, maar ik heb me uberhaupt al nooit serieus genomen gevoeld door haar.
    Want ik ben militair geweest en militairen zijn stoer dus hebben blijkbaar geen pijnzenuwen ofzo......
    Ook destijds bij wat ik al genoemd heb, heb ik me nooit serieus genomen gevoeld. Pijnstilling bij eipunctie vond ez niet nodig want het deed geen zeer (dat vond de gyn dus). Wel heb ik bijna een voet in haar gezicht geplant, maar ja, bewegen met een naald door de baarmoeder heen is ook niet alles.

morgen ga ik eindelijk is wat meer erageren op jullie, ik heb nu lekker meer de tijd.

3. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    gobelins wat n nare vk!!
    als je in t zkh bevalt doen ze echt niet moeilijk om pijn bestrijding is mijn ervaring
    mij is t juist heel vaak aangeboden terwijl ik t niet wilde en pas na uren er gebruik van hebt gemaakt! !
    zeker bespreken en erop staan dat wat jij wilt gebeurd!!!

ik ga hier werkelijk waar dood van de jeuk
    vannacht mee wakker geworden en t is niet weg gegaan
    heb al bloeduitstortingingen op mn buik en voeten rn mn handen beginnen nu ook sporen van het krabben te vertonen
    had de gyn gebeld en moet vrijdag er extra voor komen maar als ik vannacht hier weer de halve nacht van wakker lig dan bel ik morgen en dan laten ze me morgen maar komen
    dit is zooooooo vreselijk

4. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @goblins: wat een rare vk zeg! Ondanks je militaire achtergrond kun je toch net zo goed pijn voelen en zo te lezen heb je toch een aardige pijngrens.

@naomy: vervelend die jeuk. Ik heb er maar af en toe last van.

Hier: een nacht zonder slaap.... Ik heb sinds ml, vlak voor middernacht thuis kwam, een onrustige buik.. Continu trappen, krijg slaag en de kleine druk keihard naar onder. T doet soms zoveel pijn dat de tranen over mijn wangen rollen. Mijn borsten jeuken ook nog eens erbij en om het feest compleet te maken heb ik ook nog menstruatie krampen in de onderrug.. En ik heb t me ook nog een potje warm en benauwd bah!:x
    Aaien over mijn buik helpt niet :$ ik zit er nu echt doorheen *zucht* sorry voor al dat geklaag maar ik moet t even kwijt

5. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik baal omdat ze de pijnstilling die mijn voorkeur had niet hebben in het ziekenhuis waar ik wil bevallen (jeroen bosch s-hertogenbosch)
    Blijkbaar wel in eindhoven, maar had me al helemaal ingesteld op jeroenbosch.

6. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Yeah!!! Eindelijk weer een fatsoenlijke nacht gehad!!
    1x wakker geweest en vlot weer in slaap gevallen.

Buik is verder rustig.

7. Ior

Ior Niet meer actief

@mimimama, wat vervelend zeg! Laat het dan ook maar dooorzetten he?

@hier, eindelijk weer heerlijk kunnen slapen. Tegen 1 in slaap gevallen en om 8 uur gewekt door zoonlief :D wel 2x moeten plassen maar direct weer weg gedommeld.

Vandaag een heerlijke thuishangdag. Beetje schoonmaken, wasjes draaien en verderzien we wel. Op het moment sneeuwt het, mocht er een pak komen, dan gaan we vanmiddag nog even in de tuin.

8. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Noamy, ik heb ook al jeuk aan mijn buik. Er zitten nu ook allemaal rode bultjes op pff. Al heb ik er niet zoveel last van als jou geloof ik.

Vannacht niet zo goed geslapen, ik word er gek van dat ik niet op mijn buik kan slapen. Ik krijg ook meer nachtmerries, gisteren droomde ik dat de baby dood was gegaan in mijn buik.

9. Peetiescheetie

Peetiescheetie Actief lid

14 dec 2014
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje dames, wat posten jullie veel haha! Ik wilde de laatste dagen ook actief mee forummen in dit topic maar het gaat veel te hard op overal op te reageren haha!
    Ik vind het sowieso leuk om te lezen hoe iedereen haar laatste zwangere dagen beleefd. Voor sommigen is het wel erg zwaar en ik hoop voor hen dat het snel door zet!
    Ik ben nu 38 weken en ondanks dat ik eigenlijk weinig last heb van harde buiken of voorweeen, ben ik wel klaar voor de kleine. Ik wacht ook per dag met smart of het gaat gebeuren of niet :D

Ik heb vandaag ook een rustig dagje. Ik heb mezelf voorgenomen om elke dag een klusje te doen in huis en boodschappen voor de avond. En dan ga ik vaak smiddags lekker een tukkie doen!
    Klusje van vandaag wordt denk ik de toiletten poetsen!

10. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Pff ik wil zoveel doen, maar heb zoveel pijn in rug/bekken dat ik bijna niets kan... naar de wc gaan is eigenlijk al teveel..
    Maarja dat zit niets doen zit niet in mijn natuur... ben dus maar een boterkoek gaan bakken. Nu met kopje thee op bed en zien of ik vanmiddag mijn wandelingetje toch nog kan voortzetten.
    Weet niet hoe ik de dag anders moet doorkomen, zit mezelf zo in de weg...

tja peetiescheetie als je niet zoveel kunt heb je veel tijd om te internetten en dus veel posten.. haha

11. Duvellie

Duvellie Niet meer actief

Ik wil last minute ook nog mee aftellen!! ;)
    Ben vandaag 38 + 2 dagen zwanger van ons eerste kindje, voel me nog best goed. Kan per dag nog best een aantal klusjes doen. Zat vorige week nog de trap te schilderen en deuren te schuren en verven :). Deze week is het wel ineens beetje zwaarder door rugpijn dus doe verspreid over de dag nu de klusjes die ik nog graag wil doen.
    Wel echt vervelend (understatement ;)) voor alle mensen die zoveel lichamelijke klachten hebben dat je niet meer kan doen wat je wil doen.. :(

Was gisteren weer bij VK geweest, toch twijfel om alsnog een suikertest te laten doen, baby was al die tijd heel klein in mijn buik (echt onderlijn, bijna te klein) en nu ineens middellijn de laatste 2 afspraken, dat in combinatie met de enorme dorst die ik vroeg ze zich toch af of ik niet alsnog zw-diabetes had ontwikkeld. Maarja tegen de tijd dat je een uitslag hebt en hier iets mee kunt doen ben je ook weer paar dagen verder, ik voelde er zelf niet zoveel voor eigenlijk..

Voor iedereen die al bevallen is GEFELICITEERD!!! :-D Hopelijk is het heerlijk genieten van de kleintjes, en Seepje, lees je verhaal al een tijdje en wil je veel sterkte wensen met de onzekerheid!!

@Goblins; wat idioot van de verloskundige dat ze zo moeilijk doet over de pijnstilling, ook jij hebt er gewoon recht op als je dat graag wilt. Hopelijk draait ze nog bij en voel jij je wat meer serieus genomen.
    @Naomy wat vervelend die jeuk!! Heb je wel eens koelzalf geprobeerd? Ik heb ervaring met mensen met extreme jeuk en ze geven aan dat koelzalf vaak wel even verlichting geeft. T is geen wondermiddel dus t is niet uren weg, maar eventjes geen jeuk is misschien ook al lekker?
    @Onyx wat voor pijnstilling had je gewild? Ga je nu naar andere ziekenhuis om te bevallen?
    @Lianne hopelijk ga je snel bevallen als je je zo rot blijft voelen :(

Zo kan niet op meer mensen reageren, kan t niet meer onthouden! :p

12. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Oh meiden, ik vind het zooo spannend voor jullie! Ik ben benieuwd naar namen, foto's, etc!

Vandaag is mijn uitgerekende datum, maar ondertussen genieten we al 9 maanden van onze kleine meid!💕Hannah is zo lekker makkelijk, ze drinkt goed en laat ons 's nachts ook onze uurtjes slaap halen! Overdag slaapt ze tevreden of kijkt ze je met grote heldere ogen aan!👶💑 Wij zijn zooo verliefd!😍

Bijgevoegde bestanden:

13. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @Ior: het mag van mij idd doorzetten. Vooral na deze nacht.. bah bah maar 2 uur geslapen, van 5 tot 7, en daarna nog van 8 tot 11. Maar ik voel me net alsof ik een nacht heb gefeest ;) En de kleine heeft ook flink gefeest want mijn buik voelt bont en blauw aan *auw*

@schoonmaken/huishouden: hier doe ik dat in vlagen. Gisteravond wilde ik toch echt de was uit de woonkamer hebben, dus die heb ik maar opgeruimd ;)

Even een ego bericht: Wie wilt mijn schoonmama hebben? ze heeft me voor de 2de keer in 3 dagen tijd nu gebeld om te vragen hoe het gaat.. Zegt ze ja nog 9 dagen.. euhm.. ik ben 9 februari uitgerekend, dat zijn meer dan 9 dagen maar goed.. zegt ze me daarna "ja die kleine blijft echt niet zitten hoor, bij iedereen komt die er wel uit" grr... *wurg* dat wil je ook echt horen als je 38+ 3 zwanger bent.. *zucht* Ml en ik gaan vanavond overleggen om ze in het weekend maar te laten komen voor de koffie ;) en dan maak ik duidelijk dat ik van zoiets niet gediend ben en ze maar geduldig moeten wachten tot wij bellen met het nieuws dat de bevalling achter de kiezen is.. Ligt dat nou aan mijn hormonen of hebben hier al meer dames zo "vroeg" last van? Einde ego bericht :D

@Ellada: Wat een mooie foto! :D

14. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Misschien kunnen we onze schoonmoeders wat van elkaar geven minimama..
    Ik baal ontzettend, mijn schoonouders tonen erg weinig interesse.
    Zelfs na belangrijke onderzoeken zoals de 20-weken echo en GUO hebben ze niets van zich laten horen.
    Er wordt eigenlijk nooit gevraagd hoe het nou echt gaat, alleen t oppervlakkige zoals in het algemeen vragen hoe het gaat, terwijl ze weet dat ik behoorlijk kamp met bekkenklachten en het dus erg rustig aan moet doen. Maar een keertje wat hulp in de huishouding aanbieden ho maar...
    Ook na de geboorte zal dit niet veranderen,, ze hebben nl een kleindochter van 2,5 maand en ook hiervoor zeer weinig interesse.

15. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @mimimama echt balen dat t niet doorzet :(

@ellada
    Wat een moppie is het toch! Ik kan ook niet wachten tot ik het met je kan delen haha Maarja denk dat we nog even geduld moeten hebben.

Oh heerlijk z'n schoonmoeder... not!!
    Zou t idd ff duidelijk maken..

@duvellie
    Welkom gezellig dat je komt mee kletsen
    Ik zal zo de lijst even naar voren halen dan kan je daar ook op en die kn trouwens ook wel een update gebruiken volgens mij haha

Hier gisteren al vroeg in slaap gevallen sinds weken!
    21:30 half 1 werd ik ff wakker maar daarna al gauw weer in slaap gevallen tot 9u heerlijk!
    Vanochtend huis opgeruimd en wasjes gedaan.
    Net nog een stuk gewandeld naar de winkel, nu een lekker broodje eten met J. En dan gaan we samen even een tukkie doen!

We hebben alvast beschuit en muisjes in huis gehaald hihi

16. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Ellada, wat een mooi meisje.

Ik was vandaag anders 37 weken zwanger geweest en dan had ze thuis geboren mogen worden. Ben achteraf wel blij dat ik in het ziekenhuis was.

17. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @Lianne: dat is inderdaad ook niet fijn dat er geen interesse wordt getoond. Voor mijn schoonouders is de kleine het eerste kleinkind, ml is ook nog eens enig kind. Mijn schoonouders hebben vanaf de bekendmaking wel altijd interesse getoond. Heb ook de meeste echo foto's laten zien, die met het geslacht erop niet :D haha Maar t loopt nu even de spuigaten uit.
    Ondanks dat het voor mijn ouders het 2de kleinkind wordt bellen ze niet of sturen ze geen berichtjes waar je gek van wordt. En mijn ouders staan net zo hard te popelen hoor ;) Is denk ik ook voor ouders zijnde anders als je dochter zwanger is ipv je schoondochter.

18. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.811
    7.411
    113
    Oei, een beetje hormonen zal er vast bij zitten ;)
    Gister stuurde mijn moeder een appje, blijkbaar, om 2 uur, en pas om half 5 keek ik eens op mijn telefoon en bleek ie op stil te staan, dus ik had het niet eerder gezien. Dus ik haar even gebeld over de vraag die ze in het appje stelde, riep ze: ooh, ik wist zeker dat je aan het bevallen was!
    Ik moet daar gewoon om lachen. Ik weet dat ze in de zenuwen zitten, kan het me ook heel goed voorstellen, ik weet wat ik voel, zij kunnen dat op afstand niet zien.
    Schoonvader komt ook regelmatig langs hier, voor andere dingen, maar dan komt hij altijd eerst even informeren hoe het met me gaat, dat vind ik juist lief.

Er is zelfs een kansje dat, als baby 2 weken blijft zitten, mijn schoonouders hem pas zien als hij bijna 3 maanden is. Ze gaan lang op vakantie, die stond al een jaar gepland. Ik vind het heel normaal dat ze geen rekening houden met mijn bevalling, hun vakantie ervoor afzeggen ofzo.

Baby is weer goedgekeurd, buik is weer gegroeid, dacht echt dat dat niet meer kon :D Niet ingedaald, en hij is iets boven gemiddeld dacht ze. Ze vroeg zich wel af of bloedverlies bij de andere bevallingen echt zo heftig was, dus heeft ze de verslagen er bij gepakt, maar in mijn idee viel het allemaal best mee. Wel krijg ik nu meteen een prik in mijn been na de bevalling, ach, best hoor, dat kan ik vast wel aan na een bevalling :D

19. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Mijn ouders zijn in oktober gemigreerd naar Noorwegen dat stond al jaren op de planning.
    Ze komen 1 feb. Naar Nederland voor 1,5 week ongeveer.
    M'n zus is al bevallen dus ik hoop zo dat ik ook gauw mag zodat ze onze kleine ook nog kunnen zien!

@riean
    Super dat alles weer goed was
    Ik krijg ook een spuit haha maar dan voor de anti d.. Die heb ik met 30 weken ook gehad doet gelukkig geen zeer haha en helemaal naar de weeen niet denk ik

20. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    *Breekt in*

Weten jullie of Blis al bevallen is?
    Moet steeds aan haar denken, hopelijk gaat het goed met haar!

Alle andere dames, succes met jullie laatste loodjes!

*Breekt weer uit*

Deel Deze Pagina