**Laatste 10 weken afteltopic Februari 2015**

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Rainbow88, 23 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Heb al tig keer zo n ding gehad
    Met elke operatie die ik heb gehad soieso
    Met de ks zetten ze m zelfs pas ala de ruggeprik al gezet is dus voel je er helemaal niks van
    En zonder verdoving voel je er ook bijna niks van hoor!!
    Heb er volgens mij 1 x blaasontsteking aan ober gehouden maar heb er zeker al 10 x 1 gehad dus valt mee!
    Dat is echt niks om je zorgen over te maken hoor!

2. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Nee die katheter keek ik ook enorm tegen op, maar zoals Noamy zegt ze zetten hem pas na de ruggenprik... Ik heb er niks van gevoeld en niks aan over gehouden! :D

3. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ik zou persoonlijk meer moeite hebben met de ruggenprik, die geeft een veel hoger risico dan een katheter ooit zal kunnengeven!
    Ik werk zelf veel met patienten die ok krijgen met een ruggenprik en evt pijnpompje en nee, ik zie het te vaak mis gaan (kans op bijwerkingen is enorm) dat ik hem niet wil, tenzij het kind er echt uitmoet met een keizersnee

4. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @pijnbestrijding: ik heb me daar niet echt in verdiept. Weet ook niet of ik er gebruik van wil maken. Ik heb gekozen voor een poliklinische bevalling maar ga er blanco in.
    Ervaring met katheter heb ik gelukkig niet. De operatie die ik heb gehad, aan mijn kaak, is zonder katheter gedaan. Moest daar nuchter in, op 1 glas water ivm medicijnen na was mijn lijf leeg toen ik op de operatietafel plaats nam.

@hier: heb tot 10:00 nog geslapen. En de kleine is of energie aan het sparen of moe. Mijn buik is rustiger dan normaal. Al zat ik net wel op 12 bewegingen in 20 minuten ;)

5. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Wat betreft pijnbestrijding..
    Ik heb mij er niet heel erg in verdiept, maar wat ik heb gelezen dan hoeft t van mij niet.
    Sowieso wil ik thuis bevallen, dus valt er gelijk veel om over na te denken weg.
    Ik ben ervan overtuigd dat ik t aankan, anders was ik niet zwanger geworden. :D

6. Wevin

Wevin Actief lid

13 mrt 2014
    351
    0
    0
    Overijssel
    @pijnstilling:
    Ik vind de ruggenprik ook een beetje een eng idee. Hier in het ziekenhuis zeggen ze als je de injectie in je been neemt dat het dan kan zijn dat je baby daarna zoveel uur in de couveuse moet. Daarom dacht ik aan het pompje inderdaad. Hebben jullie daar ervaring mee?

7. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Nee met t pompje geen ervaring.

Bah barstende koppijn :(
    Zo lekker ff naar bes met J. Eten vandaag bij m'n schoonouders gelukkig hebben die een heerlijk nieuw logeer bed hihi

Net op t schoolplein spraken wel 5 moedertjes me aan dat ik er nog zo fit uit zie voor 39 weken, nou zo voel ik me momenteel niet hoor haha maar wel een fijn compliment

8. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @ jmay dat is inderdaad leuk om te horen!

9. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.811
    7.411
    113
    Pijnbestrijding heb ik ook geen ervaring mee, maar ik vond de bevalling van de oudste in het zkh ook geen enkel probleem, duurde lang, maar daardoor bouwde het zich ook op, en kon me goed ontspannen, dus geen seconde over nagedacht eigenlijk.
    Tweede was thuis, dus dan is er toch al bijna niks mogelijk.
    Katheter heb ik bij de bevalling van de oudste gehad, tijdens de bevalling, dat vond ik al heel naar, maar nadat hij geboren was, moest ik midden in de nacht naar het toilet van de verpleegkundige, ik ben er stoer heen gelopen, zei dat het prima ging, en ging op het toilet van mijn stokje, whaha, toen voelde ik me niet meer zo stoer ;) En toen moest ik weer dat katheter, lekker met al die hechtingen enzo, dat wil ik echt niet nog eens. Bij de tweede ben ik gewoon net zo lang op het toilet blijven zitten tot er iets kwam :D

Vreemd eigenlijk, hoe zat ik het opeens ben. Mijn lijf is echt een beetje op aan het raken. Ik ben de hele dag moe, mijn bekkenpijn is helemaal terug, als ik even heb gezeten kan ik amper lopen. Echt apart, paar dagen terug ging het nog zo goed. Maar ook wel goed dat het zo gaat, nu ga ik juichen als de weeen beginnen, dat had ik vorige week nog niet gedaan ;) Dus de natuur zal het wel zo regelen denk ik :D Ik hoop wel dat hij komende week een keer komt, nog veel langer doorlopen hoeft van mij toch niet echt. Maar ach, als ik bedenk dat het een paar weken zijn op die 9 maanden, dan kan ik best nog even wachten.

10. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Ik heb dat ook wel een beetje riean.. Laatste 2 dagen ben ik het ook een beetje beu aan het worden. Ben door m'n rug gegaan en heb heel veel last van aambeien. Ben ook moe en daardoor duren de dagen ook zo lang. Vooral omdat je zit te wachten... Zou zo graag willen dat het ging gebeuren. Maar dat heeft denk ik iedereen wel zodra je voorbij die 37 weken bent. Maar realistisch gezien.. Ik ben bij de oudste bij 40 weken ingeleid en toen was er nog geen sprake van enige ontsluiting. Dus denk dst ik bij deze iig die 40 weken ook voorbij ga. Geld dat bij jullie ook met meerdere kinderen. Dat dat ongeveer hetzelfde is dat als je bij de oudste bij 40 weken bevalt het dan minder waarschijnlijk is dat je bij de volgende vroeg bevalt?

11. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik hoop het haha
    Bij J. Braken m'n vliezen met 39+2 en werd twee dagen later ingeleid maar zou liever willen dat het spontaan begint de weeen dan..

Ben benieuwd ... Heb de hele dag al z'n bleghhh gevoel en m'n buik zeurt enorm

12. R1985

R1985 Bekend lid

21 mei 2014
    584
    151
    43
    NULL
    NULL
    Als hekkensluiter in februari zit ook voor mij m'n laatste werkdag erop. Nu naar huis en dan gaan genieten van m'n verlof

13. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    1
    36
    Italië
    @riean ik heb ook van die dagen ertussen zitten, maar daarna gaat t ook weer even prima. Ik ben wel redelijk veel thuis, maar ik kan ook nog prima de deur uit op t moment. Rij nog auto (dat vinden ze hier heel raar en zelfs eng!) niet heel ver lopen maar heb een paar dagen geleden nog een lekker lange wandeling gemaakt met de honden. Terwijl ik de dag ervoor echt net een dweil was.
    We moeten nog eventjes volhouden, het duurt niet heel lang meer!

14. Ior

Ior Niet meer actief

Blegh!!! Ook hier de griep te pakken helaas. :(
    Straks lekker op bed met een beker warme melk en paracetamol. Mag je ook 2x500mg in 1x?

Hier geen pijnstilling gehad bij de 1e en dat ben ik nu ook niet van plan. Ik ben doodsbenauwd voor die ruggenprik. En om heel eerlijk te zijn, ik kon de pijn best makkelijk verdragen. Ik was heel rustig en relaxed tijdens de bevalling en daar ga ik nu ook weer voor ;) helaas dit x wel in het ziekenhuis maar dat is niet anders.
    Katheter heb ik geen ervaring mee maar had er de vorige x alles aan gedaan om die niet te krijgen ;) ik mocht niet alleen naar het toilet en ook niet lopen, maar met de rolstoel ging het prima en de volgende dag stond ik onder de douche :)

15. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.811
    7.411
    113
    @lovingmyboy, mijn vk gaf aan dat het heel erg vaak zo is dat als eerdere kind(eren) rond de 40 weken kwamen, dat bij de volgende ook zo is, de één bevalt nou eenmaal met 42 weken, de ander met 37. Mijn vriendin kreeg beide kinderen tegen de 42 weken, dus rekent daar nu bij de derde ook weer op.
    En ik mag dus rekenen op tegen de 40 weken, maar zoon kwam met precies 40 weken, dochter 3 dagen eerder, dus ik hoopte eigenlijk een beetje dat deze gewoon nog 3 dagen eerder komt :D Maar ik vraag het me af, en blijf ook een beetje in mijn achterhoofd houden dat deze gewoon nog 2 weken blijft zitten, dan valt het niet tegen.

Goed om te horen dat er meer zijn met rotdagen ertussen, en dat het daarna weer beter gaat. Vandaag nog lekker de stad in geweest met mijn moeder, maar daarna zoveel pijn, niks aan. Dit weekend bevallen zou toch wel prettig zijn :D

16. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH

Ohjee verkoudheid enz?
    Ja mag gewoon hoor

Beterschap :(

17. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Nou hier geen goed nieuws...
    M'n lever is dus idd niet goed
    Morgen een recept ophalen in t zkh
    ,maandag ochtend nog n test die dan met spoed in n ander ziekenhuis word gedaan en krijg ik smidshaard de uitslag van....
    Als die ook niet goed is word ik meteen opgenomen en zullen ze de ks die maandag nog ergens tussendoor gaan doen.....
    Ik schrok me best kapot.....
    En voel me er ook erg rit onder
    Want wat ik me nu eigenlijk af vraag is waarom ze me niet gewoon opnemen en de baby gewoon halen?!!?
    Die paar dagen eerder dan gepland maakt can ook niks meer uit lijkt me
    Maja moet ik dan nu de gyn bellen dat ik me dat af raag en me er rot bij voel
    Of morgen aan m vragen als ik dat recept ophaal
    Pfffff word hier wel n beetje down van
    Ik maak me nu dus extra zorgen om de beeb want dit kan dus gevaarlijk zijn voor de baby........

18. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    1
    36
    Italië
    Ik zou t denk ik wel even navragen noamy. Inderdaad wat maken die oaar dagen eerder dan uit zou je denken

19. Kleintje87

24 nov 2014
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend Noamy... Inderdaad even navragen! Je klein is al voldragen..

Succes!

20. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik zou t zeker navragen Noamy !
    Niet leuk zo :(

Deel Deze Pagina