**Laatste 10 weken afteltopic Februari 2015**

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Rainbow88, 23 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Jmay, ik vind het eerste kaartje het leukst!

Ons kindje gaat waarschijnlijk Jonah heetten maar ik blijf maar twijfelen haha. Tweede en derde naam staan wel vast, dat zijn de namen van zijn opa's

En dit is (wederom waarschijnlijk) het kaartje, ben nog niet bezig geweest met de tekst verder.

Bijgevoegde bestanden:

2. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Dat kaartje is ook zo leuk! Waar vinden jullie al die leuke kaartjes toch haha

Hebben jullie ook veel harde buiken ?
    Ik heb ze sinds 17 weken ongeveer 15-20 per dag bij J. Ook veel.last gehad.
    Het kan zo irritant zijn ...voelt het zo oppompen en vervolgens heb je een klomp in je buik en het nare gevoel.
    Gelukkig weet ik dat t niet zomaar kwaad kan,maar t blijft irritant haha

3. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Dat kaartje komt van poobies.nl

Ik heb sinds week 20 harde buiken maar lang niet zo veel als jij. Elke dag een paar keer, ik denk zo'n 5 keer per dag? Misschien soms iets meer.

4. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Maagzuur, hier ook veel last er van, maar ik wordt ziek van gaviscon, rennies, antagel etc. Dat komt er weer uit. Enige wat werkt en wat ik binnen houd is zuiveringszout, theelepel opgelost in lauwwarm water en dat opdrinken.

5. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Is ook een lief kaartje Floddertje!

Hier nog geen last gehad van harde buiken denk ik, zou niet weten hoe het aanvoelt.. Mijn buik voelt altijd redelijk zacht aan :D

6. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Maagzuur heb ik af en toe last van. Als ik er last van heb neen ik vanille vla en dan is het sneller weg dan als ik rennies neem.
    Harde buiken komen ook maar zelden voor.

Wat een leuke kaartjes zie ik langs komen :)

7. Tiarah

Tiarah Actief lid

30 mei 2014
    300
    110
    43
    Vrouw
    Utrecht
    Hier ook veel harde buiken, merk dat ze vooral (in)spanningsgerelateerd zijn, maar ook in rust heb ik ze. Qua maagzuur heb ik het deze keer ook flink te pakken. Probeer nu voor het slapen gaan een kopje warme melk te drinken of een glas karnemelk, dat helpt wel vaak en anders moet ik de rennies erbij pakken.

Wat hebben jullie allemaal leuke kaartjes! Wij gaan eenzelfde kaartje doen zoals bij ons eerste zoontje. Op de voorkant een zwart/wit foto van de pasgeborene met de naam erbij. Eigenlijk heel sober, aan de binnenkant ook. Hier ben ik overigens degene die het kaartje maakt, heb het idee dat het manlief niet zo interesseert. Komt denk ik vanuit zijn opvoeding/cultuur, mijn schoonzusje heeft ook bij beide kinderen geen kaartje gestuurd. Weet nu eigenlijk nog steeds niet of de jongste (pas geboren) nou Sara of Sarah heet :) maar vind het ook weer zo lullig om ernaar te vragen

8. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Brandend maagzuur: helpt een glas melk?

Misschien handig om dit eens te lezen… Wij zijn sowieso geen groot zuivel gebruikers, en nu heb ik aan af en toe een rennie voldoende want weinig last van maagzuur.

Zo eten wij ook al een hele poos alleen nog maar echte roomboter. http://www.noble-house.tk/images/Links_pdf/MN14_p28-33_Vetten.pdf

Ook komen er geen liters zoete drank in huis en light is hier helemaal uit den boze omdat je door het gebrek aan suikers dan zulke snaaibuien krijgt dat je beter 2 glazen echte cola of andere frisdrank kan nemen…. Ook gebrek aan vetten ga je door ongezonde dingen snaaien oplossen… Sinds wij geen light meer drinken en volle producten nemen snoepen we allebei veel minder en hebben we minder last van een opgeblazen gevoel. Ook eten we minder omdat we sneller vol zitten :)

9. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik nam gister voor t slapen gaan ook nog een rennie en wat melk en na t eten ook een rennie genomen toen zakte het eigenlijk meteen af.

Heb het vooral in de avond, of als ik koffie heb gedronken overdag.

Wij hebben net heerlijk gelunched yummie was echt lekker zit alleen mega vol haha

10. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Bllggg ik voel me ineens weer beroerd...
    Sliep met m'n zoontje maar werd wakker van de misselijkheid en maagpijn....
    Dit had ik 2 weken geleden ook....
    Icm harde buiken etc
    N voel ik me er weer niet lekker bij.....
    Heb ook last van diarree en zie soms sterretjes maar dat doe ik ook al n paar weken op en af met opstaan......
    Wil niet zeikerig zijn en meteen weer t zkh bellen
    Bloeddruk was afg donderdag ook wat hoog.....
    En er heerst ook van alles.....
    Wat moet ik nou?!?!!
    Sorry voor m'n ego bericht

11. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Als je er niet zeker van bent wat ik uit je bericht opmaak zou ik gewoon even bellen, maar idd er heerst een enorme buikgriep momenteel.
    En ik hoor regelmatig dat het weg is maar binnen een paar dagen er ineens weer is.
    Maar mocht je je ongerust maken zou ik gewoon even bellen, dan kunnen ze zo alles uitsluiten natuurlijk

12. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    Ja hoor jij dat t weer terug komt na een paar dagen??!!!!
    Ik kijk t even aan....ik voel de baby gelukkig wel
    Ben er idd niet gerust op.....wacht even af hoe het gaat

Fijn dat de buren nu ook lekker aan r frituren zijn en mn hele huis ernaar ruikt...........blllgggggģ

13. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ja hier wel maar niet zo extreem meer dat ze zich dan weer even niet goed voelen een dag beetje vreemde buik.
    Maar met dat sterretjes zien en als bloeddruk al iets verhoogd was zou je ieder geval kunnen bellen om te vragen of ze t weer willen meten.
    Ook omdat je zo misselijk bent.
    Heb je ook z'n band gevoel om je buik bij je maag zeg maar ?
    Als dat ook zo is sou ik wel bellen vanwege zw vergiftiging dan heb je ook zulke klachten of tenminste kan je zulke klachten krijgen

14. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    Ja daar dachten ze vorige keer idd ook toen ik in t zkh lag zw vergiftiging......
    Maar toen was t t gelukkig niet....
    Ja m'n hele maag doet zeer en voelt strak maja.......
    Pffff wat een hel dit zeg
    Als t zo erger word dan bel ik de gyn

15. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Ik zou gewoon nu even bellen. Dan kan je iig gerust de nacht in ipv dat je dan pas belt en misschien moet komen!

Hoop voor je op een griepje waar je flink beroerd van bent. Ook niet leuk maar niets ernstigs...

16. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Zou dan ook nu bellen anders kan je vanavond laat heen of pas in de nacht

17. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Hoe gaat het nu Noamy ?

18. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Klinkt niet lekker noamy, ik hoop dat je gebeld heb.

19. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    Ik ben gister in slaap gevallen en werd vannacht wakker...
    Voel me wel wat beter
    Niet meer misselijk en de maagpijn is ook n stuk minder
    Hopelijk was t niks en blijft t nu weg

20. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Gelukkig dat klinkt goed
    Hopelijk blijft het weg