Spannend goblins ! Hoop dat het strippen snel effect heeft Jaa twee uur hhaha bereid jullie maar voor dames die bv willen geven of al geven want clusteren kan nog veel Langer duren dan die twee uurtjes haha Of regeldagen nog lastiger.. De hele dag door steeds willen 😱 Gelukkig is het maar een fase en puur om bij mama te zijn en de Productie op te schroeven
@jmay, complimenten hoor, ook voor alle andere bv mama's. Ik ga fles geven, dan heb je daar (bijna) geen last van. @goblins, succes!! Ik hoop voor je dat je kindje er morgen is.
Ior en goblins ik hoop dat jullie ook snel aan de beurt zijn, dat wachten is ook niks. Ik heb best wel last van kraamtranen en ik ben ook steeds ontzettend moe vandaar dat ik weinig reageer. Ik dacht steeds dat ik het niet jammer zou vinden als hij uit mijn buik zou zijn maar nu mis ik het toch al. Vanmiddag zijn mijn ouders langs geweest en heeft mijn moeder mij maar getroost haha. Mijn vriend doet dat ook wel hoor maar zij heeft het natuurlijk ook meegemaakt. Verder last van stuwing en nu kan ik alleen maar op mijn rug liggen maar dan kan ik dus bijna niet slapen. Best zwaar deze eerste dagen, ik wist altijd wel dat het zwaar zou worden maar het is toch altijd anders als je denkt.
@ floddertje, ja is zeker ook zwaar! Dit is mijn tweede, maar ik was alweer een beetje vergeten wat er allemaal gebeurde de eerste weken. Komt goed... En kraamtranen zijn er niet voor niets . Geef je er maar gewoon aan over. Ik heb ze ook gehad. Voel je er vooral niet schuldig ofzo over. @ hier even een vraagje.. Misschien wel iets meer voor de bv moeders. Hebben jullie ook dat de ene orde veel "rommelig" qua structuur is dan de andere?? Ik heb dat mijn rechter borst wat gevoeliger is en daar zit ook veel meer knobbeliger weefsel zal ik maar zeggen. De andere borst is zal ik maar zeggen wat gladder qua structuur. Herkent iemand dit?
Qua grootte zijn ze wel gelijk en het weefsel blijft meer knobbeliger zal ik maar zeggen. Weet ook niet of het normaal is dat borsten verschillend qua structuur zijn.. De ene heeft zal ik maar zeggen allemaal kleine harde knobbeltjes.. Wel meerdere.. Haha weet niet of ik duidelijk overkom..
Wat moet ik me voorstellen bij clusteren? En handig om alvast te weten dat ik straks twee ongelijke gestructureerde borsten heb, hihi. VK is net geweest en heeft gestript.... jemig, dat deed pijn, maar ze was wel heel vriendelijk en stopte regelmatig zodat ik even bij kon komen van de pijn. Ik heb echt liggen janken van de pijn, was niet tof. Maar vanmiddag 2 cm en nu 3 cm ontsluiting... Maar in ieder geval, binnen 24 uur zou de kleine er moeten wezen, is de verwachting. En ik merk nu al dat ik wat meer buikpijn heb. De kleine is zo wie zo schade aan het inhalen, ik voel hem sinds vanmiddag tijdens de CTG de hele tijd. Hij wil eruit heb ik zo het vermoeden. De honden zijn in het pension bij mijn schoonouders. ML heeft ze vanmiddag gebracht en SV hing om 19:00u al aan de lijn om te vragen hoe het ging met de bevalling..... ML heeft SV gesproken en duidelijk uitgelegd dat het nog wel een uur of 12 kan duren voor überhaupt de bevalling ingezet wordt. Ach, SO zijn helemal nerveus. Tevens verteld dat als de kleine er is, wij de eerste paar uur met ons drieën willen zijn, en dat ze daarna welkom zijn. Tja, dat wilden ze niet, ze wilden gelijk komen als de kleine er is. Ja, maar dat wil ik niet. Ik wil eerst bij komen. En aangezien SM hardhorend is en SV dus gewend is om heel hard te praten, heb ik daar echt niet gelijk zin in. Dus... kortom, vannacht verwacht ik naar het ziekenhuis te moeten, en over 24u zijn wij papa en mama. Hoop ik tenminste. EN ik vind dat ik erg veel post de laatste dagen... komt waarschijnlijk dat ik hier even mijn ei kwijt kan... bij medegenoten. De vriendin in mijn groep haar jongste is 6, dus dat is al even geleden.
Spannend goblins!! Heel veel succes! Die pijn bij het strippen is dus de reden dat ik enorm twijfel of ik dat wel wil. Ik hoop dat het hier niet nodig zal zijn. Ik lig weer heerlijk op bed. Ontzettend moe ineens dus hoop weer heerlijk te slapen. Ik ga ervan uit dat de baby zich nog niet aankondigd vannacht. Slijmverlies is wel weer hevig. Dikke klodders en een nat gevoel.
Sandra, wat spannend zeg en heel veel succes. Grote kans dat je over 24 uur je kleintje in je handen hebt. Kraamtranen: heb ik ook last van gehad, maar pas na de kraamweek. De avond voor de dag dat ik overdag alleen zou zijn. Vanmorgen naar de verjaardag van de oma van VL geweest, die wordt morgen 85 jaar. Was erg gezellig. Ze heeft nog 2 pakjes voor Emma gemaakt, zo leuk Emma is al ongelofelijk sterk in haar nekje. Is zo'n leuk gezicht als ze op haar buik ligt. Bekijk bijlage 445784
Ior, de pijn was inderdaad niet tof, maar het zakte wel snel weer weg. Dus was een voordeel. En een lieve VK, is ook prettig. Al vond ik het wel een raar en stom idee dat zij met haar vingers in mijn muts zat. Het moment zelf is niet tof, maar met 5 minuten was lles weer afgezakt, moest alleen even bijkomen. Ik hoop dat het de moeite waard was. Elsa, Wat een leuke foto!!!!!
@Goblins: succes met de bevalling! @Ior: ik hoop dat het snel doorzet! @pas bevallen dames: gefeliciteerd! @kraamtranen: hier ook gehad vanaf het moment dat de kraamzorg ten einde was. En de 2de golf kwam toen ml weer ging werken. Ik vond/vind t pittig om alleen te zorgen voor de kleine man. Vooral de nachten zijn niet fijn, zoals nu. Hier: sinds 01:30 wakker doordat er zo'n lief mannetje meldde dat de luier vol was maar daarna weigerde om te slapen. Hij slaapt nu eindelijk op mijn arm. Ik draai ook de nachten, alleen op de avond wordt ik ontlast door ml. Daardoor mis ik wel aardig wat slaap en als het me niet makkelijk af gaat, heb ik zo mijn geduld verloren *zucht* ik wist niet dat het zo zwaar was.. Verder doe ik te veel en geef ik te weinig gehoor aan de seinen van mijn lichaam.. Foei van mijn, en nu logischerwijs zitten met buikpijn.. Dat wordt een bedrust dag Sorry voor dit ego bericht dames.. Maar ik moest het even kwijt. Ik heb nog een vraag over de baby "afgeven" aan bezoek.. Mijn SM vroeg gisteren tot 2 keer toe, tijdens de voeding, of ze hem niet mocht vasthouden. Ik heb beide keren nee gezegd. Bij de tweede keer was de kleine man net in slaap gevallen. En ik wil geen ontroostbaar kindje hebben.. In het vervolg zal ik niet meer voeden in het bijzijn van bezoek ivm onrust. Maar wat zou in jullie ogen een geschikt moment zijn om de kleine man kennis te laten maken met het bezoek?
@Minimama: Pas op jezelf, als de nachten zo pittig zijn pak dan overdag een uurtje rust, laat de boel de boel, als de kleine slaapt! Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan! En vraag in het weekend wat meer hulp van je man. Hannah doet het :s nachts erg goed, ze is lekker makkelijk maar in het weekend krijg ik toch wat extra slaap doordat mijn man haar na de eerste ochtend voeding lekker mee naar beneden neemt als ze wakker en onrustig blijft zodat ik nog even kan slapen. Wat betreft kennis maken met bezoek: doe waar jij je prettig bij voelt, anderen moeten dat maar respecteren! Ik vind het nogal vreemd dat mensen TIJDENS het voeden vragen of ze de kleine mogen vast houden... Hier laat ik het bezoek Hannah gewoon vasthouden, of ze nou wakker is of slaapt. Ze is dan ook lekker makkelijk, vind het niet vervelend om van hand naar hand te gaan. En mocht ze gaan huilen dan komt al snel de vraag van hen of ze niet even terug naar mama moet (dan heb ik de neiging om te zeggen nee hoor, maar Hannah is altijd gelijk stil als ze terug is bij mij dus dat vind ik dan ook zielig... ) ! Maar zoals gezegd doe waar jij je prettig bij voelt! @Gobelins: Ik hoop dat er actie is! Hoewel een goede nachtrust en daarna actie is ook fijn! Succes iig! @Ior: Ik hoop dat het bij jou ook snel echt begint!
@goblins, hoe gaat het??? @hier, straks de vk ff bellen. Heb een vermoeden dat ik vruchtwater verlies. Gisteravond begonnen met nattig gevoel. Ook niet plakkerig ofzo. Als ik het droogmaak en op mijn hand blaas, word het weer nattig. Nu iets erger als gisteravond. Geen urine, zit een aparte geur aan. he snapt dus wel dat ik niet echt kan slapen nog ff 4 uurtjes geduld hebben. Hihi
O ior wat spannend! Ruikt het wat zoetig en/of naar sperma? Grote kans dat dat dan je vruchtwater is! Wel ontzettend fijn dan je VK zo lief was bij het strippen. En tja die vingers in je muts... Dat gaat je hele bevalling nog door, op een gegeven moment had ik dat niet eens meer door. Die gene verlies je wel. Ik hoop dat we morgen babynieuws van he hebben! @goblins, het strippen is vervelend, en inderdaad precies het gevoel van flinke menstruatiekramp/plaatsing spiraal. Thuis lekker wen kruik op je buik doen om evt te verlichten als ze het hebben gedaan kan ook erg fijn zijn! Succes alvast!
Wat spannend Ior !! Ben benieuwd !! @goblins Clusteren is dat ze vaker aan de borst willen soms zelfs continu vaak gebeurd dat aan t einde van de dag of savonds Regeldagen duren een paar dagen en dan komen ze wat vaker voor een voeding soms om de 1 a 2u om de productie op te schroeven Vaak is dit rond de 3 weken, 6 weken, 3 maanden en 4 maanden geloof ik Succes! Ik hoop dat je stiekem ondertussen al aan t bevallen bent hihi
@ior en goblins: spannend! Ik hoop dat jullie kleintjes er snel zijn! @kraamtranen: ik ook al een paar dagen last van gehad. Is ook niet nix om ineens voor zo'n klein wezentje te moeten zorgen! Vooral als je toch wat onzeker bent of het gaat ff een keer iets minder goed. @bezoek: ik vind het ook lastig om hem af te geven hoor. Het liefst wil ik dat niemand anders dan ik hem vast heeft! Bij bezoek die nu is geweest zei ik ook dat het een zward bevalling was voor zowel hem als mij en dat hij niet teveel van hand tot hand mag gaan. @bv: hebben jullie ook al een stuwingsnacht gehad? Ik bij de nacht van 2 op 3 dagen oud. Wist gewoon niet waar ik het zoeken moest. Stuwing zat tot mn sleutelbenen en de kleine man wou niet drinken! Hij is soms heel lui kolfje geleend van iemand voor dat soort situaties. wil zelf nog wel een andere goede aanschaffen..medela swing ofzo. @jmay: hoe merk je dat je spruw hebt? Was er gisteren ff bang voor omdat ik branderige tepels had na het voeden. Ben heel vatbaar voor candida dus ik moet echt oppassen
Oh en lovingmyboy, goed na de voeding ff de hobbeltjes en knobbeltjes in je borst proberen weg te masseren! En onder de douch met de muis van je hand beetje van boven in de borst naar de tepel toe lichte druk zetten terwijl je een beetje voorover hangt. Zo word de structuur van je borst gladder. Als de KH dat al heeft verteld, dan zeg ik nix hihi
[QUOTE=Onyx;18324101 Ja idd thnx... Het zijn alleen geen melkknobbeltjes, maar volgens mij zitten ze er altijd iig al sinds de zwangerschap. Nu zijn ze duidelijker omdat m'n borsten weer wat minder vol zijn. Was benieuwd of meer vrouwen zon verschillende borsten hebben. En of die knobbeltjes normaal zijn? Ben een nogal onzeker persoon wn snel bang om iets hebben en die veranderingen in mijn lichaam nu helpen daar niet bepaald aan mee. de knobbeltjes zitten op meerdere plekken in het bovenste deel van mijn borst dus je zou zeggen dat het zo hoort. Sorry dat ik jullie ermee lastig val