**Laatste 10 weken afteltopic Februari 2015**

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Rainbow88, 23 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Lovingmyboy waarschijnlijk is het klierweefsel wat je voelt, die verdeling is in beide borsten nooit gelijk. Als het in je hoofd blijft spoken zou ik even langs je HA gaan die kan voelen wat wij niet kunnen ;) en je dan hopelijk beter gerust stellen dan wij! :)

Stuwing heb ik op dag 5 een dag gehad, de kraamhulp heeft toen ijspacks voor me gemaakt die ik er na het voeden op kon leggen, dat was erg prettig. Dat remt de nieuwe aanmaak op dat moment ook een beetje. Verder een warm pack voor de voeding zet alles goed open zodat je goed 'leeg kan lopen'. Hannah kon door de stuwing mijn tepel niet goed pakken, dus gebruikte ik toen een tepelhoedje en kon ze toch lekker aan de borst drinken!

2. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Goblins en Ior succes! Ik kan niet wachten tot er weer baby nieuws komt! Namen, foto's, verhalen... Heerlijk! :D

3. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @Ellada: mijn SM belt op woensdag sinds de bevalling. Heb 2 weken geleden zelfs een les opvoeden volgens de standaard van 34 jaar geleden gekregen. En voor de bevalling maar telkens aankondigen dat ze zich nergens mee zal bemoeien. Ik heb haar toen goed laten merken dat ik daar niet van gediend ben. En nu is dat gedrag dus omgeslagen naar steeds te vragen of ze hem vast mag houden, al is het maar 1 minuut. Zelfs mijn ouders hebben nog niet de kleine man vastgehouden.
    Ze zullen moeten wachten totdat ik merk dat de kleine man er klaar voor is ;) hij loopt immers de komende jaren toch niet weg haha :D

@Hier: de kleine man vond het nodig om onze nachtrust te ontnemen. Hij is in totaal maar 2 a 3 uur in dromenland geweest. Ik hoop op een rustige dag ;) maar vooral een rustige baby.

@Ior: ik duim hard dat de baby snel in je armen ligt!

4. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.808
    7.406
    113
    Goblins en Ior, heel veel succes! hopelijk snel heel mooi nieuws!

Minimama, herkenbaar hoor, dat het pittig is. Zelf vind ik zwanger zijn en die eerste weken zonder ritme en regelmaat gewoon echt niet leuk.
    Nu had ik het geluk dat mijn man tot gister nog thuis was. Dus kon ik elke ochtend lekker blijven liggen, mijn man zorgde dan voor de oudste 2, en ik kwam pas half 9 uit bed.
    Sinds vandaag kan dat niet meer, en ik zag er wel tegenop, maar Jorrik kwam uit zichzelf al keurig om half 7 om te drinken, dus perfect qua timing, want de oudste 2 komen altijd om kwart over 7, en dan redden we het precies om iets over 8 in de auto te zitten naar school. Dus viel me alles mee, maar ik had er niet aan moeten denken om dit al een week eerder gedaan te hebben, dat had ik echt zwaar gevonden.

Vannacht is het super gegaan gelukkig, hij is na zijn voeding van half elf meteen gaan slapen, om 3 uur weer gevoed en daarna weer meteen in slaap. Het is vaak zo dat 1 van de voedingen drama is, dan slaapt hij niet meteen in, heeft erge krampjes, soms ben ik uren met hem bezig :( Maar als we deze nachten zo houden, dan vind ik het prima :D

5. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Oh wat irritant Minimama, zo'n schoonmoeder! En heel goed dat je niet toegeeft ondanks voortdurend zeuren, zoals ik al zei het moet voor jou goed voelen. Misschien uitspreken naar je SM dat je het vragen vervelend vind en je het wel aangeeft als jij merkt dat de kleine er klaar voor is? En als ze ertegenin gaat zeggen dat iedereen het op zijn eigen manier doet, jij dus ook, en dat zij daar niks aan veranderd en het proces zeker niet sneller laat verlopen met haar gevraag... Anders dit samen met je man erbij met haar bespreken zodat ze weet dat jullie er allebei zo instaan. Duidelijker kun je niet zijn en daar zal ze het dan mee moeten doen! Succes!

Hopelijk kun je vandaag overdag even liggen om uit te rusten!

6. Ior

Ior Niet meer actief

:x:x:x het is slijm!!! Ik moest wat proberen op te vangen om het te beoordelen. Ff een boterhamzakje in mijn onderbroek gelegd en wat later weer gekeken, lag er een beetje wittig vloeistof. Slijm dus! Baal als een stekker. Nog langer wachten. Helaas

7. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Spruw brand idd aan je tepels en daarna gaat het voeden vaak zeer doen
    Het begint bij de kleine in de mond
    Zie je witte plekken ? Beetje dikker dan melk en je kan het nie weg schrapen met je vinger of gaasje

8. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Aaah jammer Ior! Ik heb er geen verstand van hoor, heb een keizersnee gehad en heb het vruchtwater dus niet gezien/geroken (alleen het geluid gehoord dat het afgezogen werd ;) ), maar weet je zeker dat het geen vruchtwater kan zijn?

9. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee (nog) niet. Maar het brandige gevoel is nu ook alweer weg. Denk dat hij gewoon ff niet goed aan mn tiet heeft gelurkt hahah

vanacht hier ook een prima nachtje gehad, hij sliep redelijk door zonder gemopper. Alleen ik weet niet of jullie hier last van hebben dames, maar ik zit al dagen met een heel erg golvend adrenaline gevoel in mn lijf.. is dat normaal? Kan ik erg slecht door slapen :(
    Weet ook niet hoe ik er af moet komen, want ik mag nog niet teveel doen door mijn bloedverlies

Lovingmyboy: Klinkt inderdaad als klierweefsel. Ik heb altijd ook al van die "dikke harde stukken" in m'n borsten gehad. Mocht je onzeker zijn erover moet je gewoon naar de huisarts gaan hoor!

En: Ieeeh de navel is eraf gevallen van devin. Begon ook al lekker te meuren :p Nu zit er zo'n viezig wondje daar brrr niet veel beter dan zo'n bruin stompje

10. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @ onyx hier heb ik ook last van de adrenaline. Doordat ik 4 dagen niet geslapen had kwam ik op een punt dat ik niet meer in slaap kon komen en alleen adrenaline en gejaagdheid voelde. Ook ik kon weinig door de ks en veel bloedverlies. Sinds een paar nachten krijgt D 1 tot 2 flesjes kuntsvoeding die ML geeft. de overige voedingen geef ik BV. Slapen lukte daardoor beter omdat ik even niets hoefde. Ook ga ik elke dag even naar buiten al is het maar even met je hoofd in de wind staan. helpt goed om even te ontspannen.

11. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @Ellada: SM wordt woensdag telefonisch toegesproken door ml ;) SM belt telkens op een voedings moment en ik kan dan niet ook nog de telefoon aannemen haha
    Eerste keer dat ze door ml is aangesproken was al in de kraam week, vorige week de 2e keer, en komende woensdag de 3e keer, scheepsrecht?
    Ik snap dat ze o zo graag haar kleinzoon wilt vast houden maar niet op deze wijze. Ze moet maar accepteren dat t onze weg of geen weg is.

@Ior: ahh wat balen zeg! *zegt tegen de baby van Ior: kom maar snel knuffelen buiten je huisje!

Hier: net een uur mogen slapen samen, de kleine man op mijn borst, maar een vuile luier gooide net roet in het eten ;) zo maar eens voeden. Hier zitten er 3 a 4 uur tussen. En 90 cc fv is net te veel, krijg dan altijd wat terug gespuugd. Dus dan maar 80 cc geven ;) maar meneer drinkt wel meer dan het minimum.

12. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18

Ja is ook zo.. Het zal ook wel goed zijn. Ben de laatste dagen gewoon niet zo lekker.. Heb koorts, alles is door de kraamhulp en vk eigenlijk uitgesloten omdat ik verder geen klachten heb.ben nu wel hartstikke verkouden en hoofdpijn enzo. Het zal wel een griepje zijn. Er heerst nu zoveel en al het kraam bezoek loopt ook te snotteren.

13. Ior

Ior Niet meer actief

@ellada, vruchtwater is helder van kleur (of bruin of groen, maar dat is niet goed) en dit is melkachtig.

Het is wel waterdun.
    loopt eruit als ik van bed afkom.

14. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Oh ja, dat melkachtige water dunne dat eruit loopt heb ik de laatste weken van mijn zwangerschap ook gehad, was inderdaad alles behalve vruchtwater! ;) :) ;)

15. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    dames hoe doen jullie de BV?

Ik leg devin aan, wacht tot hij klaar is, verschoon z'n luiertje en als hij er nog voor te porren is bied ik de andere borst als 'toetje' aan. Maar 5 v/d 6 voedingen heeft hij genoeg aan 1 borst. Hij drinkt gemiddeld tussen de 15 en 25 minuten aan 1 borst.

Doe ik het zo een beetje goed? Hij plast en poept goed en bij de weging van het CB vandaag was hij goed gegroeit ( hij zat ruim over het geboorte gewicht, denk dat hij nog moest poepen want de meting was erg hoog)

16. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Spannend dames die nog moeten....

Over het 'afgeven' van je kleintje... ik heb mijn kids 8 weken lang doei moeten zeggen dus ze even bij opa en oma laten zitten is een kleine moeite.

Hier erg druk. Sinds maandag hebben wij beide mannetjes thuis. Wat een rijkdom maar heel vermoeiend. Ze slapen vaak wel van 00.30 tm 06.00 maar we hebben een saturatiemeter voor qwin waardoor we elk uur een paar keer wakker zijn. Gelukkig weinig diepe dalingen dat we hem moeten beademen (dat hebben we helaas moeten leren) en hij heeft zijn sonde nog. Maar genieten doen we. Eindelijk compleet!

Bijgevoegde bestanden:

17. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    @onyx als jij een tevreden mannetje hebt die het goed doet en goed groeit is het aanbieden van de borst naar hoe jij het prettig vind.

Ik kolf nog steeds. Ruim 1,2 liter per dag ongeveer en de ochtendvoeding en avond voeding drinkt r. Live. En vaak troost borst. Ze zitten hier qua fles op 6x95 cc en wegen nu 3685 en 3300

18. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Novan dronk eerst ook gewoon 1 borst per keer ongeveer 15 min. Dan was hij tevreden en verzadigd.
    Als jou mannetje tevreden is, plast en groeit is het helemaal goed hoor
    Je doet t super :)

19. Ior

Ior Niet meer actief

@seepje, wat fijn dat ze beide thuis zijn zeg!!

@hier, vannacht de vliezen wel gebroken. Heb een maandverbandje vol klaarliggen voor de vk omdat ze nog twijfelt ;) lichtroze van kleur dus valt goed op. Ook zijn de weeen nu ligt begonnen. Nog niet vaak en lang genoeg, maar er gebeurt tenminste iets. Nu hopen dat het niet weer afzakt.

20. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Spannend ior.. heel veel succes, je kunt t!

Seepje Wat fijn dat je nu beide mannetjes thuis hebt!

Onyx, hier word ook maar 1 borst per keer gedronken, bied ok geen 2e meer aan. En als troost aan de borst doe ik ook niet meer.
    ons mannetje kent geen rem.. blijft maar doordrinken. Als ik hem voor troost aanlegde dan nam hij ook gerust een hele voeding. . Met als gevolg veel spugen, en ik zit met overproductie.. hij mag max 20 min aan de borst. Dan drinkt hij genoeg om 3/4 uur en snachts 5 uur vol te houden zonder overmatig veel te spugen.
    Ik moet wel even goed opletten,zit waarschijnlijk door de overproductie tegen een borstontsteking aan:(

Deel Deze Pagina