Mijn eerste babywasje hangt al te drogen en 2e zit in de wasmachine. Nog 3 te gaan deze week en dan hebben we alles gehad. Is nog steeds zo onwerkelijk te bedenken dat we al die spulletjes echt gaan gebruiken voor ons kleintje als het allemaal goed mag gaan. Geloof het pas echt als de kleine er eenmaal is denk ik en dan zal het nog wel steeds onwerkelijk zijn dat dat hummeltje dan van ons is. Hebben jullie ook dat jullie af en toe echt het kontje/ruggetje tegen je hand aanvoelen als je je hand op je buik legt. Alsof het dan echt naar je hand toe 'zwemt'. Zo bijzonder om te voelen en je merkt daardoor dat het kindje echt groter aan het worden is
Wat leuk! Voor de baby moet ik ook nog alles wassen maar met een 2e schijn je met alles laat te zijn? Want moet nog wel 100 dingen doen en kopen haha Onwerkelijk hè ik heb dat nu nog steeds als ik naar mijn dochter kijk Ja hier ook z'n kont of z'n hoofd voel ik vaak liggen haha
Ja, voel ik ook. Laatst drukte ik mijn buik iets in en ineens schoot er iets langs mijn hand. Zo apart. En gisteren kreeg ik voor het eerst een trap tegen mijn ribben Op mijn werk heb ik afgesproken dat ik alleen de lichtste route nog doe en dan ook de stagiaire meeneem, zodat die het douchen van me over kan nemen. Was zelf te eigenwijs om aan te geven dat het me te zwaar werd, maar collega zei vanmorgen: 'dat is een mooie route voor jou, je geeft gewoon aan dat je alleen nog maar die route doet. Je hoeft niet meer zo lang en zo kun je nog gewoon blijven werken'. Vond ik wel heel lief van haar Gewoon nog maar 4 weken (17 dagen) werken en dan heb ik gewoon al verlof. Kan niet wachten
Wat zijn jullie al snel met wassen! Ik moet nog veel kleertjes kopen en ga dan in de kerstvakantie alles wassen denk ik. Ik heb ook een droger en ik moet zeggen dat ik er toch wel veel gebruik van maak. Het is een redelijk zuinige dus qua verbruik valt het gelukkig mee. @ Noamy: fijn dat je je weer wat beter voelt. Ik ga voor je duimen morgen! Hopelijk levert het mooie plaatjes op van jullie kleintje. @ Jmay: Fijn dat het afscheid mooi was. Lijkt me heel dubbel. Maar als je ouders daar gelukkig zijn is het t zeker waard inderdaad! En hoe bevalt je nieuwe telefoon? @ Tiarah: wat lastig zeg.. Een goede naam uitkiezen. Ik snap je dilemma. Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt! @ Muis: wat vervelend, die harde buiken. Het lijkt me zo lastig om zo rustig aan te moeten doen. Knap hoe je er mee omgaat! @ Set: ik voel ook zijn billen langskomen als ik mijn hand op mijn buik leg! Mooi he! Levendige dromen.. Ik ken ze. Van allerlei enge nachtmerries tot mooie dromen waarin ik al bevallen ben en alles goed is gegaan. Ik moet wel zeggen dat het nu minder is dan aan het begin van mijn zwangerschap. Dus was het echt iedere nacht raak.. Zo de werkdag zit er weer bijna op! Gelukkig worden mijn werkzaamheden binnenkort wat aangepast en mag ik meer zitten in plaats van door het gebouw rennen. Merkt toch wel dat het fysiek zwaarder wordt.. Nog 6,5 week tot mijn verlof!
Telefoon bevalt super kleintje! Heerlijk weer z'n snel ding. Ik denk dat ik de kerst vakantie ook alles doe en was. Ga eind december ook de laatste spulletjes kopen die ik moet kopen Veel kleine dingen nog. Volgende week komt onze kraamverzorgster langs,zij werkt nu voor zich zelf dus moeten even alles regelen met de verzekerin We hadden haar ook bij onze dochter. Sta daarnaast wel ingeschreven bij het gewone grote kraambureau voor t geval ze ziek word als ik moet bevallen ofbevallen ben Maar daarvan nog niks gehoord. @elsa lekker hoor nog maar 4 weken voor je het weet is het voorbij die 4 weken
Muis, rustig aan doen he, je kleintje moet nog even blijven zitten! Tiarah, lastig hoor, die namen, heel herkenbaar Apart he, dat alles met een eerste al zo vroeg klaar is, nu kan ik me er gewoon niet toe zetten. Het ledikantje staat in ieder geval, matrasje is schoon. Deze week maar eens op zoek naar alle dozen met jongenskleertjes en babyspullen voor de wieg, ledikantje enzo. Ik heb echt geen flauw idee wat ik heb en wat ik nog moet kopen. Vorige week een pakje gekocht, voor de eerste dag, de rest zal ik nog wel hebben voor hem, van zijn broer. Mijn man ging hem toch een beetje knijpen, hij is bang dat ik straks echt niks meer kan door bekkenklachten, en hij het allemaal moet doen Dat wil ie best, maar hij heeft geen flauw idee wat waar voor is, haha. Dus ik ga het maar in orde maken allemaal. Misschien dat ik zin krijg als ik de dozen tevoorschijn haal
Riean ja ik doe het rustig aan, is nu al een stuk minder dan vanochtend. Had ik ook wel verwacht, is echt een reactie op gisteren. Buik is nu wel beurs, echt spierpijn van de vele harde buiken. Maar ik weet dat ook dat met een paar dagen minder wordt. Komende nachten wel een paracetamolletje met slapen tegen de pijn. Kleertjes wassen heb ik nog niet gedaan, was ik rond de kerst van plan. Dan hoeft alles niet zo lang in de kast te liggen. Moet ook nog wat van de linnenuitzet aanschaffen, hydrofielen en lakentjes enzo moeten nog gekocht worden. Krijgen we wel allemaal cadeau van mijn ouders, maar moet dus nog wel aangeschaft worden. Dat gebeurt in de kerstvakantie. Dromen hier ook heel realistisch en veel, maar niet echt eng. Ik droom voor het eerst in mijn leven eens normale dingen .
Wij hadden gisteren contrile-echo bij de gyn i.v.m. een iets te grote bnertje bij 20 weken, nu zag alles er prima uit! Ze blijft nog steeds eigenwijs in een stuit liggen... Handstand en en koprollen de komende weken dus!
Mooi dat alles goed is Ellada. Ik heb gister de intake gehad van de kraamzorg en ik had niet gedacht dat die langer dan een uur zou duren Gisteravond nog op controle geweest bij de vk en de uk doet het goed. Vrijdag mogen nog een keer spieken tijdens de 30 weken echo. Zijn hier nog meer dames die 's nachts wakker liggen? Ik val iedere keer na toilet bezoek niet meteen in slaap. De uk is dan druk bezig met een volksverhuizing, van de ene kant van de ribben naar de andere kant.. En me dan 's ochtends afvragen waarom ik weer nieuwe blauwe plekken ontdek hihi
Minimama mijn beeb is snachts altijd rustig! ! Was mijn zoontje ook! En die sliep vrij snel door dus hoop deze ook hahahah Dank jullie meiden hopelijk vanavond wel n mooi plaatje van de voorkant van t gezichtje van onze uk!! Ellada fijn dat t weer goed was Bij ons was t buikje en hoofdje ietsje groter n tijdje terug Vorige week was alleen t buikje m weekje groter en t hoofdje liep weer mooi mee op schema Ik heb de griep flink te pakken...lijk wel steeds beroerder te gaan ipv beter dus zo maar even naar de ha Ii heb trouwens alle kleertjes al n tijdje gewassen in de kast liggen en hangen! Dat kunnen we maar vast gehad hebben Alleen alle nieuwe dingen die we erbij gekocht hebben moet ik nog wassen maar dat zijn denk maar 2 wasjes!
Ja ik slaap sinds kort ook slecht.. Op mijn rug kan ik niet meer liggen, op mijn zij wel maar ik krijg tegenwoordig snel last van mijn heup dan.. En madam begint dan te stampen.. Moet er ook 2-3x uit om te plassen Hier gisteren de witte lakentjes gewassen De rest doe ik in de kerstvakantie.. Dekentjes moeten wij ook nog kopen, krijg ik cadeau van mama, gaan we in de vakantie ook voor kijken
Minimama hier ook een rustige kleine 's nachts. Hij beweegt wel, maar is niet zo hard in mijn ribben aan het schoppen als overdag. Is meer wat aan het draaien en lange periodes dat hij stil ligt. Echte drukte in mijn buik is hier vanaf eind van de ochtend tot uur of 3 's middags en dan vanaf een uur of 5 tot een uur of 9 's avonds. Daarbuiten is hij een stuk rustiger, wel wakker af en toe, maar langere periodes in slaap. Als ik 's nachts wakker ben geweest val ik inderdaad ook moeilijker daarna in slaap, duurt soms uren en meestal slaap ik niet echt meer, maar zak ik af en toe een paar minuutjes weg. Vanmiddag naar de tandarts , ik ontdekte vorige week twee gaatjes helaas dus kan er nu echt niet meer onderuit. Gaatjes komen door het vele spugen in het eerste trimester en ook nu nog zeker 1 keer per week overgeven. En een paar keer per dag maagzuur wat opkomt, daar zijn mijn tanden niet zo blij mee. Zie er flink tegenop om naar de tandarts te gaan. Had het al een half jaar uitgesteld (ja heel slim ). Ik sleep wel manlief mee, die is al weer 3 jaar niet geweest . Hij heeft alleen eigenlijk nooit gaatjes, dus ik verwacht dat hij met 5 minuten weer buiten staat.
Beterschap Naomy! Ik heb een hele drukke baby in mijn buik wonen haha. Tot een paar weken geleden voelde ik 's nachts geen beweging waar ik wakker van werd. En nu als ik eenmaal slaap ook niet tot het moment komt dat die op mijn blaas drukt met het hoofdje. Dan moet ik plassen en daarna lijkt het erop dat de uk zijn draai niet kan vinden. De drukke momenten in mijn buik zijn in de vroege ochtend tussen 6 en 8 uur. Dan is het even stil maar vanaf een uur of 10 gaat het aan stuk door tot een uur of 4 's middags maar soms ook langer. En zodra ik het avond eten op heb komt er weer zat energie door bij de uk om de avond te overbruggen. Als ik "pech" heb, heb ik maar anderhalf tot twee uur rust in mijn buik haha. Ben wel nieuwsgierig of dat ook na de bevalling aan houdt Sterkte bij de tandarts muis!
Hier ook zo een druktemaker, metname als ik ga liggen. Mijn buik golft dan echt alle kanten op wat inslapen behoorlijk moeilijk maakt. Mijn man is er elke keer weer van onder de indruk maar ik vind het nou toch wel erg gevoelig worden soms. Er zit ook zo een enorme druk op mijn schaambeen, herkennen jullie dat? vanmiddag een groeiecho ben benieuwd hoe groot hij nou weer is
Hier is de kleine ook zo mega druk! @noamy vee plezier bij de pret echo Hoe laat mogen jullie ? Hier een down dag... Zojuist officieel afscheid genomen van me ouders vannacht vertrekken ze Pff
Noamy, veel plezier met de echo! Muis, veel sterkte bij de tandarts. Ik heb mijn bezoek uitgesteld tot een paar maanden na de bevalling. Die gaatjes komen dan wel een keer, zolang ik er niet echt last van ga krijgen tenminste. Ook door het vele spugen nu erg slecht gebit, maar spuug nog steeds dagelijks en soms veel dus denk dat het toch geen zin heeft voor mij om er nu al iets aan te laten doen. JMay, sterkte de komende dagen. Een hele dikke knuffel. Mijn meisje is het drukst als ik lig. Dus vooral 's nachts. Ik heb gelukkig veel Amerikaanse vrienden, en al een paar keer gezellig kunnen chatten met mensen die ik al een tijdje niet gesproken had. Elk nadeel heb ze voordeel Ze heeft nu trouwens ook ontdekt hoe leuk het is om een voetje te klemmen tussen m'n ribben... auw! Ik vertelde het aan m'n moeder en die zei alleen dat ik dat ook altijd deed, dit is dus gewoon wraak We hebben de naam gekozen! Na een paar weken er niet over te praten begon manlief er ineens over. Blijkt dat we er toch wel snel uit waren. Deze naam zeiden we al tegen elkaar ongeveer anderhalf jaar geleden, maar toen het eenmaal echt werd gingen we toch eventjes twijfelen. We blijven hem allebei mooi vinden.
Wat fijn dat jullie uit de naam zijn Anemdo ! Oh brr nog steeds spugen vreselijk lijkt het me dat Ik mag met 37 weken precies weer naar de tandarts haha Heb altijd gaatjes maar na de zwangerschap zal het wel even erger wezen bij mijn dochter had ik er na de zwangerschap 8 !!
Ze zeggen toch altijd dat elke zwagerschap je een tand kost? Ik moet ook naar de tandarts, maar die heb ik nog in NL zitten en aangezien ik daar voorlopig niet kom denk ik dat ik mn controle maar oversla. Heb nog nooit een gaatje gehad en hoewel er voor alles een eerste keer is denk ik niet dat ik nu iets heb.. Hebben jullie ook dat je hart zo snel gaat als je alleen maar opstaat? Ik heb t ook als ik zit te eten, niet chil want het geeft zo'n gejaagd gevoel minste last heb ik als ik rustig zit of lig. Ben ook snel buiten adem, voel me echt een slome conditieloze walrus haha
Heb ik ook hoor Key. Als ik bijv. 2 trappen opgelopen ben heb ik een hartslag van kweet niet hoe hoog. Ben ook veel sneller buiten adem. Wil ik net mn rompertjes en shirtjes die al droog waren gaan strijken.... heeft mijn nieuwe wasrek roestplekjes afgegeven op 3 rompers grrrrr.:x. Iemand tips hoe ik dat er nog uit kan krijgen. Ben blij dat meeste was aan andere kant hing want daar zat gelukkig niks aan.