**Laatste 10 weken afteltopic Februari 2015**

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Rainbow88, 23 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Seepje: wat fijn dat je beide mannetjes thuis hebt

Ior: oh wat spannend! Dat die weeën maar snel in mooie regelmaat komen!

Hier: na een avond vroeg slapen, heb ik weer bij kunnen tanken. Wel al sinds 1 uur vannacht wakker. L. Vindt dat t tussen 3 uur en 6 uur in de nacht het gezellig moet zijn waardoor hij niet in slaap valt ;) nu al zijn eigen wil door duwen haha
    Als het even mee zit, kan ik zo nog in bed kruipen en ook nog even lekker slapen ;)

Zijn hier meer dames die merken dat de buikspieren slapper/ anders aan voelen? Ik adem steeds verkeerd daardoor :-$ heb dan paracetamol nodig om de boel te laten ontspannen. En als ik L. op mijn schoot heb, heb ik er ook last van. Iemand misschien tips?

2. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend ior! Ik hoop dat het ldkker snel door zet allemaal

@lianne ohw dat is echt kut! Wacht niet te lang met naar de huisarts gaan he!

@minimama lekker he zo'n eigen willetje, ik heb er hier ook zo'n eentje :D al luisterd hij nu wel steeds beter. En dat van de buikspieren...hrb ook ren heel slap buikje, maar verder geen last van. Wat je kunt doen is een oefening waarmee je je buik en gelijk ooknje bekkenbodemspieren mee traint.heel handig dus :D je gaat op je rug liggen met je knieën opgetrokken. Dan ga je met je heup omhoog terwijl je je voeten gebruikt om af te zetten. Als je boven bent houd je het 5 seconden vast, daana zak je weer. Goed je 'core' aanspannen!

3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Vanmorgen weer even met Emma naar het weeg uurtje geweest. Ze weegt nu precies 4 kilo:$

Heb de verpleegkundige nog wel gevraagd of we het met de voeding nog goed deden. Ze krijgt 5x 120+4, wat ze niet altijd opdrinkt. En 's nachts krijgt ze nog 60+2. Dit was prima en we konden zo door blijven gaan. Ze vroeg wel of Emma tevreden was met die 60+2 en dat is ze de ene keer wel en de andere keer niet. Zodra Emma door gaat slapen tot +/- 6 uur kunnen we de 60+2 laten vallen en meteen beginnen met 120+4.

4. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Emma alweer 4 kilo, wat groeit ze hard! Onze meisjes zijn alweer 6 weken Elsa, de tijd gaat ook snel!

Ik ben vandaag op controle geweest bij de gyn, we hebben eigenlijk alleen gezellig gekletst en naar Hannah staan kijken en tussendoor even snel haar checklist afgevinkt! ;) Maar het gaat ook gewoon goed, dus geen reden om alles heel officieel te doen...

Elsa, wat bedoel je eigenlijk met +4 en +2 als je het over flesvoeding hebt?

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Dat zijn de schepjes poeder die in de fles gaan.
    Ja 6 weken alweer. Het gaat zo hard.
    Ik moet volgende week voor controle naar de gynaecoloog. Wat moet ik me daar bij voorstellen?

6. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    De controle hield in: hoe gaat het met jou en de kleine, gaat alles goed (voeding, slapen), is de wond goed genezen (ook nog even gekeken), nog last van de wond/buik, is het bloedverlies gestopt en kort gesprekje over anticonceptie en het advies om minimaal 1 jaar te wachten met een volgende zwangerschap omdat het litteken in je baarmoeder dan pas sterk genoeg is om de rek die een zwangerschap veroorzaakt goed aan te kunnen. Verder vroeg ze of ik nog vragen had... Dit deed de gyn tussen het kijken naar en kletsen met Hannah door... ;) Bij het afscheid zei ze me bij een evt. volgend kindje vanaf 35/36 weken wel weer zou zien!

7. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @ seepje, wat heerlijk dat beide zoons nu thuis zijn. Echt knap dat je ondanks de korte nachten en intensieve zorg ook nog zoveel kolft en BV geeft.

@ Ior, ben benieuwd hoe het gaat.....

8. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Seepje, fijn dat ze thuis zijn!

Ior, spannend ik hoop dat ook jouw baby er snel is.

Ik kan al wel weer slapen haha, ik ga steeds al tegen half 9 naar bed en dat ga ik vandaag ook weer doen. Ik ben blij dat mijn vriend vakantie heeft, hij werkt veel in de avond daardoor zie ik er wel tegen op dat hij weer gaat werken.

9. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    #2989 goblins, 3 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2015
    Gisteren om 19:57 is Gijs geboren. 51 cm, 3450 gram.

Het verhaal komt nog, ben blij dat ik thuis ben en we hebben het eerste bezoek al gehad, die allemaal meer dan 2 uur bleven zitten. Dat gaat dus ook neit meer gebeuren. Ik ben moe, ik ga Gijs zo voeden en dan snel 3 uur slapen voor ik weer moet voeden. Hij kan zich zelf niet warm houden, dus de kachel meot branden, dus verplicht voeding elke 2-3 uur.

Truste

Bijgevoegde bestanden:

10. Ior

Ior Niet meer actief

2015-03-03 20.32.58.jpg
    hier is hij dan!!!! Mart is zijn naam :)
    Vanmorgen om half 9 kwam de vk ff checken. 3 cm.
    om half 11 weer, alleen waren de weeen afgezakt dus geen controle gedaan ivm infectiegevaar.
    Half 1 controle, 5cm, dus op naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis weer controle en vliezen moesten doorgeprikt, waren niet goed gebroken in de nacht... ik had ineens 9cm!! En dat in een half uurtje!!! Vliezen dus geprikt en direct persweeen, na 3x persen had ik ons heerlijke mannetje op mijn buik om 13.26 uur. Hij is 49cm en 3890gr. Placenta kwam een half uur later. Ik had een knip, dus gehecht. Daarna wat gegeten en gedoucht en om 4 uur zaten we weer in de auto naar huis. Heerlijk genieten nu. Hij is lekker tevreden, beetje misselijk van vruchtwater.
    En nu al komt hij netjes om de 3 uur voor de fles!! :D

11. Ior

Ior Niet meer actief

Gefeliciteerd goblins!!! Wij ontvangen in de eerste week alleen familie die dichtbij ons staan en hele goede vrienden. Maar die komen ook gewoon ff checken hoe het met ons gaat, ff kus en weer weg. Omdat ze weten dat je in zo'n eerste week rust nodig bent

12. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @goblins
    gefeliciteerd ! Gelijk heb je niet zo druk meteen
    En Woow 2 uur blijven zitten dat js lang idd
    Slaap lekker!

@ior
    Woehoee daar is hij eindelijk! Gefeliciteerd
    Heerlijk weer lekker thuis geniet ervan

@elsa
    Wauw groeit goed haha
    Ik denk dat Novan ondertussen ook wel 4kg is ben benieuwd donderdag

13. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @Goblins: gefeliciteerd! En dat bezoek: na een uur de deur uit wijzen ;)

@Ior: gefeliciteerd! 3pers weeën, dat is snel hè. Vervelend van die knip.

@elsa: dat gaat hard. Groeit als kool haha

Hier: ik begin door te krijgen wanneer die rot darmkrampjes de kop op steken. Is een huiltje waar L. Boos van wordt ;) ziet wel grappig uit een baby met een knal roodhoofd van boosheid haha. Mijn kersenpit kussen is in beslag genomen door L. ;)
    Komende nacht draait ml dus ik mag straks een hele nacht slapen.. Oh daar heb ik zin in ;) al merk ik wel wanneer de sirene van huiltjes zijn, moederinstinct zal dan om de hoek komen ;)

@kraamvisite: zondag komt de eerste visite buiten om de directe familie. Ben wel zo slim geweest om het te combineren met het bezoek van mn schoonouders ;) is toch een zus van SV dat scheelt wel. Maar na een uur gaat hier het bezoek de deur uit. Enige uitzondering is op donderdag avond, dan is mijn ma in totaal 2 uur hier. Maar als we dat niet willen vertrekt ze ook zonder gedoe :)

14. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Gefeliciteerd Goblins en Ior! Wat een prachtige mannen! Geniet ervan!

15. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Gefeliciteerd Goblins en Ior. Lekker genieten nu.

16. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Hoera goblins en ior! Wat fijn dat ze er zijn!

@ior, lekkere flinke knul! Goeie reserves meegekregen van moeders! Gaat het goed met je?

@goblins, mooie naam, die hadden we ook opstaan voor als het een jongetje zou worden

17. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.808
    7.406
    113
    Van harte gefeliciteerd met Gijs en Mart!!

18. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Goblins en ior.. van harte met t baby geluk.

Wij zijn inmiddels met Riff naar de huisarts geweest.
    We hadden t vermoeden dat ie reflux heeft.
    De huisarts kon niets anders dan dit bevestigen.
    Hebben ranitidine voorgeschreven gekregen, merken nu al verschil. Hij huilt beduidend minder.!

19. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    Goblins en Ior van harte gefeliciteerd met jullie ventjes!

20. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Fijn lianne dat het minder is , want reflux is zo sneu voor die kleintjes
    Jaylin had ernstige reflux dat der slokdarm ervan stuk ging zo sneu
    Novan heeft er gelukkig geen last van

Welke aanstaande mama's zitten er nog op t wachtbankje ?

Ben zo trots op m'n kleine ventje! Gisteren om 22u laatste voeding en toen kwam hij pas om 5u weer :)

Deel Deze Pagina